Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:13

Dat moet inderdaad nog allemaal gebeuren, en het zijn in totaal 7 deuren :D
Wij gaan maar even her en der wat offertes opvragen denk ik.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:56

Ik heb nog steeds advies nodig eigenlijk over onze lichtstraat.. :+

Dit wordt m:
Afbeelding

Maar.. De tafel komt er niet recht onder. Vanaf hier wat meer naar links, maar zoals te zien is zitten de lichtpunten aan de zijkanten in de lichtstraat, hoe gaan we dit mooi maken? :+

Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 07:43

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 08:02

Zoiets hebben we inderdaad over nagedacht, maar ik ben bang dat het zo ielig lijkt. Tenminste, ik ben nog niet wat grotere lampen tegengekomen die dit hebben.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:25

Of gewoon een soort muurspotjes die je wat schuin zet? Maar dan een mooie varianr

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:01

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met Keralit? Dat is kunststof gevelbekleding en dat willen wij op de zolderverdieping aan gaan brengen aangezien het hout wat er nu op zit is gaan rotten...
Ik twijfel tussen vergrijsd ceder of zwart... en dan twijfel ik nog tussen witte kozijnen of zwarte kozijnen... dilemma's dilemma's :D

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:22

sniesie schreef:
Heeft iemand van jullie misschien ervaring met Keralit? Dat is kunststof gevelbekleding en dat willen wij op de zolderverdieping aan gaan brengen aangezien het hout wat er nu op zit is gaan rotten...
Ik twijfel tussen vergrijsd ceder of zwart... en dan twijfel ik nog tussen witte kozijnen of zwarte kozijnen... dilemma's dilemma's :D

Ja, wij hebben boven een 10 meter brede schuifpui laten vervangen door een 5 meter brede schuifpui. Het nieuwe stuk muur dat er tussen is gekomen hebben wij af laten werken met keraliet.
Voor:

Afbeelding
Na:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:23

Wij hebben sinds 2 jaar de houten schuur bekleed met Keralit, omdat we geen zin meer hadden in schuren en verven :)
Nu af en toe een sopje en de boel is weer mooi.
Wij hebben creme omdat ons werd verteld dat donkere kleuren toch vatbaarder zijn voor verkleuringen.
Wij hebben het zelf geïnstalleerd en dat is goed te doen voor een redelijke DHZ'er.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:01

Plukje schreef:
sniesie schreef:

Ja, wij hebben boven een 10 meter brede schuifpui laten vervangen door een 5 meter brede schuifpui. Het nieuwe stuk muur dat er tussen is gekomen hebben wij af laten werken met keraliet.
Voor:

[ [url=m/8umpxc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na:

[ [url=m/BCP5TW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FoixYl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MOtCi8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sUy69m.jpg]Afbeelding[/url] ]

WAUW! Echt super mooi <3 Ik twijfelde over zwart Keralit met zwarte kozijnen maar bij jullie oogt het echt prachtig! Bedankt voor de tip!

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:02

DubbelFun schreef:
Wij hebben sinds 2 jaar de houten schuur bekleed met Keralit, omdat we geen zin meer hadden in schuren en verven :)
Wij hebben creme omdat ons werd verteld dat donkere kleuren toch vatbaarder zijn voor verkleuringen.
Wij hebben het zelf geïnstalleerd en dat is goed te doen voor een redelijke DHZ'er.

Oke... dat is dan zeker iets om even na te vragen want bij ons staat de hele middag de volle zon erop. Zo erg dat we om het jaar moeten schilderen omdat de verf er gewoon vanaf bladdert...
Dank je wel!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:04

Ik heb het op de aanbouw in donkergroen. Iets met dhz en deze nog over van een ander project. Af en toe schoonmaken en verder al 10 jaar niks aan gedaan. Volgens mij is het ook niet verkleurd, of in ieder geval niet opvallend.

Aanbouw op zuiden ongeveer, hele dag in de zon.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:09

Onze hele achterzijde van de woning (waar het keraliet dus zit) staat pal op het zuiden.
Het kunstof van tegenwoordig is heel andere kwaliteit dan het kunstof van vroeger. De fabrikant geeft ook garantie op de kleurvastheid.
Er zijn overigens maar weinig fabrikanten die echt zwarte kunstofkozijnen leveren. Dat was voor ons nog even een zoektocht. Daarnaast wilde we graag blok kozijnen. Uiteindelijk zijn we bij Bouwcenter Ede geslaagd. Ze hebben van het gehele huis de kozijnen vervangen, tripple glas geplaatst, overal horren geplaatst (ook bij de 3 schuifpuien) en de muur boven dus dichtgemaakt en afgewerkt met keraliet. Het was voor hen een mega-opdracht, maar ze hebben het echt grandioos gedaan.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:30

Klinkt allemaal positief!

@Plukje - weet jij welk merk jouw kozijnen zijn?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:03

sniesie schreef:
Klinkt allemaal positief!

@Plukje - weet jij welk merk jouw kozijnen zijn?

Schüco cube kozijnen

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:25

sniesie schreef:
DubbelFun schreef:

Oke... dat is dan zeker iets om even na te vragen want bij ons staat de hele middag de volle zon erop. Zo erg dat we om het jaar moeten schilderen omdat de verf er gewoon vanaf bladdert...
Dank je wel!

Ervaring leert inderdaad dat donkere kleuren in volle zon vervagen. Wij hebben daarom alle bovenraampjes die eerst donkergroen, waren nu creme geschilderd. De voordeur moet nog. Die is nu dus vervaagd donkergroen. Deze zal hoogstwaarschijnlijk lichtgrijs worden.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:31

Ik kom even uit de meeleesmodus. Keralit is bewerkt met een folie waardoor verkleuring eigenlijk niet meer zal plaatsvinden. Kunststof kan wel verkleuren, maar als deze met een folie is behandeld, niet.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:34

Dat is goed om te weten Naath86!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:34

sniesie schreef:

Je vraagt om ervaring met keralit, wij hebben daar ook naar gekeken maar toch voor wat anders gekozen.
Wij hebben gekozen voor eternit.
Hebben we op onze vorige huis aangebracht en na 15 jaar zag je nog geen verschil, leek gloed nieuw en zat op het zuiden.
Nu ander huis en wederom gekozen voor eternit aangezien we 60m2 nodig hadden en qua kosten was dit aantrekkelijker. Daarnaast hadden we er al ervaring mee om mee te werken en onze klushulp bouwt al jaren met eternit in de nieuwbouw.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:03

Lizz schreef:
sniesie schreef:

Je vraagt om ervaring met keralit, wij hebben daar ook naar gekeken maar toch voor wat anders gekozen.
Wij hebben gekozen voor eternit.
Hebben we op onze vorige huis aangebracht en na 15 jaar zag je nog geen verschil, leek gloed nieuw en zat op het zuiden.
Nu ander huis en wederom gekozen voor eternit aangezien we 60m2 nodig hadden en qua kosten was dit aantrekkelijker. Daarnaast hadden we er al ervaring mee om mee te werken en onze klushulp bouwt al jaren met eternit in de nieuwbouw.

Daar heb ik ook naar gekeken maar dat is veel zwaarder dan Keralit en dat gewicht kan onze opbouw niet aan. Maar het is zeker een mooi materiaal!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:13

Ik lees al een tijdje stil mee om inspiratie op te doen, maar ben nu ook benieuwd of jullie mij misschien kunnen helpen. Over een paar weken ga ik verhuizen naar een studio en ik twijfel over de indeling. Mijn voorkeur gaat naar een redelijk afgesloten slaapgedeelte en een eet- en zithoek. Ik heb hier al wat ideeën over, maar ben benieuwd hoe jullie dit zouden doen.

Linksonder op de plattegrond zit het keukenblok en rechtsonder de badkamer. Bovenaan zit een groot raam dat doorloopt tot aan de vloer. Ik heb een bed van 200x140cm en verder nog geen grote meubels, dus bij de aanschaf van een bank en eettafel kan ik rekening houden met bepaalde afmetingen.

Afbeelding

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:34

Maaikevdk schreef:
Ik lees al een tijdje stil mee om inspiratie op te doen, maar ben nu ook benieuwd of jullie mij misschien kunnen helpen. Over een paar weken ga ik verhuizen naar een studio en ik twijfel over de indeling. Mijn voorkeur gaat naar een redelijk afgesloten slaapgedeelte en een eet- en zithoek. Ik heb hier al wat ideeën over, maar ben benieuwd hoe jullie dit zouden doen.

Linksonder op de plattegrond zit het keukenblok en rechtsonder de badkamer. Bovenaan zit een groot raam dat doorloopt tot aan de vloer. Ik heb een bed van 200x140cm en verder nog geen grote meubels, dus bij de aanschaf van een bank en eettafel kan ik rekening houden met bepaalde afmetingen.

[ [url=m/R8NZa7.]Afbeelding[/url] ]

In mijn woongebouw hebben we dezelfde indeling van studentenkamers. Wat ik (en veel anderen) gedaan hebben is het bed tegen de badkamermuur zetten, en dan een gordijn spannen over de kamerbreedte. Je krijgt dan een mooie afscheiding die je ook aan de kant kunt schuiven. Ik ga even op zoek naar foto's voor je van mijn 2 verschillende opstellingen!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:37

Ik zou je slaapgedeelte bij het raam doen en je bed in de breedte leggen. En ter hoogte van je bed een roomdivider gebruiken (die niet volledig dicht is ivm licht). Dan heb je je zit- en eethoek het dichtst bij de keuken ook, dat lijkt me wel zo handig.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik kan geen foto's vinden van mijn eerste opstelling, maar toen had ik het bed bij de badkamer en de woonkamer bij het raam.
Ik heb mijn bed uiteindelijk ook bij het raam gezet en de woonkamer bij de badkamer. Deze opstelling vind ik veel fijner!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:45

@Maaikevdk: Hoe breed is de ruimte??

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:56

@Topsylover Dit geeft een goed beeld, dankjewel! Ik heb al meerdere keren in Floorplanner indelingen gemaakt, maar om zo foto's te zien geeft toch een beter idee van hoe het uiteindelijk staat in de ruimte. Een gordijn als roomdivider vind ik ook een erg goed idee, zo heb je toch het idee van aparte ruimtes zonder dat je veel licht verliest. Hoe heb je dat gordijn opgehangen? Heb je geboord in de muren of een andere methode gebruikt?

@DubbelFun De ruimte is 3.40m breed.