Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prairy schreef:Het is geen plat dak heDus dat werkt niet helemaal zo
Zo te zien is het meer richting 90-100 m2 vloeroppervlak, plus een ruime overstek.
Mooie grote ruimtes Marja! Zo'n leembank vind ik altijd cool eruit zien. Tis alleen wel dat je er dan de rest van je huistijd aan vast zit
Marja schreef:Prairy schreef:Het is geen plat dak heDus dat werkt niet helemaal zo
Zo te zien is het meer richting 90-100 m2 vloeroppervlak, plus een ruime overstek.
Mooie grote ruimtes Marja! Zo'n leembank vind ik altijd cool eruit zien. Tis alleen wel dat je er dan de rest van je huistijd aan vast zit
Yep, hij is wel vrij definitief, die muur met nisjes en bankje, dus ik wil hem niet zo huge![]()
Het dak heeft inderdaad bijna een meter overhang, en nog een extra overdekte veranda van 3x6 meter. En het huis is incl. overhang 17 meter lang.
De 185 vierkante meter weet ik vanwege de dakpannen zo exact, haha!
janderegelaa schreef:Sintara schreef:Ik heb net de afrekening gehad, 9m3 in m'n eentjemaar ik ben in het weekend niet vaak thuis en ik heb een heel zuinig appartementje
Waar douche jij dan!? En heb je geen wasmachine...
tamary schreef:185m2 Dakpannen is iets anders dan 185m2 wateropvang-oppervlak. Voor dat laatste zal je de ruimte die het op de grond inneemt moeten meten en die zal minder zijn. 17x? m dus. Immers uitgaande van regen die recht naar beneden valt, maakt de schuinte van het dak niks uit voor hoeveel er op het dak valt.
elnienjo schreef:Kan er daar ook met vrachtwagens een volle watertank geleverd worden mocht je toch een zwembad willen mettertijd?
MoniqueT schreef:Die Spaanse begrippen zijn vaak zo slecht nog niet. Wij hebben in ons appartement in Nederland maximaal 20Mbps van Ziggo of KPN. Hier, buiten het dorp, 500 Mps glasvezel.
Marja schreef:MoniqueT schreef:Die Spaanse begrippen zijn vaak zo slecht nog niet. Wij hebben in ons appartement in Nederland maximaal 20Mbps van Ziggo of KPN. Hier, buiten het dorp, 500 Mps glasvezel.
Ja, glasvezel...![]()
Maar dat heb ik niet, hier door de lucht, Wimax noemen ze dat, ik heb het even gecheckt: 30 mbps
En het zou grappig zijn als ik kan vinden met hoeveel ´mbps´ (of ´bps´ waarschijnlijk) we hier 11 jaar geleden begonnen zijn, met een ´stickie´ in de computer, en traaaaag...
Bewegende beelden waren meestal onmogelijk, en iets uploaden duurde gerust 36 uur ipv secondes nu
![]()
En een slechte verbinding... Alleen in de tuin en in 1 hoekje van het huis bij een raam, haha!
Ha, even gegoogled en gevonden over 2009: ¨La velocidad de la nueva propuesta estará limitada a un máximo de 1Mbps de bajada y 384Kbps de subida.¨
En dit is de maximum snelheid, waar hij volgens mij bij lange na niet aankwamEn als je meer dan 1 gig verbruikte werd hij sowieso supertraag de rest van de maand...
Marja schreef:MoniqueT schreef:Die Spaanse begrippen zijn vaak zo slecht nog niet. Wij hebben in ons appartement in Nederland maximaal 20Mbps van Ziggo of KPN. Hier, buiten het dorp, 500 Mps glasvezel.
Ja, glasvezel...![]()
Maar dat heb ik niet, hier door de lucht, Wimax noemen ze dat, ik heb het even gecheckt: 30 mbps
En het zou grappig zijn als ik kan vinden met hoeveel ´mbps´ (of ´bps´ waarschijnlijk) we hier 11 jaar geleden begonnen zijn, met een ´stickie´ in de computer, en traaaaag...
Bewegende beelden waren meestal onmogelijk, en iets uploaden duurde gerust 36 uur ipv secondes nu
![]()
En een slechte verbinding... Alleen in de tuin en in 1 hoekje van het huis bij een raam, haha!
Ha, even gegoogled en gevonden over 2009: ¨La velocidad de la nueva propuesta estará limitada a un máximo de 1Mbps de bajada y 384Kbps de subida.¨
En dit is de maximum snelheid, waar hij volgens mij bij lange na niet aankwamEn als je meer dan 1 gig verbruikte werd hij sowieso supertraag de rest van de maand...
Sodera schreef:Ik woon in Ierland en hebben hier uit het kastje 5mbps maar met WiFi en mijn kantoor kom ik uit op 1-2 mbps, afhankelijk van het weer![]()
4G werkt vaak beter maar ook niet altijd. Niks aan te doen want er zitten teveel mensen op de kabel en ze gaan er ook niks aan doen...
Thuiswerken en soms zelfs Netflix is een uhhhh uitdaging... Twee tegelijk videobellen kan niet, hebben wij proefondervindelijk ontdekt haha.
Het ergste is dat vrienden van ons 10 km verderop wonen, niet in een dorpje en die hebben wel fatsoenlijk glasvezel want die hebben hun eigen lijntje gekregen vanuit de “grote” kabels. Maar wij moeten m delen met het hele dorp
Marja schreef:Sodera schreef:Ik woon in Ierland en hebben hier uit het kastje 5mbps maar met WiFi en mijn kantoor kom ik uit op 1-2 mbps, afhankelijk van het weer![]()
4G werkt vaak beter maar ook niet altijd. Niks aan te doen want er zitten teveel mensen op de kabel en ze gaan er ook niks aan doen...
Thuiswerken en soms zelfs Netflix is een uhhhh uitdaging... Twee tegelijk videobellen kan niet, hebben wij proefondervindelijk ontdekt haha.
Het ergste is dat vrienden van ons 10 km verderop wonen, niet in een dorpje en die hebben wel fatsoenlijk glasvezel want die hebben hun eigen lijntje gekregen vanuit de “grote” kabels. Maar wij moeten m delen met het hele dorp
En is bij jullie satelliet geen optie? Hier is dat qua kosten behoorlijk concurrerend geworden met de andere mogelijkheden de afgelopen jaren (daarvoor was het nog ontzettend duur).
Maar wel een gevalletje gedeelde smart is halve smart als ik jullie verhalen lees, haha!
Ben wel benieuwd naar wat jullie per maand ervoor betalen: ik betaal €29,- per maand. Alleen internet (heb geen vaste telefoon en de mobiel via hun is geen optie omdat je dan nergens bereik hebt)
tamary schreef:Ze zijn heel schattig als ze zo jong zijn. Maar hoeveel weet je van dit soort honden? Vanaf een maand of 4 zijn ze al behoorlijk zelfstandig (lees eigenwijs). En vee is geen gevogelte. Dat een hond die schapen, etc. beschermd ook vlugge schrikdingen beschermd als kippen is niet van zelfsprekend! Daar zit echt fors training aan en geen garantie.