Opzetzwembad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:32

Wij zijn ook opzoek naar een opzetzwembad, maar wel 1 met zandfilter. Wie heeft er ook 1? En waar gekocht? Bijna alles uitverkocht.
Welk merk raden jullie aan? Ik zie Intex en Bestway

elnienjo

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:26

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:45

Misschien zijn ze al uitverkocht, maar kijken kost niets. :)

In de folder van Lidl staan 3 verschillende Bestway zwembaden inclusief van alles. Heel complete sets voor hele mooie prijzen als ik de folder mag geloven.

Vanaf ma 18 mei alleen op LIDL-SHOP.NL

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:09

Ik heb er eentje gekocht bij de Lidl. Die staat in de folder die ik 2 dagen terug kreeg. Heb hem al voor de folder uit besteld nl. op 16 mei besteld en wordt geleverd op 26 mei. Deze was op het moment dat de folder uitkwam ook al uitverkocht. Is 1 meter diep en die nu bij de Lidl te koop zijn zijn maar 74 cm. diep.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:54

Boras schreef:
Misschien zijn ze al uitverkocht, maar kijken kost niets. :)

In de folder van Lidl staan 3 verschillende Bestway zwembaden inclusief van alles. Heel complete sets voor hele mooie prijzen als ik de folder mag geloven.

Vanaf ma 18 mei alleen op LIDL-SHOP.NL

Ik heb op de site gekeken en 2 van de 3 al uitverkocht.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:33

Mijn man is vanmiddag bij de plaatselijke Action geweest en heeft daar zwembaden gezien. Bestway of Intex, dat weet hij niet. Hij heeft er niet speciaal op gelet.

Afgelopen dinsdag heeft hij bij Boerenbond/Pets Place ook zwembaden gezien. Er waren er daar nog genoeg volgens hem.

Wie weet heeft iemand er nog iets aan :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:38

We hebben net even bij Kruidvat voor zo'n langwerpig zwembadje voor een tientje gekeken. Helaas op.

We willen ons Bestway zwembad wel opzetten, maar zitten toch met de ongelijke grond in de tuin in de maag. Het loopt vanaf de huisgevel schuin af naar de poort. Vorig jaar leverde dat dus een gevaarlijke situatie op, omdat het zwembad vol zat en kantelde met een enorm geraas.

Balen. We gaan nu niet ons (tussenwoning)tuintje laten egaliseren. Het bad staat deels op het gazon en nog een klein stukje op het stenen looppad. Dan is er nog een stukje border en dan de muur met de buren. Dat was de tuin. We weten even niet hoe we het eenvoudig en goedkoop op kunnen lossen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 21-05-20 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Dat zijn volgens mij alleen maar kleintjes.

Boras

elnienjo schreef:
Dat zijn volgens mij alleen maar kleintjes.

Voor wie dat voldoende is :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:39

Boras schreef:
We hebben net even bij Kruidvat voor zo'n langwerpig zwembadje voor een tientje gekeken. Helaas op.

We willen ons Bestway zwembad wel opzetten, maar zitten toch met de ongelijke grond in de tuin in de maag. Het loopt vanaf de huisgevel schuin af naar de poort. Vorig jaar leverde dat dus een gevaarlijke situatie op, omdat het zwembad vol zat en kantelde met een enorm geraas.

Balen. We gaan nu niet ons (tussenwoning)tuintje laten egaliseren. Het bad staat deels op het gazon en nog een klein stukje op het stenen looppad. Dan is er nog een stukje border en dan de muur met de buren. Dat was de tuin. We weten even niet hoe we het eenvoudig en goedkoop op kunnen lossen.

Paar kruiwagens zand er onder? Als het vorig jaar al mis ging, waarom heb je het dan in de herfst/winter niet aangepakt om het te vlakken?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:41

elnienjo schreef:
Boras schreef:

Paar kruiwagens zand er onder? Als het vorig jaar al mis ging, waarom heb je het dan in de herfst/winter niet aangepakt om het te vlakken?

Wat een rare reactie, die tweede zin.

Ten eerste heb ik daar helemaal niets aan.

Ten tweede zijn daar best plausibele redenen voor te bedenken. Met een beetje fantasie.

Ten derde gaat dat misschien wel niemand iets aan.

Maar vooral, absoluut niet relevant.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 15:45

Na ons vier uur in het zweet te hebben gewerkt in de zon, staat het zwembad! Nu alleen nog vullen maar dat zal wel even duren haha. Wel gaan we zo snel mogelijk kijken voor een zandfilterpomp aangezien we toch al van veel mensen gehoord hebben dat dat stukken beter is, zeker voor een groot zwembad.

Edit: Is het slim om nu al een deel van het zwembad te vullen en pas morgen de filter aan te sluiten en de producten erin te doen? Of best in één dag vullen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:50

Bij mij duurt vullen 12 uur, dus ik zou gewoon vullen met de stopdoppen er in.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 17:10

Wow, da's lang! Hoe groot is jouw zwembad?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:13

4.57 x 1.07

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:45

Afbeelding

Toch kunnen slagen vanmiddag bij de Welkoop. 3,05 doorsnede. Ook wij gaan nog een zandfilterpomp aanschaffen.
Nu voor de helft gevuld. Morgen de rest met warm water. :D Slang vanuit de badkamer naar buiten.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:15

Ons zwembad komt bij Top zwembadshop weg. Een ronde van 3.05 voor €61,94. Ik vond het niet duur. Maar ik vind die grijze eigenlijk wel mooier dan onze blauwe :o

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:38

Vandaag niet echt zwembadweer, dus het zeil blijft er op. Maar doen jullie dan wel de pomp gewoon aan?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:35

Het water is 21 graden dus het is wel degelijk zwemweer wat mij betreft! De pomp zet ik niet continu aan. Als ik gezwommen heb gaat er 'n product in en dan mag ie weer even rondpompen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:08

elnienjo schreef:
Het water is 21 graden dus het is wel degelijk zwemweer wat mij betreft! De pomp zet ik niet continu aan. Als ik gezwommen heb gaat er 'n product in en dan mag ie weer even rondpompen.

Hier regent het :\ Wel heel goed voor de grasjes natuurlijk, maar nodigt niet echt uit om te gaan zwemmen.

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:13

Terwijl het water dan juist warmer aanvoelt met regen. Vroeger heel vaak met regen gezwommen :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:13

Ik vind het ook lekker met regen idd, nat word je toch wel!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:02

Ik ben erg aan t twijfelen om m al neer te zetten. De temperaturen zijn zo wisselend. En ik zou eigenlijk t liefst gelijk een sunnytent eroverheen willen hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:31

Het is al meer dan een maand lekker zwemweer. En het water warmt ook snel weer op na 'n temperatuurdip.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 13:22

Hier het zwembad aan het vullen, en na halfuurtje even gaan kijken om eventuele plooien recht te trekken, zie ik een mini plasje water liggen wanneer ik de liner ergens optil :\ . Kan het gebeuren dat er ergens een klein beetje water uitkomt of is het toch echt een leuk?