Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:54

Het is idd ook best koud voor de tijd van het jaar. Normaal doe ik pas de winterjassen aan na de herfstvakantie, maar gister was het de hele dag maar 10 graden, dus de winterjassen maar weer van zolder gehaald :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:28

Ik wil die kruik!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:40

Ik heb het hier gisteren overdag idd niet boven de 10 graden gezien. Weeronline zegt dat het de komende twee weken vrij stabiel blijft met rond de 17 graden en 's nachts rond de 9, maar gisteren was het wel even afzien.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:57

Najaaaaa, mijn dekentje op de bank is inmiddels €100 bij bol.com. Ik heb hem nog voor €60 incl verzendkosten.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:17

Hier nu 16.5 graden in huis, maar door mijn elektrische fleece deken vind ik het prima uit te houden :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:44

Zo'n lange smalle kruik heb ik vorig jaar bij de action gekocht, de hoes is dan wel van fleece en niet van teddy stofje. Misschien dat die daar ook nog steeds te koop is of ook weer terugkomt?
Zelf vond ik het wat tegen vallen eigenlijk, ik gebruik hem niet, hij ligt hier een beetje een stofnest te wezen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:18

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:20

En dat terwijl ze zo gevaarlijk zijn -O- Ik ben er bang voor dat er nog gevaarlijke situaties in huizen komen zo qua brandgevaar als mensen zo random hun huizen alternatief op proberen te warmen... Ik hoop dat iereen daar een beetje voorzichtig mee is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:25

Grainey schreef:
En dat terwijl ze zo gevaarlijk zijn -O- Ik ben er bang voor dat er nog gevaarlijke situaties in huizen komen zo qua brandgevaar als mensen zo random hun huizen alternatief op proberen te warmen... Ik hoop dat iereen daar een beetje voorzichtig mee is.

Ik werk bij een gemeente en we delen regelmatig zaken van de VRD over brandveiligheid ( 'smokey'). Ik heb hen ook gevraagd of zij iets met deze ontwikkelingen kunnen, maar dan meer richting veilig verwarmen. Hoop dat ze er iets mee gaan doen. (https://www.facebook.com/SmokeyDeRookmelder/)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:28

Relaxed schreef:

Oh god, zat hier op amazon naar te kijken :D Net besloten het niet te kopen.

Wilde gaan wielrennen, maar denk dat ik maar even naar de stad fiets := .

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:39

Suzanne F. schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem ‘s ochtends en ‘s avonds even een uurtje aanzet. Was toch best koud in de kamer.

Vanmorgen was het bij ons 17.5 graden, voor de kleine meid van bijna 3 toch wat te fris dus even op 18 gezet en voeld meteen lekkerder aan.
Tot nu toe zitten wij het hele jaar al onder het verwachte verbruik, hebbe genoeg zonnepanelen en nog een vast contract.
Zijn zoveel mogelijk aan het besparen op gas want ondanks een vast contract betaal je evengoed gewoon de rekening en elke euro die je bespaart is er 1.

Normaal zetten wij hem standaard 24/7 op 18 graden en alleen savonds tussen 17 en 21 op 20 maar nu ingesteld op snachts op 16 en alleen tussen 17 en 21 gaat ie naar 19.

Ongeacht het vaste contract vraag ik me toch af of ik sochtends niet beter het elektrische kacheltje kan aan zetten ipv voor een (halve) graad de cv ketel.
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 28-09-22 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:44

JenniferU schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem ‘s ochtends en ‘s avonds even een uurtje aanzet. Was toch best koud in de kamer.

Vanmorgen was het bij ons 17.5 graden, voor de kleine meid van bijna 3 toch wat te fris dus even op 18 gezet en voeld meteen lekkerder aan.
Tot nu toe zitten wij het hele jaar al onder het verwachte verbruik, hebbe genoeg zonnepanelen en nog een vast contract.
Zijn zoveel mogelijk aan het besparen op gas want ondanks een vast contract betaal je evengoed gewoon de rekening en elke euro die je bespaart is er 1.

Normaal zetten wij hem standaard 24/7 op 18 graden en alleen savonds tussen 17 en 21 op 20 maar nu ingesteld op snachts op 16 en alleen tussen 17 en 21 gaat ie naar 19.

Doe je niet elektrisch verwarmen, gezien je zonnepanelen hebt?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:48

Relaxed schreef:

Mijn hart is gebroken want hier hebben ze niet ;( nog voor de betreffende bokker gekeken naar de bacon hoodie. Maar die was er idd ook niet meer ;( . Mocht iemand die kruiken tegenkomen… geef ff een gil.

Ps. Terwijl ik dit schrijf word ik ondergescheten door een duif ( voor de primark. ) Geen goede dag dit. ;(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-09-22 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:48

Letizia schreef:
Doe je niet elektrisch verwarmen, gezien je zonnepanelen hebt?

Nee we hebben nog geen airco.
We zitten nog te twijfelen, kunnen nog 1 duure aanschaf dit jaar doen:
1. Airco
2. kozijn slaapkamer dochter vervangen (heeft al een rolluik)
3. of easyclick luxaflex beneden in de woonkamer tegen de kunstof kozijn met hr++ glas en openslaande tuindeuren.

Onze situatie:
Gemiddeld gas verbruik 1100m3, dit jaar nieuwe badkamer,dakkapel (met kunstof kozijnen) en een uitbouw van 2.5m met kunstof kozijnen.
De complete achterkant is dus kunstof met hr++ glas.
Voorkant woning is spouwglas met (straks) beide rolluiken.
We hebben spouw en dak isolatie was goed is.
Per 1 juni hebben wij 11x390wp zonnenpanelen op t dak gekregen en een nieuwe mechanische ventilatie (vervangen met renovatie badkamer)
Cv ketel is januari 2021 aangeschaft.

We twijfelen nu dus wat de beste keuze is tussen die 3 opties. Aangezien ons contract nog tm 1 jan 2024 loopt, 1 optie kunnen we nu akkoord op geven de andere komen volgend jaar.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:01

Winged schreef:
Grainey schreef:

Ik werk bij een gemeente en we delen regelmatig zaken van de VRD over brandveiligheid ( 'smokey'). Ik heb hen ook gevraagd of zij iets met deze ontwikkelingen kunnen, maar dan meer richting veilig verwarmen. Hoop dat ze er iets mee gaan doen. (https://www.facebook.com/SmokeyDeRookmelder/)

Super, wat goed van je! *\o/* Op andere manieren je huis verwarmen is prima natuurlijk, maar veiligheid voorop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:13

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:38

Menino schreef:
EllyC schreef:

Ik heb ze ookal voor 50 euro op bol.com gezien. Waanzin natuurlijk. Dus ik snap wel dat iedere Gerda ze nu zelf gaat maken "voor op marktplaats".

Ik zou graag eens weten of dat werkelijk zinvolle 'verwarming'is van een vertrek. Of is het meer om de tafel zitten en je handen een beetje opwarmen. Kan me er niks bij voorstellen als verwarming van mijn woonkamer bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:42

Nee dat is het niet, 4 waxinelichtjes produceren niet ineens meer warmte met een pot erboven.. Wet van de warmteleer.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:56

Die Terra cotta potten is grote onzin, daar kun je je woonkamer niet effectief mee verwarmen of je moet er misschien 40 neerzetten ofzo. En dat wil je niet, want zo gezond is het niet om je te omringen met vele kaarsen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:39

Binck8 schreef:
Die Terra cotta potten is grote onzin, daar kun je je woonkamer niet effectief mee verwarmen of je moet er misschien 40 neerzetten ofzo. En dat wil je niet, want zo gezond is het niet om je te omringen met vele kaarsen.

En net of kaarsen niks kosten.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:32

Hebben jullie joh een tip voor een kleine electrische kachel voor op baby kamer? Haar kamer wordt rustig een graad of 12 van het winter.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:38

joyce_eddy schreef:
Hebben jullie joh een tip voor een kleine electrische kachel voor op baby kamer? Haar kamer wordt rustig een graad of 12 van het winter.

Ik heb laatst deze gekocht, van Rowenta:

https://www.expert.nl/rowenta-so2320-an ... -372155938

Doet het prima onder mijn bureau en om even tien minuten mijn slaapkamer op te warmen voordat ik ga slapen. Er zit ook een stille stand op (en airco, handig alvast voor de volgende zomer).

...tenzij je 'm urenlang aan wilt hebben, daar is-ie niet zo geschikt voor denk ik.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:24

Op het werk hebben we sinds deze zomer een airco. Heerlijk koel was het op kantoor. Maar het ding kan ook verwarmen, en aangezien wij met een paar koukleumen op kantoor zijn en dus vaak met dikke vesten en door mij zelf gehaakte dragongloves :brr: (google maar) aan zitten, zelfs als we de gewone ketel het lieten verwarmen naar 22/23 graden, is het nu een wereld van verschil om de airco boven me op 22/23 graden te zetten. De ruimte is in een wip warm en we hoeven niet het hele kantoor te verwarmen. En met de zonnepanelen op het dak is er altijd stroom over geweest, dus het zou goedkoper moeten zijn, want de ketel op gas slaat nu niet meer zo vaak aan.

Mijn baas en andere mannelijke collega zijn nu ook blij, want die zaten vaak peentjes te zweten en zaten vrijwel altijd met korte mouwen op kantoor, terwijl wij dus dik ingepakt zaten :P.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 23:19

Relaxed schreef:
Nee dat is het niet, 4 waxinelichtjes produceren niet ineens meer warmte met een pot erboven.. Wet van de warmteleer.

Potkacheltje met 4 waxinelichtjes scheelde bij mij gister 1 graad. Maar had dan wel een temperatuur van 13 in huis.
Als het niet méér doet dan gezellig handenwarmertje vindt ik het ook goed: heb de mijne dusdanig in elkaar gezet dat mn kat onmogelijk vlam kan vatten, dus kan nu veilig kaarsjes aan. :')