Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xGoldenHero schreef:Shaggy09 schreef:Als ik zo koud ben pak ik gelijk een warme douche of bad. Dan warm je echt goed en snel op.
Tien jaar terug liep ok iedere ochtend kranten en ik weet nog dat het -12 graden buiten was en ik mijn rondje had gedaan. Bij thuiskomst was ik zó koud dat douchen echt zeer deed dus ik ging zo naast mijn vriend liggen met mijn benen en voeten tegen hem aan. Ik was heel snel warm want hij vloog het bed uit van schrik en ik kon op zijn warme plekje
Mettee schreef:In de nacht 18 en overdag 21.5
In de slaapkamer overdag t raam open en savonds dicht.
Nog steeds erg koud heb ik het, ookal zit ik altijd met dikke sokken en een deken op de bank. Nu in bed vriezen mn handen eraf brrrrr.

Popstra schreef:Hier heb ik het lekker 21 graden in de woonkamer en keuken. Vloerverwarming, dus die zet je niet steeds lager of weer hoger maar lekker constant. Het huis is bijna 4 jaar oud dus goed geïsoleerd. In mijn slaapkamer staat de kachel op 16 en Savonds eventjes op 18
Badkamers ook 21 graden. Heerlijk!
Ik denk dat überhaupt het meer energie kost wanneer je een huis dagelijks van 16 naar 20 graden verwarmd
Duhelo schreef:Shaggy09 schreef:
Is die overgang dan niet heel extreem? 12 is heel erg laag.
ik vermoed dat zonder stoken de temperatuur gewoon op 16 graden blijft, en als ze wel stookt ze de temp niet gemakkelijk veel hoger krijgt, dus dat het eerder nutteloos is om bij te stoken, de temp blijft standaard rond de 16 graden hangen.
Suzanne F. schreef:12 is gewoon uit doorgaans. Want hier zakt het nooit tot 12 graden. Maar dat kan niet fijn zijn toch? Hier altijd minimaal 18. Het is voor je huis ook niet goed begreep ik om de temperatuur te laag te hebben.
superpony schreef:Voor de mensen met vloerverwarming. Ik zou dat graag in ons volgende huis willen, want de kou langs de grond, vind ik echt naar en het zou goed zijn voor mn lijf denk ik.
Maar als je de vloerverwarming op 20gr zet, hoe warm wordt dan de lucht tot het plafond? Warmt het echt goed door? Warmte trekt naar boven, maar je verliest toch ook warmte?
Ik bedoel, stel dat het huis 20gr moet worden en de vloer daarvoor wel 25gr zou moeten worden, is het best wel weer erg warm aan de vloer.