[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:09

Dat is misschien ook wel iets wat de huizenmarkt extra aanjaagt op het moment.
Voorheen ook wel oplevingen gezien door veranderingen in de nabije toekomst

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:15

Hier begint het circus vandaag, vanmiddag 5 bezichtigingen, morgen 7 tijdens inloop en vrijdag nog 4. Makelaar wil dan iedereen voor vrijdag 12 uur een bod laten doen. Ben heel erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:22

Sonja_vR schreef:
Dat is misschien ook wel iets wat de huizenmarkt extra aanjaagt op het moment.
Voorheen ook wel oplevingen gezien door veranderingen in de nabije toekomst

We hadden gisteren een gesprek met onze financieel adviseur. Moet lukken om de hypotheek voor ons huis rond te krijgen voor 1 februari dit jaar.

Daar op kantoor is het werkelijk een grote puinhoop vertelde hij. Mensen die nu kopen willen allemaal nog een hypotheek voor 1 februari 2017. En dat is een stuk minder makkelijk dan de reclames op radio en tv voordoen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:34

Zoals de RABO met hun hypotheek binnen een week idd...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:39

Sonja_vR schreef:

En toch hadden wij die, bij de Rabo, in 1 week rond :)

Marjan, als ik het zo hoor, gaat het helemaal goedkomen met de verkoop. Denk dat je nog versteld gaat staan over de hoogte van de biedingen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:44

BloemBloem schreef:
Sonja_vR schreef:

Marjan, als ik het zo hoor, gaat het helemaal goedkomen met de verkoop. Denk dat je nog versteld gaat staan over de hoogte van de biedingen ;)

Maar dan heb je echt alles al klaar gehad. Als je een hypotheek aanvraagt en alles nog moet gaan regelen dan kom je nergens in een week.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:46

BloemBloem schreef:
Sonja_vR schreef:

Ja ben enorm benieuwd! Heb al twee keer een huis verkocht maar dit heb ik nog nooit meegemaakt :wow:

Zitten nu alleen te klooien met huis die we willen kopen. We hadden overdracht rond en ging nog over geld. Nu is geld rond en gaan ze weer over de datum bezig.. zucht

Hyp hopen we ook snel rond te hebben hebben al wel gesprekken gehad en alles was toen piece of cake. Maar hoor wel dat het nog wel eens lang verhaal is.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:49

vonneke schreef:
Maar dan heb je echt alles al klaar gehad. Als je een hypotheek aanvraagt en alles nog moet gaan regelen dan kom je nergens in een week.

Uiteraard, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch, het is natuurlijk van te voren wel fijn om te weten tot waar je kan gaan met kopen :)

Wat moet je dan regelen? Je upload een aantal documenten en je bent er :)

Dan heb ik het puur alleen over de hypotheek, dus zonder bouwdepot of andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:29

Wij hadden in principe ook voordat we op huizenjacht gingen al een gesprek gehad met de financieel adviseur en hij had ook al een concept offerte liggen toen we een bod gingen uitbrengen op dit huis. Na het accepteren van ons bod moesten we de stukken aanleveren, maar die hadden we ook al klaar want die stonden in de concept offerte. Uiteindelijk alleen nog de schenking van mijn ouders moeten verklaren, maar ook dat heeft al met al een dag vertraging opgeleverd.

Wij waren op 6 oktober akkoord, 10 oktober tekenen en op 4 november zijn we gepasseerd bij de notaris en hebben we sleuteloverdracht gehad. Op 4 januari gaan we verhuizen, we zijn nu nog aan het verbouwen. Dit was overigens een hypotheek met bouwdepot, dus we hebben een taxatie voor en na verbouwing gehad. De taxateur was ook hetgeen wat het langste duurde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:34

BloemBloem schreef:
[naam] schreef:

Uiteraard, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch, het is natuurlijk van te voren wel fijn om te weten tot waar je kan gaan met kopen :)

Wat moet je dan regelen? Je upload een aantal documenten en je bent er :)

Dan heb ik het puur alleen over de hypotheek, dus zonder bouwdepot of andere dingen.

Er zijn echt heel veel mensen die geen idee hebben welke papieren ze nodig hebben en dus totaal blanco er in gaan. Dan kan het nogal een geregel worden voor het rond is.

Ben benieuwd hoe lang het bij ons gaat duren. Gisteren is alles weg gegaan en ze hopen deze week een concept te hebben.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:09

Wij hebben erg goed contact met onze hypotheekadviseur, die zorgt dat het dossier al bijna compleet is zodat als we een akkoord hebben op een bod.. Dat we de hypotheek voor 1 februari rond hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:10

Dat hebben wij inderdaad ook Cardy. Het dossier is compleet. Moeten nu alleen op de geldverstrekker wachten.

Maar ze hebben zo toch best wat papieren nodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:11

Begrijp sowieso nooit dat mensen eerst een huis gaan bezoeken, dan gaan bieden en als laatste pas gaan kijken of een hypotheek gaat passen.... Dan houd je jezelf toch voor de gek?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:13

vonneke schreef:
Begrijp sowieso nooit dat mensen eerst een huis gaan bezoeken, dan gaan bieden en als laatste pas gaan kijken of een hypotheek gaat passen.... Dan houd je jezelf toch voor de gek?

Jup! En je kan ook zo makkelijk online kijken wat je max kan lenen. Zo dom als mensen zich niet voorbereiden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:16

MarjanB schreef:
[naam] schreef:

Jup! En je kan ook zo makkelijk online kijken wat je max kan lenen. Zo dom als mensen zich niet voorbereiden

Maar dat vind ik zelfs nog kort door de bocht. De meeste sites zijn vrij sumier.

Lijkt mij de meest logische volgorde om eerst een financieel adviseur naar je ideeen te laten kijken en zodra je alles weet gericht gaan zoeken. Minder teleurstelling van 2 kanten ;)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:17

vonneke schreef:

Er zijn er genoeg! Net zoals jij zegt dat sommige niet eens weten
welke stukken je moet aanleveren. Lees je dan even in denk ik dan :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:18

Jup! Wij hebben al 3 gesprekken gehad willen ook weten waar we aan toe zijn bij verschillende aanbieders en ook met wie we zaken willen doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:19

jep, het is best eenvoudig allemaal.

Maar als ik van de adviseur hoor dat ze toch regelmatig klanten krijgen met een fake werknemersverklaring... een bouwvakker die bv 90.000 op jaarbasis verdient...

Mensen willen ook graag teleurgesteld worden of in de problemen komen lijkt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:20

MarjanB schreef:
Jup! Wij hebben al 3 gesprekken gehad willen ook weten waar we aan toe zijn bij verschillende aanbieders en ook met wie we zaken willen doen

Waarom heb je drie gesprekken gehad Marjan?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:24

vonneke schreef:
MarjanB schreef:

1 bij Hypotheker, voelde niet goed. 2e bij Rabo (mijn bank) zat hoog met rente en 3e bij abn (bank vriend) lagere rente maar advies minder dan bij Rabo. We geven straks veel geld uit en willen ook een goed gevoel hebben bij waar we dat doen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:28

vonneke schreef:
jep, het is best eenvoudig allemaal.

Maar als ik van de adviseur hoor dat ze toch regelmatig klanten krijgen met een fake werknemersverklaring... een bouwvakker die bv 90.000 op jaarbasis verdient...

Mensen willen ook graag teleurgesteld worden of in de problemen komen lijkt wel.

Dat meen je niet... Dat is zo dom als je dat doet, dat het bijna onwaarschijnlijk is. Haha je zal maar zo'n werknemersverklaring onder je neus krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:37

MarjanB schreef:
[naam] schreef:

1 bij Hypotheker, voelde niet goed. 2e bij Rabo (mijn bank) zat hoog met rente en 3e bij abn (bank vriend) lagere rente maar advies minder dan bij Rabo. We geven straks veel geld uit en willen ook een goed gevoel hebben bij waar we dat doen.

Waarom neem je geen financieel adviseur in de hand die je uit alle mogelijke hypotheken laat kiezen?
Op die manier kom je echt het goedkoopste uit.

Wij hebben het eerste huis laten financieren via de Rabobank en dat is echt het minst slimme ooit.

Als je naar een hypotheekverstrekker gaat zullen ze altijd hun eigen product aanprijzen.

Nu via de financieel adviseur hebben we een vele beter en ruimere keuze en hij kijkt ook naar de de toekomst, bv pensioen etc.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:45

We gaan dat nu alsnog doen :) bij de makelaar die voor ons verkoopt zit een adviseur dus dat gaan we nu eerst doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:49

Ik ben het met Vonneke eens, ook je toekomst wordt meegenomen. Wij hebben bijvoorbeeld onze verzekeringen nu ook goedkoper elders kunnen onder brengen plus onze hele financiële toestand is onder de loep genomen. Het is echt de moeite waard om eens te bekijken. Wij hebben onze hypotheek onder gebracht bij hypotrust en hebben de rente voor 20 jaar vast laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:53

MarjanB schreef:
We gaan dat nu alsnog doen :) bij de makelaar die voor ons verkoopt zit een adviseur dus dat gaan we nu eerst doen.

Wij hebben idd ook de adviseur via de makelaar. Ik denk nu echt: Hoe hebben we zes jaar geleden zo dom kunnen zijn om het zonder te doen.