Zodra ik meer weet, zou ik hier linkjes en bedragen plaatsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_spekkie_x schreef:Ik vind het echt bizar wat de huizenprijzen doen. Toen ik in 2012 voor een huurwoning ging kijken kwam ik terecht bij een appartement in Soest (40-50m2, 1 slaapkamer, tuintje) wat in hoogtij dagen (rond 2008) voor 185.000 euro nieuwbouw was neergezet. Diegene ging het toen verhuren omdat de prijzen zo waren ingestort. Nu zie ik dezelfde soort appartementen voor over de 200.000 weggaan. Ik ben dan bang als je zo'n appartement weer moet verkopen, dat je het niet meer kwijtraakt voor die prijs. Het zijn namelijk geen woningen waar je lang blijft wonen als je nog in de partner/kinderen fase zit en diegene die het van je moet kopen is vaak een eenpersoonshuishouden. Krijg dan maar eens een hypotheek van 200.000. Op dit moment moet je bijna 50.000 euro bruto per jaar verdienen om dat te kunnen lenen bij de bank.
proven02 schreef:Dit is echt een bizar lage stijging 15000 in 8 jaar! In mijn omgeving zijn de huizen alleen in de afgelopen al 6mnd 15.000 gestegen die 8 jaar ervoor gaan we zeker richting de ton als het niet meer is