Kamerplanten asiel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:49

Ik heb paar weken geleden bij mn pannenkoek een stammetje gehalveerd, omdat hij indd de hoogte in ging en de onderste bladeren een voor een afstierven. De top heb ik weer in de grond gestoken in dezelfde pot en en nu doet alles het weer goed. Ik vind een volle pot wat mooier.

leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:57

kimmysan schreef:
Ik heb paar weken geleden bij mn pannenkoek een stammetje gehalveerd, omdat hij indd de hoogte in ging en de onderste bladeren een voor een afstierven. De top heb ik weer in de grond gestoken in dezelfde pot en en nu doet alles het weer goed. Ik vind een volle pot wat mooier.

Wat een goed idee! Kun je gewoon de top afknippen en opnieuw in een pot zetten, of komt daar meer bij kijken?

Mijne is namelijk onderaan ook helemaal kaal, ziet er eigenlijk niet uit. Wist niet dat dit kon :D

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:47

Mijn pannekoek is echt een boompje op stam aan het worden. Hij brak ook doormidden, nu heb ik er 2 :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42089
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:51

Die van mij gaat ook richting boompje :P.

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:58

Die kan je prima af knippen, ff in water houden tot ze wortels hebben en dan weer in de grond.. doe ik ook telkens! :))

nijnthju
Berichten: 540
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:55

Hier weer even wat kamerplanten spam. Plantjes groeien ondanks minder licht nog steeds erg goed.
De p. Xanadu stond te donker, maar die trekt weer mooi bij.Afbeelding

Op de bar staan de silvery ann en de Aureum met in het midden een bloeiende amaryllis.Afbeelding

Dan hebben we nog een “nestje pannenkoekjes , een kleine musa dwarf en olifantsoor in zelfgemaakte, met touw omwikkelde potten.
Afbeelding

En last but not least het stekjes lab in gezelschap van een p. birkin.
Afbeelding

Alles moet nog wat gaan groeien, maar het begint al een heuse jungle te worden hier. :D

colunder

Berichten: 3549
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:09

Die eerste is mooi zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:54

Jorex schreef:
Als ik hem twee weken open zou houden gaan de planten vrees ik dood van uitdroging. Ik heb nu de varen er ook maar uit gehaald en ik zie wel of de rest het redt. De springstaarten hebben in ieder geval de tijd van hun leven zo _O-
Ik heb hem in het begin een uurtje open gezet thuis, want dat was het advies. Elke dag wel condens die s nachts dan weer verdween. En dat is 2-3 weken goed gegaan.

Blijkbaar zat er toch zat vocht in :') Een uurtje open vind ik wel heel karig. Die hier is niet eens potdicht en is vochtig zat. Die zou helemaal dicht zo wegschimmelen..

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:56

Iemand tips?
Mijn pannenkoekje krijgt steeds meer gele bladeren. Hij heeft het een paar maanden super gedaan, af en toe een dood blad zoals normaal. Maar nu zijn ongeveer de helft van de blaadjes dood. Ik geef hem absoluut niet te veel water. Ik lees op internet dat het te weinig voeding kan zijn. Hij zit nog steeds in het kleine potje als toen ik hem kreeg. Zou het helpen om hem te verpotten in een grotere pot met nieuwe aarde? En welke aarde gebruiken jullie? Normale aarde of vetplanten aarde?

Sting

Berichten: 12868
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:04

Denk dat dat zeker kan helpen. En probeer hem zo licht mogelijk te zetten, dat vinden ze fijn :).

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:08

Sinds we verhuisd zijn heb ik helaas geen goeie ramen meer... -O- Alles op het noorden en westen. Heb wel groeilampen maar die deden vorig jaar helemaal niks en weet na de verhuizing ook niet meer waar ze zijn := Zal eens kijken of ik die ergens vandaan kan vissen maar denk dat ze in de opslag liggen.

Mijn vetplanten zijn ook flink aan het vergroeien sinds de verhuizing. Zeker mijn Black Prince en Black Night |( |(

honolulu

Berichten: 1905
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:12

Hai! Ik kom hier even binnenvallen in de hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben namelijk opzoek naar de naam van deze plant. Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Afbeelding

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:20

honolulu schreef:
Hai! Ik kom hier even binnenvallen in de hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben namelijk opzoek naar de naam van deze plant. Iemand enig idee? Alvast bedankt!
[ [url=m/DF5uvA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Calathea zebrina <3

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:46

Oooh thea :+:

colunder

Berichten: 3549
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:47

Die is mooi!

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:38

Die daarachter (calathea whitestar) ben ik lang naar op zoek geweest, maar paar weken terug toch gevonden!

honolulu

Berichten: 1905
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:36

belindaap88 schreef:
honolulu schreef:
Hai! Ik kom hier even binnenvallen in de hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben namelijk opzoek naar de naam van deze plant. Iemand enig idee? Alvast bedankt!
[ [url=m/DF5uvA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Calathea zebrina <3


Dankjewel! *\o/*

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:03

wendy1987 schreef:
Die kan je prima af knippen, ff in water houden tot ze wortels hebben en dan weer in de grond.. doe ik ook telkens! :))


Ja ik heb hem nu dus zelfs direct in de grond gestoken en hij doet het prima :')

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:08

Het hele huis stinkt hier.... Wolluis ontdekt op een paar cactussen. Niet veel, maar sporadisch een á twee.
Nu alle cactussen ingesprayd met een mengsel van ammoniak/Dreft en warm water. Nu duimen dat ze weg blijven.

Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:06

Mooi die gestreepte calathea! Mijn calathea medallion doet het tot zover nog goed, elke ochtend vouwt ie open en elke avond dicht :D

Mijn nestvaren heeft ineens een soort vreemd gemuteerd blad :')

Afbeelding

Een Siamese tweeling :') (normaal is het gewoon één grote nerf per blad)

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:31

IsaCalixa schreef:
Mooi die gestreepte calathea! Mijn calathea medallion doet het tot zover nog goed, elke ochtend vouwt ie open en elke avond dicht :D

Mijn nestvaren heeft ineens een soort vreemd gemuteerd blad :')

[ [url=m/rD5wmO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een Siamese tweeling :') (normaal is het gewoon één grote nerf per blad)


Grappig dat blad zo!




Ik heb wolluis ontdekt :oo
Voornamelijk op een plantje dat ik vorige week gekocht heb, heb deze en de planten die er direct naast stonden in quarantaine gezet :+
Ik lees op internet spiritus, is dat niet heel slecht voor de plant?

Sem_
Berichten: 7776
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:23

Zou ik hier een vraag mogen stellen over mijn plant? :)
Het is een Pachira Aquatica en hij stond hier al toen we er kwamen wonen.

Hij heeft erg veel plak aan de bladeren en ik heb niet bepaald veel verstand van planten.
Weet één van jullie wat dit is en of ik er iets aan kan doen? Is het plant eigen of heeft de plant iets van een luis..
Op sommige stukken is het echt witte plak en andere stukken meer heldere wit of gele druppels.
Ik zie op het eerste gezicht zo geen beestjes.

Afbeelding

Afbeelding

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:11

Jes schreef:
IsaCalixa schreef:
Mooi die gestreepte calathea! Mijn calathea medallion doet het tot zover nog goed, elke ochtend vouwt ie open en elke avond dicht :D

Mijn nestvaren heeft ineens een soort vreemd gemuteerd blad :')

[ [url=m/rD5wmO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een Siamese tweeling :') (normaal is het gewoon één grote nerf per blad)


Grappig dat blad zo!




Ik heb wolluis ontdekt :oo
Voornamelijk op een plantje dat ik vorige week gekocht heb, heb deze en de planten die er direct naast stonden in quarantaine gezet :+
Ik lees op internet spiritus, is dat niet heel slecht voor de plant?



Ik had laatst wolluis ontdekt op een cactus. Ik heb de cactus ingespoten met een mengsel van water, ammoniak en Dreft. Plant doet het nog perfect en de wolluis is weg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42089
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 11:31

Ik was aan het schoonmaken en mijn planten (de thea diva's) aan het sproeien. Er kwam wat tussen en toen ik verder ging sproeien heb ik mijn triostar per ongeluk met allesreiniger besproeid |(.

Alles met een droge doek afgenomen, water gesproeid en nog eens afgenomen. Hopelijk gaat t goed. Het is wel milieuvriendelijke allesreiniger van Method.

Triostar glimt nu wel als een keutel in de maneschijn en ruikt heerlijk :').

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:31

_San87_ schreef:
Triostar glimt nu wel als een keutel in de maneschijn en ruikt heerlijk :').


_O- _O- _O-