Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 14:56

Bedankt allemaal! Pff wat een stress, een huis kopen. Ik heb mijn bod nog best verhoogd. Als koopcontract is ondertekend zal ik hier alles delen. Nu eerst zsm ondertekenen want de biedingen bleven binnen komen.

Fijn dat je hypotheek is geregeld Lieke! Wanneer is de geplande overdracht? Dat wordt een Amersfoort feestje als het weer allemaal mag *\o/*

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:03

Amyyy schreef:
Bedankt allemaal! Pff wat een stress, een huis kopen. Ik heb mijn bod nog best verhoogd. Als koopcontract is ondertekend zal ik hier alles delen. Nu eerst zsm ondertekenen want de biedingen bleven binnen komen.

Fijn dat je hypotheek is geregeld Lieke! Wanneer is de geplande overdracht? Dat wordt een Amersfoort feestje als het weer allemaal mag *\o/*

Leuk! Ik wist nog niet om welk huis het ging volgens mij? Heb je een linkje? :De

Leeslampje, ja wij vonden het best lang duren... 3 a 4 weken... Terwijl alles netjes aangeleverd was.

Amyyy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:13

Linkjes doe ik via pb :D

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:15

Mag ik ook een PB? :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:17

Gefeliciteerd Amyyy!!!

Ons huis vind ik ook niet zoveel in prijs gestegen in de 14 jaar dat we hier wonen. Het stond toen te koop voor 262.500, we hebben gekocht voor 242.000 en met een totaal verbouwde keuken (inclusief electra, plafonds, luxe keuken etc), enorm vergrote garage, opnieuw aangelegde tuin zou het nu voor 275.500 de markt op kunnen volgens de makelaar. Als je ziet wat we hebben geinvesteerd in dit huis is het meer dan wat we er nu voor zouden kunnen krijgen. Dat steekt best wel als ik zie dat simpele jaren '80 rijtjeshuizen voor dik geld verkocht worden. Blijkbaar zijn huizen uit 1915 met veel authentieke details niet meer hip ofzo? Moet ik hier ook overal zwarte kozijnen en stalen deuren inzetten om het meer waard te laten zijn :') :') :') :') :') ?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:23

Wauw, gefeliciteerd Amy! Eindelijk!!

Jij ook gefeliciteerd Lieke! De champagne kan open!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:28

Gefeliciteerd Amyy en Lieke.

Rinske, dat hadden wij ook. Wij hebben de kosten van de verbouwing maar net aan terug gekregen. Gekocht in 2004 en verkocht verleden jaar oktober. Ze zeggen toch ook dat je een verbouwing vooral voor jezelf moet doen.
De grootste klap hebben wij gemaakt met het huis ervoor. Een hoekwoning die verkocht werd in euro’s voor hetzelfde als wat wij er in guldens voor hadden betaald.

Schuin tegenover mij is het hier ook hard gegaan. Binnen 10 dagen werd het bord te koop voorzien van een verkocht-bordje (en dus niet eens onder voorbehoud).

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:41

Amyyy, wanneer krijg je de sleutel?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:43

Ik weet gelukkig niet meer wat we hebben uitgegeven aan de verbouwing. Dat scheelt weer straks :=

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:45

Fitzroy schreef:
Gefeliciteerd Amyy en Lieke.

Rinske, dat hadden wij ook. Wij hebben de kosten van de verbouwing maar net aan terug gekregen. Gekocht in 2004 en verkocht verleden jaar oktober. Ze zeggen toch ook dat je een verbouwing vooral voor jezelf moet doen.
De grootste klap hebben wij gemaakt met het huis ervoor. Een hoekwoning die verkocht werd in euro’s voor hetzelfde als wat wij er in guldens voor hadden betaald.

Schuin tegenover mij is het hier ook hard gegaan. Binnen 10 dagen werd het bord te koop voorzien van een verkocht-bordje (en dus niet eens onder voorbehoud).

Nou precies, uitgewoonde woningbouwvereniginghuizen gaan hier inmiddels ook tegen de drie ton, dat is toch ridicuul :') :') :') :') .

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:56

tjiftjaf schreef:
Amyyy, wanneer krijg je de sleutel?

als het goed is in september, maar daar moeten we het nog even over hebben

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:19

Amyyy schreef:
Mijn bod is geaccepteerd :oo *\%/* *\%/* *\%/*

Gefeliciteerd!!
Ben ook benieuwd naar een linkje wat je gekocht hebt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:24

Amy gefeliciteerd

Een huis waar ik 2 jaar geleden interesse voor had, ex huur is destijds naar een huurder gegaan voor 151000 euro. Die is net verkocht voor 235000. Gewoon idioot gestoord en zo veel en veel te veel overprijst. 8)7 vorig jaar is een zelfde huis getaxeerd voor 179000 euro. Alleen die had nog een parkeerplaats naast het huis en meer tuin.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:47

Waren ze ook nog in dezelfde staat?
Als je bij mijn huis alleen prijzen naast elkaar legt is het enorm extreem.
Als je naar de foto's zou kijken is het echt heel ander verhaal. Zijn totaal verschillende huizen en onherkenbaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:49

Het ex huurhuis, enige dat er gedaan is is een gat van een tv weggewerkt in de woonkamer. Verder exact zoals twee jaar geleden. Andere huis in vergelijkbare staat en een straat verderop. Vorig jaar is huis achter het getaxeerde huis verkocht voor 195000 maar deze is met een enorme serre, zonnepanelen en een oprit. Een wel realistische prijs. Huizen zijn erg klein 74 m2 en twee redelijke en een inimini kamer biven en geen zolder, badkamer is ook mini. Past douche en wc in en dat is het ook maximaal.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:27

Gefeliciteerd amy! Wat fijn dat je ook eindelijk een huisje hebt weten te bemachtigen! Ik ben benieuwd hoe het huis er uitziet!

Liekec ook gefeliciteerd!

Het huis wat wij hebben gekocht is ook voor bijna 1 ton meer verkocht dan dat de huidige bewoners ervoor betaald hebben..... Echt bizar, weet uit mijn hoofd niet in welk jaar ze het hebben gekocht maar volgens mij ool iets van 6 of 8 jaar geleden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:43

Echt niet normaal nee.

Ik kan en mag nu wel neerzetten hier :j . Huis waar ik nu bijna uitben komt te koop in Doesburg. Hoekhuis, zonder meteen directe buren aan een zijkant en achterkant. Slaapkamer en badkamer beneden, twee slaapkamers en douche boven en nog drie bergingen boven. grote inpandige verwarmde garage, veel parkeerplaats op eigen terrein. Ruim 550 m2 grond. Heel goed geisoleerd, zonnepanelen en een fijne houtkachel die ok bevonden is door het longfonds. Groene wijk. Maar ook een klushuis waar zeker keuken, badkamer en toilet vernieuwd moeten worden. En schilderwerk rondom. :+ Cv ketel is een jaar of 8 en kan nog tijd mee.

Oude streetview foto even gezocht. Voortuin ziet er anders uit nu. :+ Het is het lage huis :j
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-05-20 20:46, in het totaal 3 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:44

Gefeliciteerd!

Wij hebben nu een huis gevonden waar we op willen bieden, nu komt de spanning :=

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:04

Spannend Azmay, veel succes.
Karuna, waarom ben je daar weg gegaan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:14

Huis is van nu alleen van ex (eerst van samen) en voor mij alleen domweg teveel werk aan tuin en een niet fit lijf en op termijn ook niet te betalen door me. Dus dubbel. Fijne plek maar helaas niet mogelijk er te blijven wonen ;( . Heb er met plezier ruim 13 jaar gewoond ondanks dat er vanaf begin aantal dingen moesten gebeuren. Ga er ook met verdriet weg, ga de boel echt erg missen. De klussen die moeten gebeuren moesten al bij aankoop maar door omstandigheden is dat nooit gebeurd, -O-

Gelukkig een fijne andere plek gevonden die ik zowaar kon betalen, eind verderop in voor mij onbekende omgeving. Moet dat weer eigen gaan maken. Maar niet echt een vrijwillig vertrek zeg maar. Had er graag oud geworden. -O-

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:18

Dat is wel sneu Karuna. Heb ik de link van je nieuwe huisje gemist?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:25

Link niet neergezet ivm privacy maar kan wel even opzoeken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:32

Even gequote eerder uit het topic. Bedacht me pas de eerste keer in mijn leven dat ik voor achter links en rechts directe buren heb. :oo _O- := Niet moeders mooiste huis maar ruim en praktisch. Fijne rustige groene omgeving. En voelt fijn aan en kan gelijkvloers wonen gemaakt worden. En met een budget van max 160000 euro ook niet veel keuze in niet flat. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:36

Dat is best een ruim huis Karuna. Zit je nu ver van je eerste huis af dan?
Kan ook een voordeel zijn. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:43

Is 34 kilometer dus niet echt in de buurt. Ken de omgeving van er doorheen rijden en wandelen. Erg toeristisch normaal dat stuk. Heb nu met overhuizen al 1200 km afgelegd -O- zit nu in half leeg oud huis komende dagen. Afgelopen dagen elders geslapen want nieuwe huis ook niet woonbaar nog :+