Ervaringen verzwaringsdeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:15

Het lijkt mij ook zo onhandig als de een het wel heeft en de ander niet.
Aan de ene kant slaap ik wel vrij onrustig en zou ik het willen proberen. Ik word echt vaak kletsnat wakker omdat ik zo raar aan het dromen ben.. heb ook niet zo'n zware nodig, uitgaande van 10% dan is 5kg genoeg.
Moeilijk...
Vriend is wel altijd blij met het winter dekbed want dat is zo lekker zwaar :+

7ofhearts

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:15

Voor mensen die aan het twijfelen zijn over een verzwaringsdeken.

Ik heb er na lang wikken en wegen een gekocht bij Calmzy.
Fijne site, duidelijke uitleg, snelle service ( donderdag besteld en vrijdag ontvangen in Coronatijd )

En echt ik heb er een met een minky winterhoes.
Heerlijk!!!
De keuze was best lastig, maar uiteindelijk meer dan tevreden en slaap als een dolle!!!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:18

Goed om te horen dat het een geslaagde aankoop is geweest 7ofhearts! :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 08:43

Hier gekocht voor onze oudste zoon met rugzak die vind het verschrikkelijk

Door r geschoven naar de jongste idem

Nu zelf enkele keren onder gelegen en dat ding is verschrikkelijk haha hier dus geen succes

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:31

Negerzoen schreef:
Goed om te horen dat het een geslaagde aankoop is geweest 7ofhearts! :D

Dankjewel!!!!
Kan het van de daken schreeuwen *\o/* _/-\o_ :j

Waarom het bij een ander dan niet werkt?
Toch erg persoonlijk.
Maar ik moet zeggen dat ik ook snel reageer bij op of afbouw van medicatie.
Ik voel gewoon snel en goed waar ik baat bij heb.
Aangepaste schoenen??
Ik doe ze aan en loop er op weg.
Dat is dan weer in mijn voordeel.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:50

Heb er sinds gisteren ook eentje van 7kg nou was toch even geschrokken van hoe zwaar het is op je lichaam. Werd vannacht meer wakker dan normaal ook wat gekker dromen. Hoop dat het nog is van het wennen want zou er baat bij hebben bij wat meer rust ed.
Ga nog even proberen dat zeker maar overweeg hem te ruilen met 6 kg. Maar of dat zo veel verschil maakt?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:41

8Eveline schreef:
Heb er sinds gisteren ook eentje van 7kg nou was toch even geschrokken van hoe zwaar het is op je lichaam. Werd vannacht meer wakker dan normaal ook wat gekker dromen. Hoop dat het nog is van het wennen want zou er baat bij hebben bij wat meer rust ed.
Ga nog even proberen dat zeker maar overweeg hem te ruilen met 6 kg. Maar of dat zo veel verschil maakt?

Zorg dat de deken op je matras ligt ipv er langs te hangen, zeker het bovenste deel vanaf je middel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:44

Hoe doen mensen met zo’n deken het als ze het altijd warm hebben? Dus ook nu in de winter normaal met een dunne deken slapen?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:02

MarlindeRooz schreef:
Hoe doen mensen met zo’n deken het als ze het altijd warm hebben? Dus ook nu in de winter normaal met een dunne deken slapen?

Ik heb zelf niet het gevoel dat die van mij extra warmte oplevert.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:07

tamary schreef:
Zorg dat de deken op je matras ligt ipv er langs te hangen, zeker het bovenste deel vanaf je middel.

Ga ik proberen dankjewel :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:45

Blue_flower schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik heb zelf niet het gevoel dat die van mij extra warmte oplevert.

Ik vind 'm zelfs eerder koud omdat hij minder warmte vasthoudt :=

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:44

Ik heb er 1 nacht direct onder geleden en dan dekbed daar overheen, maar heb 't de hele nacht soort van koud gehad. Daarna weer bovenop de deken en nu slaap ik weer heerlijk :)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:26

8Eveline schreef:

Ik had de eerste nacht met 9 kilo ook even zo een momentje van "oeps "dat is ( te ) zwaar........maar de tweede nacht was dat compleet weg, en nu voel ik het na een week totaal niet meer.
Moet soms echt even aan de deken voelen om me weer te realiseren dat hij inderdaad "zwaar "is.
Zou het nog even aankijken.
Er staan ook twee weken gewenning voor. ( wat ik dus niet nodig had )

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:30

7ofhearts schreef:
Ik had de eerste nacht met 9 kilo ook even zo een momentje van "oeps "dat is ( te ) zwaar........maar de tweede nacht was dat compleet weg, en nu voel ik het na een week totaal niet meer.
Moet soms echt even aan de deken voelen om me weer te realiseren dat hij inderdaad "zwaar "is.
Zou het nog even aankijken.
Er staan ook twee weken gewenning voor. ( wat ik dus niet nodig had )

Het advies van tamary werkte goed. Als ik wakker werd heb ik de deken even goed gelegd en dat was stuk comfortabeler.
De tweede nacht had ik dat magische gevoel nog niet. Maar als ik stil lig voel ik niet alsof ik wordt vermorzeld. Ik ben blij te horen dat wentijd voor staat dus ik ga nog even door. Hoopte stiekem alleen ook op een verademing moment.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:40

Ik heb deken er vannacht juist even afgedaan.
Sinds ik andere matras heb, slaap ik weer graag op mijn buik.
Maar de laatste nachten kreeg ik dan last van mijn rug.
Meen hier gelezen te hebben dat dat door het gewicht van de deken kon komen.
Ik heb vannacht zonder zere rug geslapen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:28

Ik vraag hier even om advies.. Mijn opa slaapt al zijn hele leven onder van die zware wollen dekens, maar ivm ongelukjes kan hij die niet meer gebruiken.
Jammer genoeg kan hij alleen ook niet slapen onder een nieuw dekbed, veel te licht van gewicht natuurlijk. Is er een verzwaringsdeken die wel te wassen is?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 21:28

Ik ben ze nog niet tegen gekomen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:29

Ik ook niet.. Ja handwasbaar maar dat is het niet natuurlijk :(

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:44

Ze zijn er wel bijv Swiss huppeldepup heeft speciale daarin. Sleepz iig ook.
Die kunnen tot 40 graden in wasmachine alleen wel liggend drogen & blijkbaar ook in de gaten houden met het max aantal kilo’s wat je machine aankan - aantal kilo’s deken.

Als je bijv een 5 kilo wasbare deken (vaak kinderdeken) koopt, heeft hij toch wat gewicht ookal is hij kleiner dan 1p dekbed en dan leg je die erover heen.
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 05-02-21 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:46

Hm lastig... Ik wilde zeggen, als het in je eigen wasmachine niet gaat hebben ze soms bij tankstations een deken was service.
Maar dan moet de deken wel in de machine mógen...

En het gaat ook niet om de verzwaringsdeken als tweede deken er op te leggen? Zodat het niet zo vaak gewassen zou hoeven? Of, zoals ik op mijn logeerbed heb: een stapel van 3-4 fleecedekens bovenop mijn dunne dekbed, zodat het toch wat zwaarder is en ik geen tweede verzwaringsdeken hoef te kopen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:55

Ja hij zal vooral op zijn benen bovenop de andere deken liggen, maar het kan dus een bende worden en dan is het zonde als de verzwaringsdeken weg moet. Een waterdichte hoes ofzo zou ook prima zijn natuurlijk

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:03

Sintara schreef:
Ja hij zal vooral op zijn benen bovenop de andere deken liggen, maar het kan dus een bende worden en dan is het zonde als de verzwaringsdeken weg moet. Een waterdichte hoes ofzo zou ook prima zijn natuurlijk

Ik denk dat je daarin eens zou moeten zoeken. In de zorg heb ik speciale verzwaring dekens gebruikt, zelfde gedachte alleen ander materiaal. En inderdaad voor één van de cliënten zat de deken gemaakt met balletjes in een hoes van plastic. Die was dan voor over het dekbed heen en moest in een zachte stoffen hoes. Deze werden geleverd via de ergo therapeuten van het verpleeghuis dacht ik.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:06

Dankjewel, ik heb weer wat ideeën opgedaan in elk geval :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:26

Ik zou inderdaad kijken of je een waterdichte versie kan vinden. Geen enkele machine of deken zal blij worden van een regelmatige wasbeurt. Wij hebben ze in de zorg ook wel van een plastic materiaal, zou moeten kunnen. Of andere iemand die handig is vragen om een plastic onderlegger/matrashoes om te bouwen tot hoes voor de verzwaringsdeken? Enige wat dan lastig is, is dat hij er goed in moet blijven qua pasvorm; dus misschien in de hoeken vastmaken.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:06

Ik heb er vandaag toch ook een besteld, 5,5kg.
Ben er echt klaar mee dat ik 2 uur lig te woelen voor ik in slaap val en dan weer 3x wakker word ook..
Ben gediagnosticeerd met een angststoornis en een depressie en heb ook ADHD dus hopelijk gaat het helpen :)

Moet nog wel even bedenken wat handig is, aangezien m'n vriend nu gaat verdrinken in onze grote 2 persoons dekbed :=