Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalidan schreef:Is er iemand bij je of ben je alleen? Sowieso handig als er iemand bij je is bij de oplevering.
Bij mijn moeder klopten de sleutels niet, meterstanden waren niet correct genoteerd, internetkabels zaten niet goed zodat ze geen tv kon kijken, dat soort grapjes. Was ook nieuwbouw. Ik weet van mezelf nog wel dat ik zo nieuwsgierig naar mijn huis was, dat ik helemaal nergens om dacht. Dus het is handig iemand met wat meer zakelijkheid er bij te hebben.
Emj_23 schreef:Je woningbouw zal een huuropzeggingsformulier op hun site hebben staan als t goed is. Maar het voldoet inderdaad als je zegt wie je bent, waar je woont en dat je de per datum wilt opzeggen. Zet er dan ook bij waar je heen gaat, want dat is wel zo handig.
Fijn dat er een vriendin meegaat.
Ja, je kan dan inderdaad huurtoeslag gaan aanvragen. Als je huur wat hoger wordt kan het inderdaad zo zijn dat je toch wat toeslag krijgt, mooi meegenomen. Houdt wel in de gaten dat als inkomen stijgt je dubbelcheckt wat dat doet. Niet dat je achteraf moet terugbetalen, dat zou zuur zijn.
Ben blij voor je! Ik werk zelf in de sector (maar dat had je waarschijnlijk er al uitgehaald) en dit is echt waar ik het voor doe. Altijd zo leuk om te zien hoe mijn collega’s mensen de sleutel van hun nieuwe thuis geven.
Lalidan schreef:Is er iemand bij je of ben je alleen? Sowieso handig als er iemand bij je is bij de oplevering.
Bij mijn moeder klopten de sleutels niet, meterstanden waren niet correct genoteerd, internetkabels zaten niet goed zodat ze geen tv kon kijken, dat soort grapjes. Was ook nieuwbouw. Ik weet van mezelf nog wel dat ik zo nieuwsgierig naar mijn huis was, dat ik helemaal nergens om dacht. Dus het is handig iemand met wat meer zakelijkheid er bij te hebben.
Bellatrix schreef:Ik zeg mijn eigen huur per 1 sept op. Dan heb ik genoeg tijd om ook deze woning netjes achter te laten. Zie dat ik dat schriftelijk moet doen? Wat zet je daar dan in? Gewoon zoiets als 'per 1/9/2023 zeg ik de huur op van 'adres hier'?
Exitium schreef:Ah, de expert in verhuizen komt langs zie ik