[VOLG] Verbouwing van ons huis!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:36

Balen!

Je kan het proberen positief te bekijken. Al geluk dat je het nu nog ziet voor er de vloerbekleding op zit.

Boras
Berichten: 9973
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:36

Oh jee :(:) Balen!

Edit: ongepaste vraag verwijderd :)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:39

Oef

Ik benieuwd naar de oorzaak. Dat waren toch flexibele buizen of niet? Toch geen verbinding stuk op die plek?

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 07:59

Waren inderdaad flexibele buizen... maar hebben 2 weken open en bloot gelegen terwijl ze daar aan het werken waren omdat de planning weer eens niet ging zoals het moest..

Kan ook nog dat er een scheurtje in de stucloper zat, ze met water bezig zijn geweest maar het niet kon drogen door de stucloper. Dus even kijken of het vandaag droog is, dan weer water erdoorheen laten lopen kijken of het weer nat wordt.

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 07:59

Boras schreef:
Oh jee :(:) Balen!

Edit: ongepaste vraag verwijderd :)


Nu ben ik wel benieuwd :')

pien_2010

Berichten: 43860
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:24

Dit is wel heel vervelend.
Verdorie!
Zelf doen wij altijd veel zelf en dan duurt het gewoon langer. Dat wat we niet konden doen lieten we aan professionals over. Hier in Zuid Frankrijk kennen we de wachtcultuur. Dus vandaar dat ik het allemaal erg snel vind gaan bij Booooo. Wat me wel verbaasd zowel bij haar als bij ons, dat de professionals echte steken laten vallen want dit lek is wel ernstig vind ik. Sterkte met de oplossing.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:37

De tegelman had bij ons in een waterbuis van t bad geboord. Eerste keer dat we het bad lieten lopen kwam er geen water door de kraan, nogal logisch als het water in de muur stroomt _-:(
En was toen 37 weken zwanger, en da was niet het enigste dat fout is gelopen. Heb daar echt een trauma aan overgehouden aan die verbouwingen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:57

Even met een permante stift circel rond the rand tekeken. Zie je of het groter of kleiner word.

Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:39

Barroco schreef:
Ik lees al een tijdje mee, wij hebben vorig jaar september een huis gekocht en verbouwd, maar ik vind dat soort tegelmatjes juist fantastisch, wij hebben ze bij onze douche en wc als accentje gebruikt:


[ [url=m/seMkPB.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/uJRf2w.jpg]Afbeelding[/url] ]


Licht is niet fantastisch, maar voor het idee.

Succes verder met verbouwen

*stille meelezer kruipt even omhoog*
Wauw! Zo'n inham is gaaf zo! Die gaat in mijn droomhuis-fapmap :') :') :') :')
[/ongepaste modus uit]

TS, wat super balen! Maar inderdaad gelukkig dat je er nu achter komt ipv als de boel al klaar is..

Prairy
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:44

Wat balen Bo! Hopelijk was het inderdaad iets simpels...

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 20:46

Beneden bleek gelukkig geen lekkage te zijn.. water wat waarschijnlijk bovenop is gevallen en door de stucloper niet kon drogen.

De lekkage beneden is nog niet verholpen -O- Aannemer is deze week niet geweest en begint ook pas maandag weer..

Gisteren wel alle verwarmingen boven dicht gelast waar we de buizen weg hadden gehaald.

En mijn man heeft inmiddels beneden heel de benedenverdieping geschilderd. De muren dan, de deurkozijnen nog niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prairy
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:28

Kon dat zo snel al? Bij mij duurde het toch echt langer voor het stucwerk echt droog was.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:50

Vind dat jullie er ook heel snel overschilderen.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:59

Dat was bij de keuken ook al gezegd. Pleister duurt minstens 3 maanden tot het droog is, en een jaar tot al het vocht er uit is.
Verf kan gaan afbladderen door dat het vocht er uit wil, of erger het vocht trekt in de muren en je krijgt schimmels.

Bij ons is er in juli 2017 gepleisterd/gestuct en we gaan pas volgende maand verven. Dus meer als een jaar droging. Ik wil het risico niet lopen dat ik alles moet afschuren, dan laten drogen en opnieuw verven.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:01

Zolang hoef je echt niet te wachten hoor! Zeker met dit weer niet. Met een dag of 3-4 is het droog. (Hangt ook van de dikte van de lag af natuurlijk)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:08

Volledig pleisterwerk met een dag of 4 droog!? Dan kan ik je straks wel fotos opzoeken van onze woning. Die is in juli bepleisterd, mooi weer kon goed verluchten en drogen, in september zag je nog plekken waar het vochtig was.
Met even snel opzoeken kom ik ook niets anders tegen dan minstens 3 maanden te wachten, wat dan ook al het minimum is.

Net zoals je met chappe ook moet wachten, wij moesten 10 weken wachten en eigenlijk wou de man onze vloer nog niet leggen omdat de vochtmeter nog 2% teveel aangaf. We hebben dan het risico genomen om het wel te leggen waar we zelfs een papier voor hebben moeten tekenen dat zijn niet aansprakelijk waren als er vocht onder kwam. We konden na de 2e dag al op de chappe staan, wil daarom niet zeggen dat het droog is. Zelfde geldt voor de muren.
Met verf hetzelfde, het is niet omdat die droog aanvoelt dat die volledig droog is. Je hebt er ook altijd een droog na en overschilderbaar na tijd op staan. Bij de droog na kan je het verplaatsen, of de onderkant verven maar nog niet overschilderen want dan gaat het afbladderen omdat de vocht niet weg kan.

Heel simpel toch.. wil je het snelle doen en zeker zijn dat het geen kwaad kan, dan kan je een vochtmeter huren.

Edit: de pleister die je bij gyproc gebruikt kan natuurlijk wel geverfd worden, bij ons werd daar gezegd een week tot 14 dagen minimum wachten afhankelijk van het weer. Maar de muren van ts waren zeer ruw dus dik gepleisterd.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:39

Dat zijn nog andere termijnen dan ruim een jaar!!

Als er gewoon een dunne laag stuc opgaat is een paar dagen drogen genoeg.

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 09:05

Wat ik altijd heb begrepen is dat hele lange wachten alleen bij nieuwbouw woningen. Ivm met de kans van uitzetten van de muren waardoor het gaat scheuren.

Beneden was alles zo goed als droog. Het is bijna 1 maand geleden dat dat is gestuucd. Dag en nacht hebben de ramen open gestaan. Het is ook niet dik gepleisterd. De muren in de woonkamer waren redelijk glad, alleen het stuk van de schoorsteen daar is wat meer op gegaan en dat zag je ook met drogen. Zelfde geldt voor de keuken, maarja die moest gewoon gedaan worden :+
Ik dacht altijd 1cm stuuc= 1 week drogen.

Volgens de stucadoor was het ook geen probleem. We hebben er eerst voorstrijk op gedaan, daarna primer voor de hechting en daarna Flexa muurverf.

Als het over een jaar af begint te bladderen zien we weer wel.. :') Ze beginnen maandag met de vloer betegelen dus ik wou gewoon alle muren/plafond geverfd hebben
Maar toch bedankt voor de waarschuwing :D

Vandaag komen ze de tegels leveren *\o/*

Prairy
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:18

Oh ik dacht een week ofzo dat het geleden was, tijd gaat snel als je zelf ook aan het verbouwen bent haha.

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 10:25

Vorig weekend zijn ze inderdaad ook geweest, voor de boven verdieping/trappengat :+
Daar hebben we nog niks aan gedaan.

De badkamer wordt trouwens op cementbasis gestuuct omdat dit beter zou zijn voor het lijmen van de tegels. Dat cement is binnen 1 dag droog.

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 10:04

Ze zijn vandaag begonnen met de benden verdieping betegelen :):)

pien_2010

Berichten: 43860
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:43

Jullie gaan als een speer. Tja wij zijn hier Franse toestanden gewend en hier heb je te maken met de `wacht cultuur`. Daarnaast deden wij altijd alles zelf dus dat is weliswaar veel goedkoper, vaak ook betere kwaliteit weet ik nu, maar het duurt wel veel langer.
Ik ben erg benieuwd want vind het mooi worden. Succes vandaag met betegelen.

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:48

Wauw dat gaat snel, welke tegels heb je gekozen voor de beneden verdieping? Of heb ik daar overheen gelezen.

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 11:13

pien_2010: Mijn man is Turks, en hij is Turkije gewend. Hij woont pas 2 jaar hier. Daar kijken ze ook niet op een paar dagen/weken, maar zelfs hij vind onze aannemer langzaam :')

https://www.hornbach.nl/shop/Vloertegel ... tikel.html

Dit worden de tegels. Deze komen ook in de WC beneden tot aan het plafond.
Zelfde geldt voor de badkamer. Ook daar komen ze op de vloer en tot aan het plafond.

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:29

Mooie tegels, die kleur past overal bij