djodjodjo schreef:Wat mega interessant! Gefeliciteerd met jullie prachtige stukje land, wat straks nog veel mooier gaat zijn.
Ik volg graag, hoop iets dergelijks ergens in de komende jaren in Nieuw-Zeeland te kunnen gaan realiseren.
Wat gaaf! Nieuw Zeeland heeft zo weer zijn eigen uitdagingen denk ik. Ik ben benieuwd naar jouw project.
Afgelopen zaterdag zijn we bij beurs eigen huis geweest. En hoewel het niet heel erg milieubewust is, al die folders, is het wel heel fijn om alles achteraf rustig door te nemen. Beurzen zijn voor mij altijd nogal overweldigend. En het is moeilijk om me achteraf alles precies te herinneren. We zijn weer veel moois tegen gekomen en het valt op dat steeds meer bedrijven met duurzaamheid op milieugebied bezig zijn. Er is markt voor.

Wat ons betreft is een van de belangrijkste dingen het kunnen hergebruiken van de materialen die je gebruikt. Wat zich uit in het zo puur mogelijk gebruiken van materialen. En een voorkeur voor materialen die in kwaliteit niet afnemen door te recycleren. Voor de kozijnen bijvoorbeeld is dat aluminium. Die kun je gewoon omsmelten en opnieuw gebruiken. Voor de betonnen vloeren is dat helaas niet mogelijk. Maar door er niet ook nog een extra vloer op te leggen besparen we toch. En beton kan gelukkig ook voor een steeds groter deel opnieuw gebruikt worden.
Voor de omheining bij de paarden gaan we denk ik voor kastanjehouten palen. Die zijn niet schadelijk voor de bodem en gaan lang mee. Ze kunnen geproduceerd worden in Europa. Maar waar ze nou precies vandaan komen? Daar ben ik nog niet uit.