Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 12:41

Ik heb beeld *nnemiek :D

Dat soort voorraad heb ik ook wel (jammergenoeg die aanbieding gemist :P ) maar niet in termen van vers zeg maar. Alhoewel, hoeveel voorraad kan een mens hebben? Een kast redelijk vol met 5 planken, is dat veel (voor één persoon?), ik weet het eerlijk gezegd niet }:0 Misschien is het wel heel veel :') is niet alleen eten, ook toiletartikelen bijv. Of wasmiddel. Tandpasta. Ook zo duur als je dat gewoon koopt als het niet in de aanbieding is. Dus koop dat altijd in de aanbieding. En dan eigenlijk zoveel als nog in die kast past dan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:45

Boodschappen ging hier ook altijd veel geld naartoe. Ging elke dag na werk eten halen. Nu laten we bezorgen en dat scheelt een hele hoop aan onzin aankopen. Ik heb nu al paar weken moeite aan het bestelbedrag te komen. Want wil geen onnodige dingen aan de lijst toevoegen. Voordeel is dat er nu veel uit de moestuin komt.

Vanhuisuit.. dat vind ik veel.. wij hebben 1 (diepe) plank met voorraad voor 2 personen. Maar we kunnen ook domweg niet meer kwijt :')

Ik zag nog een post voorbijkomen van Jorien geloof ik. Ik vind dat jij het echt goed voor elkaar hebt voor jou leeftijd en alleenstaand! Ik had tot mijn 31e geen cent op de spaarrekening wegens langstuderen en een huis kopen in deze markt lijkt onmogelijk, dus dat 1e huis zie ik gerust pas na mijn 40e eens gebeuren -O-

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:16

Hier altijd wel echt veel voorraad, lange leve de kelder en een grote diepvries. Zodra iets in de aanbieding is nemen wij het mee, op zaterdag halen we groente en fruit op de markt en wij hebben een groothandel in vlees in de buurt waar we inslaan.

Ook maken wij regelmatig gebruik van too good to go en gaan we langs de medikamente. Dit scheelt bij mekaar wel veel geld. Ook halen we vaak sixpacks frisdrank uit Duitsland omdat dit een heel stuk goedkoper is en wij wel het liefste a merk hebben.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:19

Op voorraad doe ik eigenlijk nooit. Wil geen 10 pakken van hetzelfde hebben staan. Weleens gedaan en dat staat er dan maanden later nog.

Maak mijn weekmenu grotendeels aan de hand van de aanbiedingen, dan kom ik altijd mooi uit.
In vakanties maak ik veel gerechten uit bv allerhande.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:50

Ik verbaas mij eerder wat over de posts over zwart geld :+ lijkt mij niet zo verstandig om dat open en bloot op internet te zetten, als de belastingdienst erachter komt of potentieel inbrekers??

Ik vraag me wel af wat jullie allemaal doen met de spaargeld. Ik spaar niet bizar veel maar klussen is nog wel een doorlopend project dus dat gaat gewoon van mijn lopende rekening af. Ook uitjes en vakanties zijn nooit heel duur dus gaat gewoon van mijn betaal rekening af. Als ik die bedragen eerst op mn spaar zet en er dan weer afhaal spaar ik zo een paar honderd extra per maand.

Cer

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:53

Oh, daar heb ik dan weer overheen gelezen, dat zwarte geld. :') ik zou ook niet weten wat je ermee moet doen... of hoe je eraan komt? Of nou ja, dat weet ik wel, maar niemand hier verkoopt drugs of gestolen auto's denk ik? :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:56

Wij sparen het echt voor later. Ik heb binnenkort wel nog een grote uitgave van €5000 die van de spaarrekening af gaat, maar verder probeer ik alle uitgaven van de betaalrekening te doen.

Ik heb inderdaad ook wel wat voorraad staan die al maanden of zelfs jaren oud is. Zo lang het goed droog is kan dat meestal geen kwaad.

Haha zwart geld zou ik ook niet snel online delen denk ik. Ik denk dan ook al gauw aan drugs geld ofzo haha, maar een schoonmaakadresje als bijbaan wat je niet opgeeft is natuurlijk ook zwart.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:00

Voorraad ben ik ook wel van ja, vooral wasmiddel tandpasta en schoonmaak middelen. Toch allemaal duur en als daar een goede aanbieding van is sla ik in.

Wat leuke uitjes betreft, ik heb net met jongste voor het eerst Geocaching gedaan. Erg leuk, en gratis. Misschien tip voor iemand?
Ze wil zo weer dus het was geslaagd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:18

Cer schreef:
Oh, daar heb ik dan weer overheen gelezen, dat zwarte geld. :') ik zou ook niet weten wat je ermee moet doen... of hoe je eraan komt? Of nou ja, dat weet ik wel, maar niemand hier verkoopt drugs of gestolen auto's denk ik? :')

Jureren en lesgeven valt bij mij onder 'zwart' geld. Het gaat niet om grote bedragen, dus dat is niet zo spannend.
Al is het jureren eigenlijk niet zwart, maar vrijwilligersbijdrage.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:20

PSvanLot schreef:
Cer schreef:

Jureren en lesgeven valt bij mij onder 'zwart' geld. Het gaat niet om grote bedragen, dus dat is niet zo spannend.
Al is het jureren eigenlijk niet zwart, maar vrijwilligersbijdrage.

Maar dat moet je toch ook gewoon opgeven bij de belastingdienst? En dan is het gewoon wit geld toch?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:22

Mijn lesjes geef ik niet op. Heb geen KvK. Het zijn meer vriendendiensten aan bekenden.

Vrijwilligersbijdrage van de KNHS heb ik nog nooit opgegeven. Moet onder de €1500 per jaar blijven, dat weet ik wel

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:27

Vriendendienst is zonder betaling lijkt mij? Als je er wel voor betaald krijgt zou je ze op moeten geven onder "Inkomsten uit overig werk". Ook zonder Kvk.

Edit: ik ken iemand die zoiets niet opgaf, uiteindelijk bij een controle hebben ze gewoon een schatting gemaakt van wat de verdiensten zouden zijn en mocht van de afgelopen jaren in 1x aftikken. Nu geeft diegene altijd een geschat bedrag op en niks aan de hand.

Vrijwilligersvergoeding hoef je idd niet op te geven als het onder een bepaald bedrag blijft.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:30

corinep schreef:
Vriendendienst is zonder betaling lijkt mij? Als je er wel voor betaald krijgt zou je ze op moeten geven onder "Inkomsten uit overig werk".

Vrijwilligersvergoeding hoef je idd niet op te geven als het onder een bepaald bedrag blijft.

Ik krijg er wel voor betaald, maar niet zoals een prof.
Kan toch niks bij de belastingdienst opgeven wat op papier niet verdient is?
Het geld wat ik krijg geef ik op dezelfde manier weer uit aan mijn instructice.

Ik help hen met het trainen van een paard, zij helpen mij wanneer ik ze nodig heb.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 05-08-21 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:31

Dar zijn inderdaad zo'n kleine bedragen, daar zou ik ook niet moeilijk over doen. Die paar euro geef je natuurlijk makkelijk weer uit aan je boodschappen.

Duizenden euro's zwart geld in huis hebben en allerlei trucjes moeten uithalen om het wit te wassen, dat zou ik echt niet willen. Toch zie ik dat best wel eens voorbij komen, dan vraag ik me wel altijd af hoe die mensen aan zo veel geld komen inderdaad.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:40

Oh ik was ook in de veronderstelling dat je een bepaald bedrag per jaar mag 'bij verdienen'.. Geen idee hoeveel dat is, ik heb dat niet. Maar dat hoef je dan niet op te geven dacht ik.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:31

PSvanLot schreef:
corinep schreef:
Vriendendienst is zonder betaling lijkt mij? Als je er wel voor betaald krijgt zou je ze op moeten geven onder "Inkomsten uit overig werk".

Ik krijg er wel voor betaald, maar niet zoals een prof.
Kan toch niks bij de belastingdienst opgeven wat op papier niet verdient is?
Het geld wat ik krijg geef ik op dezelfde manier weer uit aan mijn instructice.

Ik help hen met het trainen van een paard, zij helpen mij wanneer ik ze nodig heb.

Ik scheer veel paarden, dat is ook allemaal zwart geld. En vroeger op de markt altijd een deel wit en een deel zwart betaald gekregen. Voor zwart geld hoef je geen drugs te verkopen :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:47

Scheren deed ik tot vorig jaar. Letterlijk tientallen paarden per seizoen.
Echt geen zin meer in.

Toevallig twee weken terug een veulentje geschoren bij goede vrienden, eenmalig wil ik het nog wel doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:58

15 september komt de architect voor de tweede keer om de tekening van de verbouwing te finetunen
Heb net de aannemer gebeld om voor april 2022 een plek te reserveren voor de verbouwing... tot zover besparen haha :$

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:58

PSvanLot schreef:
Echt geen zin meer in.

Toevallig twee weken terug een veulentje geschoren bij goede vrienden, eenmalig wil ik het nog wel doen.

Schoor is een beter woord ook, moet er niet meer aan denken nu paar 100 per seizoen. :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:04

Pantykous schreef:
PSvanLot schreef:
Echt geen zin meer in.

Schoor is een beter woord ook, moet er niet meer aan denken nu paar 100 per seizoen. :D

Een paar honderd? Hoe vind je daar de tijd voor?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:08

Lang seizoen en veel werken, denk wel 80-90 uur in de week zeker. Pre kinderen en carriere hoor.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:09

Pffff dat lukte me echt niet. 5 per week vond ik ruim zat. Vind scheren bij kunstlicht ook niet relaxed dus dat maakt het al moeilijker.

Veulentje was wel weer leuk om te doen. Hij werd er erg knap van. Klaar voor de veiling.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:14

In mijn vorige regio was het leuk verdienste 100-150€ per paard

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:18

Ja dat is het zeker!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:36

Cer schreef:
Oh ik was ook in de veronderstelling dat je een bepaald bedrag per jaar mag 'bij verdienen'.. Geen idee hoeveel dat is, ik heb dat niet. Maar dat hoef je dan niet op te geven dacht ik.

Ja dat klopt ook, maar je moet het wel opgeven.

Paarden scheren, heb ik 1x gedaan en ik vond het echt super leuk, valt daar leuk mee bij te verdienen dan?