Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:10

Is er morgen ook nog een ronde met biedingen? Zijn er al meer bezichtigingen geweest?

Amyyy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:15

Morgen is er nog een ronde bezichtigen. Je kon een bod doen, het hoefde niet voor een bepaalde tijd en datum. Ze gingen dan een bod eventueel bespreken met de verkoper. Ja, er zijn gisteren en vandaag ook al bezichtigingen geweest.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:17

Er is dus meer belangstelling voor het huis. Dan denk ik dat de verkopers gewoon afwachten op wat er nog meer aan biedingen binnen komt. Dat is wat ik denk. Ik kan natuurlijk niet voor de verkopers denken en spreken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:32

Ervaringen verschillen. Sommige verkopers zijn gevoelig voor de druk. Anderen worden er juist geïrriteerd van en wijzen het daarom af

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:09

Wij kregen met een deadline ook geen antwoord voor de deadline. Makelaar en/of verkoper had er gewoon sch*it aan dus haha. Maar was te proberen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:11

Poeh, vandaag twee huizen bekeken. Van te voren dacht ik bij beide, laten we maar gewoon gaan kijken want dan hebben we wat gezien.
Nummer 1 viel op de foto's onwijs tegen, maar MAN wat vertekende die! Mijn vriend en ik zijn beiden verkocht, er zijn echt veel opties. Het enige minpunt is dat de badkamer maar 2 vierkante meter is met een wasbak en een douche aan de muur(met putje in de vloer haha). Maar er zijn wel vier slaapkamers boven dus makkelijk om een van de kamers om te bouwen tot badkamer uiteindelijk en dan de huidige badkamer ombouwen in toilet.

We willen voor dit huis gaan, er zijn nog niet veel mensen geweest en de makelaar is een nette man met goede werkwijze. Dus we zijn nu bezig de financiën goed uit te splitsen, gaan dan nogmaals kijken met onze vaders erbij(de een heel handig met elektra, de ander met sanitair) en doen dan een bod afhankelijk hiervan.
Hopelijk morgen of donderdag dus!

Best spannend!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:27

Amyyy schreef:
Het was echt een ontzettend leuk huis. Mega veel aanvragen voor bezichtigen, er komen er 20 kijken. Morgen ook nog. Het is niet bieden met een gesloten envelop, maar hij had al 6 biedingen binnen. Makelaar liet wel doorschemeren dat de verkopers graag zekerheid willen. Die biedingen kan natuurlijk bluf zijn, het was een beetje een 'show-off' makelaar. Ik heb de verkoper een berichtje gestuurd op Facebook en dat vond ze heel leuk, hopelijk werkt het in mn voordeel en valt het kwartje mijn kant op.

Is het dat huis uit de PB? Ben heel benieuwd! :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:32

Equisync, spannend! Klinkt wel als een fijne verrassing en als een fijne makelaar. Heel veel succes met de tweede bezichtiging!

Toevallig net een berichtje gehad van de makelaar dat voor 20.00u niet lukt, maar dat hij er op korte termijn op terug komt. Klinkt toch voorzichtig positief, dus ik wacht nog even af!
@spekkie, ja. Als ik meer weet zal ik hier wat meer vertellen. :j

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:42

Lekker dan Amyyy, ik zou daar niet zo blij mee zijn. Eigenlijk is je bod nu toch ook gewoon verlopen?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:01

Bod heb ik verlengd, net de makelaar gesproken. Ik was tot nu toe niet de hoogste bieder, maar we zaten met 3e heel dicht bij elkaar. Vandaag kunnen er nog meer biedingen komen, dus dat is weer spannend. Hoop vandaag en anders morgen iets te horen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:43

Spannend amy, je legt dus een nieuw bod neer?
Als het goed is gaan wijbegin volgende week bij een huis kijken. Heeft wel wat voordelen zoals hoek, eigen oprit en grote tuin. De huidige bewoners hebben alleen rare meubels staan waardoor het lastig oordelen is op de foto’s dus ben benieuwd bij de bezichtiging.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:12

Nee, ik heb geen nieuw bod neergelegd. Maar alleen langer de tijd gegeven. Ook dezelfde voorwaarden hou ik, alleen met een langere tijd om te beslissen.

Staat er een plattegrond bij de advertentie? Daar kun je ook altijd een hoop uithalen vind ik!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:01

Ja er staat een plattegrond bij. Op basis van dat kon ik indd inzien dat het waarschijnlijk wel de moeite is om even te gaan kijken :)

Volgensmij zijn we ook de eerste want hij staat nog niet op funda. Ze beginnen alleen maandag pas met bezichtigen dus heb je weer geen voordeel aan voor de funda bulk zijn maargoed :P

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:36

Ik zit bij de laatste 2, we hadden evenveel geboden met dezelfde voorwaarden. Eerder zei ik 15.000 boven vraagprijs, maar had mis geteld en het was al 21.000 boven vraagprijs. We mogen beiden nog een keer ons bod veranderen (of niet) en dan gaat het naar de hoogste bieder. What to do -O-

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:48

Amyyy schreef:
Ik zit bij de laatste 2, we hadden evenveel geboden met dezelfde voorwaarden. Eerder zei ik 15.000 boven vraagprijs, maar had mis geteld en het was al 21.000 boven vraagprijs. We mogen beiden nog een keer ons bod veranderen (of niet) en dan gaat het naar de hoogste bieder. What to do -O-

Tot hoever kan je gaan? Laat je vooral niet gek maken, het moet wel realistisch blijven! Heb je een aankoopmakelaar, mss kan hij je adviseren?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:53

Ik weet het.. Het is zo lastig! ik kan in principe onbeperkt, maar dat wil uiteraard niet. Ik heb geen aankoopmakelaar. Weet ook niks over de andere partij, het is iig geen investeerder.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:38

Ik vind het wel raar dat de makelaar jullie tegen elkaar uitspeelt.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:43

tjiftjaf schreef:

Ik ook... Kies dan gewoon iemand. Dat geld ruiken vind ik zo flauw.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:49

tjiftjaf schreef:

Dat zijn makelaars, doen ze eigenlijk altijd wel.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:55

Ja, het is een lelijk spelletje inderdaad. Volgens mij mag het officieel ook niet, maar helaas leven we in een biedingsoorlog. En deze makelaar is ook echt een beetje een gladjanus

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:03

Jawel mag wel. Alleen je mag bod van de andere partij niet kenbaar maken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:04

Zo hadden wij van het voorjaar geboden, boden zaten dicht bij elkaar aldus de makelaar dus of we nog wilden verhogen. Niet gedaan, daarna nog eens gevraagd en afgewezen en toen alsnog benaderd of we het nog wilde hebben :Y)

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:08

Wanneer weet je wat meer Amyyy?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:12

Wat irritant Amy! Kun je overleggen met iemand die er een beetje kijk op heeft? Je ouders, een oom ofzo?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:15

Wat voor soort huis heb je op geboden Amyyy?