Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:34

Goed idee! Dan weet ik dat ook weer. Vers fruit is gewoon duur inderdaad.
Bedankt!

Nell_

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:57

Wat doen jullie naast fruit nog meer door je smoothie?

Hier vanmorgen maar €25,55 kwijt aan boodschappen! Eten voor de hele week en ook nog voorraad (koffiepads, koffiemelk, thee etc)
Moet alleen nog bier + cola, maar dat was op de fiets niet echt handig. Dat is wel balen want dat maakt straks de boodschappen weer een stuk duurder :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:01

Wij doen de smoothie ook vaak met diepvriesfruit van de AH :) , Als je fruit erbij doet met sap, bijv een sinaasappel hoeft er verder niets in. Soms doen we anders melk of yoghurt :)

Aardbeien vallen nu toch wel mee qua prijs? Bij de nettorama een bakje voor 1,49.. Volgens mij kunnen de diepvriesaardbeien daar niet tegenop :=

Hier gisteren weer wat aanbiedingen ingeslagen voor 9 euro :) , wc papier, broodbeleg, komkommers en sap. Verder tot en met vrijdag eten en dus aankomend weekend pas weer boodschappen doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:04

Wij gaan vandaag weer langs de supermarkten om voor de hele week in te slaan. Bij de Aldi en de Lidl is veel vlees in de aanbieding :) van de week op met BBQ'en en was goed te doen! Vriendlief was ook helemaal om voor de spareribs van de Lidl :)

Heb uitgerekend dat we voor 2 personen zo rond de 30 a 40 euro max zullen zitten, maar daar zit ook de vaatwastabletten bij, die zijn in de aanbieding bij de Bas vd Heijden / Dirk / Digros dus dat is ook alweer een tientje :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:06

Bij de aldi hebben ze ook fijne BBQ pakketten voor 7 euro dacht ik, heb je een kilo vlees :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:07

Kijk da's n goede om mee te nemen, gaan daar sowieso heen voor 't gehakt vandaag :) Kunnen we van het weekend weer BBQ'en :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:20

het is nu het seizoen voor aardbeien en deze zijn op het moment juist goedkoop?
veel goedkoper dan diepvriesfruit, die zijn toch 1-1.50 per 250 gram ong?

Aardbeien had ik afgelopen zaterdag 1kg voor 2 euro (ofwel 2 bakken voor 2 euro), op de markt, wel aan het einde van de dag, dan zijn ze dus een stuk goedkoper. Heb dus 4 bakken meegenomen en een tros bananen en eet/drink dus al vanaf zaterdag elke dag een liter smoothie weg als toetje/tussendoor 's avonds. 1 bak aardbeien, 2 bananen en een scheut vruchtensap (om het vloeibaarder te maken).
Vandaag de laatste bak lol, dan is het weer afkicken tot aankomende zaterdag :P

Het/dat is misschien wat minder bezuinigen maar ach, dat is een van mijn weinige 'zondes' en altijd maar voor een paar weken in het jaar dat de aardbeien zo goedkoop zijn.

Zelf gisteren weer even langs de AH geweest voor de hamsterweken, 4 pakjes thee, 2 zakjes chilikruiden, 2 blikken bonduelle kidneybonen (voor de chili >.<) meegenomen, allen 2e gratis.
Mijn theedoos is nu weer mooi gevuld (heb zo'n pickwick luxe 12 vaks theedoos, zitten nu in totaal rond de 20-25 smaken in lol), en chili is voor de voorraad om een lekkere pan van te maken en de vriezer in te gooien.
Was 6,80 kwijt (ook wat kleine losse boodschappen erbij)

Daarnaast 9,40 uitgegeven voor glutenvrije producten (ik heb coeliakie en moet dus gv eten), 2x pasta, 2x havermout, ben ik weer voor een 6 weken klaar mee.

En 3,50 uitgegeven voor een zak potgrond aangezien ik mijn keukenkruiden uit wil zaaien.

Deze week in totaal dus wel veel uitgegeven (tegen de 100 euro), maar daar zit enorm veel voor de voorraad bij(hamster vorige week en deze week, en boodschappen van zaterdag), want daar was ik langzaam aan toch echt doorheen aan het gaan.
De komende weken hoef ik nu echt alleen maar dagverse producten aan te schaffen (melkproducten, groente fruit en evt vlees/vis) en trekt mijn budget dan dus weer recht.

Ben wel een huishoudboekje begonnen sinds vorige week :)

Eerder in het topic werd gevraagd over het evt. biologisch vlees/vis eten.
Nee ik eet niet biologisch en neem wel kiloknallers mee als deze in de aanbieding zijn, mijn budget staat het helaas niet toe.
Wel ben ik het afgelopen half jaar een heel stuk minder vlees gaan eten en eerlijk is eerlijk, ik mis het niet echt.
Op de markt haal ik regelmatig vis/gevogelte bij de visboer of poelier, dit zal hoogstwaarschijnlijk niet het label biologisch dragen, ik heb het iig niet gezien, maar voor een hoop dingen betaal ik of hetzelfde in de supermarkt of ietsje meer, maar de smaak ik zoveel beter. Zeker wat betreft kip(filet), van de supermarkt zijn het halve waterkippen, bij de poelier een stuk minder.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:15

Ik zelf doe standaard griekse yoghurt, fruit en havermout door mijn smoothie! Hierdoor heb je gelijk een volledig ontbijt dat vult als een malle. Ik doe vaak 1 stuk fruit, 4 eetlepels havermout en 3/4 lepels griekse yoghurt. Soms nog een klein scheutje water, als het heel dik word. (Bij banaan bijvoorbeeld)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:25

Ik vind de aardbeien nog niet overal goedkoop. Had laatst een bak 500 gram voor 1,99, maar zie ze nu bij de AH voor 2,99.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:30

Je moet een beetje de aanbiedingen in de gaten houden. In principe is het zomerfruit, ze zijn elke week wel ergens in de aanbieding. Deze week dus een bak voor 1,49 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:47

Kan me best voorstellen dat ze nog niet echt goedkoop zijn ... als ik nu buiten kijk heb ik eerder het idee herfstvakantie te hebben, regen en helemaal niet warm -O-

Smoothie doe ik vaak met appel, kiwi en een handje fruit uit de vriezer zo'n pakje van de AH. Beetje yoghurt erbij en als dat er niet is wat water.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:13

Die van 1.49 voor bak aardbeien zag ik idd! Dat vind ik dan weer wel goed te betalen :D

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:39

250 gram aardbeien uit de vriezer zijn hier 99 cent

Daarnaast valt het vaak wel mee net de kou, al moet ik toegeven dat ik het heerlijk vind als het wát kouder is

Morgen zijn de kiwis in de aanbieding bij de hoogvliet dus kan ik die mooi mee nemen voor in de smooties

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:51

Ik heb een stel aardbeienplanten op mijn balkon staan en kan je vertellen dat ze het ontdanks het weer prima doen. 1.49 euro voor een bak aardbeien vind ik trouwens ook absoluut niet duur. Het is dat ik ze nu gratis kan plukken, anders had ik misschien ook wel een bak meegenomen.

Blingh schreef:
Ik had gisteren kersen gehaald bij de lidl 0,53 vent per 100 gram. Kom ik stomtoevallig bij de plus, 500 gram voor E1,49. Dus ook gelijk maar een schaal gehaald. Ben echt dol op kersen.

Zo heb ik een week of twee geleden voor 1,59 euro een galiameloen gekocht bij de AH, omdat ze daar in de aanbieding waren. Kwam ik er later in de week achter dat ze bij de Plus maar 1,29 euro kosten en de Lidl ze zelfs voor 89 cent in de winkel had liggen! Ik heb er uit pure baldadigheid daarom nog maar een bij de Lidl gekocht. :o

Gisteren heb ik voor iets minder dan 14 euro boodschappen gedaan bij de Lidl en de AH. Vooral bij de AH had ik flink wat bonusvoordeel, omdat ik bijna alleen maar producten mee heb genomen waarvan de tweede gratis was. Vegetarische schijven, cherrytomaten, thee, Cup a Soup. Alleen de kappertjes waren niet in de aanbieding. Helaas was de haring al op, maar ik wil donderdag toch nog heen voor het Liefde & Passie brood, dus hopelijk heb ik dan meer geluk.
Bij de Lidl heb ik alleen de sla en nectarines uit de aanbieding gekocht en verder nog wat standaard boodschappen als groente en fruit, broodbeleg en dergelijke. Met de boodschappen die ik donderdag nog moet halen denk ik redelijk aan mijn voorgenomen budget van 20 euro te zitten. :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:40

De galiameloen is nu bij de c1000 voor 85 cent.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:41

Net even bij de Aldi langs geweest... Met sommige dingen zijn ze zeker een stuk goedkoper, maar met sommige dingen zelfs duurder dan bij de Hoogvliet. (voor die het niet weten, ik werk bijde Hoogvliet, dus prijzen zitten er goed in mijn hoofd). Ik wilde eigenlijk voor paprika's kijken, die zijn bij ons .89 cent voor 1 rode paprika. Bij de Aldi 1.09. We hebben wel pannenkoeken mix meegenomen waar je alleen melk bij hoeft te doen, waren .75 cent. Roomboter croissant om af te bakken zijn .69. Goedkope merk hoogvliet zijn .59, maar die vinden wij niet zo lekker en deze wel. En voor die .10 ga ik dan niet moeilijk doen. We hebben kattenbrokken meegenomen, die vinden de katten lekker van de Aldi. 1.29 ps.

En we zagen lekkere ijsjes liggen. Stonden eigenlijk niet op mijn boodschappen lijstje, maar ach, of ik nou vla haal als toetje en nog wat anders, of 2 pakken ijsjes voor 2 weken, dat maakt dan ook niet meer. :) Die waren 1.59 ps .. Dat waren de bonbon ijs, zag ze met mint ijs liggen :9

We waren 7.20 kwijt :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:46

Ik ga deze week boven budget.............besloten donderdag sushi te halen met een vriendin en thuis op te smullen. Vrijdag gaan we gourmetten :Y) (2 personen 15 euro......)

De rest van de week dus zuinig doen en de vis uit de vriezer halen! (lekker slibtongetjes!) Dan alleen wat groente die ik bij Lidl haal.
Tot nu toe schade rond de 50 euro incl 10 euro luiers.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:47

Wij gaan deze week ook boven budget.. We zouden 2 dagen niet thuis eten, dus we zouden wat luxer eten en die boodschappen heb ik dus ook al in huis.. En heb ik ook wat voorraden ingeslagen.. Allebei de eetavonden gaan niet door en krijgen we ws een 3 jarige op logeren, dus ja, dat is dan ook nog denk ik ongeveer 10 euro boven budget.. Maar ga proberen of ik die schade verspreid over volgende week en die week erna in kan halen. En anders so be it :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:56

Zaterdag maar ff naar de markt dan! Heb hier bij de ah nog niet echt goedkope aardbeien gezien..

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:16

Heb eigenlijk altijd het idee gehad dat bevroren fruit hartstikke duur was! Nog maar een keer kijken dan :+
En voor het liefde & passie brood, kun je dan het beste in de ochtend naar de AH of maakt dat niks uit?

Hier moet weer kattenvoer besteld worden :o doorgaans wel een grote verpakking maar wil nu een ander voer gaan proberen en of dan een grote zak handig is?

Die verschillende smoothies klinken goed! Toch ook eens meer gaan maken :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:22

Oef, begonnen met envelopjes maken voor eten en dingen die ik gepland heb. Nu vaak dat ik aan het eind vd maand niks meer heb omdat het leek alsof ik veel geld had en ben gaan shoppen bv. Merk nu pas hoeveel geld ik eigelijk uit geef en hoe duur eigelijk een Huishoudsten is. Ben benieuwd hoe ik uit ga komen.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:24

Envelopjes zijn idd wel een goed hulpmiddel :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:24

Een doosje diepvries zomerfruit kost volgens de website bij de AH €5,96/kg (1,49/250g). Volgens mij is dat dus echt niet goedkoper. Bij de Lidl heb ik het nog nooit gezien.
Qua groenten/fruit probeer ik een beetje met het seizoen mee te eten, dat scheelt ook behoorlijk in de kosten.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:49

Ze hebben bij de Aldi de Braeburn appels in de aanbieding. Slechts €1,99 voor 1,5kg. Sowieso niet duur voor appels en al helemaal niet voor Braeburn, dus daar ben ik speciaal voor naar de Aldi geweest. Ik ben namelijk dol op appels en vind dat qua fruit toch het handigst mee te nemen. En met tien appels kan ik wel weer even vooruit. :)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:29

Hebben jullie ook gespaard voor de Coop cadeau krat :P?