Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:47

Ik knip idd. ook alle uit gebloeide bloemen er uit.Zo krijg je veel meer bloemen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:51

Gisteren heb ik denk ik wel vijftig uitgebloeide bloemen uit mijn margriet gehaald! Ik was 4 dagen net thuis geweest, dus achterstallig onderhoud :D

Ik denk dat ik vanavond al de lavendel eruittrek (pot), want die is al uitgebloeid en de spaanse margrieten, want die willen niet zo erg meer. Die hebben echt vol gebloeid, maar lijken nu toch op. Zaterdag maar even bij de bloemenwinkel kijken voor goedkoop perkgoed, want ik ga over 2.5 weken toch weer op vakantie en dat redt het toch nooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:52

gohya schreef:
@Morganlefay
Snoei jij de clematis elk jaar flink terug?
Ik snoei elk najaar mijn clematis een heel stuk terug,ik had dat 1 keer niet gedaan en had toen ook schimmel in de clematis.Sinds ik hem weer snoei,geen schimmel meer gehad.

Tja had deze ook pas laat in het voorjaar gesnoeid.
Dit gebeurt mij geen tweede keer meer.
thanks.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:48

Voor de liefhebbers:

Bij Groenrijk zijn veel vaste planten nu met 50% korting.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:52

oeh, eens even kijken bij de groenrijk dan, moet hier nog wat dingen hebben eigenlijk

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:53

Ik heb echt geen plek meer in mijn tuin := ;(

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:54

Bleh! Hier even een "tuin-dip" Het ziet er nog steeds niet uit. De stammen moeten nog van de kluiten gezaagd en de kluiten moeten afgevoerd. Verder moeten er nog tegels uit en de boel moet gevlakt.
Gister even bij Gamma wezen kijken voor schuttingen.......Jemig wat kosten die dingen een hoop geld! € 27,95 voor 1 scherm van erg dun hout wat ook nog eens geniet is........Daar komen nog palen bij en van die metalen dingetjes om de schermen mee aan de palen te maken.....

Kortom......IK ZIE HET EVEN NIET MEER ZITTEN! -O-

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:01

Het is beter om even af te wachten totdat ze weer stickeracties hebben bij zulke dure aankopen.

Je kan ook op mp of bij de houthandel eens kijken wat ze daar hebben.

Bij ons komt er ineens een passoeblom onder het huis (bij de openslaande deuren) vandaan groeien :wow:
Ik weet alleen nog niet waar ik die tegenaan moet laten groeien, net die lelijke wilgenschermen eraf gesloopt.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:15

Ik ben volop aan het zoeken maar nog steeds geen succes........Zal vast wel goedkomen maar zie het nu gewoon ff niet meer zitten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:55

De les die ik wel heb geleerd met verbouwen (is ook in het interieurtopic alvoorbij gekomen, ik wil alles nu meteen kopen enz, en ik ben niet de enige :+ en dan kom je even later een betere aanbieding tegen...) is dat er op een dag ineens dé oplossing voorbijkomt :j

Je moet alleen geduld hebben :=

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:58

Ja daar heb je ook wel gelijk in. Feit is alleen dat m,n honden nu niet de tuin in kunnen omdat er niks tussen ons en de buren instaat. Ook de andere kant van de tuin is open. Ik wil het gewoon graag dicht hebben....en wel NU! :+

Misschien even bij de kringloop winkel kijken. Die hebben ook weleens schuttingen e.d.....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:13

Heb je niet toevallig wat schrikdraad van de paarden over? Of iets in die richting.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:16

Of schapengaas en paaltjes?

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:18

Nee dat heb ik niet :n......
Zit nu te kijken voor planten die snel een haag vormen. Dat is in ieder geval goedkoper dan een houten schutting. Zal even met de buurvrouw overleggen, die betaald tenslotte ook mee.
Ook hou ik MP in de gaten voor als er evt iemand is die van z,n haag af wil.......

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:20

Planten die snel een haag vormen zijn leuk betaalbaar als je ze klein koopt (en dan ben je nog wel paar jaar zoet), maar anders is het ook een dure hobby.

Behalve kosten ook overleggen met de buren of ze dat wel willen onderhouden. Niet iedereen zit er op te wachten om bijv. een conifeer steeds netjes te moeten houden.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:23

NEEEEE geen coniferen meer :') Kan geen conifeer meer zien hahahaha!
Ja je hebt wel gelijk, ze zijn alleen goedkoop als je ze klein koopt en dan wachten tot ze groot genoeg zijn.......

Muurtje metselen dan maar?! :D

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:34

@Paxine: Een vriendin heeft van pallets een schutting gemaakt. Niet echt super, maar met van die wilgendingen er tegen aan ziet je er niets van en is het gewoon netjes.

@Blackje: ik heb ook geen plek meer in de tuin, kan er nog net zelf zitten :+

Mijn clematis is ook een wonderding, zo leuk met al die paarse bloemen erin. Ik word er altijd blij van. Heb hem/haar nog nooit gekortwiekt, maar misschien eens doen. Er zitten veel dorre stukken tussen, maar daaraan groeien wel weer nieuwe stukken. Wonderlijk!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:35

@paxine
Heb jij niet zo'n Gamma boekje gehad in je brievenbus afgelopen maandag? daar staat in dat je op álle tuinartikelen iets van 40% korting krijgt.Weet het niet exact hoor,maar er is wel opruiming voor tuin spullen bij de Gamma.Het lijkt me dat álle Gamma's dat hebben,die opruiming?

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:37

nektosha schreef:
@Paxine: Een vriendin heeft van pallets een schutting gemaakt. Niet echt super, maar met van die wilgendingen er tegen aan ziet je er niets van en is het gewoon netjes.

Hmmm ja dat is ook nog een optie. M,n man kan aan pallets komen op z,n werk. Gratis en voor niks en het zijn hele grote dus dan ziet het er mss wat beter uit dan die kleine stukjes van de kleine pallets.
Tnx voor de tip :)

@Gohya: Was gister bij de Gamma en heb niks gezien maar ik zal het even gaan uitzoeken!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:38

Op pallets zit toch statiegeld?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:38

Alle decoratieve tuinartikelen....(dat is geen schutting)
Ik was gisteren bij onze Gamma en daar stond niets.

Die pallets is wel een idee zolang. Kan je vaak gratis ophalen. *edit, oh das nog handiger.

Mootje, niet alle pallets.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:40

Ja klopt zit net op de site en het geldt idd alleen op decoratie.....helaas.
De pallets bij m,n man op het werk zijn statiegeld vrij. Zijn echt heel groot, ze worden gebruikt om grote koeldingen op te vervoeren.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:42

Pallets is niet echt heel geweldig, maar goed, beter dan niks en als ze gratis zijn. Het zag er bij haar ook echt niet lelijk uit. Je kan er ook nog bakken met plantjes of kruiden aan hangen enzo.

Misschien even een oplossing?

Succes ermee in ieder geval :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:50

Ja ik zie het nu ook,heel veel tuin artikelen,behalve schuttingen.
Of je moet nog even wachten,in het najaar worden vele schuttingen wél afgeprijst.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:09

En een constructie maken met betongaas en haag- of klimplanten, of bijv. een levende wilgentenenhaag, is dat niks?
Afbeelding
Afbeelding