E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:15

Lijkt het nu zo of komen er momenteel weinig nieuwe boeken uit? Ik zoek vakantie-voer...... |(

Yv_

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:49

Oh ik heb nog zo'n boek of 2000 te gaan, dus niet erg last van _O-

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:07

Ik heb gisteren en vandaag alvast boek of 7 aangeschaft voor komende vakantie. Ik hoop alleen hard dat de witte Kindle binnenkomt -O-
Via twitter werd aangegeven dat als er staat leverbaar vanaf 23aug ze hem de 22e versturen en dan max 3 werkdagen = 25e binnen. Maar na bestellen staat 24e versturen en 26 of 27 binnen. De 26e ben ik al niet meer op kantoor (maar jureren op Hippiade) en de 27e is op een zaterdag, dan moet ik het ook om laten zetten naar thuis. 28e vlieg ik.. Dus duimen!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:17

Hier ook geen tekort aan leesvoer, eerder tekort aan tijd :=

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:55

Mijn tweede Kobo Aura is na iets meer dan een jaar helemaal vastgelopen.. Mijn vorige ook al, toen heb ik een nieuwe gekregen.

Weten jullie of de nieuwer versies van de Kobo dit probleem niet hebben? Ik vind ze namelijk verder super fijn maar wil wel eens een ereader die het langer dan een jaar volhoudt..

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:13

Undefined schreef:
Mijn tweede Kobo Aura is na iets meer dan een jaar helemaal vastgelopen.. Mijn vorige ook al, toen heb ik een nieuwe gekregen.

Weten jullie of de nieuwer versies van de Kobo dit probleem niet hebben? Ik vind ze namelijk verder super fijn maar wil wel eens een ereader die het langer dan een jaar volhoudt..

Naar mijn ervaring gaan de Kobo's ook niet lang mee, maar ik koop ze wel bij de beste shop van Nederland: Coolblue. Met hun fantastische service krijg ik iedere keer gewoon een nieuwe, zelfs als er in eerste instantie gezegd is dat de Kobo (ik had hem al 1 jaar) ter reparatie wordt opgestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:53

Ik heb een kobo. Nog geen jaar in gebruik maar mijn eerste deed het na 2 dagen al niet maar heb toen gelijk een nieuwe opgestuurd gekregen. Deze doet het prima en ben er echt mega tevreden mee. Vooral nu op vakantie aan het strand vind ik het veel fijner dan een fysiek boek.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:09

Mijn KoBo doet het al 3 jaar prima. Ik heb hem 1 keer moeten resetten in die periode.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:22

Ik vind de service inderdaad prima, had hem eerst bij Wehkamp met 1 jaar garantie. Toen was hij er net binnen kapot gegaan (op 3 dagen na) en geld terug gekregen. Daarna besteld bij bol.com en nu dus weer opgestuurd binnen garantie, hoop op geld terug want repareren lukt ze denk ik niet. Opzich wil ik best weer een Kobo, ik ben alleen bang dat hij net buiten de garantie dan weer kapot gaat. Daarnaast ga ik voor een half jaar reizen, dan kan ik er niets mee als hij vastloopt.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:21

Mijn Aura HD had ik laten stuiteren waarna het e-inkscherm kaduuk was := , lag dus niet aan Kobo, en mijn huidige H2O heb ik nog niet lang genoeg om er al problemen mee te hebben, denk ik.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:12

Mijn Kobo doet het ook nog prima maar eigenlijk vind ik hem te klein. Ik lees heel snel en moet dus vaak omslaan. Bovendien laat ik hem vaak uit mijn handen glippen omdat ik artrose in mijn vingers heb en ze dus erg stijf zijn. Ik zou zo overgaan op een hele grote als die er zou zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:24

En een hoes eromheen die hem wat dikker maakt en beter vast te houden?

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:37

Undefined schreef:
Ik vind de service inderdaad prima, had hem eerst bij Wehkamp met 1 jaar garantie. Toen was hij er net binnen kapot gegaan (op 3 dagen na) en geld terug gekregen. Daarna besteld bij bol.com en nu dus weer opgestuurd binnen garantie, hoop op geld terug want repareren lukt ze denk ik niet.

Ik zou deze link https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa maar eens lezen over garantie. Die hoort dus langer te zijn dan 1 jaar.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:36

Bedankt! Ik heb er echter geen problemen mee gehad omdat hij binnen het jaar kapot was. Nu bij Bol.com opgestuurd en benieuwd wat ze doen, aura is namelijk niet meer leverbaar.

Twijfel nu om over te stappen op Kindle, maar geen zin om steeds de bestanden de moeten converteren. Vind het echt jammer van de Kobo want verder wel een super ereader.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:47

Hallo medebokkers,
vandaag is mijn E reader de Kobo Touch binnengekomen. Ik heb hem besteld op aliexpress. Hier kostte hij namelijk maar €40,- ...
Maar nu zit ik met een zwart scherm en een groen lampje en ik krijg er geen beweging meer in?
Ik heb hem geconfigureerd aan de computer en mijn boeken erop gezet. Hij wou al niet meer van het opladen scherm af, dus ik zette hem uit. Hij is nog steeds niet weer aan... Hebben meer mensen dit gehad? Is dit gewoon een kwestie van opladen, of moet ik mijn geld terug gaan vragen en gewoon in Nederland een reader gaan bestellen?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:52

Alexandra, als ik jou was zou ik geld terug vragen en in Nederland een bestellen. Betaal je meer, maar heb je ook een echte en garantie. Want Aliexpress kennende is dit gewoon een namaak die er alleen op lijkt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:55

Undefined schreef:
Bedankt! Ik heb er echter geen problemen mee gehad omdat hij binnen het jaar kapot was. Nu bij Bol.com opgestuurd en benieuwd wat ze doen, aura is namelijk niet meer leverbaar.

Twijfel nu om over te stappen op Kindle, maar geen zin om steeds de bestanden de moeten converteren. Vind het echt jammer van de Kobo want verder wel een super ereader.

Als je Calibre gebruikt kost dat geen moeite hoor. Gewoon de epub in je bibliotheek laden. Als je dan zegt stuur naar apparaat zegt hij zelf dat het bestand niet de goede conversie is, en of hij moet converteren. Vervolgens zeg je gewoon ja. En dan zet Calibre dat vanzelf om, kost je op ja klikken, en ietsje langer wachten voor het op de ereader staat echt helemaal geen moeite.

Ik kan de kindle in ieder geval heel erg aanraden :j

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:58

linoleum schreef:
Alexandra, als ik jou was zou ik geld terug vragen en in Nederland een bestellen. Betaal je meer, maar heb je ook een echte en garantie. Want Aliexpress kennende is dit gewoon een namaak die er alleen op lijkt.

Het is zeker geen namaak. Verkocht in een warenhuis, maar teruggekregen en opnieuw verkocht op aliexpress. zitten ook lichte gebruikerssporen op.

Mijn moeder moet morgen naar een telefoonzaak, ik kan haar de reader wellicht meegeven?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:58

Wat verwacht je dat de telefoon zaak er mee doet?

Blijkbaar is hij gewoon stuk. Contact opnemen met de verkoper op alie.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:27

Misschien dat een telefoonzaak hem repareren. Alhoewel hij nu iets doet! Terug naar fabrieksinstellingen is hij nu aan het proberen

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:28

Shiloh schreef:
Undefined schreef:

Als je Calibre gebruikt kost dat geen moeite hoor. Gewoon de epub in je bibliotheek laden. Als je dan zegt stuur naar apparaat zegt hij zelf dat het bestand niet de goede conversie is, en of hij moet converteren. Vervolgens zeg je gewoon ja. En dan zet Calibre dat vanzelf om, kost je op ja klikken, en ietsje langer wachten voor het op de ereader staat echt helemaal geen moeite.

Ik weet inderdaad hoe Calibre werkt! Ik wil alleen gewoon de boeken kunnen slepen en klaar zijn haha. Ik zet namelijo vaak boeken over via de laptop van m'n vader, moeder of opa en daar kan ik niet zomaar alles op installeren. Ik ga er eens over nadenken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:33

Maar als je toch gewoon alles in Calibre gooit, en hem de opdracht geeft om je huidige boeken gewoon even om te zetten. Dan is het verder gewoon als je naar de computer van je ouders gaat de boeken map van Calibre op een stickie kopieren of zo, daar staan ze dan gewoon allemaal in in zowel epub als mobi. En nieuwe boeken gewoon gelijk in .mobi binnen halen. Als het echt niet anders kan heb je allemaal websites waarmee je het formaat zo omgezet hebt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:40

Kun ke met calibre ook de bestandsnamen wijzigen?

Ik heb de series op mn pc allemaal zo staan dat ze op volgorde staan (achternaam, voornaam, serie, deel, titel), maar mn ereader sorteert ze op titel. Als ik ze sorteer op auteur, hebben sommige bestanden blijkbaar totaal andere namen (beginnend met puntjes, vreemde tekens etc). Is flink vervelend want ik moet nu googke erbij pakken voor de juiste volgorde (of pc als ik thuis ben). Vraag me af of calibre dat kan oplossen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:10

Shiloh schreef:

Ze zijn in elk geval zeer betrouwbaar en duurzaam. Mijn Kindle keyboard / Kindle 3 is inmiddels op een paar dagen na 6 jaar oud en werkt nog steeds perfect (inc de batterij-duur).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:30

Yv_ schreef:
Kun ke met calibre ook de bestandsnamen wijzigen?

Ik heb de series op mn pc allemaal zo staan dat ze op volgorde staan (achternaam, voornaam, serie, deel, titel), maar mn ereader sorteert ze op titel. Als ik ze sorteer op auteur, hebben sommige bestanden blijkbaar totaal andere namen (beginnend met puntjes, vreemde tekens etc). Is flink vervelend want ik moet nu googke erbij pakken voor de juiste volgorde (of pc als ik thuis ben). Vraag me af of calibre dat kan oplossen.

Je kunt in ieder geval in Calibre de metadata aanpassen (bestands gegevens als titel en auteur, nummer in de serie). Zo kun je zorgen dat auteur in ieder geval klopt. de Calibre bibliotheek map slaat ze op in mappen per auteur, dan oer titel, met bestandsnaam titel en auteur.

Overigens pakt niet elke ereader dat vervolgens even goed op. Ik lees ook veel series, en de serie indeling die ik hem in Calibre mee geef in de metadata, doet de Kindle helaas niks mee (of i doe iets fout?). Titel en auteur wel.