Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:08

Saz, meestal doe ik het door een appelsapje. Vooral niet teveel want ik wil het in 3/4 slokken op hebben. Echt lekker is het niet maar zo lukt het nog wel :+

pippenstein

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:40

cola en appelsap ? oei gewaagde combi. Ik drink geen cola maar bij de Aldi hebben ze tegenwoordig ook echte Coco Cola ( gewoon, light en Zero ) en ook Fanta en flinke flessen ook, 2 L. Oh ja en Nutella Ik drink veel ranja maar dan heel waterig.
Bij Zeeman hebben ze ook vaak merken shampoo en zonnebrand en soms ook beneden de prijs van Kruidvat. Niet iedereen heeft de Action in de buurt helaas. Fantastische winkel !!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:57

Destino, het is inderdaad ook maar net wat je gewend bent aan smaak :j Pindakaas wilde ik eerst ook alleen maar calve, maar heb nu ook gewoon de lidl/aldi potten en die zijn net zo lekker nu ik de calve pindakaas niet meer eet/gewend ben.

Jammer inderdaad dat niet iedereen een action in de buurt heeft. Heel veel dingen liggen precies hetzelfde voor veel duurder in andere winkels. Bij de blokker van die lapjes voor tussen mijn pannen ter bescherming gehaald. 3 voor 3,-. Zag ik ze net bij de action. precies hetzelfde 2 voor 1,-. Had ik er dus 4 kunnen hebben en nog 1,- goedkoper uit kunnen zijn := .

Fles scheergel, pak schuursponzen, boterhammen zakjes, diepvries zakjes en 2 blikken kikkerwten gehaald voor 4,50. Scheergel is super goed. Met de vorige een half jaar gedaan.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 05:36

Voor diegenen die redelijk bij de Duitse grens wonen loont het zich echt de verzorgingsproducten (shampoo , badschuim etc) in Dld te halen.

Met name de Merk zonnenbrand producten zijn de helft goedkoper .
Bv Nivea zonnenbrand waar je in NL 18 Euro voor betaald heb je in Dld voor 7 a 8 Euro .

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:31

*kruipt ook weer even uit de meeleeshoek :+ *
Ditano, geldt dat ook voor bv gezichtscremes?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:41

Citaat:
Bv Nivea zonnenbrand waar je in NL 18 Euro voor betaald heb je in Dld voor 7 a 8 Euro .

En als je hier gewoon een net zo goed zonnebrandsmeersel haalt bij action, kruidvat of aldi
ben je nog goedkoper uit.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:42

Ik ga er altijd met een lege thank heen en een flinke lijst boodschappen, dan loont het zeker! Had laatst literflessen orignele Coca Cola voor 62cent daar!
Zonnebrand heb ik ook in Duitsland gehaald, scheelde met hier 9,95 geloof ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:18

De informatie van wakker dier kan je best met wat korrels zout nemen. Die maken vaak zat dingen veel erger dan het lijkt. Of zeggen dingen die niet kloppen of net zo goed voor "biodieren" gelden :') Ik koop gewoon kiloknallers, het is dat qua budget of niks. En daarbij eet ik niet vaak vlees en doe ik met een kilo kip en gehakt al snel 3 maanden. Als ik later het geld wel heb, koop ik wel bio .. direct bij een hoede plaatselijke boer, niet uit de supermarkt. Maar ik weet ook dat ik dan wel veel vaker in de week vlees zal eten. Dus ach beter 1 kilo plofkip per 3 maanden dan 3 kilo biokip per maand :+

Net weer boodschappen gedaan .. 2 courgettes meegenomen, want ze waren stuk goedkoper vergeleken vorige week.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:50

Action heeft niet altijd de A merken liggen, maar ik koop net zo lief ook B of C merken. met name douchespul, als ik maar fris ruik.

Ik heb nu ook haarspray tegen beschadigd haar van Hegron gehaald, super spul! Het serum gebruik ik voor de staart van mijn merrie, scheelt me onwijs veel in dat dure spray.

Ook kleurboeken voor de kids etc, ideaal! Ook bepaalde etenswaren zijn veel goedkoper van A merken. Ze hebben niet veel etenswaren, maar als ze het hebben is het erg voordelig!
0.99 cent voor Snelle Jelle :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:13

Zoek je wat specifieks dan lieke 2 ?
Dan kan ik wel eens voor kijken . :D

In de aanbieding is de Coca Cola zelfs 0,53 cent per liter Rampshellie :j
Op het moment bij Kaufland 0,79 cent voor 1,5 liter .

@Kaatje ; Dat is appels met peren vergelijk ....de huismerken kosten hier al helemaal geen drol .

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:21

Citaat:
@Kaatje ; Dat is appels met peren vergelijk ....de huismerken kosten hier al helemaal geen drol .

Het gaat hier toch over bezuinigen op boodschappen .
Bij de Aldi , Lidl en Action kun je veel goedkoper dan die dure merken ook prima spul kopen, en dan hoef je niet naar D.land.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:16

Tja, niet smeren is dan nog goedkoper als je het helemaal goedkoop wilt hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:34

saroanda schreef:
Tja, niet smeren is dan nog goedkoper als je het helemaal goedkoop wilt hebben :D

Klopt maar goed is het niet!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 06:05

Kaatje schreef:
Citaat:

Het gaat hier toch over bezuinigen op boodschappen .
Bij de Aldi , Lidl en Action kun je veel goedkoper dan die dure merken ook prima spul kopen, en dan hoef je niet naar D.land.

Ik woon in Dld , dus ik hoef er niet extra naar toe . :D
Bezuinigen of niet , ik denk dat iedereen wel een product heeft die hij/zij het liefst in een A merk heeft .
En dat was dus de tip ;De Nivea kost in Nl 17 Euro in Dld maar 7 dus 10 Euro gespaard :j
Een A merk is ook niet perse ´ duurder :

Deo spray eigenmerk kruitvat 1,29 150 ml
Deo spray 8X4 2 stuks (a 150 ml) samen 1,11 (Kaufland)
Deo van FA ligt meestal hier rond de 80 cent .

In Duitsland boodschappen doen loont zich iig .

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:21

Wij gaan eind augustus op vakantie naar Kroatie, ik hoop op de terugreis een stopje te maken in Duitsland om het een en ander in te slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:32

Gelukkig ben ik absoluut niet van de A merken, anders had ik dichterbij duitsland willen wonen :P

Voor verzorgingsproducten ga ik naar de Lush, maar dat zit overal wel en anders online shoppen. In aanschaf misschien niet het goedkoopste, maar het ruikt allemaal lekker, het werkt allemaal goed en het gaat lang mee. Heb de vaste shampoo en die ik nu heb liggen is bijna op .. daar doe ik al sinds eind februari mee. Ze zijn rond de €9 per stuk, maar heb deze en nog een ander keer cadeau gehad. En vorige keer een halve als proef gratis meegekregen. Dus hierna nog anderhalve shampoo, moet ik eind dit jaar een nieuwe hebben ongeveer :+

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:08

Zag zojuist een geniaal 'overlijdensbericht' in de studentenkrant staan die ik jullie niet wilde onthouden.

Onze Euroshopper die in de hemel zijt,
geef ons heden ons dagelijks discountbrood
en leid ons niet in bekoring
maar verlos ons van het A-merk

Met pijn in ons hart en onze portemonnee
nemen wij afscheid van
Euroshopper
*1995 †2013

Boodschappen doen zal nooit meer hetzelfde zijn.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:44

Oh AH heeft volgende week leuke aanbiedingen! Liefde en passiebrood vanaf de donderdag 50% korting, maargoed dat mijn diepvries leeg is. Vind dat echt het allerlekkersre brood. En ook andere leue 2e gratis zoals de pickwick thee, veg. dingetjes en tandenborstels. Was ook bijna op :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:13

Digros heeft FA douchegel en Deo in de aanbieding 99 cent. Douchegel van vriendje weer even aanvullen

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:59

Volgende week heeft de AH inderdaad wat meer naar mijn gading in de aanbieding dan deze week. Scheelt trouwens wel in de kosten, ik was deze week zo'n €16,- kwijt en heb daarvan ook nog eens een flinke voorraad groente ingevroren (snijbonen, andijvie, Chinese kool).
Voor komende week neem ik sowieso de vegetarische schijven mee en de Liefde & Passie broden vind ik ook niet te versmaden. Of ik de aanbieding op o.a. de wraps nou zo aantrekkelijk vind, weet ik niet. Voor €1.89 twee pakken tortilla wraps terwijl ze bij de Lidl volgens mij 99 cent per pak kosten... mwuah. Zal het voor de zekerheid wel even nakijken, aangezien ik toch altijd eerst naar de Lidl ga en daarna pas naar de AH. Ik ben daarentegen wel dol op haring, dus ik denk dat ik mezelf volgende week maar eens verwen. :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:48

Volgens mij kosten de grotere tortilla's bij de lidl 1,20!

Ik heb helaas geen folder van de albert heijn, maar eens snel zoeken!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:54

Chanen vind je die niet lekker?? Ik vind ze lekker en het is heel compact dus na 2 sneetjes zit ik vol :). Die tortilla's en sauzen leek me ook wel goed. Ff eerst prijs checken dus nog bij de lidl

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:01

Juist wel, Chantal! Heb ik het spreekwoord/gezegde (ik weet het verschil tussen die twee na al die jaren nog steeds niet) dan verkeerd begrepen? Ik dacht namelijk dat 'niet te versmaden' betekende dat je iets ontzettend lekker vond?

Zou ook wel kunnen, Douce. Zo vaak eet ik geen tortilla's. Zal het in elk geval eerst bij de Lidl checken voor ik groots insla bij de AH en het slechts een paar centen blijkt te schelen. ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:17

Chanen, ik heb het even opgezocht hoor: http://www.encyclo.nl/begrip/versmaden je had het goed.

De AH probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Het is een beetje jammer dat ik voortaan niet meer naar college hoef, want na college kon ik altijd mooi naar de aldi. Dat bespaart stiekem toch een hoop op de boodschappen! Deze week naar de jumbo geweest en volgens mij toch wel het dubbele kwijt aan de boodschappen. Normaal ging ik 1x per week naar de aldi en daar haalde ik zoveel mogelijk. Wat ik daar niet had kunnen halen, haalde ik in het dorp bij de jan linders.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:26

haha niet te versmaden lijkt me juist dat het niet weg te werken is. Maar jij vind ze dus ook heerlijk. Ik heb bijna 3 lades leeg dus denk dat ik mooi weer een stuk of 8/10 van die broden haal, donderdag vrij dus kan ik mooi al op tijd gaan om verschillende soorten te ritselen :) kan ik mooi weer heel lang voorruit met lekker brood :) ! Jumbo vind ik ook altijd maar duur, ik haal ook alleen bij de AH wat ze bij de lidl niet hebben, dingen die ikg raag in het A merk wil hebben of uiteindelijk nog goedkoper zijn door zulke acties :j .