[VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 19:46

Er gaat een vriendin mee. :)

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:55

Je woningbouw zal een huuropzeggingsformulier op hun site hebben staan als t goed is. Maar het voldoet inderdaad als je zegt wie je bent, waar je woont en dat je de per datum wilt opzeggen. Zet er dan ook bij waar je heen gaat, want dat is wel zo handig.

Fijn dat er een vriendin meegaat.
Ja, je kan dan inderdaad huurtoeslag gaan aanvragen. Als je huur wat hoger wordt kan het inderdaad zo zijn dat je toch wat toeslag krijgt, mooi meegenomen. Houdt wel in de gaten dat als inkomen stijgt je dubbelcheckt wat dat doet. Niet dat je achteraf moet terugbetalen, dat zou zuur zijn.

Ben blij voor je! Ik werk zelf in de sector (maar dat had je waarschijnlijk er al uitgehaald) en dit is echt waar ik het voor doe. Altijd zo leuk om te zien hoe mijn collega’s mensen de sleutel van hun nieuwe thuis geven.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:57

Lalidan schreef:
Is er iemand bij je of ben je alleen? Sowieso handig als er iemand bij je is bij de oplevering.
Bij mijn moeder klopten de sleutels niet, meterstanden waren niet correct genoteerd, internetkabels zaten niet goed zodat ze geen tv kon kijken, dat soort grapjes. Was ook nieuwbouw. Ik weet van mezelf nog wel dat ik zo nieuwsgierig naar mijn huis was, dat ik helemaal nergens om dacht. Dus het is handig iemand met wat meer zakelijkheid er bij te hebben.

Dat is niks joh... :')

Ik ben in 2020 naar een nieuwbouw woning verhuisd. Nieuwe provincie, nieuwe start...nou vertraagde start.
De ellende begon al dat ik op 1 juli 2020 te horen kreeg dat de sleutel overdracht op 15 juli niet door zou gaan omdat ze nog niet klaar waren. Let wel ik had op dat moment ALLES opgezegd en het grootste deel zat al ingepakt. Gelukkig had ik een fijne woningbouwvereniging en heb ik uitstel gekregen en later nog een keer. Ik ben toen verhuisd op 1 okt 2020.
Maar al snel bleken er bewoners last te hebben van stank,lekkage en deuren die niet sluiten.
Daar kwam later bij dat het dakgoot niet goed was en de zonnepanelen te dicht op het dak lagen. In april 2021 stonden alle 4 de woonblokken weer in de steigers. Op dat moment zagen we de humor er nog wel voor in...wat een sukkels.
Maar er kwamen meer klachten over o.a koude en te hete woningen. En werden er weer aanpassingen gedaan aan de woningen zoals een extra ventilatie buis naar buiten, screens en boven deuren zodat de bovenverdieping afgegoten kon worden (wij hebben de trap in de woonkamer).
Na winter 21/22 bleek dat er water onder de achterpui door naar binnen was gekomen. Bijna iedereen had waterschade aan de vloer. Dus in de zomer maanden van '22 zijn bij alle huizen de achterpuien vervangen en is er iets gedaan aan het terras voor waterafvoer.
Dit was nog niet voorbij of er vielen zo nu en dan plakstenen van de buitenmuur naar beneden. De houten planken aan de buitenmuur begonnen groen uit te slaan(of wit bij vorst, dan had je een soort spookhuis)en binnen had ik weer mensen over de vloer die mij weer voorzagen van een nieuwe laminaatvloer.
Ventilatie problemen en lekkage problemen waren ondanks alle ingrepen nog steeds niet opgelost.
Mijn vloer in de badkamer begon ook los te komen en bij een inspectie is gebleken dat de vlizotrap naar zolder ook niet veilig is, beter nog zit verkeerd en om.

Afgelopen winter was ons beloofd dat alles opgelost zou worden maar er gebeurde maar niks, het bleef akelig stil bij de woningbouw.
In Feb '23 nog geen 6 weken nadat ze mijn vloer hadden vervangen kregen wij te horen dat er zo'n grondige renovatie nodig is dat we ons huis uit moeten :oo . Dit berciht stond in de media en vernam ik via een stalgenoot die het dus eerder wist dan ik |o .

En op dat punt ben ik nu. In de wijk worden nieuwe woningen gebouwd die voor ons gereserveerd zijn.
De meeste bewoners zijn het zo zat dat ze definitief gaan verhuizen.
Ik ben er nog niet overuit omdat ik op een hele fijne en rustige plek zit met een heerlijke tuin.
14 juli, hoe ironisch precies 3 jaar nadat ik de sleutel van mijn huis zou ontvangen , heb ik kijkdag in mijn 'nieuwe' huis.
De verhuizing staat gepland in okt. Maar aangezien er nog wel wat strubbelingen zijn tussen allerlei commissies, bewoners en woningbouwvereniging zou het zomaar nog later kunnen worden.

TS ga niet stressen het kan bij jou nooit zo erg worden als bij mij.
Heel veel plezier in je nieuwe huis alvast +:)+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 20:05

Jeetje wat een gedoe zeg!! :oo
Ik hoop toch echt dat het niet zo erg wordt hoor. :=
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 05-07-23 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 20:06

Emj_23 schreef:
Je woningbouw zal een huuropzeggingsformulier op hun site hebben staan als t goed is. Maar het voldoet inderdaad als je zegt wie je bent, waar je woont en dat je de per datum wilt opzeggen. Zet er dan ook bij waar je heen gaat, want dat is wel zo handig.

Fijn dat er een vriendin meegaat.
Ja, je kan dan inderdaad huurtoeslag gaan aanvragen. Als je huur wat hoger wordt kan het inderdaad zo zijn dat je toch wat toeslag krijgt, mooi meegenomen. Houdt wel in de gaten dat als inkomen stijgt je dubbelcheckt wat dat doet. Niet dat je achteraf moet terugbetalen, dat zou zuur zijn.

Ben blij voor je! Ik werk zelf in de sector (maar dat had je waarschijnlijk er al uitgehaald) en dit is echt waar ik het voor doe. Altijd zo leuk om te zien hoe mijn collega’s mensen de sleutel van hun nieuwe thuis geven.

Ja, ik had al zo'n idee haha! Dan ga ik huurtoeslag aanvragen. :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:10

Ik wil niet vervelend zijn, maar nu heb je je adres open en bloot op internet staan.... Weet je zeker dat je dat wilt?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 20:10

Ohja. _O-
Al weggehaald.

Ik betaal trouwens €9 per maand voor mijn zonnepanelen.

Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:33

Lalidan schreef:
Is er iemand bij je of ben je alleen? Sowieso handig als er iemand bij je is bij de oplevering.
Bij mijn moeder klopten de sleutels niet, meterstanden waren niet correct genoteerd, internetkabels zaten niet goed zodat ze geen tv kon kijken, dat soort grapjes. Was ook nieuwbouw. Ik weet van mezelf nog wel dat ik zo nieuwsgierig naar mijn huis was, dat ik helemaal nergens om dacht. Dus het is handig iemand met wat meer zakelijkheid er bij te hebben.

Bij mij bleek de nis naast het aanrecht te klein te zijn om een standaard koelkast van 60 cm tussen te plaatsen. :+ Kwamen daar vrij vlot achter, dus toen gaan bellen en uiteindelijk een nieuwe koelkast van 55 cm voor een erg leuk prijsje gekocht via de aannemer. Scheelde hem een muurtje afbreken en een paar cm verder weer opbouwen, en ons veel gedoe met verven enzo :P

Verder alleen één van de ruiten achter met een flinke ster, maar dat had ik al gezien tijdens ons meetuurtje anderhalve maand eerder en voor de zekerheid toen ook al doorgegeven. Dat was al gefixt toen ik de sleutel kreeg dus :)

Bellatrix schreef:
Ik zeg mijn eigen huur per 1 sept op. Dan heb ik genoeg tijd om ook deze woning netjes achter te laten. Zie dat ik dat schriftelijk moet doen? Wat zet je daar dan in? Gewoon zoiets als 'per 1/9/2023 zeg ik de huur op van 'adres hier'?

Even op de site van je woningbouwvereniging kijken. Bij de mijne kon het gewoon digitaal.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:51

Marlies heb je een meetlint? Dan kunnen we misschien wat maten opmeten aangezien je dan toch de sleutels hebt :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 21:09

Yes, heb ik!!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 21:35

Ah, de expert in verhuizen komt langs zie ik :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 21:41

Yes. :)) Maureen gaat mee. Kan ze gelijk een foto maken van mij met de sleutels. :):)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 21:42

Exitium schreef:
Ah, de expert in verhuizen komt langs zie ik :D

Vind je? Never forget die stomme trap bij mn studentenhuis :')

Nee maar gaat goedkomen. Mijn voorbereidingen zijn met de afgelopen verhuizingen ook steeds beter gegaan :Y) Ik mag zelf alleen niet zwaar tillen door rugproblemen maar met de rest helpen moet lukken :D

Haha leuk Marlies *\o/*

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 21:46

Dat was een dramading ja :') Jij ingebouwd naast me en ik die niet achteruit en nauwelijks in de spiegel kon kijken was ook niet heel praktisch moet ik zeggen, helemaal met vrachtwagens inhalen :')

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 17:46

Hee Marlies stuit ik zomaar op je topic! Wat super leuk dat je naar de nieuwe nieuwbouw gaat *\o/* gefeliciteerd! Ik liep er regelmatig langs met de hond, en kon daardoor mooi de vorderingen volgen en hoe je huisje in elkaar zit. Mooie ruimte wel hoor. Ben benieuwd hoe de tuinen gaan worden. 19 juli is idd al snel. Ik ga je topic ook volgen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 17:48

Hey Mandy! Leuk dat je volgt. Loop je daar met je hond dan? Of nu niet meer?
19 juli is op zich snel maar ik kan niet meer wachten haha!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 17:56

Ja toen ik nog op de Walter van Amersfoortstraat woonde, liep ik daar idd elke dag. Eerder konden ze daar op dat stuk lekker los lopen, totdat ze startte met de bouw. Maar vindt het altijd wel een leuke wijk om te lopen. :D Daar ga je wel met veel plezier wonen. Nu ben ik verhuist naar de hessenweg.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 17:59

Oh, wat leuk! Waar dan precies? Mag ook via PB.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:08

Hi Marlies! ik zit bijna nooit meer op Bokt, nu kijk ik eens en zie je topic! Wat gaaf, een mooi nieuw huis!
Heel veel geluk en plezier straks op je nieuwe stek!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 14:39

Ik krijg 3x 25a.
Zegt mij helemaal niets. :+

Bedan Simodi!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:09

Fase 1 was 16A? en fase 3 = 35A, dus dan is 25A fase 2?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:19

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 16:45

Dus 3x 25A is goed? :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 18:48

Bellatrix schreef:
Dus 3x 25A is goed? :')

Yep dan kun je ook je kookplaat op vol vermogen gebruiken :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 19:05

Top! Bedankt!