Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
djodjodjo schreef:Wat mega interessant! Gefeliciteerd met jullie prachtige stukje land, wat straks nog veel mooier gaat zijn.
Ik volg graag, hoop iets dergelijks ergens in de komende jaren in Nieuw-Zeeland te kunnen gaan realiseren.

En minder dan wat we waarschijnlijk nodig gaan hebben voor een echt gave woning.
josien_m_ schreef:Ik las net dat ze een proef gaan doen met isoleren met "sigaren" , die rietplanten worden bedoeld. Zou dat wat zijn?

vind het echt een heerlijk project om te volgen! Ik heb zelf ook net een huis gekocht (nieuwbouw woning) die ergens begin volgende jaar vermoedelijk klaar is. Niet heel groot maar wel precies wat ik wil (tuintje en 2 slaapkamers). Is mijn eerste woning maar wil toch gaan kijken of ik er wat natuurvriendelijke dingen in kan verwerken. Zit dus ook te kijken wat er qua vloer handig maar ook betaalbaar kan worden. Nijg zelf richting een houtte vloer waar dat mogelijk is met de vloerverwarming die standaard in de woning komt maar het moet ook betaalbaar blijven aangezien ik de woning in mijn eentje koop en mijn centjes jammer genoeg ook niet oneindigd zijn 

Als je vragen hebt hoor ik het graag. Ik wil ook graag een portfolio voor tuinontwerpen opbouwen... Dus ook daar wil ik wel advies in geven als je dat leuk vind.
Maar het was wel een heerlijke middag. Prachtig weer. 

mocht je nog stekjes willen voor in je moestuin, ik heb paprika, cherry tomaat en pepertjes. Er volgt nog wel meer, maar dit zijn al mooie stekjes.
Daran is gek op knuffelen. Dus als je een keer langs komt maakt hij vast graag kennis. En plantjes wil ik heel graag! Maar het is nu nog te vroeg om die naar buiten te doen lijkt me? En dan zorg ik wel eerst voor een moestuinbak. Anders gaat het allemaal verloren in de wildernis die straks gaat groeien... Er staat flink veel akkerdistel.