E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Depende

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:11

Wat Shiloh zegt inderdaad, op amazon.nl staan meer dan 4 miljoen boeken, hoeveel daarvan Nederlands zijn geen idee, maar genoeg en ook nieuwe boeken. En ze hebben deals van 99 cent enzo, erg fijn.

Ik vond vooral het leescomfort van de Kindle een belangrijk pluspunt, de Kobo hapert nog wel eens bij het omslaan en doet er langer over met omslaan en aangaan.

In beide gevallen gebruikte in Calibre om de boeken erop te zetten, ik doelde op de bibliotheek op de ereader.

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:16

Iemand enig idee?

3 jaar geleden Kobo Aura aangeschaft, ik ga volgende week met vakantie en wilde er boeken op zetten nu is mijn accu met geen mogelijkheid meer vol te krijgen.....

Reset alles gedaan maar werkt niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:33

Heb je hem aan de computer usb aangesloten of aan een losse lader?
Losse lader met output van 2,0 mAmpere wil dit probleem wel eens tackelen bij devices die waarvan de accu (al langer) echt leeg is.
Mijn vorige Samsung telefoon kon ik ook alleen daarmee weer aan de praat krijgen als die uit was gegaan door lege accu. Terwijl die aan de pc, sigaretten aansteker of 1mAmpere lader wel laadde als die niet leeg was.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:35

Sodera schreef:
Maar verlichting in het scherm wil ik juist niet...... Wij hebben hier een iPad liggen en ik vind het vreselijk lezen....

iPad verlichting kan/mag je echt niet vergelijken :n
Hele andere technologie, de verlichting in een ebook is zo rustig voor je ogen

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:47

Ja heb hem zowel aan de pc als op het gewone stroom gehad, komt geen teken van leven meer uit dat ding.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:37

Sodera schreef:
Maar verlichting in het scherm wil ik juist niet...... Wij hebben hier een iPad liggen en ik vind het vreselijk lezen....
Zat op kieskeurig reviews te lezen en de Kobo Aura krijgt exht hele slechte reviews: valt vinnen no time uit om daarna nooit meer aan te gaan..... Dat heeft hier nog niemand meegemaakt?

Verlichting op een e-ink ereader is alsof je een lampje aan hebt dat op een boek pagina schijnt.

In de rand van de ereader zitten ledlampjes die langs het scherm schijnen, waardoor het scherm verlicht is. De pixels van de ereader zelf geven geen licht.

Dit in tegenstelling tot de iPad, waar de pixels zelf licht geven en je dus recht het licht in kijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:42

Walrus schreef:
Ja heb hem zowel aan de pc als op het gewone stroom gehad, komt geen teken van leven meer uit dat ding.

Ook al een harde reset gedaan met een paperclip in het gaatje aan de onderkant? En een tijdje laten liggen? Misschien dat het even duurt voordat hij weer aan gaat.

Ik ben mega blij met mijn Kobo Glo HD. Ik verslind op goede dagen een volledig boek per dag dus dit is uiteindelijk een stuk goedkoper voor mij. Er zijn echt een hele hoop boeken gratis te vinden op het internet (ook legaal) :)

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:11

Ja ook de harde reset gedaan, baal echt als een stekker het zal toch niet zo zijn dat hij na 3 jaar al kapot is? Heb hem alleen op vakantie gebruikt en even snel een nieuwe kopen kost toch ook behoorlijk wat centen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:12

Probeer het eens met een ander snoertje, dat was bij mijn tablet de oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:12

Daar kan het inderdaad ook aan liggen.. Die van m'n moeder wou ook niet meer opladen maar toen bleek dat ze een ander kabeltje had dan het officiele kabeltje van Kobo, daarna deed hij het weer prima. Anders zou ik even bellen naar Kobo en kijken of zij misschien een oplossing hebben. Als hij zo weinig gebruikt is hoort hij het natuurlijk gewoon te doen.

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:21

Ander kabeltje is ook al gebruikt, volgens mij echt alle stappen ondernomen. E-reader is wel 3 jaar oud maar inderdaad weinig gebruikt. Ik zal op hoop van zege eens bellen met Kobo.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:41

Bel eens met Kobo :) hebben een erg hulpvaardige service :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:42

Kan zijn dat door het weinige gebruik je batterij inderdaad wel stuk is. Hopelijk krijg je iets handig te horen aan de telefoon!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:52

Shiloh schreef:
Sodera schreef:
Zat op kieskeurig reviews te lezen en de Kobo Aura krijgt exht hele slechte reviews: valt vinnen no time uit om daarna nooit meer aan te gaan..... Dat heeft hier nog niemand meegemaakt?

Verlichting op een e-ink ereader is alsof je een lampje aan hebt dat op een boek pagina schijnt.

In de rand van de ereader zitten ledlampjes die langs het scherm schijnen, waardoor het scherm verlicht is. De pixels van de ereader zelf geven geen licht.

Dit in tegenstelling tot de iPad, waar de pixels zelf licht geven en je dus recht het licht in kijkt.

Ohhhhh ok! Dat had ik op mijn Sony ook, of iig zoiets; hoesje met lampje erin.
Ik denk dat ik even verder zoek naar de Kindle, daar kan ik neem ik aan ook gewoon de boeken op zetten die ik al heb via Calibre??

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:08

Sodera schreef:
Shiloh schreef:

Ohhhhh ok! Dat had ik op mijn Sony ook, of iig zoiets; hoesje met lampje erin.
Ik denk dat ik even verder zoek naar de Kindle, daar kan ik neem ik aan ook gewoon de boeken op zetten die ik al heb via Calibre??

Bij de Sony zat het lampje alleen in het hoesje. Bij de huidige ereaders zit de lampjes echt in de rand van het scherm van de ereader zelf weggewerkt waardoor je enkel een mooi egaal licht over het scherm heen krijgt. Je moet ook via de ereader zelf de felheid van het licht aanpassen.

Als de boeken die je al hebt drm vrij zijn, dan zet Calibre ze vanzelf om van .epub naar .mobi. Houdt er wel rekening mee dat je legale boeken bij de kindle enkel via Amazon.nl kunt kopen. Je zult hier een credit card voor nodig hebben. (Tenzij je het zelf geen ethisch dilemma vind om de drm van aangekochte boeken af te halen voor eigen gebruik en ze dus weer om te zetten naar .mobi ;) ).

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:44

Heb gebeld met Kobo, moest hem voor de zekerheid nog eens een keertje een hele dag aan het stroom hangen, en nogmaals een reset proberen met knopje van het licht erbij. Vanavond maar eens kijken of dat werkt.

Baalde wel want toen ik vroeg of ik hem anders toe kon sturen als hij het echt niet meer deed kreeg ik te horen dat mijn Kobo Aura niet meer verkocht werd en er dus ook geen onderdelen meer voor zijn. Laat ik maar hopen dat hij het gewoon weer gaat doen, scheelt weer kosten!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:57

Iemand hier al ervaring met Bliyoo van Bruna?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:16

Ja ik

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:25

Een creditcard heb en wil ik niet, dus aangezien ik toch Nederlandstalig lees pluk ik mijn boeken gewoon overal vandaan. Ik let altijd erg op aanbiedingen van allerlei boekensites, via Elly's Choice heb ik ook 120 boeken per jaar waar altijd wel genoeg tussen zit in mijn smaak (soms verrassend, boeken die ik nooit gekozen zou hebben, maar wel met veel plezier lees) en ik 'ruil' e-books met vrienden. Keus genoeg :)) .

Sodera, bij mijn Sony PRS-T1 zat het lampje boven mijn schermpje en moest het batterijtjes ook nog eens vervangen worden om de zoveel tijd. Bij o.a. de Kobo's etc. zit het licht zodanig weggewerkt dat het bijna backlight líjkt, zonder dat de letters zelf verlicht worden, én je kunt licht van minimaal tot fel zetten naar believen. Ideaal :j .

Walrus, ik hoop echt voor je dat je je reader nog aan de praat krijgt!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 14:00

Je hebt tegenwoordig ook prepaid credit cards he! Zoiets waar je eerst geld op moet zetten.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 14:47

Shiloh schreef:
Je hebt tegenwoordig ook prepaid credit cards he! Zoiets waar je eerst geld op moet zetten.

Klopt! Die heb ik! Werkt echt perfect. Mijne is van 3V, je betaalt iets voor de kaart (3 jaar geldig) en als je er geld opzet kost dat 2 euro. Maar dat is goedkoper dan een gewone creditcard en je kan nooit meer opmaken dan erop staat.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:17

Aha, daar had ik inderdaad nog nooit van gehoord! Niet dat ik nu wel een Kindle wil :+ , maar het zou wel eens heel nuttig kunnen zijn voor andere dingen :j .

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:22

Weet je wat me stoort aan Amazon? Dat de Kindle in de UK en Duitsland met korting te krijgen zijn, maar die gelden dan niet voor NL. En in NL zijn ze dus gewoon (bijna) nooit met een aanbieding te krijgen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:36

Dat is inderdaad irritant Djilna. Ik had een Duitse collega waar ik hem thuis heb laten bezorgen :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:50

Ja aan zoiets zit ik ook te denken!