Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:06

En het moet ook lekker en leuk blijven. Bezuinigen is goed. Maar brood wil ik wel die ik lekker vind. Ik werk ook om te genieten. De meerzaden van de AH van 1.35 is mijn onder grens qua prijs. Daaronder vind ik het toch vaak droog. Lidl heb je ook nog wel 1 a 2 varianten die oke zijn. Liefst heb ik iets duurder brood. Maargoed zo wil ik ook af en toe een blikje coca cola. Vlees waren e.d. maakt me qua merk dan weer niet uit qua smaak net pasta en zuivel enzo.

En ik heb altijd wel wat op de lopende rekening voor wat er nog afgaat. Mijn interpolis wordt bijvoorbeeld laat afgeschreven net als KPN. Dus dan hevel ik het over naderhand als ik klaar ben. En anders van te voren eventjes. Van die rekening gaan verder geen fun aankopen. Dat is voornamelijk van onze eigenste rekeningen. Maar soms doe ik het ook op voorhand even en pas het later aan als ik wat grotere boodschappen doe.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 16:37

8nnemiek schreef:
<3 Ik had vroeger zo'n postbank kinderrekening waar ik een zakcomputertje bij kreeg en een ander soort geld-tel-apparaat, geweldig!
En 3% rente :')

Edit, gevonden :))
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Uit die tijd ben ik nog haha. Dit was toen super cool en iedereen wilde er een :')

Die potjes lijken me best handig!
Hier maar een grote pot.

Jaaaaaaa!!!!!! Ik ben ook uit die tijd, was fantastisch

Ik heb pas geleden 1 euro brood gekocht bij de plus (was 't enige bruine brood wat ernog was) maar dat bleef verrassend lang smakelijk.
Partner wil altijd brood van de bakker, daar betaal je rond de 2,60 geloof ik. Is vers zeker veel lekkerder, je koopt lokaal, maar qua houdbaarheid scheelt het eigenlijk niets.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:14

fjordjes schreef:
Je kan geld inleggen en opnemen van zo'n spaarpotje, en dat staat binnen een seconde op je betaalrekening. Dus dan kun je toch gewoon er wat vanaf halen?

Dat vind ik gedoe. Hoe doe je dat als je geen telefoon bij hebt en plotseling moet tanken of spontaan boodschappen wil doen?

En je weet toch ook niet vooraf wat het gaat kosten?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:17

Steenbok12 schreef:
En het moet ook lekker en leuk blijven. Bezuinigen is goed. Maar brood wil ik wel die ik lekker vind. Ik werk ook om te genieten. De meerzaden van de AH van 1.35 is mijn onder grens qua prijs. Daaronder vind ik het toch vaak droog. Lidl heb je ook nog wel 1 a 2 varianten die oke zijn. Liefst heb ik iets duurder brood. Maargoed zo wil ik ook af en toe een blikje coca cola. Vlees waren e.d. maakt me qua merk dan weer niet uit qua smaak net pasta en zuivel enzo.

En ik heb altijd wel wat op de lopende rekening voor wat er nog afgaat. Mijn interpolis wordt bijvoorbeeld laat afgeschreven net als KPN. Dus dan hevel ik het over naderhand als ik klaar ben. En anders van te voren eventjes. Van die rekening gaan verder geen fun aankopen. Dat is voornamelijk van onze eigenste rekeningen. Maar soms doe ik het ook op voorhand even en pas het later aan als ik wat grotere boodschappen doe.

Je kunt bedrijven bellen voor een andere afschrijfdatum. Heb ik ook gedaan. Schreven op 20e af. Dat vind ik onhandig. Nu alles tussen 24 en 3.

Foaly

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:26

Ik stond op het punt nieuw beddengoed te bestellen bij de Ikea. Wilde afrekenen, 50 euro bezorgkosten. Dat gaan we dus niet doen, dus ik heb mezelf gelijk 85 euro bespaard :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:39

PSvanLot schreef:
fjordjes schreef:
Je kan geld inleggen en opnemen van zo'n spaarpotje, en dat staat binnen een seconde op je betaalrekening. Dus dan kun je toch gewoon er wat vanaf halen?

Dat vind ik gedoe. Hoe doe je dat als je geen telefoon bij hebt en plotseling moet tanken of spontaan boodschappen wil doen?

En je weet toch ook niet vooraf wat het gaat kosten?

Ik kan gewoon van de lopende rekening pinnen en dan het bedrag terug zetten want idd je weet niet wat tanken bijv kost. Op de lopende rekening gaan bij mij alle vaste lasten af en dingen als boodschappen en tanken zet ik maandelijks een bedrag opzij. Maar zo kan ik wel geld van de lopende rekening pinnen en dan het bedrag terug zetten. Ik vind dat niet onhandig maar ik doe sowieso al veel met m'n telefoon. Maar het kan ook via de pc.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:44

Ik woon naast een grote AH XL waar we eerst altijd boodschappen deden dus ik wilde eigenlijk ook graag gaan sparen met de zegels, maar nu ik boodschappen doe bij de Lidl een stukje verderop scheelt me dat echt bizar veel geld. Ik ben echt een koopjesjager hoor bij de Appie maar boodschappend doen bij de Lidl bespaar ik nog meer dan dat ik ook nog meespaar voor die koopzegels :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 19:41

Citaat:
En het moet ook lekker en leuk blijven.

Moet zeggen dat ik als ik alleen zou wonen heel hard core zou kunnen zuinig doen maar met m'n zoon erbij vind ik dat een ander verhaal.

Nibud rekent voor één persoon 8.50 Euro per dag. Dat is inclusief wasmiddel, shampoo, zeep, tandpasta dus toiletartikelen. Geloof alleen voeding iets van 6 Euro per persoon per dag. Als je dan 7 x 6 rekent zit je dus op iets van 42,- Euro per week. Dus hoe je het dan doet voor 25 Euro all in vind ik echt bijzonder knap _/-\o_

Mijn streven voor 250 / 300 Euro per maand max is ook zo'n beetje op die bedragen gebaseerd. En dan heb ik zoiets dat ik 2x per maand pizza via thuisbezorgd wil doen :o

M'n voorschot energiekosten heb ik mede nav dit topic omhoog geschroefd :7

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 19:50

Het voordeel van alleen zijn is dat je met die toiletartikelen echt heel lang doet. Ik reken ze daarom ook niet onder boodschappen, maar incidentele uitgaven. Eens in de drie maanden heb ik een keer een nieuwe fles shampoo of douchegel nodig, en wasmiddel duurt nog veel langer :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:35

Wasmiddel, schoonmaakmiddel, wc papier etcvalt bij mij onder het kopje huishoudelijk. Is ooit zo begonnen.
Soms valt daar ook tandpasta en shampoo onder, wanneer ik dat bij Kruidvat/Action koop. Als het ooit eens bij de supermarkt koop dan valt het onder boodschappen haha

Boodschappen zijn bij mij alles van supermarkt/markt/tgtg/hello fresh koop.

Voorschot bij energie en water moet je idd hoog zetten. Terugkrijgen is altijd leuker dan bijbetalen.

Heb er ooit bijna ruzie om gehad bij een energieleverancier. Ze belde op dat mijn voorschot te hoog was en omlaag moest. Ik zei dat ze het maar moest laten staan.
Zegt ze gepikeerd 'denkt u dat wij een bank zijn?!?!' haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:28

Foaly schreef:
Ik stond op het punt nieuw beddengoed te bestellen bij de Ikea. Wilde afrekenen, 50 euro bezorgkosten. Dat gaan we dus niet doen, dus ik heb mezelf gelijk 85 euro bespaard :')

Je zou in de familie/vrienden een oproepje kunnen doen als meer mensen willen bestellen de bezorgkosten delen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:30

poes schreef:
purny schreef:
Ik heb volgende week nieuwe schoenen nodig...

Die koop ik nu vaak via zalando lounge of Veepee. Dan heb je echt mooie schoenen aan een klein bedrag.

Ik heb nu skechers en die zijn niet goed voor mijn voeten. Ik draag altijd Timberlands(haalde ze voorheen in Amerika als ik er toch op vakantie was) maar ze kosten hier 230 euro. Maar het zijn wel hele goede schoenen die goed zitten aan mijn voeten. Ik ben zelf niet zo voor het bestellen via internet

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:45

Timberlands komen wel regelmatig op Veepee of zalando lounge met veel korting en je kan
Altijd terugsturen! Ik heb nu drie paar schoenen van Armani gekocht die echt super mooi zijn en goed zitten aan minder dan de helft van de prijs.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:06

poes schreef:
Timberlands komen wel regelmatig op Veepee of zalando lounge met veel korting en je kan
Altijd terugsturen! Ik heb nu drie paar schoenen van Armani gekocht die echt super mooi zijn en goed zitten aan minder dan de helft van de prijs.

Ik hou absoluut niet van terugsturen en vind het echt een gedoe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:28

Ik wil op bepaald eten echt niet besparen, we eten brood van de bakker en kaas van de kaasboer omdat we dat van de supermarkt niet lekker vinden.
Daarentegen koop ik best wel heel koekjes etc. Wordt opengemaakt en vervolgens niet opgegeten, daar valt ook wel wat winst te behalen.

Qua schoenen hou ik ook echt de sale in de gaten, wanneer ik leuke zie wacht ik tot ze in de sale komen en bestel ik ze. Tenzij het te lang duurt... Dan maar geen sale haha.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:20

Net een kilo gehakt gekocht voor 3,50. Daar kunnen we met zijn 2en 4 keer gehakt uithalen voor een maaltijd. Dan zijn het vaak ook maaltijden waarvan we 2 dagen kunnen eten zoals spaghetti en Shepards pie.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 16:24

Vind het vaak lastig met vlees omdat ik bij voorkeur biologisch of in ieder geval minstens 2 sterren goed leven wil eten. Daarom ook keuze veel vega / vegan.

Ik ben er nu onderhand ook achter dat dag 17 t/m 21 van de maand voor mij de lastigste zijn. Conclusie ik moet zorgen dat ik deze dagen nog genoeg 'in kas' heb dus daar eerder op anticiperen }:0 :7 oftewel mijn uitgaven iets meer spreiden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:39

Ik wissel het af tussen Vega en vlees

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:52

Veel vega vlees is overigens niet persé beter voor het milieu.
Regelmatig worden er gewassen gebruikt die veel water of meststof nodig hebben, of die hier helemaal niet groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:00

Wij eten ook enkel biologisch of vega. Helaas is niet elk vega ding duurzaam, maar het gaat mij op dat punt ook meer om het dier. En vergis je ook niet hoeveel water voor een stukje vlees nodig is. Valt volgens mij ook nog vies tegen. Qua groente en fruit kopen we 90% enkel vanuit NL/B, dus met de seizoenen mee eten.

En straks weer veel uit eigen tuin, dat scheelt ook veel.

Qua brood hebben we wel altijd het dure brood. Vind dat lekkerder en het vult beter. Liefst haal ik bij de bakker, maar nu met corona mag m'n vriend de AH in en uit en that's it. Ga niet alles af hoppen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:08

Ik koop ieder half jaar een pakket van koopeenkoe.nl. vind het een mooi initiatief en het vlees is zo enorm lekker.
Hier in het dorp zit een boerderij met slagerij en winkel. Daar ga ik ook graag naar toe.

We eten ongeveer 2x per week vlees,1x vis en daarbuiten vega of enkel groenten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 17:20

@PSvanLot ik vind dat een prachtig initiatief! Maar jij hebt dan een flinke vriezer denk ik?

Citaat:

Ik eet geen 'nep' vlees :) gebruik noten e.d. of gewoon 'niets'.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:30

Het vlees van Koop een Koe past hier in 1 lade van de vriezer. Wij hebben maar 2,5 lade, maar we kunnen het echt prima kwijt in onze vriezer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 17:41

Ja ik heb geen vriezer dus dan houdt het op zeg maar hahaha. Maar valt me mee dan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:42

VanHuisUit schreef:
@PSvanLot ik vind dat een prachtig initiatief! Maar jij hebt dan een flinke vriezer denk ik?

Citaat:

Ik eet geen 'nep' vlees :) gebruik noten e.d. of gewoon 'niets'.

Nee gewoon 3 lades. Het pakket is niet zo groot. Het gaat volgens mij in een lade.

Ons huis wordt verbouwd, dan wil ik nog een vriezer erbij, want soms is ie wel wat klein. Ben blij als ik weer een bijkeuken heb.