Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:54

Mijn housewarming was een succes! Ik had 12 mensen op bezoek en heb gemaakt:

- creperolletjes met spinazie en feta
- creperolletjes met jam
- gevulde eieren
- groenteballetjes met linzen en worteltjes

En verder had ik nog chips, cake, fruitdrank, appelsap en cola. Ik was ongeveer 15 euro kwijt.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:02

Dat heb je netjes gedaan, Sheran! :j

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:30

Ik ga straks hamstereeee!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:12

Hier net bij de AH de kersen (1+1), cherrytomaten (1+1), breakers (1+1), en red bull (33% af) meegenomen

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:20

Ben momenteel niet echt aan het bezuinigen heb ik het idee.
Ik maakte altijd weekmenu's, maar mijn vriend is gaan werken en kon niet meer met mij boodschappen doen. Dus doe nu steeds voor twee dagen, en zaterdags meteen voor paar dagen.
Maar omdat ik het lopend moet doen nu, kan ik niet meer naar de lidl of ah toe. Dat doe ik zaterdags dan. En ga nu steeds of naar c1000 / aldi of poeisz.

Net gehaald:

Kippenbouten
Ongeveer 1 kg shoarma vlees
Krop ijsbergsla
voor geschilde aardappelen, klein zakje vriend lust geen aardappelen dus voor mij alleen.
Bloemkoolroosjes uit diepvries
rode paprika
Sausje voor bij de bloemkool
Potje olvarit worteltjes voor het konijn ( wil niet meer goed eten en dit gaat er beter in dan het dwangvoeding)

ik was 15,- kwijt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:05

Ik les nu ook steeds meer op goedkoop boodschappen doen maar wel gezond en steeds meer biologisch eten. Ik weet niet of ik dan mee mag posten omdat biologisch wel verhoudingsgewijs duurder is dan gewoon eten.

Ipv potjes olvarit kun je ook eigen merk nemen of zelf een aantal wortelen koken en met een staafmixer fijn maken. Dit is veel goedkoper dan zo'n klein potje.
Ik doe hetzelfde voor mijn kindje. Gewoon hetgeen wat wij eten wat fijn maken met de staafmixer of in kleine stukjes snijden en dat aan hem geven ipv de potjes baby voeding.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:18

Dit is voor een konijn dat ligt ietsje anders als een mens.
Van olvarit weet ik zeker dat ze het mogen hebben ivm de stoffen die erin zitten. Ik heb dat nagezocht op internet. Zelf wortels pureren kan natuurlijk ook maar dit werkt voor mij eerst prima.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:23

Ok, het is alleen verhoudingsgewijs duurder :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:35

Ik heb in de supermakt de potjes staan te vergelijken in de supermarkt.
En zag bijvoorbeeld bij het thuismerk van poeisz dat er oa veel meer zout in zat als die van olvarit vandaar.
Ik snap je punt wel, maar ik heb ook gelezen op het internet dat je er met konijnen wel om moet denken.
Er mogen bijvoorbeeld alleen maar wortelen inzitten of andere groenten die ze normaal ook mogen hebben.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:55

Dat begrijp ik, ik bedoelde eigenlijk ook alleen dat je voor olvarit kunt kiezen maar je kan ook zelf wortelen koken en fijn pureren wat goedkoper is dan zo´n potje geven :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:15

Je hebt gelijk, ik zal dat eens proberen. Moet het nu toch mengen van de dierenarts met dat recoveryspul, kom er net vandaan (ook niet echt een bezuiniging hahaha maar doe het met liefde).

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:11

Ik was vandaag 36 euro kwijt.
22 euro bij Lidl aan groente. fruit, pastasaus en veeeeeeeeeeeeeel wc papier :')

Ik merk ook dat het eten niet zo duur is, maar ook de extra dingen voor de kids. Ze moeten tussendoortjes mee nar school. Dus koekjes of knijpfruit. Vers fruit kan ook, maar dat wordt zo bruin als ik dat meegeef. (hij eet alleen graag appel)

Voor de rest ben ik best tevreden over hoe we het hier thuis doen! Met dank aan jullie kritische noot! :D

Vandaag helaas wéér de DA bij de merrie gehad voor een wond boven haar oog..........zo blijf je aan de gang ;(

Vrijdag komen er eters en ik haal de courgettesoep uit de vriezer en zit te denken om Stoofschotel (Boueff Bourguignon) te maken. Doe ik ook weer 2 dagen mee.
Iemand nog idee voor lekker toetje?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:34

Milkshake/smoothie maken! Sinaasappelsap in de blender gooien met fruit wat je lekker vindt en daarna gooi ik er Euroshopper vanille ijs bij. Je kan het natuurlijk ook met yoghurt doen. Hoe meer fruit en ijs je er in gooit, hoe dikker het wordt. Lekkaaah! En anders tiramisu, maar dat is wel wat duurder...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:48

Dimple schreef:
22 euro bij Lidl aan groente. fruit, pastasaus en veeeeeeeeeeeeeel wc papier :')

Ik merk ook dat het eten niet zo duur is, maar ook de extra dingen voor de kids. Ze moeten tussendoortjes mee nar school. Dus koekjes of knijpfruit. Vers fruit kan ook, maar dat wordt zo bruin als ik dat meegeef. (hij eet alleen graag appel)

Voor de rest ben ik best tevreden over hoe we het hier thuis doen! Met dank aan jullie kritische noot! :D

Vandaag helaas wéér de DA bij de merrie gehad voor een wond boven haar oog..........zo blijf je aan de gang ;(

Vrijdag komen er eters en ik haal de courgettesoep uit de vriezer en zit te denken om Stoofschotel (Boueff Bourguignon) te maken. Doe ik ook weer 2 dagen mee.

Vers fruit met een beetje citroensap besprenkelen zorgt ervoor dat het niet zo snel bruin wordt.

Toetje: Bastognekoekjes verkruimelen (even in een diepvrieszakje doen en dan met een koekenpan kapot slaan :D), met kwark en zomerfruit!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:36

Oh dat klinkt allebei heerlijk!

En wat zijn de verhoudingen van de koeken, kwark en fruit? En dan gewoon serveren? Meng je alles door elkaar??

Smoothie ook goed idee, mjammie, ik kan er nu wel vast eentje maken! Heb nog yoghurt die op moet :Y)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:55

Offe dit toetje, geen idee of het echt budget is maar wat je over hebt kun je nog een paar weken in de diepvries goed houden:

Bastognekoekjesparfait

klop de 200 ml slagroom lobbig (tot yoghurtdikte). Verwarm de 100 g eidooiers (ca. 6) met de 100 g suiker in een metalen kom en al kloppend au-bain marie, 7-10 min., of tot het lichtgeel en lobbig is. Neem de pan van het vuur en klop met een mixer tot stijve pieken. Meng 4 fijngemalen bastognekoeken door de slagroom en spatel dit voorzichtig door de dooiermassa. Schep in een vierkant bakje en laat ca. 3 uur in de vriezer opstijven. Bestrooi de parfait voor het serveren met extra koekkruimels, snijd er mooie vierkantjes van en steek er eventueel een stokje door!

@ditano, ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat zoiets bv kost bij jullie: van Clinique de Super Rescue Antioxidant Night Moisturizer (ziet er zo uit Afbeelding

Ik vind trouwens de groente en fruit nu nog behoorlijk duur!
Laatst bijgewerkt door lieke2 op 24-06-13 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:04

Ik maak eigenlijk altijd apple crumble als ik thuis met iets voor het toetje zorg .. direct uit de oven opscheppen en vanille ijs erop, smelt zo lekker eroverheen dan <3

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:12

Ohh die Bastogneparfait is echt zo lekker!
Appelcrumble klinkt ook lekker. Mag ik dadelijk lekker aan de magere yogurt :=

Bij de Lidl voor mijn basis gewone boodschappen 12,- kwijt. Daarna bij de AH voor voorraad 1+1 gratis dingetjes. Helaas zijn altijd de aanbiedingen die ik wil snel op zoals de lekkere smaken pickwickthee. Heb voor de rest van de week genoeg eten. Alleen nog fruit. Het vega morgen eens proberen en als het lekker is haal ik die nog bij voor de voorraad. Donderdag wil ik toch nog flink dat lekkere brood scoren dus dan nog maar ff kijken of ze nog de smaakjes thee hebben die ik drink. Ze hadden ook nog Conimex woksauzen als uitzondering bij onze AH 1+1 gratis. Lekker om 's te proberen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:28

Ik lees nog altijd mee hier, maar las iets over smoothies! Wij gebruiken ipv vers fruit, diepvriesfruit hiervoor. Superlekker, maar een stuk goedkoper! En het is direct lekker koud!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:29

Dat doe ik ook vaak en ik check altijd of er nog fruit in de fruitschaal ligt dat op moet.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 05:39

Ik zal eens voor je kijken lieke2 .

Smoothies maak ik dagelijks , met name groene is standaard ontbijtje .
Daarvoor gebruik ik meestal vers fruit , maar heb ook een zak gevroren fruit in de
vriezer liggen .

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:36

Dimple schreef:

Ik maak ook wel eens armoedecake. Dat is heel makkelijk en goedkoop om te maken en je kunt het prima een stukje meegeven aan de kids voor naar school. Het smaakt een beetje zoals krentenliga. http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/v ... 14146.html (voor een standaardcakeblik zou ik wel de hoeveelheden verdubbelen ik heb nu zelf een klein vormpje erbij gekocht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:54

Ik had gisteren kersen gehaald bij de lidl 0,53 vent per 100 gram. Kom ik stomtoevallig bij de plus, 500 gram voor E1,49. Dus ook gelijk maar een schaal gehaald. Ben echt dol op kersen.

Ook blikjes drinken. Bij de Aldi haalde ik die voor 25 cent, bij de plus zijn dezelfde blikjes 0,19 cent. Ik leg die altijd op stal neer.

Weer een ontdekking geweest :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:55

Goede tips weer!! Heerlijk, ik ga straks even bedenken wat het gaat worden.

Smoothie met bevroren fruit, is dat lekker? Niet te koud? Hoeft niet eerst te ontdooien?

Tot nu toe altijd met vers fruit gemaakt. Straks voor de lunch maar een grote bak maken met yoghurt erin!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:31

Dimple, Meestal doe je er toch nog wel wat van jus d'orange of yoghurt door toch? Dus dat zorgt ervoor dat het minder koud is. Je kan het ook eventjes laten ontdooien en dan pas in de blender.

Joyce2, bij ons gaat idd ook eerst het "oude" verse fruit op! Als er dan nog wat door moet gebruiken we diepvriesfruit!! Zoals met aardbeien scheelt dat echt wel veel! Verse aardbeien zijn op het moment echt duur!