[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:54

Omdat ik niet denk dat wij ooit uit elkaar zullen gaan, maar ik wil wel voorkomen dat mocht het ooit gebeuren (U never know) ik met de gebakken peren zit.

Vriend blijft in het huis die is financieel beter af zonder mij :D Hij is mijn hoofdsponsor haha. Dus ja dat wordt allemaal geregeld. En ik wil geen gezeik met wat hij aan mij moet betalen of andersom en daarom wil ik dus alles op papier.

Ik denk dat niemand een huis koopt of trouwt met het idee ooit uit elkaar te gaan, helaas ligt de realiteit iets anders.

Ann

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:20

Je hebt zeker een goed punt. Er is niets mis om alles helder op papier te hebben voor het geval dat.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:32

Houden van is soms juist ook een kwestie van vastleggen, en niet van loslaten :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:34

Wat een diepzinnige uitspraak op de vrijdagmiddag. :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:02

Berdien schreef:
Houden van is soms juist ook een kwestie van vastleggen, en niet van loslaten :)

Dat word mijn nieuwe lijfspreuk! Wat een mooie uitspraak!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:20

Mooie spreuk Berdien. :j

Gemeenschap van goederen betekend niet dat mijn paard bijvoorbeeld ineens van mijn vriend is. Alles voor het aan gaan van de gemeenschap van goederen is nog altijd gescheiden van eigendom. :D
En wij kennen onszelf, wij gaan echt niet constant alles verrekenen.

En mochten wij ooit uit elkaar gaan, kan er geen van 2-en blijven zitten, of we moeten ineens gigantische opslag krijgen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:16

Ja joh, ik heb soms m'n momenten na een chaotische werkweek :))

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:59

Jolliegirl: Ik ga niet sjoemelen met cijfertjes. Dat zou me echt niet lekker zitten...

Nelleke: Ik schrik ook altijd als ik de verkoopbedragen van andere delen in NL voorbij zien komen, wij hadden dan ook zeker nooit zo'n huis kunnen kopen!
De trap <3, (zucht) daar was ik opslag verliefd op, daar komt alleen een likje verf overheen. De inbouwkast moeten we nog even bekijken. De badkamer komt daar, maar ik vind het zonde om de mooie deurtjes e.d weg te moeten doen.
Hebben jullie vandaag nog bericht gehad of de aanbetaling binnen is? Hoop het voor jullie!

Ziviaantje: Wij gaan straks een samenlevingscontract opstellen. Heb van dichtbij al eens meegemaakt dat niet de partners ruzie gingen maken, maar de familieleden... Daar zit ik echt niet op te wachten :n

Keet: ik vind de namen op bonnetjes noteren eigenlijk ook wel een goed idee! eens kijken wat mijn vriend daarvan vind.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:38

Ik moest even heel wat bijlezen maar het is gelukt :D

Rixtb wat een mooi groot huis en dat voor niet veel geld in mijn ogen ;)
Maar ik dacht dat ik veel aan mijn huis moest doen, maar dat valt dus reuze mee :)

Hier is eindelijk alles klaar en heb ik de sleutel afgelopen dond gekregen..
Het klussen kan beginnen!!!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:45

Hoe gek ik ook op mijn mijn vriend ben, ik laat toch ook écht alles vastleggen hoor haha.
Niks raars aan vind ik...

Wij moeten trouwens voor de 23e de bankgarantie rond hebben, klinkt dat beter? :p
Gut op dit gebied voel ik me toch echt een jonkie hoor vergeleken de rest haha :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:24

Inmiddels dingen geregeld bij de abn amro..hier zal de hypotheek ook vandaan gaan komen als alles meezit.
Hopelijk horen we volgende week meer!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:46

He? Jullie brachten de boel toch onder bij de Rabo?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:49

stond een stuk terug, dat ze idd naar een andere bank gingen :)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 02:20

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 03:07

Berdien schreef:
He? Jullie brachten de boel toch onder bij de Rabo?

Die hadden geen tijd ;)
Pas eind v.d maand, en da's voor ons te laat.
Dus onze 2e keus gepakt, en die hadden wel tijd, sterker.nog..t is bijna allemaal rond.
Rekening voor hypotheek is geopend..legetimatie kopie is gemaakt...

Laat maar komen dat geld..
Schoonpaps heeft de aanvraag nog verhoogd..zodat we over een jaar of wat nog beschikking hebben over een zakje geld voor een eventuele uitbouw of dakkapel..dan hoeven we dat dan enkel nog aan te vragen.

Ik hoop dat alles gaat opschieten en we over drie weken de sleutel hebben! :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 03:08

Wat leuk ingedeeld op de bovenste fotos.
Mooie eettavel ook! Lekker ruim!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 10:01

Leuk Mellow!

JG, dat gaat snel! Heeft de ABN aangegeven hoe lang ze nodig hebben om zo'n zak geld vrij te maken? Want de ING heeft daar toch al gauw 3 a 4 weken voor nodig als alles voorspoedig verloopt.

Vrijdag ging de notaris vroeg naar huis. Om half 4 was er nog geen aanbetaling binnen, maargoed, de dag duurde nog even, alleen zitten wij nu dus het hele weekend in spanning. :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:07

De aanvraag verhoogd? Of de notariële inschrijving? Een hogere hypotheek nemen dan wat je nu nodig hebt voor de woning = Box 3 en kan alleen als je genoeg ruimte hebt tov de waarde van de woning. Notariële inschrijving is niet meer dan dat, je zult dan wel weer het hele proces doormoeten en opnieuw getoetst moeten worden. Mensen denken vaak 'oh, er staat een bancaire inschrijving van 300.000 en ik heb een hypotheek van 250.000 dus dat geld is van mij' maar dat is dus níet het geval. Er ligt dus geen zakje geld op je te wachten als je een hogere inschrijving neemt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 10:43

Wel als je een bouwdepot neemt van bijv. 50 duizend waarbij je direct 30 duizend op maakt en komende zomer of volgend jaar de tuin en een dakraam of iets dergelijks laat doen. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Bouwdepot mag je 2jr gebruiken toch?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:03

Mellow ziet er erg leuk uit!!

Mijn notariële inschrijving is ook hoger, maar tot dat bedrag kan ik niet komen met lenen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:58

_Nelleke_ schreef:
Wel als je een bouwdepot neemt van bijv. 50 duizend waarbij je direct 30 duizend op maakt en komende zomer of volgend jaar de tuin en een dakraam of iets dergelijks laat doen. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Bouwdepot mag je 2jr gebruiken toch?

Ik weet zelf niet precies hoe het zit..ook dit word weer geregeld.
Iig dr word meer aangevraagd dan dr nu nodig is..voor een verbouwing over een aantal jaren. :)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:30

Notariele inschrijving hoger dan geleende bedrag wil idd niet zeggen dat je het dan meteen kan krijgen. Bouwdepot vervalt idd na 2 jaar, wil je tot het bedrag wat je hoger hebt ingeschreven hoef je niet meer langs de notaris, wel zul je opnieuw naar je tussenpersoon moeten, werkgeversverklaring inleveren, nieuwe aanvraag enz, dit kost je ook weer geld, je slaat alleen de notaris over en die kosten kun je besparen.

Zelf ook erg blij met onze inrichting, lekker licht en ruimtelijk ingedeeld.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:49

Klopt, bouwdepot staat max 2 jaar. Maar ook dan wordt er als het goed is niet verstrekt op een verbouwing die mogelijk over een aantal jaar plaats vindt.

Zou het wel nog even goed navragen JG, voor je jezelf rijk/blij rekent met iets wat uiteindelijk toch niet zo blijkt te zijn :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:23

Hoi allemaal, sorry dat ik zo weinig reageer! moet nodig weer bij lezen. We zijn vorige week verhuist. Eindelijk weer dichtbij mn paardjes. Het is echt genieten. De kopers van het huis zijn op dit moment samen met mijn vriend in ons huis om wat dingen op te meten. ze hebben de financiering rond en over iets minder 2 weken is de sleutel overdracht en zijn we er echt vanaf!!!

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:11

Gefeliciteerd Appiesjappie dat is fijn nieuws!!