Het Weertopic #32!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:28

djuulsie schreef:
Buienradar ziet er serieus heftig uit voor ons... We gaan het meemaken. Flitsen en rommelen wordt erger, maar t is nog wel droog

Klopt het komt jou kant op

Essxan

Re: Het Weertopic #32!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:29

Hier begint het nu ook te rommelen.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:29

Ik lig op zolder en alles doet het nog dus zal wel mee vallen. Was bezig met foto's maken en toen was het net zo licht als overdag op de foto

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:30

drawerlover schreef:
djuulsie schreef:
Buienradar ziet er serieus heftig uit voor ons... We gaan het meemaken. Flitsen en rommelen wordt erger, maar t is nog wel droog

Klopt het komt jou kant op

Ik lig lekker veilig in mn bedje... :z laat maar komen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:31

nts19 schreef:
Ik lig op zolder en alles doet het nog dus zal wel mee vallen. Was bezig met foto's maken en toen was het net zo licht als overdag op de foto

Oke gelukkig. Dan zal het wel bij een van je buren zijn geweest

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:35

Ik zit overeind in bed op de iPad. Kan de rust nu ook niet vinden om te slapen... Het begint hier weer te kletteren

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:38

in de bommelerwaard gaat t flink tekeer. Begon een half uur geleden met golfballen uit de lucht, nu veel en grote regendruppels met echt onweer. Heb de paarden maar binnen gezet en de schuur gesloten; normaal staat die altijd open.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:41

Hier echt onwijze flitsen, terwijl het niet eens echt in de buurt is nog. Dus kan me er wat bij voorstellen hoe erg het op sommige plaatsen tekeer gaat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:42

Net de honden uitgelaten en kan me niet voorstellen dat we hier onweer gaan krijgen. Het is de hele dag lekker weer geweest, maar niet benauwd. En nu buiten heel lekker frisjes. Absoluut geen onweersluchten/benauwde toestanden. Voor onweer moet je toch grote temperatuursverschillen hebben, maar de lucht hier beneden is niet warm. Mijn gevoel zegt me dat we alleen wat (of iets meer dan wat ;-) ) regen gaan krijgen. Maar goed, we gaan het zien.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:45

Begint wat te rommelen.. ben benieuwd..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:46

dravergekkie schreef:
Begint wat te rommelen.. ben benieuwd..

Ja als het goed is komt het ook jou kant op

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:51

*komt binnenvallen*
De onweer zit nu aardig boven Ede. Iemand tips met wat ik het beste kan doen? Ik ben alleen thuis en erg bang voor onweer, en mede door het alleen-thuis-zijn erg bang dat er iets gebeurd/kapot gaat/inslaat :\

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:52

*komt ook even binnenvallen*

Hier in omgeving Tiel is het al een tijdje flink aan het flitsen met flink wat regen. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt.
Afbeelding
Niet de meest mooie foto, maar wat wil je als je voor een beregend raam staat te fotograferen met een tablet _O-

En let niet op mijn raam-hartjes-hangsel :P

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:57

Hier ook nog steeds flink bezig. Probeer foto's te maken maar vind het veel te eng haha

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:58

Vandaag de hele dag in assen geweest bij de MXGP. Gelukkig was het merendeels van de tijd bewolkt met een schraal zonnetje. Als de zon erbij was, dan smolt je weg op die tribune.

Mijn telefoon geeft aan dat het hier 17 graden is, lig ook gewoon onder de dekens. :+ Ben benieuwd wat er vannacht gaat komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:06

Hier ook heel veel flitsen en weinig donder,en geen regen.
En het hangt nog niet eens boven Ermelo.
Afscheid v.d. Zomer is vaak heel erge onweer.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:10

Piekosjj schreef:
*komt binnenvallen*
De onweer zit nu aardig boven Ede. Iemand tips met wat ik het beste kan doen? Ik ben alleen thuis en erg bang voor onweer, en mede door het alleen-thuis-zijn erg bang dat er iets gebeurd/kapot gaat/inslaat :\

Het allerbelangrijkste is rustig blijven. Ik was eerst ook altijd enorm bang mede dankzij het in paniek raken wat ik deed. Dus gewoon rustig blijven. Als het bij je inslaat zie je gewoon heel fel licht, een hele grote klap en de stroom valt uit. Misschien die eerste 2 nog niet eens. En ik zou aanraden om beneden te blijven als je echt zo bang bent. En je kunt beter je IPad of iets al hebben opgeladen en dan kun je daarmee kijken wat er gaat komen. Laptop zou ik dan beter niet gebruiken. Ook geen water laten stromen. Dat is geen slim idee

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:17

Thanks voor de tips drawerlover. Het merendeel lijkt gelukkig onder Ede langs te gaan ipv recht erover, dus ik word ook weer wat relaxeder. Volgens buienradar komt het er rond 12 nog hier over, en ik denk dat ik 't daarna wel aandurf om naar bed te gaan. Er komen zo nu en dan een paar prachtige lightning strikes voorbij en daar kan ik toch stiekem wel van genieten, zolang de donder nog maar even wegblijft :+
Ik zit inderdaad beneneden met m'n laptop op volle accu. Had voor de zekerheid al de tv & een aantal stekkers uit gedaan :j

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:20

Ja, is het gevaarlijk om te gaan douchen als het onweert?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:23

Piekosjj schreef:
Thanks voor de tips drawerlover. Het merendeel lijkt gelukkig onder Ede langs te gaan ipv recht erover, dus ik word ook weer wat relaxeder. Volgens buienradar komt het er rond 12 nog hier over, en ik denk dat ik 't daarna wel aandurf om naar bed te gaan. Er komen zo nu en dan een paar prachtige lightning strikes voorbij en daar kan ik toch stiekem wel van genieten, zolang de donder nog maar even wegblijft :+
Ik zit inderdaad beneneden met m'n laptop op volle accu. Had voor de zekerheid al de tv & een aantal stekkers uit gedaan :j

Dat is grappig. Je vind het gevaarlijke cool en het ongevaarlijke eng. Ik zal je uitleggen wat die donderklappen zijn. Kijk stel je hebt een flits. Je zult vast wel weten dat het een straal is. Zo'n bliksemstraal is natuurlijk hartstikke heet. En zoals bij heel veel dingen, zet die hitte zich uit. Dit keer in de lucht. Dus de lucht gaat zich uitzetten. Nou als lucht gaat trillen, krijg je geluid. En ja die lucht moet verplaatsen. Dat zorgt ervoor dat de lucht gaat trillen. En daardoor krijg je geluid. Dus al die donder is alleen maar het uitzetten van warme lucht die van de flitsen vandaan komt. Snap je het een beetje?

Kijk waarom ik het uitleg. Mensen zijn vaak bang voor hetgeen wat ze niet kennen. Als je snapt wat een donderklap is, weet je waar het vandaan komt en weet je ook dat je er helemaal niet bang voor hoeft te zijn. De flitsen is waar je bang voor moet zijn :j
Die zijn gevaarlijk

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:23

DewiRox schreef:
Ja, is het gevaarlijk om te gaan douchen als het onweert?

Ja best wel. Ik zou het niet doen als ik jou was

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:28

Klopt DL, maar als de donder er niet is, dan is de bliksem niet dichtbij :D Zo bedoelde ik 't meer.
Laatst was er tweemaal een programma over 't weer met Richard Hammond. Het 'weer' was altijd al m'n beste onderwerp bij aardrijkskunde, en dit was dus ook hartstikke interessant. Gingen ze zelf bijv wolken of ook onweer maken, en kon je heel goed zien wat voor gigantische impact dat wel niet had!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:31

Piekosjj schreef:
Klopt DL, maar als de donder er niet is, dan is de bliksem niet dichtbij :D Zo bedoelde ik 't meer.
Laatst was er tweemaal een programma over 't weer met Richard Hammond. Het 'weer' was altijd al m'n beste onderwerp bij aardrijkskunde, en dit was dus ook hartstikke interessant. Gingen ze zelf bijv wolken of ook onweer maken, en kon je heel goed zien wat voor gigantische impact dat wel niet had!

Ahh zoo. Weet je ook dat je de afstand grof kunt meten door te tellen tussen de flitsen en de donder in??

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:42

Klopt, welke tijd/afstands verhouding was 't ook al weer?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:44

Piekosjj schreef:
Klopt, welke tijd/afstands verhouding was 't ook al weer?

300 meter per seconde. (ja iets van 345 ofzo precies maar daar tel ik niet op. Ik doe gewoon 300 meter per seconde)
Of Het aantal seconden gedeeld door 3. Dat is iets nauwkeuriger. Bijvoorbeeld 12:3=4 km