E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:51

Ik heb een vraag en ik denk dat ik die hier het beste kan stellen. Ik wil graag een e-book kopen via Bol.com, maar is dat nou alleen mogelijk als je een e-reader van het merk Kobo hebt? Dit begrijp ik tenminste uit de informatie die ze geven. Ik heb een e-reader van het merk Pocketbook...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:21

Ik kon na het kopen van een ebook bij bol.com het boek downloaden en gewoon op de computer en ereader (Kobo Aura HD) zetten.
Omdat ik het eerst op de computer kon zetten denk ik dat je het gewoon op elke ereader zou moeten kunnen zetten.

truus1970

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:33

Ik kan op mijn tolino prima boeken van bol.com lezen. Met tussenkomst van de pc, dat wel.

Ook kan ik boeken geleend van de bieb, lezen op mijn tolino.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 07:29

Ik koop mijn boeken altijd bij bol en heb een sony :)
Download ze op de pc en zet ze op mijn ereader

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 07:50

Ik koop ze ook via de PC bij o.a. Bol, download ze via de PC en zet ze daarna op welke mediadrager ik maar wil.

Ze zijn tegenwoordig zodanig gewatermerkt dat dat kan. De boeken, niet de mediadragers :+ .

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:40

Krijg je het boek dan als .epub bestand toegestuurd?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:46

Je download het als epub
Voordeel bij een kobo is dat je op je boek zelf direct van bol.com kan downloaden.
Maar zoals gezegd, je kan ook op een pc downloaden en dan op ereader zetten ongeacht het merk :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:50

Oké, weet ik voldoende! Bedankt :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:32

Ik koop ze ook wel eens bij bol als epub en zet ze vervolgens via wegen die niet besproken mogen worden op mijn kindle :+ ... ik beslis zelf wel waar ik mijn dingen op lees waar ik eerlijk voor betaald heb.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:29

Daar heb je toch gewoon Calibre voor? Althans, zo ga ik het doen zodra ik mijn Kindle aangeschaft heb ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:16

Djilna schreef:
Daar heb je toch gewoon Calibre voor? Althans, zo ga ik het doen zodra ik mijn Kindle aangeschaft heb ;)

Je hebt een pb'tje.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:50

Dank nog ;)

Vraagje zijn er hier met een witte ereader ipv een zwarte? En hoe bevalt dat? Ik zag dat de Paperwhite er nu ook in wit is/komt, maar iemand raadde me dat af omdat zwart rustiger zou lezen en minder (zon)licht weerkaatst.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:09

Het is gelukt met het kopen via Bol.com hoor :) Als je dan via je Bol.com account naar 'mijn e-books' gaat, kun je het .epub bestand downloaden. Mijn e-reader kan deze bestanden gewoon lezen, dus het was daarna alleen een kwestie van het bestand kopieëren naar mijn e-reader. Ik kan vanavond dus weer lekker lezen :D Ik denk ik plaats het hier toch nog even mocht iemand er wat aan hebben.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:46

Mijn ereader is bruinig, maar zit in roöd hoesje. Kan je geen antwoord geven op zwart en wit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:19

Ik heb een witte ereader :) maar door het hoesje eromheen zie je daar niets van :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:15

Hm ja daar zeg je wat :D Al zie je de rand aan de leeskant natuurlijk wel altijd nog.
De witte Paperwhite wordt vanaf 23aug uitgeleverd en dat is 5 dagen voor ik op vakantie ga. Als het dan vertraging oploopt zit ik :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:53

Gewoon donker nemen.
Leest echt prettiger :j

Heb dat advies destijds ter harte genomen en later een witte te leen gehad en begreep de verkoper van die van mij volledig.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:56

Heb ook een zwarte, heb er geen last van om te lezen voor langere periode.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:51

Ik heb een roze en een zilveren gehad, en die ik nu heb weet ik niet eens wat voor kleur die heeft. Door het hoesje zie je er vrij weinig van.
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 05-08-16 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:54

Ja het gaat me dus om die buitenste rand (die om je leesvak zit dus), naar de achterkant hoef je niet te kijken :D
Ik vind de witte an sich mooier en het leek me minder warm worden in de zon, maar vandaar dus mijn vraag. Maar denk dat ik dan gewoon voor de zwarte ga.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 05-08-16 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:57

Ik heb wit - en zou niet echt weten waar dat nadelig voor zou zijn. Persoonlijk heb ik zelden last van de rand, en wit is bovendien minder warm in de zon.
Wel heb ik soms last van de spiegeling van het scherm zelf, ook al is dat mat, toch spiegelt het in bepaalde hoeken wel degelijk. Invulverlichting helpt dan, maar heeft op mijn lezen meer invloed dan de rand.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:04

Ik heb eerst een witte gehad, maar nu een zwarte. Ik merk eigenlijk geen verschil, deze is wel fijner maar ook nieuwer en van die achtergrondverlichting...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:37

Ik heb een rode en een witte gehad, en nu een zwarte, met een hoesje er omheen. Qua lezen maakt het me niets uit eigenlijk, ook niet qua warmte. Het plastic randje van mijn huidige zwarte Kobo heeft wel wat last van mijn blijkbaar ietwat vettige vingers :+ , dat merkte ik bij die andere twee nooit.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:40

Dammie schreef:
Ik moet even wat frustratie kwijt, sorry voor de ego post.
Drie jaar geleden heb ik geprobeerd het leed dat Adobe Digital Editions heet werkend te krijgen, en elke keer liep mijn pc vast bij dat pakket.
Maar nu heb je http://www.bibliotheek.nl/e-books.html en volgens een vriendin van mij werkt dat prima. Maar niet bij mij. -O-
Ik heb een nieuw adobe id aangemaakt, en vervolgens mijn pc aangemeld, maar ik kan het id niet koppelen aan iets. Want ik moet een e-book leverancier kiezen en de Bibliotheek staat er niet bij. (Ik heb ze niet alle veertien uitgeprobeerd, ik heb het al snel opgegeven..)
Dus ik kan alleen van mijn pc lezen en kan het boek niet naar mijn Kobo zetten.

Echt, ik wil best legale boeken kopen en lenen, no problemo, maar kunnen de heren en dames die dit soort bagger apps en beveiliging bedenken, er dan ook voor zorgen dat ik de eerlijk gekochte of geleende boeken op mijn ereader kan lezen? :?

Voor de geinteresseerden en omdat ik toch even wat frustraties kwijt moet |o
Ik heb nog steeds geen reactie van de bieb gekregen, en heb het nu bij Adobe geprobeerd. Ik heb met twee fijne helplessdesk medewerkers gechat, de foutmelding (opeens trouwens een andere) doorgegeven en toen...kreeg ik het advies om het op het Adobe Reader forum te plaatsen, want daar zaten de experts.
Ik word een beetje moe van dat DRM gezeik...

Oja, ik heb een wit randje om mijn Kobo, leest prima hoor.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:12

Goeiemorgen, ik meld me hier ook even :).

Sinds een week of 2, 3 in het bezit van een e-reader, de Pocketbook Lux 3. Wilde er nooit aan omdat ik het echte boek zou missen, maar ben echt om. Twijfelde heel erg tussen de Kobo en deze, maar uiteindelijk erg blij met deze. Vind de drukknoppen echt fantastisch <3.

Van de week even paniek, want hij ging niet meer aan. Iets met batterij leeg :').

Vind het alleen vervelend dat-ie de titels en auteurs niet pakt hoe ik ze op mijn pc heb ingedeeld, maar las al wat over Calibre, dus denk dat dat mijn klusje voor van het weekend gaat worden.