Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:24

En gewoon simpel afwasmiddel?

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:09

MyWishMax schreef:
Hebben jullie nog tips om een bad schoon te maken en houden? Tot nu toe weinig gevonden wat het echt schoonmaakt zonder dat ik een uur sta te schrobben. Alleen reiniger van witte reus maar die kan ik niet meer krijgen in de buurt.

Bad is helaas van materiaal wat dus echt vies wordt en slecht schoon wordt. Ik ben gewend dat je schoon spoelt na bad en dan 1 keer per week schoonmaken ( maar nooit vies km te zien of voelen). Bij deze werkt dat niet...

Ik zou het proberen met Antikal - dat is best hardnekkig en verwijdert behalve kalk denk ik ook deze hardnekkige (huid)vetten. Hooguit een kwartiertje laten intrekken en dan even met een zacht sponsje alles eraf boenen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:55

lieke2 schreef:
Nuttig topic :D

Volgens mij heeft blokker trouwens de reguliere prijzen van de leifheit producten verhoogd, zodat ze nu met korting op dezelfde prijzen uitkomen als vorige week >;)

Heeft er iemand nog een goeie tip voor een kruimeldief? Het liefst waarmee je ook goed wat haren van de bank af kunt krijgen :o

@MWM, iets van dasty ofzo, of blue wonder? Of een keer vol laten lopen met gloeiend heet water en soda erin?

Ik gebruik hier ook weer de dyson voor.. haal de steel er af en zet een kruimeldief deel er op.

Maar weet je wat ook werkt? Ik heb een set bij de action gekocht met zo'n rubberen bezem en stoffer en bij. Uiteraard ook met rubberen 'haren'. Beweeg de haren nu zo van de bank af!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:23

MyWishMax schreef:
Dasty kan ik proberen. Blue wonder doet echt zo goed als niks. Witte reus was tot nu toe het beste, minst intensieve voor mij, maar niet meer te krijgen. Dasty moet ik ook flink stuk voor rijden.

Zo'n wonderspons werkte ook wel, maar dan ben je ook ruim half uur bezig en js die spons op :+

En Dubro ontvetter met Marseille zeep dan? Is zo’n spray en ik vind hem heel fijn omdat het zo snel werkt. Wie weet ook wel in jouw bad met een vette laag?

MyWishMax

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:25

Haha dubro heb ik net gehaald idd. Even proberen. En een goede les voor nieuw huis of badkamer, even goed kijken naar materiaal en deze soort niet meer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:35

ik heb een bad maar dat gebruik ik nooit, er staat een wasrek in.
Helaas ging de vloer van de inloopdouche stuk een poosje geleden en moesten we in bad douchen, wat een drama, hele badkamer zeiknat, ik kwam er amper in en uit, meteen zo'n beugel besteld voor er veilig in en uit te stappen en van die stickers in bad geplakt tegen uitglijden. (wij zijn bejaard). -O-
Ik was blij dat de klusjesmeneer snel kon komen om de inloopdouche te fixen. :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:11

De badkamer kun je helemaal schoonmaken met Groene vloeibare zeep met Glycerine.

Waarschijnlijk is het een kunststof bad en ben je eens flink aan het boenen geweest met een schuurspons. Dan gaat de coating eraf en komen er kleine krasjes in waar zeepresten in ophopen en kleverig worden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:13

MyWishMax schreef:
Hebben jullie nog tips om een bad schoon te maken en houden? Tot nu toe weinig gevonden wat het echt schoonmaakt zonder dat ik een uur sta te schrobben. Alleen reiniger van witte reus maar die kan ik niet meer krijgen in de buurt.

Bad is helaas van materiaal wat dus echt vies wordt en slecht schoon wordt. Ik ben gewend dat je schoon spoelt na bad en dan 1 keer per week schoonmaken ( maar nooit vies km te zien of voelen). Bij deze werkt dat niet...

Dasty ontvetter :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:15

Befunny, was al vanaf de allereerste keer dat hij gebruikt werd, net uit het folie, en nooit schuurspons gebruikt. Wel een miskoop dus

Dank jullie voor het meedenken allemaal!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:15

Ik hou van Dasty :j
Ook die witte voor muren, kreeg ik zelfs een hele grote koffievlek mee uit mijn net gewitte muur.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:35

Oh, Dasty voor de muren, dat is ook een goede tip!

Door dit topic vandaag gezwicht voor de Dyson, valt tot nu toe zeker niet tegen!

Best een duur topic zo, met wat ik de afgelopen week allemaal heb aangeschaft aan schoonmaakspullen :) :) :)
Maar mijn huis is nog nooit zo schoon geweest.

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:46

Ik heb vandaag de ovendeur van de oven gehaald. Heb van TikTok geleerd dat dat kan (wel even gecheckt of het ook echt kon bij mijn oven). Zat namelijk een vervelende streep tussen de glasplaten van het deurtje. Die is nu zo goed als weg.

Nu ik weet hoe het moet ga ik dit vaker doen.

En ik koop ook een heleboel schoonmaaktroep en ook hier is mijn huis nog nooit zo schoon geweest.

Ik ben trouwens geen fan van kruimeldieven (te weinig zuigkracht en te snel leeg) en ben ook niet heel erg onder de indruk van onze steelstofzuiger. Toen ik de gewone stofzuiger weer eens pakte kwam me er toch nog een laag van de bloerbedekking af...
Misschien dat zo'n hele dure Dyson dan goed werkt, maar die vind ik gewoon echt te duur.

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:50

Hier moeten we ook in bad douchen. Badkamer moet ooit nog verbouwd. Voor al het gespetter heb ik gewoon een douchegordijn(?)

Heb trouwens net een nieuwe besteld, die nog geleverd moet worden
Een Harry Potter douchegordijn

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:55

bij ons kan geen douchegordijn bij het bad, wel eens soort deur, maar dat ging ik voor die paar weken niet doen. Het bad moet er eigenlijk uit, maar ik trek even geen verbouwing meer (financieel). Een bad in een woning voor bejaarden is een beetje gedateerd.

Ik ga nu eerst een weekje weg en daarna ga ik de rest van het huis opruimen, dat wordt een mooie winterklus.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 20:51

Nou, misschien ga ik door dit topic ook over op een andere stofzuiger.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 23:06

Schemerdier schreef:
Maar aan alle mensen die dagelijks de wc poetsen, keukenblad poetsen en stofzuifen en zo, dan werken jullie toch niet? Want als je beiden gaat werken overdag kan je huis toch helemaal niet vuil zijn? Laat staan dat je er nog tijd voor zou hebben om dit dagelijks te doen :+

Ik werk en ben alleen met 2 kinderen en doe dit ook elke dag.
- elke dag beneden stofzuigen.
- na koken kookplaat/aanrecht/gootsteen schoon
- vaatwasser in/uitruimen
- doekje over wc
- doekje over badkamer wastafel
- kattenbak
- doekje over de tafel
- opruimrondje van 5 a 10 min

Kost me 30-45 min per dag en zorgt ervoor dat het praktisch altijd netjes is.
De wekelijkse schoonmaakbeurt kost me dan nauwelijks tijd.

Oh en de wc wordt niet gepoetst: beetje chloor met borstel er door en een wegwerp schoonmaakdoekje over de wc.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:36

Doeken voor ramen ben ik blij mee! Geen gedoe meer net de trekker!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:49

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:02

Ik heb mijn bestelling van Luxplus binnen. The Pink Stuff meurt vind ik. Ik vind het een soort slobbergeur. Mijn dochter omschrijft het als een mondgeur van iemand die zijn tanden niet gepoetst heeft. Heel gek geurtje.
Dat wc schuim bleek desinfectiespul te zijn en geen schuim (mijn fout). En zoflora is een erg aanwezige geur en ook niet per se lekker. Maar op zich wel eens wat anders dan de Dettol geur, dus wel fijn om in huis te hebben.

Verder is alles wat ik wil steeds uitverkocht bij luxplus, dus ik denk niet dat ik daar 8 euro per maand voor ga betalen aan abonnement.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:36

IMJ schreef:
Doeken voor ramen ben ik blij mee! Geen gedoe meer net de trekker!

Ja fijn he? Ik ben ook zo blij met die supertip.
Ik was altijd aan het hannesen met de trekker en er bleven bijna altijd wel strepen achter. Nu is het een fluitje van een cent en zijn mijn ramen blinkend schoon.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:38

MyWishMax schreef:
Befunny, was al vanaf de allereerste keer dat hij gebruikt werd, net uit het folie, en nooit schuurspons gebruikt. Wel een miskoop dus

Dank jullie voor het meedenken allemaal!

Glansspoelmiddel al geprobeerd?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:49

Als Dasty met een schuursponsje het niet schoon krijgt dan is het kansloos. Daar krijg je eigenlijk alles mee schoon.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:10

Misschien met de witte fles van Dasty?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:28

Wat voor materiaal is het in godsnaam?

Mijn baas vanmiddag nog even gedaan. Zo schoon ook kunststof. Gelukkig!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:39

IMJ schreef:
Mijn baas vanmiddag nog even gedaan. Zo schoon ook kunststof. Gelukkig!

Is jouw baas van kunststof :+