Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:trailer, zadel auto etc)
Varekaj schreef:Hebben we niet allemaal ooit een soortgelijke periodes gehad? Oftewel eerst geleefd en nadien ingezien dat sparen nodig is, of eerst heel krap gezeten waardoor sparen daarna een must werd? Wat ik sowieso merk in dit topic is dat iedereen spaart, op zijn eigen manier en op eigen snelheid, maar dat het niemand tegenhoudt om te genieten van de mooie dingen ernaast. We houden allemaal van goed eten of uit eten gaan, van wat kleine luxe hier en daar, we genieten allemaal nog steeds van wat we kunnen en ook van het sparen an sich.
8nnemiek schreef:Als ik terug kijk naar 10/15 jaar geleden.. Toen had ik ook nauwelijks spaargeld.. Ik verdiende net iets minder dan nu, maar ik stond regelmatig even rood.. En waar ik het allemaal aan uit gaf? Geen flauw ideeInterieur spullen ofzo.. Ik ging niet uit en nooit ver op vakantie.. Soms eens een weekendje weg. Een deel ging natuurlijk naar mijn paard. Maar als ik €1500 loon binnen kreeg dan was dat aan het eind van de maand op
Terwijl ik totaal niet het idee heb dat ik destijds luxe leefde.. Ik was totaal niet bezig met de waarde van spullen en of het je gelukkig maakt. Nu dat ik veel meer spaar en alleen nog dingen koop waar ik écht gelukkig van wordt, ben ik zelf ook daadwerkelijk gelukkiger.