Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 06:43

De 4 waxinelichtjes zonder pot doen dan ook 1 graad. Voordeel is inderdaad dat je kat zo niet erbij kan. Die van ons heeft het snel afgeleerd toen z'n snorhaar krulde :')

Ik heb hier elk jaar eigenlijk standaard een plateau met stompkaarsen (5 stuks), een stompkaars los in een lantaarn, een waxinelichtje en 2 kandelaars aan staan. Die maken de woonkamer 1,5 graad warmer (als het niet hard waait buiten, want ons huis is 1 groot tocht hok). Dat is nu mooi meegenomen, want die zijn gewoon voor de gezelligheid.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:49

Menino schreef:
Relaxed schreef:

Mijn hart is gebroken want hier hebben ze niet ;( nog voor de betreffende bokker gekeken naar de bacon hoodie. Maar die was er idd ook niet meer ;( . Mocht iemand die kruiken tegenkomen… geef ff een gil.

Ps. Terwijl ik dit schrijf word ik ondergescheten door een duif ( voor de primark. ) Geen goede dag dit. ;(

Toch niet toevallig Enschede?

MarlindeRooz

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:57

Inmiddels 16 graden op mijn kantoor en ik zit er te werken. Kan echt wel janken dit worden zulke nare maanden. -O-

Zometeen mijn deken maar aanzetten maar heb nu dat stopcontact nodig voor mijn laptop. -O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:58

MarlindeRooz schreef:
Inmiddels 16 graden op mijn kantoor en ik zit er te werken. Kan echt wel janken dit worden zulke nare maanden. -O-

Zometeen mijn deken maar aanzetten maar heb nu dat stopcontact nodig voor mijn laptop. -O-

Ik heb daarom zo’n stekkerdoos met aan en uit knop, die gaat dus aan als ik ga werken. En weer uit als ik klaar ben. Zit ook geen onnodig stroom te verbruiken voor dingen dus.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:04

hier was het vanochtend ook al weer gedaald tot 16,5 helaas, energielabel A wel :')
ik heb nu havermout in de oven gemaakt en het is hier nu 17,5. en ik krijg het ook wel warm van die haver met agavesiroop moet ik zeggen :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:22

Hier is het nu 19,5. Maar de zon schijnt alweer volop, dus ik gok dat het al snel weer boven de 20 komt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:48

Vanmorgen in huis 15 graden. Maar de zon schijnt nu wel op het raam, dus hopelijk warmt het thuis wat op :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:19

Hier is vannacht de verwarming aangeslagen, dus een temp onder de 16 graden. Zon schijnt hier wel op het raam, maar de thermostaat geeft nog 17 graden aan.
Maar zit weer heerlijk onder mijn dekentje, nergens last van :)

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:24

Voorlopig blijft hij hier nog uit. Het is wel frisjes, nu 16.5 graden. Ik ben alleen thuis (moet vanmiddag werken) dus zit met een snuggie aan op de bank. Dan is het goed te doen. De zon staat nu wel op de ramen, maar het doet nog niet veel met de temperatuur.
Kinderen laten we beneden huiswerk maken, boven is het echt wel te fris. Gelukkig hebben zij het niet snel koud. We gaan wel zien hoe lang we het zo kunnen rekken, ik vertik het een beetje om zo veel geld neer te leggen terwijl de energiebedrijven al enorme omzetten draaien nu.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:29

Sanet schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik heb daarom zo’n stekkerdoos met aan en uit knop, die gaat dus aan als ik ga werken. En weer uit als ik klaar ben. Zit ook geen onnodig stroom te verbruiken voor dingen dus.

Ja die heb ik ook. Maar in de handleiding werd dat afgeraden. Maar heb het alsnog gedaan haha.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:30

Afgelopen week heb ik de cv een keer aangehad en toen weer uitgezet, het is nu 20,5 graad binnen maar vind het wel wat koud maar ga maar wat doen dan krijg ik het wel warm :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:32

De zon doet niks meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:36

purny schreef:
De zon doet niks meer...

Wat een onzin.. Ga maar eens achter het raam zitten als de zon er vol op staat, kun je je trui uittrekken ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:37

Zit nu met 17,5 achter mijn bureau en het is gewoon echt koud dus de airco 'hoger' gezet. Hij stond op 19 en nu naar 21 om te kijken of ie het dan warmer krijgt. Anders gaat toch echt de cv even aan en dan kan de airco het daarna op temperatuur houden.

Heb wel de oplossing voor m'n voeten:
Afbeelding
Van woolwarmers, pure wol van Europese schapen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:40

Wat voor zool hebben die Marije?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:57

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:58

Relaxed schreef:
purny schreef:
De zon doet niks meer...

Wat een onzin.. Ga maar eens achter het raam zitten als de zon er vol op staat, kun je je trui uittrekken ;)

Ik hou ook van een beetje warmte in de avond... Vorige maand was alles nog zo warm. Ook in de avond

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:05

Relaxed schreef:
purny schreef:
De zon doet niks meer...

Doen ze in Amsterdam ook. Naast efficiënt gebruik van zonlicht schijnt het ook een lucratieve financiële inkomstenbron te zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:07

Is misschien ook een idee ja :')
Gisteren had ik het met de zon op het raam 23 graden binnen en op het balkonin de zon was het gewoon warm, heerlijk :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:15

@Purny, bij mij warmt het in de woonkamer de laatste dagen overdag op tot 18 graden wanneer het zonnetje door de ramen schijnt, zodra de zon weg is en het dus gaat afkoelen dan doe ik ook mijn gordijnen dicht om de warmte in de woonkamer meteen zo veel mogelijk vast te houden. Doe je zulke dingen al, misschien dat dat nog wat helpt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:18

Telpeva schreef:
@Purny, bij mij warmt het in de woonkamer de laatste dagen overdag op tot 18 graden wanneer het zonnetje door de ramen schijnt, zodra de zon weg is en het dus gaat afkoelen dan doe ik ook mijn gordijnen dicht om de warmte in de woonkamer meteen zo veel mogelijk vast te houden. Doe je zulke dingen al, misschien dat dat nog wat helpt?

In de avond gaan de gordijnen al eerder dicht. Ik ben zelf een best grote koukleum, vrijwel altijd koude voeten en handen.
Kachel gaat ook al eerder aan (heb het helaas niet volgehouden).
Voordat ik ga slapen ga ik heet douchen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:22

Telpeva schreef:

Ik doe ook 's ochtends gordijnen open, ook op kamers waar ik minder kom, waar de zon op staat, deuren ook allemaal open en zodra die weggaat de gordijnen weer dicht en de deuren ook. Zo warmt het huis op door de zon en blijft het daarna beter hangen. S avonds gaat ook gordijn bij voordeur dicht, dan dekentje erbij

Het is zorgen dat je niet eerst afkoelt want ook jezelf opwarmen kost meer moeite als warm blijven.

Je kan altijd s avonds nog stukje gaan bewegen purny, om wat op te warmen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:26

In dit seizoen heb ik geen zon in huis. De zon staat nu laag terwijl de bomen nog vol blad hangen. Pas als alle blad gevallen is doet zonlicht weer wat in mijn huis.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:27

Sanet schreef:
Wat voor zool hebben die Marije?

Afbeelding

(Finlay hoopt nog steeds dat er een piepertje in zit :+ )

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:31

Hier zon op de ramen heel de dag. 20 graden nu in huis {:}
Cv staat overdag altijd op 18, dus die is werkloos overdag :D

De fransen hebben een météo électricité gelanceerd. Bij rood valt de stroom uit :=
https://www.monecowatt.fr/