Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paxine

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:11

:D jaaa ze wilde ze er ook uit hebben. Die vrouw woont er alleen met haar koters, heeft wel een vriend die af en toe langs komt. Maar die heb ik héél toevallig al een tijdje niet gezien. Erg jammer dat ze niks hebben gedaan.....wel beloven maar het dan niet doen. Ik irriteer me eraan maarja kan ze niet dwingen.
Haar zoon van een jaar of 16 had ook wel even m,n man kunnen helpen toch?
Nu hebben we het maar samen gedaan met vandaag dan hulp van de trekker meneer :D
Er gaat dan ook een lekkere fles jonge jenever zijn kant op. Hij wilde er niks voor hebben maar dat vind ik niet kunnen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:21

Ik heb ook een alleenstaande buuf met (iets jongere) puberkinderen, en ik merk dat ze gewoon totaal niet bezig is met het huis of de tuin, al zou ze misschien best dingen veranderd willen hebben.
Maar ze heeft het gewoon druk met haar eigen kinderen, huishouden en werken en totaal geen kaas gegeten van dingen opknappen en ook geen tijd voor gezellig tuinieren.

Ik denk, dat het gewoon simpelweg niet in haar opgekomen is om haar zoon te 'sturen', alleenstaande moeders hebben het vaak al druk genoeg hun kinderen op het rechte pad te houden zonder slaande deuren en stampende pubers :=

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:05

Hoe is het met iedereen zijn tuin?

Ik heb zojuist de eerste tomaten aan mijn tomatenplantjes gespot! Jippie!!

En ik heb de rozen nog wat extra rozenmest gegeven. Nu hopen dat ze goed aanslaan!!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:37

Hier erg veel onkruid haha. Zondag maar weer flink onkruid wieden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:40

Nou hier ook, viel me vooral op dat ons grasveld stikt van het onkruid.. Klaver, mos en zag nog een heleboel andere dingen die ik niet ken :+ Vorig jaar ingezaaid, voorjaar dus maar even goed verticuteren :P

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:32

Hier vooral een puinhoop :')
Kijk en oordeel zelf....

Trekker ready for take off
Afbeelding

Daar gaat de eerste stronk
Afbeelding

Resultaat na 2 uur met de trekker in de weer geweest te zijn -O- :')
Afbeelding

Tussen ons en de buren in....Schuurtje is van de buren
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:32

Haha, het is in ieder geval wel opgeknapt!
Gisteren naar de nachtmarkt van Kolhorn geweest met Margreet: Wat een schattige huisjes en tuintjes hebben ze daar! Ook nog mooie planten zien staan voor de verkoop, maar die waren niet goedkoper dan bij het plaatselijke tuincentrum.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:59

Wow, dat is opgeknapt Paxine, gekke dingen eruit. En wat staat er nu op de planning?

Relaxed: dat onkruid groeit als een trein ja, helaas. Vrienden van mij die zaaiden het gras ook in, 2 maanden terug en nou hee, wat daar allemaal mee naar boven kwam..... het zag er op zich prachtig uit, maar niet als je een gazon in gedachten had.

Naath86: Ook al tomaten? Ikke ook, alleen zijn die dingen aan de verkeerde kant gaan groeien, aan de niet zon kant, maar goed.
Zijn jouw tomatenplanten ook zo groot? De mijne zijn bijna net zo groot als ik :+ .

Mijn tuin is vol! Mag en kan niets meer bij.... dus mag ik ook niet meer naar de plantenhal of tuincentrum.
Klein ieniemienietuintje met 2 bomen en sinds dit jaar een 4kante meter tuin. Dat is uitproberen geblazen.
Voorlopig heb ik een tomatenbomenbos :D .

En er groeit een plantje naast, een klimplantje. Joost mag weten wat het is, maar ik niet, kan me ook niet herinneren dat ik er iets neer heb gezet.... voorlopig laat ik het groeien, komt een roze bloemetje in.... Er uitrukken kan altijd nog.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 17:03

Euh....nu gaan we weer opbouwen :+
We willen aan de achterkant van de tuin een veranda maken en verder weten we het nog niet. Beetje westernstijl willen we graag. Dus ben druk aan het zoeken welke stenen en planten daar goed bij passen

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:16

Ik heb vandaag de reigerbek gekocht bij de intratuin, morgen even plekje maken.

En hier ook veel inkruid, vandaag achter gedaan en stukje zijkant, morgen de voortuin!

Succes paxine!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:23

Dankjewel, we zullen het nodig hebben :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:05

Zo paxine, dat is opgeknapt zeg! Lekkere ruimte is er vrij gekomen.
En super dat die man zo kwam helpen, is toch wel lekker om dan in een dorpje te wonen, daar helpen de mensen elkaar veel sneller.

Hier ook al heel veel tomaten, nu nog rood worden. Onkruid groeide ook weelderig, maar donderdag de hele tuin gewied, ziet er weer netjes uit.
Hortensia's waren ingestort na de hevige regen, die zijn ook weer opgebonden, de postbode kon er nog maar amper door. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:03

Heb afgelopen woensdag de Wisteria gesnoeid en kwam onder de Tropaeolum Smithii mijn klimmende fucsia(lady Bootby) tegen. Dacht dat ie de winter niet had overleefd. Heb de kers gekortwiekt waardoor de fucs wat meer zon krijgt. En nu maar hopen dat ie gaat bloeien.Verder blijkt mijn phlox de bloemgrootte van een hortensia te heben gekregen vanwege de vele regen. en hij ruikt ook zo lekker. Evenals de avondviolier=Matthiola bicornis.

Overigens, iemand bekend met schimmel in kleinbloemige clematissen?? heb er een uit moeten graven, helemaal naar de vaantjes. Wil eigenlijk voorkomen dat meer planten kapot gaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:59

@Morganlefay
Snoei jij de clematis elk jaar flink terug?
Ik snoei elk najaar mijn clematis een heel stuk terug,ik had dat 1 keer niet gedaan en had toen ook schimmel in de clematis.Sinds ik hem weer snoei,geen schimmel meer gehad.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:34

Bij mij hebben best wat clematissen het gewoon begeven dus ik heb ze vervangen door klimrozen, want die groeien als een tierelier. Gisteren ook een vlinderstruik en een struikroos geplant en ik zoek nog een plek voor mijn lavendel. Gisteren ook mijn borders gewied, onkruid was idd ook echt struiken en straks even op pad voor een grasmaaier want dat had ik uitgesteld tot de grond droog was, ik was bang dat op natte grond maaien, gras uittrekken zou worden :+ Het gras staat nu ook echt veel te hoog en er is veel onkruid ingegroeid.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:31

Whiehhhh het gazon voor de eerste keer gemaaid, DAT is een verschil! Het is bepaald nog geen strak biljartlaken maar dat kan ook niet na een keer, maar ik ben toch blij!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:36

Urielle, ik dacht dat jij rustig aan moest doen O:)
4 dagen niet thuisgeweest en ik kon meteen vol aan de bak... Water geven, uitgebloeide bloemen eruit knippen, terras vegen! Het ziet er nu weer netjes uit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:50

Ja, ik zit nu toch achter de computer? :+ Nee geintje, ik doe enkele uren per dag wat klusjes zonder tilwerk en verder hou ik me idd heel koest, ga 's middags wat slapen of nu met het mooie weer in de zon liggen en slik nu ook weeenremmende medicatie :j
Maar het moet er fatsoenlijk bijliggen voor als er hulp moet komen :))

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:17

Ik heb gisteren flink wat onkruid gewied helft nu klaar.de vrouwenmantel geknipt want die werd lelijk.
Moeten nog grasmaaien maar na een bui van 60mm vorige week is het nog veelste nat, we trekken anders sporen met de grasmaaier

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:21

Afbeelding
eindelijk alle buxus gesnoeid!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:18

Prachtig Carri!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:11

Mooi Carri!!

Bij mij is de lavendel al uitgebloeid grotendeels.. Knippen jullie daar de bloemen ook al uit?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:09

Carri , is een beetje kleine foto maar wat ik kan zien is mooi :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:23

Ik knip alles wat is uitgebloeid eruit :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:05

ik vergeet meestal te knippen ...buiten de moestuin om dan :+