verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:51

Tip voor de voorstrijk. Meng de voorstrijk 50/50 met de latex. Dan krijg je alles dekkend in 2 keer ipv 1 x voorstrijken en dan nog 2 keer verven. Ik heb deze truc van een schilder en ook zelf toegepast in mijn eigen huis na de verbouwing en het werkte super :j

ik heb overigens ook al eens getracht voorstrijk aan te brengen met een spuit.... Dit was geen succes, kon ik alle muren weer laten schuren. :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 19:12

gekoppaard schreef:
Tip voor de voorstrijk. Meng de voorstrijk 50/50 met de latex. Dan krijg je alles dekkend in 2 keer ipv 1 x voorstrijken en dan nog 2 keer verven. Ik heb deze truc van een schilder en ook zelf toegepast in mijn eigen huis na de verbouwing en het werkte super :j

ik heb overigens ook al eens getracht voorstrijk aan te brengen met een spuit.... Dit was geen succes, kon ik alle muren weer laten schuren. :o

Bedankt voor de tip, dat hadden wij inderdaad ook gedaan, voorstrijk zit er sinds zaterdag op, helaas moest ik het blauw toch 2 keer doen maar anders had dat er nog veel meer ingezogen.
Het spuiten lijkt mij handig maar durf ik niet, nog nooit eerder gedaan en aangezien wij nu geen tijd voor error hebben....

Afbeelding

Afbeelding

De muren boven zijn nu blauw, iets blauwer dan gedacht maar het is niet verkeerd. Ook zijn 2 deuren nu voorzien van een eerste laklaag. De primer had ik al een aantal dagen geleden erop gesmeerd maar ik ga ze niet meer afgelakt krijgen voor wij moeten intrekken helaas.

Morgen moet ik het laminaat leggen boven, helaas is mijn man werken en hoop ik dat ook dat alleen binnen een dag afkrijg. Dan nog bij de grootste kamer de radiatorbuizen schuren en spuiten, alle radiatoren terug hangen en de stopcontacten erop zetten en dan is de bovenverdieping bijna klaar, op de deuren, de kleedkastkamer en de gang na.

Woensdag wil ik al een begin maken aan de muren en het plafond van de woonkamer, hoop dat ik het voorgestreken krijg en het plafond kan witten. Dan donderdag daar de pvc vloer en thuis gaan inpakken om vrijdag verhuizen
Helaas is er gewoon niet meer tijd om alles af te krijgen voor wij moeten intrekken. Ik kom gewoon net een paar dagen tekort door het drogen van het stucwerk om de woonkamer ook volledig klaar te krijgen. Muren en deuren verven moet dan als wij er wonen
Ondertussen wordt woensdag de vloer van de aanbouw gestort, buurjongen is er helaas niet zo snel mee en heeft nu weer ruim een week op materialen gewacht. Daardoor zal de aanbouw nog niet klaar zijn als wij intrekken ( verre van zelfs!) en zal het dak eraf moeten als wij er wonen
Duimen voor mooi weer dus.

Vanaf dan heb ik 1 maand de tijd om het paardendeel af te krijgen. Er is al veel gedaan maar wonen, binnen klussen en de rest afkrijgen gaat ook krap worden. De stallen zullen er dan nog niet zijn en dan zal ik ook creatief moeten zijn met de hooiopslag

DubbelFun

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:19

Je kunt kontainers huren van 6, 9 en 12 mtr.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 19:20

DubbelDun schreef:
Je kunt kontainers huren van 6, 9 en 12 mtr.

Misschien is dat wel een optie afhankelijk van de kosten voor die tijd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:24

Koop kan ook interessant zijn, maar dan zit je er straks misschien mee.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 20:42

Helaas zal de woonkamer niet afkomen de komende weken of zelfs maanden maar ben ik met rechtsbijstand bezig ivm verborgen gebreken. ik moest nu al het werk stilleggen en afwachten. De hele ondervloer is rot van vocht en houtworm en aangezien het is bijgewerkt moeten ze hier vanaf hebben geweten. Dit was pas echt te zien na het verwijderen van enkele planken die behoorlijk doorzakten
Project woonkamer ligt dus stil

2 van de 3 slaapkamers hebben nu laminaat , de kelder is ingeruimd en het tuinhuis/ tijdelijke zadelkamer ook en een groot deel van het puin achterom is naar de stort, Nu ligt er nog 1 aanhanger met hout wat weg moet voor wij er wonen ivm uitstekende spijkers en de kinderen en honden.
Dan ligt alleen nog de voortuin vol met enkele aanhangers coniferen en taxus en nog flink wat resten van het betonnen pad maar dat kan beetje bij beetje opgeruimd worden. De voortuin is grote puin momenteel nadat er tractors, een kraan en een zware vrachtwagen doorheen gereden hebben en het is dus leem waardoor alles verzakt is en de folie en kiezels overal liggen en net een maanlandschap lijken.

Mijn man gaat in de ochtend op de laatste slaapkamer het laminaat leggen voor hij moet werken en ik ga de plinten halen en vastzetten en erna de radiatoren terugplaatsen en dan hoop ik nog tijd te hebben om de deuren te lakken.
1 voordeel dat de woonkamer nu stilligt is dat wij wel meer tijd hebben om alles boven af te werken.

Vandaag is er ook weer zand voor de loods geleverd en morgen wordt dit verdeeld en geëgaliseerd en dan is het wachten tot het beton gestort kan worden, vermoedelijk over 3 a 4 weken ivm drukte bij hun.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:55

Ohh Dat is zwaar klote :(:)
Bovenverdieping was hier ook prioriteit, alleen heb ik de plinten nog nietgedaan, kan overal vrij makkelijk bij dus plinten komen wel als de rest af is.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:55

Oef dat is een fikse tegenvaller zeg := Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:51

Jeetje wat balen zeg van de woonkamervloer. Hebben jullie wel een bouwtechnische keuring laten doen?

Succes nog even met alles klaar maken voor de verhuizing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:45

Jeetje wat balen zeg. Moet je dan ook echt alle werkzaamheden staken tot je uit het getouwtrek bent?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:09

Poe hé, dat is een flinke tegenslag. Hoe doe je het nu met de verhuizing?? Tijdelijk ergens anders wonen of trek je er wel in, maar dan nog even geen huiskamer ??

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:14

Volgens mij was het toch al de bedoeling om in eerste instantie alleen boven te wonen omdat er nog best gebroken moest worden in de woonkamer.

Kijk als je extra kosten moet maken (opslag van spullen, huren container) of dat misschien mee kan voor vergoeding.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:56

Jeetje, dat is echt balen.

Ik snap zulke verkopers ook niet helemaal. Net als met die zooi buiten. Je weet toch dat mensen dat zien of gaan zien?? Makelaar incl.

Wat zou de bouwkundige man/vrouw? Die heeft dit ook niet gezien??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 22:38

nee, dat is helaas niet gezien door de bouwkundige. Ook lastig te zien want er lag laminaat op en stonden meubels. Je zag het pas na het verwijderen van alle laminaat en de ondervloer. Ik vraag mij af hoe zoiets normaal gesproken ontdekt wordt

De bovenverdieping was prioriteit 1 maar wij wilden wel de woonkamer afhebben om in te wonen, misschien niet alle muren getekst maar de vloer wilde ik er wel graag in hebben en er hoefde alleen nog maar een doorgang gemaakt te worden. Dat is ook de enige muur die nu nog niet gestuct is en pas gedaan wordt zodra de aanbouw klaar is en de doorgang opengebroken is.
de oude deur is dichtgemetseld, de nieuwe zit erin en hoeft alleen nog afgewerkt te worden. Muren waren klaar om te verven en plafond was ook al gewit. Alleen de achterste muur kon ik dan nog niet gebruiken.

Niu moeten wij in de oude aanbouw intrekken en een deel meubels opslaan, en dan zitten wij over 3 weken zonder dak daar aangezien er dan een nieuw plat dak komt op de nieuwe ( die nog steeds niet opschiet) en oude aanbouw

Vandaag zijn wij boven weer wat opgeschoten, ik heb 2 deuren kunnen verven, naar de stort geweerst en alle gevaarlijke spullen zijn nu weg, de vloeren op de slaapkamers liggen er nu allemaal in, de berging/ klerenkast is verfklaar gemaakt op 1 muur na waar nog iets met de stroom gedaan moet worden en daardoor komt daar ook nog geen vloer in. Morgen de plinten afmaken en alles flink poetsen en dan vrijdag de meubels erin

2 radiatoren hangen al, morgen de overige nog ophangen en dan heb ik eindelijk weer een aangesloten cv en dus ook warm water

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:38

Ondanks dat het voor jou nu even niet zo voelt, gaan jullie onwijs hard. Hopelijk snel duidelijkheid over de vloer beneden en volgt daar een flinke vergoeding voor. Succes met verhuizen dit weekend!

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:26

Ik geef je weinig hoop qua 'verborgen gebrek' van de vloer. Heeft bij het koopcontract, koopbrochure een aantekening gezeten dat je een oud huis koopt en dat de verkopers niet aansprakelijk zijn voor asbest, zwam, vocht onder de vloer op niet zichtbare plekken enz enz.
De persoon van de aankoopkeuring heeft zich waarschijnlijk ook ingedekt qua aansprakelijkheid van het vinden van onvolkomenheden na de keuring. Bij deze keuring had een gat geboord kunnen worden in de vloer zodat er met een camera gekeken had kunnen worden. Dit hebben ze bij het huis van mijn schoonouders gedaan toen deze verkocht werd.
Mijn dochter en schoonzoon hebben een huis gekocht waarvan bij de keuring gesproken werd over een 'broodjes vloer', dit is een betonvloer. Helaas zat deze er niet in wel een houtenvloer met daarop plavuizen. Zwam en rotte balken was de onderlaag. Ook met de rechtsbijstand is het niet gelukt hun gelijk (lees vergoeding) te krijgen. Verwezen werd naar aantekening 'oud huis' en de persoon van de aankoopkeuring 'had zijn best gedaan' ;(

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:11

@2ijsjes als de verkopers het zelf echt niet wisten, kunnen ze daar mee weg komen. Maar als er duidelijk zichtbaar aan de vloer geknutseld is, kunnen de verkopers zich niet indekken.
Een aankoopkeuring laten doen door iemand die een beton of houten vloer niet kan onderscheiden, zo iemand moet een ander vak zoeken.. dat is wel echt een slechte fout!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 19:06

Ethelate schreef:
@2ijsjes als de verkopers het zelf echt niet wisten, kunnen ze daar mee weg komen. Maar als er duidelijk zichtbaar aan de vloer geknutseld is, kunnen de verkopers zich niet indekken.
Een aankoopkeuring laten doen door iemand die een beton of houten vloer niet kan onderscheiden, zo iemand moet een ander vak zoeken.. dat is wel echt een slechte fout!

De clausule is ons bekend en wij gaan ook de woning verbouwen om te verbeteren en daar is rekening gehouden met een aantal dingen die toen de norm waren maar nu niet meer kunnen zoals ijzeren stroombuizen vervangen.
In dit geval hebben de verkopers een stuk van de vloer geporbeerd te egaliseren dmv cement, dan is er toen dus al een verzakking geweest en dat hadden ze moeten melden toen wij vroegen en de bouwkuindige in elke ruimte vroege of hier nog bijzonderheden waren

Hoe wordt een vloer bekeken met een camera en gat boren als er bv laminaat in dit geval of tegels liggen? Dat beschadig je toch?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 19:13

Ethelate schreef:
Ondanks dat het voor jou nu even niet zo voelt, gaan jullie onwijs hard. Hopelijk snel duidelijkheid over de vloer beneden en volgt daar een flinke vergoeding voor. Succes met verhuizen dit weekend!

Ja, eigenlijk is dat ook wel zo, en in een maand alles willen doen is ook bijna onmogelijk zeker met een beperkt budget en een partner die ook moet werken.

De bovenverdieping is biiiiijjjjna klaar, de lampen hangen, plinten zitten vast, stroom is aangesloten en de klinken zitten erop alleen de trekkoordjes voor de lamp was op bij de bouwmarkt dus die komen nog.
Mijn man is nu het laminaat op de overloop aan het leggen .
Alleen het verven van de 2 deuren is mij niet meer gelukt nu. Ik ben nu voor de eerste dag best moe en 1 van ons moest naar huis om eten te maken voor de kinderen die zo naar bed moeten en ivm al het stof vandaag boven kon ik dat niet doen.
Morgenvroeg ga ik alles inpakken en dan verhuizen *\o/* *\o/* en die deuren komen nog wel. Ivm al

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:54

Bij een camera check onder de vloer, boor je inderdaad een gaatje in de grond. Dit kan natuurlijk al bij de bestaande cv-buizen die onder de grond gaan. Bij het huis van mijn schoonouders was dit gemakkelijk, dit was een houtenvloer met vloerbedekking die er sowieso uit ging. Bij mijn dochter en schoonzoon ging dit niet omdat je dan de 'beton'vloer zou beschadigen. De eigenaren bevestigde dat er een betonvloer onder zat en omdat wel de plavuizen te zien waren werd dit als waarheid aangenomen.
Ik hoop oprecht dat jullie hier gelijk krijgen, dat het een verborgen gebrek is en dat jullie een compensatie krijgen hiervoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:59

Meestal is er ook wel een mangat om onder de vloer te komen. Droog of nat zand geeft dan al meteen een indikatie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 07:18

Ik heb dat nog nooit met een bouwkundig rapport meegemaakt. Wordt dat normaal standaard gedaan of bij verdenkingen of op aanvraag?

Nu met plinten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag ga ik inpakken!! Een dubbel gevoel aangezien dit een fijne woning was met ontzettend leuke buren en de kinderen niet anders weten dan dat dit hun huis is.
Blij dat ik de paarden aan huis kan krijgen maar vervelend dat de aanbouw nog niet klaar is en woonkamer niet gebruikt kanworden. Dat betekent dat er spullen opgeslagen worden en dat de leefruimte beperkt is. Even aanpassen helaas.

Ook zijn wij nog lang niet klaar maar het uitzicht strake neemt niemand mij af

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:55

Bouwkundig rapport is voor zover ik weet deel van je onderzoeksplicht als je een huis koopt. Er komt voor aankoop dan een onafhankelijk persoon langs om te kijken naar de staat van het huis en om een inschatting te maken van eventuele onderhoudskosten die gaan komen. Zo werd bij mijn huis oa een oude boktorbesmetting vastgesteld en t feit dat mn kozijnen er weliswaar perfect uitzien omdat ze net geverfd waren, maar toch een hoop slechte plekken hebben. Kostte mij destijds iets van €300 geloof ik.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:16

Wat zijn die kamers mooi geworden!
Inderdaad, straks de paarden in de tuin, je weet waar je het allemaal voor doet!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:23

Mooie kleur blauw.

Bij ons rolde de bouwkundige die kwam keuren zelfs een knikker over een plavuizen vloer zodat ie aan het geluid kon horen waar evt. losse tegels lagen én hij keek idd in het mangat.