Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:45

denice schreef:
Zo die opa's en oma's kunnen er inderdaad wat van, vooral lekker veel goedkope zooi geven dat lekker snel stuk is..


“Oh super leuk! Dit mag vast wel bij oma opa blijven als hij hier is heeft hij dan speelgoed hier, hoeven we dat niet mee te sleuren”

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 14:36

Ik heb net een shirt die mijn vriend eigenlijk wou houden toch stiekem in de vuilniszak met afgedragen kleding gestopt := de rest was hij wel mee eens dat t weg mocht alleen dat ene shirt niet wat echt zn beste tijd gehad had en bleekvlekken erop...

senna21

Berichten: 11990
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:43

corinep schreef:
Ik heb net een shirt die mijn vriend eigenlijk wou houden toch stiekem in de vuilniszak met afgedragen kleding gestopt := de rest was hij wel mee eens dat t weg mocht alleen dat ene shirt niet wat echt zn beste tijd gehad had en bleekvlekken erop...

Dat zou ik als partner echt niet okay vinden. Al helemaal als hij heeft aangegeven het te willen houden.

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:59

Wat mijn man echt wil houden (het leren jasje wat hij kocht toen hij 16 was) gaat niet weg. Dat hangt in zijn kast. Sommige dingen zijn het bewaren waard.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 15:05

senna21 schreef:
corinep schreef:
Ik heb net een shirt die mijn vriend eigenlijk wou houden toch stiekem in de vuilniszak met afgedragen kleding gestopt := de rest was hij wel mee eens dat t weg mocht alleen dat ene shirt niet wat echt zn beste tijd gehad had en bleekvlekken erop...

Dat zou ik als partner echt niet okay vinden. Al helemaal als hij heeft aangegeven het te willen houden.


Ik ben het helemaal met je eens en doe normaal echt niks weg zonder overleg. Dit geval was echt te erg, als het shirt echt sentimentele waarde had zou hij het niet helemaal afgedragen hebben(en dus zelfs bleekvlekken erop laten komen) waardoor de print er echt niet meer uit ziet. De echt speciale dingen zitten namelijk netjes opgeborgen om het netjes te houden.

spottedponie
Berichten: 2966
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:41

Kleding van mijn man gaat meestal door naar zijn stapel werkkleding, tot hij het daar afgedragen heeft, dan gaat het wel weg...
Hij heeft ook een shirt van een bekende motorcoureur, als 16jarige zelf gekocht, die mag ook niet weg... ik vind het een verschrikkelijk ding, maar hij ligt gewoon onderaan de stapel.. sommige dingen kun je niet wegdoen...

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 19:32

Pfff, hoe ruimen jullie op?

Ik wou de big shoppers van de boodschappen opruimen in de trapkast, die deur kon niet meer open dus ik ruim wat op wat ervoor stond. Vervolgens zie ik in de trapkast wat spul voor in de kringloop dus ben bezig dat klaar te zetten om morgen weg te brengen. Ik vond iets wat in de keuken hoorde dus ben ik daar verder gegaan met opruimen en schoonmaken. Moest iets in de bijkeuken wegleggen maar daar stonden ook weer dingen die ergens moesten. Toen dacht ik ik schenk even wat drinken in en ga eerst even zitten en dan zo verder naar de bijkeuken. Loop met een glas drinken naar de bank en zie alles nog overhoop bij de trapkast en toen kreeg ik een appje en sta ik in de deuropening te zoeken naar lego set voor kerst en nu dus dit bericht te typen...

Naja zo gaat het dus altijd als ik ga opruimen. 1 grote chaos, trek alle kasten leeg en vergeet waar ik mee bezig ben. Voordeel is wel dat ik het meestal wel gewoon afmaak en dat alles dan gelijk weer netjes is... Gelukkig is het nog vroeg dit keer.

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:01

Dat heb ik dus ook, heel herkenbaar :+

Bo_Y

Berichten: 4602
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:05

Vjestagirl schreef:
Ben ik de enige die het niet oké vindt om spullen van een ander weg te doen? Pak het in dozen, zet het op zolder oid, maar wedoen vind ik eigenlijk echt niet kunnen


Ik zet het wel ergens heen waar het in de weg staat. Voor de playstation ofzo. Om het opruimen van zijn eigen spullen te motiveren. En hij krijgt een ultimatum. Als het er over 4 weken nog staat, doe ik het weg…

Zo dingen van mijn wegdoen vindt ik niet oke! Zou dat andersom ook niet fijn vinden

Wij hebben net verbouwd en iets te veel naar de zolder verbannen. Dus dat wordt het volgende project.

Saul

Berichten: 9673
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:11

Zo ruim ik ook op Corinep :')

En ik kan vaak niet continu doorgaan ivm onze dochter die dan weer aandacht opeist.
Zo lastig soms.

Vandaag bij opa en oma was ze ergens mee aan het spelen.
Neem maar mee zegt oma! Nou nee, laat hier maar staan dan blijft het interessant en heeft ze hier ook iets om mee te spelen.
Ze ging er gelukkig in mee :+

Ik hou m’n hart al weer vast voor de Sint…

Ik doe nu eigenlijk ook nog geen speelgoed weg.
Maar als straks de kleine er is en die is ergens uitgegroeid of iets ontgroeit. Weg ermee :D
Dat lijkt me stiekem heerlijk :o


Wat een spullen verzamel je met kinderen zeg :oo

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:44

Ik blijf bij 1 plek met opruimen, bepaal van elk ding of het daar hoort, of het ergens anders hoort (en dan breng ik het daar heen), kom weer terug en ga verder met het volgende ding. Zo heb ik kast voor kast en kamer voor kamer gedaan. Nog maar 1 kamer te gaan, dan heb ik het hele huis op orde, ben ik heel veel keer naar de kringloop geweest en heerst er orde in huis :)

Prairy
Berichten: 9263
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:33

Zo deed ik het ook, tot ik het no nonsens opruim boek gekocht had.

Dan neem je 3 inklapbare kratten.
1: weg
2: hier opruimen
3: elders opruimen.

Zet de timer op 90-120 minuten. In die tijd ga je de kast opruimen die je uitverkorenen hebt. Tijd om? Kratten aan de kant en de volgende week weer verder (of wat je dan ook met jezelf afspreekt). Je gaat dus ook niet van die plek weg om dingen ergens anders op te ruimen voordat het tijd is.

Ben je nog binnen de tijd of heb je de kast af, dan ruim je het krat Hier opruimen, daar op. Uiteraard nadat je de kast ook even schoon gemaakt hebt.

Elders opruimen gaat naar waar het heen moet en Weg gaat weg/kringloop.

Dit systeem werkt voor mij echt heel goed. Ik ben ook zo'n fladderaar en aan het eind van de dag is mijn huis en hoofd ontploft en ligt alles nog een week of langer zo.

Met dit systeem is dat echt niet meer zo.

Saul, kan ze niet zelf haar eigen mandje opruimen? Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen :P Of zet de timer tijdens dutje tijd.

Saul

Berichten: 9673
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 05:44

Oh maar ze moet zelf haar speelgoed opruimen hoor. En dat doet ze ook braaf!

Maar ze heeft zoveel inmiddels dat het overal ligt.
Ik ben trouwens zo’n moeder die een hele hoop speelgoed naar zolder doet en het eens in de zoveel tijd omwisselt.

Ik wil ten eerste niet alles in de kamer hebben liggen := en ten tweede ben ik van mening hoe meer ze zien liggen hoe minder ze er mee doen (te veel keuze is in mijn ogen niet goed)

Dutjes doet ze helaas nog maar amper -O-

Mooie methode heb je omschreven trouwens. Ga ik eens proberen +:)+

Prairy
Berichten: 9263
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:32

Bedoelde meer dat ze zelf uitzoekt wat ze nog wil houden om mee te spelen en wat weg mag, bijv naar de kringloop of een goed doel zodat andere kinderen er plezier van kunnen hebben. Uiteraard hoeft niet alles weg, maar dat ze er over na leert denken?

Scheelt je later misschien een hoarder :+

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:38

Wat ik vroeger deed was de helft van het speelgoed weghalen en dan na een tijdje omwisselen.
Zo hadden ze toch weer ‘iets nieuws’ om mee te spelen.

Mijn ervaring is om nooit speelgoed uit ze zoeken om weg te doen waar ze bij zijn want dan kan er maar heel weinig weg :')

spottedponie
Berichten: 2966
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:02

Nou inderdaad, het speelgoed uitzoeken / opruimen terwijl ze thuis zijn, mijn huis is nog noooooit zo'n bende geweest...

Ik wil voor Sinterklaas ook weer eens een keer goed door al het speelgoed heen, en inderdaad, ook wat dingen wegzetten en weer voor de dag halen...

Saul

Berichten: 9673
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 18:07

Ik haal ook de helft of zelfs meer weg hoor :=

Denk dat ze nog iets te jong is om zelf uit te zoeken. Dat komt niet goed vrees ik :P (ze is net 2,5)

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:10

De mijne zijn fanatieke opruimers maar ze gooien gerust hun hele PawPatrol collectie weg, à 20 euro per autootje :')

Als we gaan opruimen houd ik ze echt nauwlettend in de gaten daarom :+

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 08:47

Wat lijkt het mij heerlijk om als een kind gewoon spullen weg te kunnen doen omdat je het niet meer wilt. Ongeacht de waarde of van wie je het gekregen hebt. Hier gaat alles wat nog waarde heeft gewoon op marktplaats en vinted.

Dochter van 8 kan nu aardig goed opruimen. Zoon van 7 moet ik het nog gaan leren :')

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:27

Ik heb recent een hele doos kinderboeken opgeruimd.
Daarvoor heb ik zwerfboek-stickers besteld.

Die plak je erop zodat mensen weten dat ze ze mee mogen nemen.
Als je wilt kun je ook een code invullen zodat je het boek kunt volgen of zodat diegene die het mee neemt weet waar het boek al is geweest.

Ik heb ze achter gelaten in de ruilkast op utrecht centraal.
Maar het kan ook bij een minibieb bij jezelf in de buurt (die kun je online vinden)
Toen ik in de avond weer terug ging naar huis lagen er nog maar drie van mijn boeken.

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:18

Al jaren erger ik me aan de plastic opbergbakjes en deksels in een keukenkast. Gelukkig is het een ikeakeuken en vandaag even een nieuwe binnenlade gekocht. Een deel weggedaan, want heeft een mens echt 10 lege ijsbakken nodig?
Hier word ik zo gelukkig van!

Afbeelding

Afbeelding

Vjestagirl

Berichten: 26687
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:20

Ik wil ook van die binnenlades! Dit is ikea?

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:21

Jep. Ik heb veel binnenlades, maar er kunnen nog steeds lades bij. :D

Tancreda4

Berichten: 24208
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:45

Ohh dat lijkt me heel handig!