[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:29

Dat zou dan toch makkelijk moeten kunnen? Het gaat tegenwoordig normaal gesproken zoveel sneller dan een paar jaar geleden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:42

Wendy schreef:
Dat zou dan toch makkelijk moeten kunnen? Het gaat tegenwoordig normaal gesproken zoveel sneller dan een paar jaar geleden...

Ik denk het ook.

Maar er moet een bouwdepot op en geloof dat dat weer anders werkt?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:43

Bij ons ook.met bouwdepot en redelijk snel rond Vonneke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:48

Eliana schreef:
Bij ons ook.met bouwdepot en redelijk snel rond [naam]!

T moet alleen nog even opnieuw getaxeerd met waarde na verbouwing.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:51

Ja was bij ons in 1 keer gedaan dat scheelt. Taxatierapport duurde wel lang eer we dat hadden die was ergens blijven steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:52

Wij wisten al wat het huis ging kosten, aannemer heeft later een plan gemaakt.
Toen besloten te wachten tot dit huis echt verkocht is en dan doorpakken

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:53

Ja slim inderdaad dan heb je ook zekerheid.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:06

Wendy schreef:

Bij mij niet, maar dat is de 'schuld' van mijn man, die is ondernemer. Onze koper hadden de hypotheek heel snel rond, 2 weken voor de termijn die ze hadden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:02

Op dit moment zijn er, als goed is, de eerste kijkers voor ons huis. Ben zo benieuwd!
Morgen komt de fotograaf en stylist, dan staat ons huis hopelijk eind deze week op funda.

ook nog voor een 2e keer bij een hele leuke woning kijken, als het dan nog steeds zo bevalt gaan we gelijk een bod doen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:26

Klinkt goed Cardy!

Hier even baalmoment _-:( kopers hebben bod ingetrokken omdat ze het toch te klein vonden.. gelukkig waren de andere 15 bezichtigingen nog niet afgebeld

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:29

Jeetje dat vergeet je ook niet MarjanB, en ik vond Vonneke eigenlijk een beetje pessimistisch met haar reactie dat het pas verkocht was als de overdracht was (zoiets toch?).

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:33

Mensen waren lierisch en wilden deze week koopcontract tekenen.. dus dan heb je eigenlijk in mijn ogen deal wel rond. Maar goed rest komt komende dagen dus zal wel loslopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:23

Ik ben ook wel wat pessimistisch en dan juist om dat wat er nu bij Marjan gebeurt is.
Verkocht vindt ik pas na tekenen en de 3 dagen termijn.

Maar wat vervelend Marjan, maar er zit bij de andere 14 vast ook een koper!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:26

vonneke schreef:
Ik ben ook wel wat pessimistisch en dan juist om dat wat er nu bij Marjan gebeurt is.
Verkocht vindt ik pas na tekenen en de 3 dagen termijn.

Maar wat vervelend Marjan, maar er zit bij de andere 14 vast ook een koper!

Ja klopt, maar goed ze waren volgens de makelaar zo enthousiast. Weer n les geleerd ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:19

Wie weet haal je er nog een betere prijs uit ook. Ik hoorde net van onze makelaar dat er tegenwoordig vaak boven de vraagprijs geboden wordt en dan bij inschrijving een mooie hogere prijs eruit kan komen: Jullie hadden al tegen de vraagprijs verkocht, dus zou het zomaar eens een mooie meevaller kunnen zijn. Met zoveel bezichtigingen kan je ze lekker tegen elkaar op laten bieden :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:26

Dat ligt heel erg aan de plaats waar je huis te koop staat.
Hier in het zuiden is dat niet zo.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:45

O nee, dat weet ik wel. Het huis van onze jongste dochter staat in Utrecht te koop (studio), daar werkt het wel zo. Dat van onze andere dochter is deze week verkocht, maar daar was het ook genoegen nemen met een bod ver onder de vraagprijs. Blij dat ze er vanaf is (ver onder water). Maar met 15 bezichtigingen lijken de kansen me best goed.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:44

Zaterdag kwam er een appartement op funda waar ik wel wil kijken dus gelijk gebeld. Makelaar zat helemaal vol dus ik baal wel een beetje. Zijn nu ook hier inderdaad 10 bezichtigen al voor mij die gaan kijken dus kleine kans.

Vorige week ook op een open huis geweest op vrijdagochtend en was echt super druk! Dat ging op inschrijving dus vrijdag kijken en maandag bieden.

Echt best gekkenwerk in Eindhoven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:45

Nja ik zou als ik Marjan was niet zo bang zijn dat je t niet verkocht krijgt, met nog tig andere potentiele kopers :P Wel heel bizar hoe snel t bij jou ging Marjan!

Cardy, welke buurt woon je nu in Beverwijk? En blijven jullie in Wijk? Kom er vandaan, nja uit Heemskerk maar B en H zijn een pot nat vind ik :P Alhoewel, niet perse qua huizenprijzen want H is duurder, tenminste toen ik 10 jaar terug een huis zou gaan kopen met mn ex :P

Hier in de buurt is het ook een goede markt momenteel. De overburen hadden binnen 4 weken hun huis verkocht, andere buren ook binnen een paar weken en onze buren binnen week. Dat zette ons toch wel aan het denken van goh, zullen wij dan ook verkopen? Omdat we onze woning echt voor een schandalig lage prijs hebben gekocht :P En daarnaast is onze woning met aanbouw en dakkapel veruit de grootste van het rijtje. We zouden het dan zien als investering, maar ik weet niet of ik het zie zitten om weer te verhuizen en te verbouwen en te klussen enzo. Ik bedoel, we zitten hier al 3 jaar en 3 dagen en boven moeten we nog steeds de deurposten schilderen(ja, ze staan zelfs in de grondverf _O- ) We willen ook ooit een eigen huis bouwen omdat mn vriend bouwkundig tekenaar is, dus in dat opzicht zou het ook een leuke investering zijn...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:47

Kan altijd proberen toch?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:48

Van de andere kant... je hebt niet zomaar wat anders. Dat kost je ook meer dan een paar jaar geleden...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:22

Joolien schreef:
Nja ik zou als ik Marjan was niet zo bang zijn dat je t niet verkocht krijgt, met nog tig andere potentiele kopers :P Wel heel bizar hoe snel t bij jou ging Marjan!

Cardy, welke buurt woon je nu in Beverwijk? En blijven jullie in Wijk? Kom er vandaan, nja uit Heemskerk maar B en H zijn een pot nat vind ik :P Alhoewel, niet perse qua huizenprijzen want H is duurder, tenminste toen ik 10 jaar terug een huis zou gaan kopen met mn ex :P

Hier in de buurt is het ook een goede markt momenteel. De overburen hadden binnen 4 weken hun huis verkocht, andere buren ook binnen een paar weken en onze buren binnen week. Dat zette ons toch wel aan het denken van goh, zullen wij dan ook verkopen? Omdat we onze woning echt voor een schandalig lage prijs hebben gekocht :P En daarnaast is onze woning met aanbouw en dakkapel veruit de grootste van het rijtje. We zouden het dan zien als investering, maar ik weet niet of ik het zie zitten om weer te verhuizen en te verbouwen en te klussen enzo. Ik bedoel, we zitten hier al 3 jaar en 3 dagen en boven moeten we nog steeds de deurposten schilderen(ja, ze staan zelfs in de grondverf _O- ) We willen ook ooit een eigen huis bouwen omdat mn vriend bouwkundig tekenaar is, dus in dat opzicht zou het ook een leuke investering zijn...

Zelf komen we oorspronkelijk uit Haarlem en zouden eigenlijk wel terug willen. Maar moeten dan veel inleveren op ruimte en we zijn ook wel gecharmeerd geraakt van Beverwijk/Heemskerk.

Wij zitten tegen het k..nenplein aan. En zijn nu omgeving Beverwijk/Heemskerk aan het kijken.
Gister een bod gedaan op een hele ruime woning, ben benieuwd.

Herkenbaar qua afmaken huis. Wij hebben afgelopen weken eindelijk, na 4 jaar, ons huis helemaal afgemaakt. Omlijstingen en deuren bijv. waren ook nog niet geschilderd, we hadden zelfs geen trapleuning haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:34

Fleury schreef:
Zaterdag kwam er een appartement op funda waar ik wel wil kijken dus gelijk gebeld. Makelaar zat helemaal vol dus ik baal wel een beetje. Zijn nu ook hier inderdaad 10 bezichtigen al voor mij die gaan kijken dus kleine kans.

Vorige week ook op een open huis geweest op vrijdagochtend en was echt super druk! Dat ging op inschrijving dus vrijdag kijken en maandag bieden.

Echt best gekkenwerk in Eindhoven.

Snel verkocht is hier ook wel. Maar zoals rondom Amsterdam ruim boven de vraagprijs dat is hier niet aan de orde.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:39

Hier in Beverwijk wordt er ruim boven de vraagprijs verkocht. Niet allemaal maar wel veel. Mensen worden helemaal gek hier.

Mogen ze van mij ook met mijn huis doen haha, ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:42

Ik ben benieuwd wat dat gaat doen straks na 1 februari als de hypotheekeisen weer veranderd zijn.
Of dat invloed gaat hebben op de verkoop van huizen.