Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:23

Wat een geweldige kleuren, meubels en vorderingen komen er voorbij... en jemig, hoe houden jullie je huis zo netjes en opgeruimd?!? Bij mij is het altijd een rommeltje... teveel spullen denk ik. Misschien maar eens met de bezem er doorheen. En de katten vastbinden :')

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:57

Wat leuk om de foto's die iedereen hier plaatst te kijken.
Ik vind early dew ook een hele mooie kleur!
Rebecca leuk tafeltje!
Ik zit in een verbouwing en ben nu na aan het denken over de indeling, waar de bank te plaatsen ed. Zijn er misschien mensen die mij wat op weg willen helpen ? Dan plaats ik een foto. :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:57

Janine1990 schreef:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Roos! Is ook mijn plan, alleen wil ik ook nog iets bij de keuken bouwen (1 á 2 kastjes), het gaat om een bruynzeel keuken, maar is Ikea ook compatibel te maken? Een nieuwe onderplaat is natuurlijk dan sowieso nodig. Maar hoe zit het met de deurtjes? :)

Volgens mij zitten wij een beetje in het zelfde schuitje Janine! Alleen jij koopt een voormalig huurwoning toch?

Wij hebben de overdracht (onder voorbehoud natuurlijk) in augustus, dus nog alle tijd om te kijken. Wellicht doen we het ook niet direct, het kopen zelf is al duur genoeg. Vandaar dat we ook niet voor een compleet nieuwe keuken gaan, daar voelen we de behoefte ook niet voor. Daarnaast hoeft het niet meteen, alles is namelijk is goede staat. Alleen verdomd lelijk. Net als de badkamer, die is nog wel netjes maar gewoon wel wat oudere tegels.

Als alles rond is plaats ik wel een foto.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:59

RoosG schreef:
Janine1990 schreef:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Roos! Is ook mijn plan, alleen wil ik ook nog iets bij de keuken bouwen (1 á 2 kastjes), het gaat om een bruynzeel keuken, maar is Ikea ook compatibel te maken? Een nieuwe onderplaat is natuurlijk dan sowieso nodig. Maar hoe zit het met de deurtjes? :)

Volgens mij zitten wij een beetje in het zelfde schuitje Janine! Alleen jij koopt een voormalig huurwoning toch?

Wij hebben de overdracht (onder voorbehoud natuurlijk) in augustus, dus nog alle tijd om te kijken. Wellicht doen we het ook niet direct, het kopen zelf is al duur genoeg. Vandaar dat we ook niet voor een compleet nieuwe keuken gaan, daar voelen we de behoefte ook niet voor. Daarnaast hoeft het niet meteen, alles is namelijk is goede staat. Alleen verdomd lelijk. Net als de badkamer, die is nog wel netjes maar gewoon wel wat oudere tegels.

Als alles rond is plaats ik wel een foto.

Klopt :j huidige bewoner is echter ook koper... Maar ik denk dat hij de keuken heeft laten zitten.
Ik wil ook geen compleet nieuwe keuken inderdaad...

J00P

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:42

Afbeelding
Afbeelding
Zoals jullie zien is het nog helemaal blanco.. woonkamer wordt gelijkvloers.
Het enige wat min of meer vast staat , is dat ik bij de muur met het hartje m'n papegaaien wil plaatsen (grote kooien). Maar dit zou natuurlijk ook op een andere plek kunnen (ze kunnen niet bij het raam) ben heel benieuwd hoe jullie het zouden indelen

Eettafel is niet noodzakelijk die komt in de keuken
Gaat dus echt om bank tv, leesplek
Het punt van de gashaard staat vast, tv zou evt nog aangepast kunnen worden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:01

GamblersCup schreef:
Wat een geweldige kleuren, meubels en vorderingen komen er voorbij... en jemig, hoe houden jullie je huis zo netjes en opgeruimd?!? Bij mij is het altijd een rommeltje... teveel spullen denk ik. Misschien maar eens met de bezem er doorheen. En de katten vastbinden :')

Hier is het ook vaak rommelig, maar heb mezelf aangeleerd om 1-3x per week de bezem erdoor te trekken en om de dag even rommel op te ruimen, wanneer ik visite verwacht gaat er nog ff snel een lapje over de tafels heen.
Verder heb ik 1x per week een hulp die mijn huis een beetje bijhoudt.
Oh en ik zorg voor veel opbergmogelijkheid, zodat ik indien nodig alles in 5 minuten uit het zicht heb, heb zelfs een bed met lades en een (slaap)bank met een opbergvak. :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:01

Dat word wel wat werk zeg!

Ik ga zondag een rondje marktplaats doen, heb een tafel, dressoir en ladekast voor 130 euro gevonden welke allen zo goed als nieuw lijken.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:16

vloertje ligt.. morgen voegen en kitten. plafond misschien ook..en dan hopelijk eind volgende week gebruiksklaarAfbeelding
Afbeelding

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:33

Bedankt voor de complimenten op 't plafond! :) Vandaag de eerste laag lak compleet gemaakt, dat is alweer zoveel mooier als de grondverf!

Is dat nu gewoon de grond in de kamer J00P?! Jeetje :P Ach, weet je wel wat er onder de vloer zit :Y)

Mooie afwerking Robbie!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:53

Zo er zijn een aantal wel echt met dikke klussen bezig zeg! Dan hebben wij nog een makkie met het schilderen :D

Hebben vandaag de rode muur in de slaapkamer gedaan. Pfff ik haat spagtelputz!! Wat een klooierij om daar mooie randen op te krijgen. Het wordt als t goed is wat minder fel met drogen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:18

Mallow leuk huisje! En gelukkig dat de wb die kamer nog gaat witten zeg :x
Ik zou voor Early dew gaan :D

Oeps Vonneke, wel alles klaar voor het stucen?

Roos tegelwerk en ook bad etc zijn te schilderen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:20

Zo dat blauwe staat een stuk beter dan het rode.

Wij zijn inmiddels verder met de zolder.
Was al afgetimmerd, geïsoleerd en dakramen erin.
Nu zijn we alle naden aan het afwerken en de randen van de dakramen aan het betimmeren.
Morgen hopelijk de boel schuren en dan kan ik zaterdag beginnen met verven.
Als ik er aan denk zal ik morgen even een foto maken.

Volgende project na de zolder is de inloop kast op onze slaapkamer.
Kamer is 5x11 meter.
Onwijs groot dus, ongeveer 1/3 wordt inloopkast

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:24

MarjanB, hoe heb je het opgelost? Ik hoop er straks ook aan te geloven... :o

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:25

Gaaf Robbie de tegels op de vloer! Tegels neem ik aan?

Jes, ja schilderen vinden we wel een fijne optie, maar ik zou dan graag zo'n mooi mozaïek muurtje bij de douche hebben haha. Dat is met schilderen iets lastiger..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:28

Nope Jes, er was afgesproken dat hij kwam kijken een paar dagen voor hij kwam werken. Nu was hij er blijkbaar maandag geweest maar toen kon hij er niet op omdat de tegelzetters er waren.

Nu waren er nog wat kleine dingetjes die klaar moesten waar de aannemer schuld aan had en het bleek dat wij heel het plafond nog moeten afsteken. Hadden gedacht morgen klaar te zijn omdat de stukadoor zij dat het niet zo moeilijk was. Nou het is er bijna niet af te krijgen. Ondanks dat we het zeiknat gespoten hadden.

Moet ie morgen maar hoekprofielen komen zetten en alle muren voorsmeren, zorgen wij ervoor dat maandag het plafond er af is.

Had die knuppel ook wel kunnen bellen dat ie er maandag niet in kon... en dat ie op koningsdag kwam...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:37

Gamblerscup ik ben momenteel aan het veranderen en veeg elke dag even en als ik zin heb even stofzuigen , alle rommeltjes van de tafels en de bank leeg (liggen nu 2 lege flessen, dat kan gewoon niet :') . En vooral niet teveel zooi overal kwam prullaria

J00P ik kan er nog niks van voorstellen :o , wat een bouwput zo

Moonsparkle wel showen erna hè :D

Robbie strak hoor!

MarjanB stukken beter dan het rood! :))

Vonneke lekker gecommuniceerd dan ...

Zo ik ben bij :') , ik ben innig gelukkig met het salontafeltje. Zoveel ruimte om te lopen haha

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:44

Rebecca dat vind ik wat lelijk gezegd maar Ok.. wacht maar tot het af is.. ik kan er zelf goed doorheen kijken gelukkig
Jammer dat verder niemand tips heeft. :D

Robbie mooi vloertje!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:48

Janine1990 schreef:

Ehhh veel geduld een penseel, frogtape en tijd :') we hebben het door het hele huis echt zo balen.

Maar wel blij hoe hoe t is geworden :D vond dat rood zo niks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:49

J00P sorry daarvoor maar het is zo moeilijk te overzien nu , ben heel benieuwd als het af is :j :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:49

MarjanB schreef:
Janine1990 schreef:

Ehhh veel geduld een penseel, frogtape en tijd :') we hebben het door het hele huis echt zo balen.

Maar wel blij hoe hoe t is geworden :D vond dat rood zo niks!

Waauw, ik ga vast klussers sprokkelen die een beetje secuur zijn :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:59

Hele mooie kleuren komen hier voorbij, ik vond het karton echt een openbaring! Ik ga es kijken of je dat kunt combineren met early dew en/of lichtgrijs.. gezien ik niet tevreden ben over hoe mijn woonkamer en hal geverfd zijn na de waterschade -O-

Die badkamertegels zijn ook erg mooi :j

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:33

Oh mijn hemel wat een werk J00P, maar ontzettend gaaf zeg, helemaal naar eigen smaak maken <3

MarjanB maar het resultaat is geweldig, wat een prachtige kleur zeg :oo

Pfieuw Vonneke wat een planning zeg! Hopelijk gaat alles nu volgens plan :)

Prachtig robbie, mooie combinatie zo zeg! Wat heb je op de vloer liggen?

Rebecca wat een avontuur met het tafeltje :') maar hij is gaaf!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:56

De afgelopen maanden zat ik steeds gezond jaloers naar iedereen zijn berichten en vorderingen te kijken. Maar nu ben ik eindelijk, bijna, aan de beurt! Haha

Maandag krijgen we de sleutel en dan hebben we 2 weken de tijd om flink te klussen.

Heb bijna 200 m2 aan muren en 8 verschillende kleuren om te schilderen. Kijk er nu al tegenop!
Daarnaast wordt er een prachtige gashaard geplaats van 1,70m lang, komen er 2 nieuwe badkamers in en wordt er een houten vloer gelegd.

Na die 2 weken verbouwen komen dan ook nog eens de nieuwe meubels binnen.

Mochten jullie het leuk vinden zal ik in die weken onze vorderingen laten zien.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:08

Leuk cardy! Ben benieuwd!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:15

Ik kom even inbreken, wij hebben dan wel geen spachtelputz, maar bij ons heeft de schilder een gouden tip gegeven voor de hoeken.
Als je ze afkit met transparante kit, heb je altijd een strakke lijn en je ziet er niets van! Is misschien het proberen waard?