de IKEA, wie nog meer fan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: de IKEA, wie nog meer fan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:59

Het is ongeveer de goedkoopste bank van Ikea, dus 'alle waar naar zijn geld'. Het is dus heel sterk afhankelijk van de mate van gebruik hoelang hij stevig blijft. Hoezen zijn wel makkelijk te vervangen.
De zitting is wat aan de korte kant, dus mensen met wat kortere zitten er beter op dan die met lange benen.
Om te liggen (echt languit) is hij te kort (1.40/1.50 ong), maar half liggend met voldoende kussens in je rug is wel te doen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:15

Die van mijn zus heeft het lang volgehouden, hij is na 15 jaar nog bruikbaar weggegaan. De hoezen zelf zijn het kwetsbare punt, vind ik. Niet alle stoffen blijven ook zo lang goed.

Hij zat prima, maar idd redelijk korte zitting, en er is een tweezits en 2,5-zits - als je erop wil liggen zou ik voor de langere gaan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:18

wij hebben een 2 zitsbank van IKEA, de naam weet ik ff niet en hij wordt inmiddels niet meer verkocht, maar hij zit veel te laag voor mij, hij staat nu op balken, maar nog te laag om lekker te zitten.
We hebben al getest bij IKEA maar al hun banken zitten te laag voor mij, dus zal ik naar een andere winkel moeten als ik een andere bank wil.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:21

Dat heeft wederhelft dus ook. Maar wij verschillen 40 cm in lengte, dat is echt niet handig. Ik heb een bank en hij heeft een bank :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:30

@morrie: als die bank niet meer in het assortiment zit is het zeker geen Klippan :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:31

Prrrr schreef:
Dat heeft wederhelft dus ook. Maar wij verschillen 40 cm in lengte, dat is echt niet handig. Ik heb een bank en hij heeft een bank :))

ik ben maar een dwergje van 1.65 maar ik heb 2 versleten knieën en nu ook nog een ietwat misvormde enkel na een breuk, dus ik sta gewoon moeilijk op van die lage (veel te zachte) bank. Mijn man zit nooit op de bank, hij ligt er wel es op (als het van de kat mag :') )

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:31

Morrie schreef:
wij hebben een 2 zitsbank van IKEA, de naam weet ik ff niet en hij wordt inmiddels niet meer verkocht, maar hij zit veel te laag voor mij, hij staat nu op balken, maar nog te laag om lekker te zitten.
We hebben al getest bij IKEA maar al hun banken zitten te laag voor mij, dus zal ik naar een andere winkel moeten als ik een andere bank wil.

Gokje: een Nockeby? Was niet de goedkoopste, maar wel een heel betaalbare en lage bank die nu niet meer verkocht wordt.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:35

Ik heb mijn oog nu laten vallen op deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/backsalen- ... 2/#content
Alleen wel gek, deze heeft geen veren maar een soort doek? (zie montage filmpje)

De zitting is 180 lang dus languit liggen :D Ik ben 165. De Klippan is 180 maar de zitting is korter (goed dat iemand mij hierop wees).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:39

Wij hebben Ektorp stoelen, die zijn echt werelds, imo <3. Zou er ook zo een bank van kopen, moest er snel een betaalbare nieuwe moeten komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:40

Biks2 schreef:
Ik heb mijn oog nu laten vallen op deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/backsalen- ... 2/#content
Alleen wel gek, deze heeft geen veren maar een soort doek? (zie montage filmpje)

De zitting is 180 lang dus languit liggen :D Ik ben 165. De Klippan is 180 maar de zitting is korter (goed dat iemand mij hierop wees).

Deze had mijn vriend, ik vind de hoge armleuningen vreselijk, ligt niet lekker :o.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:41

Ektorp heb ik ook 10 jaar gehad, daar kon ik in de stoel al goed in slapen :))

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:49

_San87_ schreef:
Wij hebben Ektorp stoelen, die zijn echt werelds, imo <3. Zou er ook zo een bank van kopen, moest er snel een betaalbare nieuwe moeten komen.

Die vind ik ook heel mooi en zien er lekker uit! Alleen de driezits is net te breed en de tweezits is is qua zitting denk ik te kort om op te liggen (Afmetingen staan niet op de site).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:56

De Ektorp heeft vrij brede leuningen, dus haal er maar 2x20 cm af om de zitbreedte te bepalen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 14:24

leeslampje schreef:
Morrie schreef:

Gokje: een Nockeby? Was niet de goedkoopste, maar wel een heel betaalbare en lage bank die nu niet meer verkocht wordt.

Mijn man heeft geen idee (hij heeft hem ooit gekocht)
Dit is de bank

Afbeelding

(Domein van de poes)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 14:26

Jaaa da’s een Nockeby bank :j

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 14:37

Ik heb de landskrona en vindt hem fantastisch zitten en liggen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 14:50

raket schreef:
Ik heb de landskrona en vindt hem fantastisch zitten en liggen.

Deze vind ik al een tijdje leuk, maar die ik wil is net een paar cm te groot :')

Klippan zit goed en gaat lang mee. Althans de versie van tig jaar geleden. Weet niet of deze veranderd is.