Robotstofzuiger met huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 15:24

:oo hoe vaak leeg jij dat? En heb je dan een robot die 65 graden of heter de mops wast?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 15:37

Hannanas schreef:
:oo hoe vaak leeg jij dat? En heb je dan een robot die 65 graden of heter de mops wast?

Haha denk dat we 'm 1x per week legen. Maar ja, 2 honden en een kat die rondlopen, en het water niet gelijk weggooien nadat ie gedweild heeft zal wel verschil maken :)) We hebben de X50, schijnbaar wast die met 80 graden.

Maar ik vind het niet dusdanig een issue, het is alleen even vervelend met dat ding legen + schoonmaken, maar verder niet.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 16:18

Ik heb de tip gekregen om wat Listerine in de vuilwatertank te doen als je die leegmaakt, ik heb het in een sprayflesje gedaan en ik spray 2 of 3 keer in de vuilwatertank, scheelt nare geurtjes

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 00:01

Aangezien hier grote fans zitten: hoe bedien je zoiets? Kan je bv instellen dat ie 1 uur rondgaat? Of is het dan niet schoon - geeft hij zelf een richtlijn vooraf aan? Kan je hem van verdiep verhuizen of moet dat laadstation dan mee?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:01

In ons geval gaat hij gewoon zuigen/dweilen tot hij klaar is. Volgens mij kan ik niet zeggen dat hij het maar in een uurtje af moet hebben.
In het begin het ik het laadstation mee verhuisd. Maar later heb ik hem gewoon de bovenverdieping laten scannen. Dan zet ik hem boven neer zodat hij alles kan zuigen. Voor het dweilen moet ik hem toch naar beneden dragen zodat hij de pads kan bevestigen en de dweil natmaken en dan weer terug boven neerzetten.

Als je dat gedoe vindt dan moet je 2 robots nemen. Of wachten tot de traplopers er zijn.

Edit: de traplopers komen eraan
https://www.bright.nl/nieuws/1189188/de ... ap-op.html
Laatst bijgewerkt door Scum op 11-07-25 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:35

Naar mijn weten kan je hem niet voor 1 uur specifiek aanzetten.
Wel kan je na 1 uur de opdracht afbreken.

Voor de dreame, je laat hem de ruimte scannen, hiermee brengt hij de ruimte in kaart. Zelf kan je dan onderdelen aanpassen zoals eetkamer, keuken, woonkamer.

Je kan vervolgens geplande schoonmaak acties toevoegen die op tijd X standaard starten.

Als jij weet dat hij 1 uur over de woo kamer + eetkamer doet in de stofzuigen én dweilen tegelijk. Dan kan je die 2 ruimtes aanklikken en daar je instellingen op los laten.

De dreame heeft de optie om meerdere verdiepingen toe te voegen. Je kan dan van plattegrond in de app wisselen, maar hij kan het ook zelf herkennen dmv AI, duurt alleen ietsje langer dan direct vertellen dat hij ergens anders is.

Als ik hem laat stofzuigen zet ik enkel de robot boven neer. Als ik wil dat hij dweilt, dan gaat het hele laadstation mee. Ik heb de dweil interval vrij laag/hoog (net hoe je het ziet, conclusie is vaak) staan, als ik hem dan elke keer weer naar beneden moet lopen vind ik verschrikkelijk, maar zou wel een optie kunnen zijn.

Houdt er in ieder geval rekening mee dat het minder snel is dan wanneer je het zelf doet en dat een uurtje schoonmaken best tegen kan vallen, afhankelijk van je oppervlakte en hoeveelheid obstakels.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 13:22

We hebben nl zonnepanelen en als hij gewerkt heeft, gaat hij naar het laadstation en laadt op. Ergo: ik zou hem ´s ochtends een rondje willen laten doen, zodat hij daarna oplaadt met onze zonne energie, terwijl wij naar werk zijn en de katten buiten.

Wat met reparaties? Want ik zie wel leuke prime deals, maar wat dan met mankementen? Aankloppen bij Amazon?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 13:48

Ik kan in de app van mijn Roborock aangeven binnen welke uren die kan/mag opladen. Ik heb hiervoor 10-16 uur ingevuld, ook ivm zonnepanelen en dynamisch contract.

Ik heb 2 Roborocks (QRevo S) via Amazon. Eentje beneden sinds november en sinds ca. maart een tweede op de bovenverdieping.
Ja, de robot doet er misschien langer over dan dat je het zelf doet. Echter, ik heb het afgelopen jaar de bovenverdieping zelf 4x gezogen en 0x gedweild. Nu wordt die elk weekend gezogen en gedweild. En ondertussen doe ik wat anders (paardrijden bijvoorbeeld).

Ik heb voor de benedenverdieping meerdere routines aangemaakt. Waar de katten het meest verblijven heb ik een aparte routine voor zuigen met/zonder dweilen. Daar laat ik hem makkelijk een keer een rondje extra zuigen.

En voor het weekend heb ik een routine waarbij ook de rest van de beneden verdieping wordt meegenomen.

Ik heb rechtstreeks Roborock klantenservice benaderd toen ik problemen had met eentje (ongelukje met een kat). Moest kopie factuur mailen en werd goed geholpen. Maar aangezien Amazon verkoper is kan je ook via Amazon proberen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 13:57

Vraagje, wonen jullie allemaal zo groot dat een robot nodig is? Je bent niet sneller als je het zelf doet? Ik woon dus niet zo groot, heb wel een boven maar ik heb beide verdiepingen in 20 min gezogen en gedweild (in totaal). Daarvoor ga ik geen robot aanschaffen voor zoveel geld.

Of is het gewoon dat jullie betalen voor gemak en het niet zelf hoeven te doen?

Oprechte vraag, geen verwijt. :D

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 14:47

Wij hebben een eensgezinwoning van 100m3.
En voor beneden een robotstofzuiger.
We hebben 2 honden met veel zand en de stofzuiger dat iedere dag aan.
Meestal terwijl ik andere huishoudelijke klusjes doe.
Het scheelt mij tijd en energie

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 15:10

IMANDRA schreef:
Hannanas schreef:

Haha denk dat we 'm 1x per week legen. Maar ja, 2 honden en een kat die rondlopen, en het water niet gelijk weggooien nadat ie gedweild heeft zal wel verschil maken :)) We hebben de X50, schijnbaar wast die met 80 graden.

Maar ik vind het niet dusdanig een issue, het is alleen even vervelend met dat ding legen + schoonmaken, maar verder niet.

Ja dan komt er natuurlijk aardig wat vies water vanaf. Wel fijn dat jullie robot ook heet wast, dat scheelt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 15:14

foxy80 schreef:
Aangezien hier grote fans zitten: hoe bedien je zoiets? Kan je bv instellen dat ie 1 uur rondgaat? Of is het dan niet schoon - geeft hij zelf een richtlijn vooraf aan? Kan je hem van verdiep verhuizen of moet dat laadstation dan mee?

Bij onze (Dreame l40) zit een app en daarin kun je vanalles instellen. Zuigkracht, intensiever of minder intensief zodat hij bijv vaker over hetzelfde gaat of smallere lijnen maakt) maar ook de natheid van de mops en hoevaak de mops wassen (wij hebben nu om ze 12m2 ff wassen, lekker schoon, en dan gaat hij weer verder) maar ook wil je zuigen en dan dweilen of wil je zuigen en gelijk dweilen er achteraan of wil je alleen zuigen of alleen dweilen.. echt de keuze is bizar!! Plus de timer en de uitstel mogelijkheid, aangeven waar dingen staan of waar hij niet mag komen.. enzovoort. Niet normaal.

Voor de zolder dragen we hem ff naar boven inderdaad.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 16:17

Bellatrix schreef:
Vraagje, wonen jullie allemaal zo groot dat een robot nodig is? Je bent niet sneller als je het zelf doet? Ik woon dus niet zo groot, heb wel een boven maar ik heb beide verdiepingen in 20 min gezogen en gedweild (in totaal). Daarvoor ga ik geen robot aanschaffen voor zoveel geld.

Voor mij is het een stukje gemak maar ook omdat wij wel wat groter wonen,onze beneden verdieping is 118 m2.
Boven gebruik ik hem niet,maar dat heeft meer te maken met 4 niet altijd even netjes opgeruimde puber kamers.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 16:57

Duidelijk. :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 17:01

Bellatrix schreef:

Beide.
En het is niet alleen het woonoppervlak van het huis (ca. 155 m2), ik heb ook een grote tuin (ca. 1000 m2). Ik ben alleen en werk fulltime. Ik kan gewoon niet alles in 2 dagen weekend.

En ik vind paardrijden en tuinieren leuker dan stofzuigen :D .

Je moet wel af en toe even met de stofzuiger of de plumeau rond voor vensterbanken en meubels. Maar alsnog scheelt het heel veel tijd.

Ik vind dat ik met robot wel sneller ben. Want nu laat ik de robot zuigen en dweilen terwijl ik iets anders doe. Bijvoorbeeld was opruimen, boodschappen doen of grasmaaien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 17:24

Aha, jou situatie is ook volkomen logisch. :j Best groot huis ja en dan ook fulltime werken...je wil ook relaxen in je vrije tijd en niet schoonmaken. :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 18:59

Hier 2 kleine kinderen en een hond.
Zetten hem meestal aan als we de kids naar bed brengen en dan is m’n vloer schoon en zand vrij waardoor ik lekker op de bank kan ploffen..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 21:44

Bellatrix schreef:

Nog geen 60m2 gelijkvloers.. :o

Puur gemak, ik zet hem elke ochtend aan als ik met de honden de deur uit ga en kom thuis in een heerlijk gestofzuigd en gedweild huis!
Ivm een hond met allergie laat ik hem elke dag stofzuigen en ook bijna elke dag dweilen.
Ben er nog steeds zoooo blij mee!
Ook als ik bijvoorbeeld het bed verschoon laat ik hem erna de slaapkamer weer stofzuigen+dweilen ivm de huisstofmijtallergie van de hond. Terwijl ik gewoon verder ga met andere dingen.