Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Zonnetje81 schreef:Kosten onderhoud huis komen er bij koop ook bij. Schilderwerk, lekkages, nieuwe ketel etc.
Tijdelijk kopen is echt te duur. Ik was al zooooveel geld kwijt aan alles voordat ik ook maar een sleutel in handen had.
- verkoopkosten ene huis
- aankoopkosten andere huis
- makelaar
- foto’s
- hypotheek adviseur
- taxaties
- kosten koper
- energielabel
- notaris
Ik vergeet vast nog van alles.
Ik zag mn geld verdampen en had daar best moeite mee. En dan komt het huis zelf nog. Klussen schilderen verhuizen en een ditje en een datje.
Ik heb daar werkelijk geen moment bij stilgestaan en ik ben ook verhuisd binnen 2 jaar. Maar scheelt natuurlijk dat ik veel overwaarde had en geen maximale hypotheek.
smurffie schreef:Ja en nee..
Mijn zus heeft de afgelopen 6 jaar 3 x een huis verkocht en daar totaal een 3 ton overwaarde mee opgespaard.
Die kosten zijn daarbij al verrekend.
Dus zoveel hoeft het niet te kosten.
Rambogirl schreef:Wij kunnen waarschijnlijk tot morgen op onze nagels bijten.
Er wordt voor ons een bod uitgebracht op een woning om 16:55h. 17:00h sluit het.
Ons is echt uitgelegd dat er toch nog altijd veel tussen makelaars en relaties wordt gecommuniceerd over biedingen. Zo kunnen wij nu al het bod neerleggen, maar zou het kunnen gebeuren dat de verkopende makelaar 1 van zn contacten informeert waardoor die eroverheen zouden kunnen bieden, waar je als bieder dan natuurlijk geen weet van hebt.
Rambogirl schreef:Rambogirl schreef:Wij kunnen waarschijnlijk tot morgen op onze nagels bijten.
Er wordt voor ons een bod uitgebracht op een woning om 16:55h. 17:00h sluit het.
Ons is echt uitgelegd dat er toch nog altijd veel tussen makelaars en relaties wordt gecommuniceerd over biedingen. Zo kunnen wij nu al het bod neerleggen, maar zou het kunnen gebeuren dat de verkopende makelaar 1 van zn contacten informeert waardoor die eroverheen zouden kunnen bieden, waar je als bieder dan natuurlijk geen weet van hebt.
Ons bod is geaccepteerd!![]()
We zijn nu 1,5 maand op zoek geweest naar een huis, hebben op 3 huizen geboden en deze derde x is het gelukt! We waren schijnbaar wel overboden, maar gezien de voorwaarden, hebben ze voor ons bod gekozen.
Avelienvd schreef:Kanonne.
Net hypotheekgesprek gehad.
Waar in januari 155000 geleend werd tegen een maandlast van 500 euro. Is dat nu 145000 met een maandlast van 670. Wat een verschil
Rente van 1.2 naar 3.nogwat
Mars schreef:Verkopers, hoe bepalen jullie je oplevertermijn?
Aan ons nieuwe huis moet echt álles gebeuren. Ik denk dat we minimaal 6 maanden zoet zijn met de grote dingen (vloeren, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, toilet, cv en elektrische installaties, plafonds, stucwerk, nieuwe kozijnen) en dat is als er geen vertragingen in levering of andere tegenslagen komt.
Echter zegt onze makelaar dat een oplevertijd van 6 maanden voor veel kopers wel te lang kan zijn. We proberen dus wel flexibel te zijn, evt ergens tijdelijk logeren of half kamperen in ons nieuwe huis. Hoe doen jullie dit?
idinn schreef:Ik moet om sommige makelaars en hun info fb posts wel lachen..
"Als je als koper laat merken aan de verkoper dat de woning je aanspreekt, komt dat aardiger over en ontstaat er een goede basis voor het voeren van onderhandelingen"
Alsof we de laatste tijd aan onderhandelen doen, dat is meer zeldzaamheidMaar wie weet komt die tijd er weer aan in hun ogen?
smurffie schreef:Ik zou aangeven dat je voorkeur hebt voor 6 maanden maar kan inschikken tot 4?
Dan zou je ervoor kunnen kiezen om je slaapkamer klaar te maken.
Ik zou 6 maanden heen en weer reizen tussen 2 huizen, hoe klein de afstand ook is, verschrikkelijk vinden.
Na verloop van tijd is " kamperen" prettiger denk ik.