Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ceffyl schreef:Wat een goed topic! Dit heb ik nodigVorig jaar vol goede moed begonnen met Marie Kondo-methode; had de halve Ikea leeggekocht aan bakjes (méér zooi erbij dus
) We toen thuis een begin gemaakt, maar mijn God, hoe meer ik opruimde hoe meer troep ik leek te hebben. Ergens in het voorjaar heb ik opgegeven, maar ik wil eigenlijk wel weer beginnen.
Waar zijn jullie mee begonnen, welke ruimte, soort spullen etc? En dan heb ik hier ook nog een doos staan vol met kabeltjes en snoertjes en dat soort dingen die eigenlijk mijn man doormoet, maar ja die heeft daar natuurlijk geen zin in. Wat doen jullie daar dan mee?
en als je er wel voor je gevoel helemaal klaar mee bent kan je gewoon stoppen. Ik vind zelf het daadwerkelijke beginnen en op gang komen altijd het moeilijkste, als je eenmaal bezig bent gaat het meestal wel aardig! Marietje35 schreef:Ja dat klopt wel Telpeva! Eenmaal bezig gaat het best. Maar ja, dat begin he ....![]()
Ik wil vanavond ook weer aan de gang, hopelijk kan ik me ertoe zetten.
Met kerst krijg ik veel familie over de vloer, dus op zich prima stok achter de deur....
Straks ga ik beginnen, echt
anders mag ik vanavond geen chips van mijzelf. Telpeva schreef:Marietje35 schreef:Ja dat klopt wel Telpeva! Eenmaal bezig gaat het best. Maar ja, dat begin he ....![]()
Ik wil vanavond ook weer aan de gang, hopelijk kan ik me ertoe zetten.
Met kerst krijg ik veel familie over de vloer, dus op zich prima stok achter de deur....
En weet je wat het ergste is? met dat ik het schreef dacht ik: straks maar weer eens doen!
Jullie raden het, internet wonStraks ga ik beginnen, echt
anders mag ik vanavond geen chips van mijzelf.
Katja schreef:Heerlijk een topic hierover. Ik ben heel druk bezig om ons huis leger en overzichtelijker te krijgen.
De keuken en voorraadkast zijn aardig op de rit dus nu ga ik me maar eens storten op het dressoir wat hier in de woonkamer staat. En daarna via de gang naar boven.
Gisteren weer naar de vuilstort gereden met een berg spullen maar nog veel te gaan. Mijn man is niet zo goed in weggooien en ik heb de afgelopen jaren veel te veel gewerkt waardoor het een beetje bleef opstapelen. Nu de tijd om het te doen dus ik ga ervoor.
. Als spullen toch al jaren onaangeraakt in de kast liggen dan missen ze het toch niet
straks weer een rondje! MarliesV schreef:Ceffyl schreef:Wat een goed topic! Dit heb ik nodigVorig jaar vol goede moed begonnen met Marie Kondo-methode; had de halve Ikea leeggekocht aan bakjes (méér zooi erbij dus
) We toen thuis een begin gemaakt, maar mijn God, hoe meer ik opruimde hoe meer troep ik leek te hebben. Ergens in het voorjaar heb ik opgegeven, maar ik wil eigenlijk wel weer beginnen.
Waar zijn jullie mee begonnen, welke ruimte, soort spullen etc? En dan heb ik hier ook nog een doos staan vol met kabeltjes en snoertjes en dat soort dingen die eigenlijk mijn man doormoet, maar ja die heeft daar natuurlijk geen zin in. Wat doen jullie daar dan mee?
Op tafel zetten, 'schat, als je hier nog wat van wil bewaren, moet je het vandaag uitzoeken, morgen ligt het in de kliko!
Dat werkt het beste haha, direct, duidelijk en een tijdslimiet er aan verbinden.
Ik moet nog steeds beginnen op zolder![]()
Nu heb ik met mijn lief afgesproken dat in de kerstvakantie, ik de zolder ga behangen en sauzen, dus ik zal voor die tijd wel moeten. Stok achter de deur!
Ik doe het in behapbare hoeveelheden, dus elke week maak ik een stapeltje vanaf nu.
nog een heel huis te gaan. Mijn voornemen is om per week één onderdeel te doen. Ik werk veel en ben echt laat thuis dus veel meer is ook niet haalbaar. Ceffyl schreef:Misschien helpt het om de doos ergens te zetten waar je er makkelijker aan kunt beginnen Marlies? Zo uit het zicht als hij toch niet in de weg staat vergeet je hem makkelijker. Als je je er aan irriteert omdat je er steeds omheen moet lopen maak je er misschien sneller tijd voor