Cryptocurrency

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:02

Ohh thanks, ik dacht dat het sowieso aangegeven moest worden ongeacht de hoeveelheid. Maar het is dus alleen als het boven de 25000 is.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:10

Als je totale geld boven de 25.000 euro (Bankrekening, crypto currency etc) uitkomt moet je aangifte doen
in 2018 is norm omhoog gegaan van 25.000 naar 30.000 euro (per persoon)

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:24

Ik heb inmiddels ook wat guldens gekocht,
Verder vind ik het op dit moment best lastig als nieuweling. Bij veel sites is een klanten stop, of de id verificatie duurt erg lang. Dus inmiddels zitten er heel wat avonden in en hoop morgen met Coinbase aan de slag te kunnen. Hoop dat de verificatie dan eindelijk rond is.
Wil namelijk graag ripple kopen, maar heb dan eerst litecoin nodig om te kunnen omwisselen.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:24

Wie heeft hier een Gatehub wallet? Ik wil er net 1 aanmaken en moet vervolgens mijn mail checken om het te activeren, maar heb echt een heel raar mailtje gehad. Kan me niet voorstellen eigenlijk dat dat echt de bevestiging is?

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:35

cupido1996 schreef:
Ik heb inmiddels ook wat guldens gekocht,
Verder vind ik het op dit moment best lastig als nieuweling. Bij veel sites is een klanten stop, of de id verificatie duurt erg lang. Dus inmiddels zitten er heel wat avonden in en hoop morgen met Coinbase aan de slag te kunnen. Hoop dat de verificatie dan eindelijk rond is.
Wil namelijk graag ripple kopen, maar heb dan eerst litecoin nodig om te kunnen omwisselen.

Je kan ook een account bij Bittrex maken. Dat moet binnen 15 minuten kunnen. Vervolgens kan je daar je Gulden naar toesturen om het dan te wisselen tegen BTC, ETH of USDT. Die drie munten kan je vervolgens weer tegen alles ruilen (waaronder Ripple of LTC)

Pas als je vanaf Bittrex iets naar een wallet buiten Bittrex wilt sturen is verificatie nodig volgens mij. De verificatie kan je daarom doen nadat je lid bent geworden en het platform gebruikt :)

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:46

[/quote]
Je kan ook een account bij Bittrex maken. Dat moet binnen 15 minuten kunnen. Vervolgens kan je daar je Gulden naar toesturen om het dan te wisselen tegen BTC, ETH of USDT. Die drie munten kan je vervolgens weer tegen alles ruilen (waaronder Ripple of LTC)

Pas als je vanaf Bittrex iets naar een wallet buiten Bittrex wilt sturen is verificatie nodig volgens mij. De verificatie kan je daarom doen nadat je lid bent geworden en het platform gebruikt :)[/quote]

Bedankt voor de tip. Het nadeel van Bittrex vind ik dat de site volledig Engels talig is. En dat is voor mij echt niet handig. Ik werk liever met een Nederlands site.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:50

Ik heb mijn best gedaan, maar kan iemand me uitleggen wat de functie is van die sites? Zijn die vergelijkbaar met een beurs ofzo als je cryptocurrency vergelijkt met de aandelenmarkt?
En kan iedereen die zijn of haar pc (die het aankan) aan het werk zet een code vinden van, ik zeg maar wat, 20 cijfers en zo een 'nieuwe' munteenheid starten?
En wat zijn die wallets precies? Ik begrijp inmiddels dat hardware meer van jezelf is en online je je munten nog kwijt kunt raken, maar hoe werkt dat precies?
Hoe meer sites ik lees, hoe meer vragen ik krijg :?

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:27

De coins die je hebt sla je op in een wallet. Die bestaat uit twee delen: een public key en een private key.

De public key mag iedereen weten en wordt gebruikt als mensen iets naar jou willen sturen. Je zou dit kunnen zien als je IBAN. Met de public key kan je ook achterhalen hoeveel coins iemand in die wallet heeft doordat alle transacties zichtbaar zijn. Je weet echter niet van wie die public key is.

De private key is een soort pincode. Als mensen die hebben kunnen ze je coins versturen naar een andere wallet. Als je deze kwijt bent ben jij je coins kwijt.

Je hebt meerdere soorten wallets. Bij de meest veilige optie (veilig tegen hackers) ben jij de eigenaar van jouw public en private key en is de opslag niet verbonden met het internet. Het voorbeeld hiervan is een paper wallet of een hardware wallet.

Een paper wallet is niets meer dan het opschrijven van jouw public en private key. Je hebt vervolgens een app nodig waarmee je dan coins kan versturen.
Een hardware wallet is een fysiek apparaat wat extra beveiliging heeft. Hier staan je public en private keys in opgeslagen. Als je dit apparaat aan je pc hangt kan je hem gebruiken. Vaak zit er nog een pincode op zodat niet iedereen hem in zijn/haar pc kan stoppen. Een veelgebruikte hardware wallet is de nano ledger s. Deze lijkt op een USB stick.

Je hebt ook apps waarbij jij wel de eigenaar bent van jouw private key, maar die wel wat meer risicovol zijn omdat ze bijvoorbeeld op je telefoon staan. Met je telefoon kom je langs allemaal zendmasten, ga je op verschillende wifi netwerken, bezoek je allemaal websites. Hierdoor is er dus een hoger risico dat je spullen gejat worden.

Dan is er ook nog de optie waarbij jij zelf niet de eigenaar bent van jouw private key. Jij bent dan ook niet de eigenaar van jouw geld, net als bij een bank. Als een bank niet wil dat jij geld opneemt, dan kan jij gewoon geen geld opnemen.

Deze situatie zie je vaak bij exchanges. Dit zijn websites waar mensen coins met elkaar ruilen. Op zo'n website kan je bijvoorbeeld aangeven dat je 0.01 Bitcoin wil ruilen voor 150 Ripple. De exchange regelt vervolgens de transactie voor je (mits iemand die hoeveelheid Ripple tegen die prijs wil ruilen). Om dit te kunnen doen hebben ze jouw private key nodig. Een exchange is een groot doelwit voor hackers omdat er veel geld in opgeslagen staat. Als gebruiker moet je maar vertrouwen dat de exchange een goede beveiliging heeft.

Dus: het meest veilige is een wallet die niet verbonden is met het internet.
De minst veilige optie is een exchange, maar die bieden weer gemak voor het ruilen van coins.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:15

Ga ook niet zomaar alsmaar op en neer sturen. elke keer als je geld ergens vandaan haalt en ergens anders heen stuurt kost dit geld! Zeker als je geld weg haalt van een exchange.

Binance bijvoorbeeld:
https://support.binance.com/hc/en-us/ar ... on-Binance

Het weghalen van bitcoins, kost 15.000 x 0.001 = . 15 dollar!
Het weghalen van ethereum kost 1000 x 0,01 = 10 dollar

Daarom laat ik het uiteindelijk ook op de echange staan. Ik wil makkelijk kunnen wisselen, en snel kunnen verkopen als ik dat zou willen. Nu ik ervaring heb hoe het is om je geld ergens vast te hebben zitten. Not fun.

Ja, je bent afhankelijk van de beveiliging van de exchange. Maar ik zit verspreid over verschillende. En heel eerlijk, op die manier je geld verliezen vind ik een kleiner risico dan je geld verliezen omdat je coin crashed.
Ik geloof het allemaal wel. Ik volg zo'n vent op youtube/facebook. Die heeft al zijn long term coins wel in wallets zitten, maar zijn daytrading geld staat gewoon op exchanges, en dan praten we over 10 tot 100 duizenden euros. Als zo iemand het aandurft, tsja, dan maak ik me ook niet zo'n zorgen met mijn 200 euro.

Plus, je kunt er echt wel vanuit gaan dat exchanges hun beveiliging HEEL erg serieus nemen anders zijn ze zo out of business.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:18

Iemand tips hoe ik als leek kan beginnen? Welke wallets zijn betrouwbaar en welke coin kan je nu het beste kopen?

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:13

Helaas heeft bittrex ook een stop voor nieuwe registraties

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:00

Poloniex.com gebruik ik, mocht iemand nog op zoek zijn naar een, ik meen (als ik het goed lees) een Exchange website. Ik heb deze website in gebruik genomen door een vriend die precies weet hoe de trading werkt en wat veilig is en wat niet. Beveiliging is inderdaad extreem, je moet wel een webcam hebben liggen waarmee je je id en gezicht kan fotograferen.

Voordeel is dat, bij twijfel, je je valuta om kan zetten naar USD, die erg waardevast is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:27

Xyris schreef:
Voordeel is dat, bij twijfel, je je valuta om kan zetten naar USD, die erg waardevast is.

Niet naar USD, maar naar USDT -> US Dollar Tether!. Een cryptocurrency die gelijk wordt getrokken met de waarde van de dollar, maar het is niet helemaal hetzelfde. Waarde kan licht veranderen. Maar ja, inderdaad redelijk stabiel.

Ik zou het alleen niet gebruiken om geld tussen exchanges te versturen. Het versturen van USDT is DUUR!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:05

Bedoel ik inderdaad, my bad! En ja, alleen bij onzekerheid omzetten naar USDT, anders direct van de ene cryptovaluta naar de andere, maar het is een fijn vangnet.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:09

Thanks voor de uitleg! Ik denk dat ik het ga begrijpen, zo langzaam aan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:52

Wouw.. hahaha.

Die gast die ik volg verteld me een week geleden. Koop HUSH! HUSH! HUSH! . Dus ik heb bijna 40 hush gekocht a 6 euro.

Staat nu op 18 euro. :D

En ze gaan een fork doen naar Bitcoin Hush, een nieuwe beter variant. Die gast vermoed dat het in no time richting de 100 gaat. Nu even uitzoeken hoe ik mijn hush op de wallet krijg. Want je krijgt die fork alleen als je je geld op een wallet hebt staan.

Hush is trouwens alleen te koop op cryptopia en ze hebben hun registratie gesloten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:30

27 :wow:

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:31

Mijn vriend heeft zn inleg in 3 maanden vertwintigvoudigd met beleggen in cryptocurrency.

Dus het kan wel!
Beetje geluk in combinatie met goed inlezen!

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:06

Het is iig een beter percentage dan wat je bij een bank krijgt voor het zelfde beetje geld :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:18

WTH. Ik had dus nog steeds mijn geld niet op poloniex. Wat ik vorige week vertelde, van dat mijn geld ergens in GDAX hing en nooit verstuurd was?

Blijkbaar, is het van GDAX naar mijn coinbase gestuurd of zo. :O , ipv naar poloniex. Die hoeveelheid aan litecoin zit iig in mijn coinbase wallet en het lijkt erop dat ik ze vanuit Coinbase nu gewoon kan versturen ergens naartoe.

Maar dan is de vraag. Waar naartoe en what to buy.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:32

Iemand die mij wil uitleggen hoe hiermee te starten?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:05

Lees het topic een beetje door, dan krijg je al een idee.
Het is belangrijk om je bij een (aantal) site(s ) in te schrijven, zodat je coins kunt aankopen en ruilen. Er zijn veel sites met een registratie stop, dus dat kan nog een uitdaging worden.

Verder kun je je verdiepen in welke coins je zou willen kopen, en waar je deze kunt kopen. Heb je daar al een idee van?

https://blockgeeks.com/cryptocurrency-investing/ :D

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:16

Shiloh schreef:

lekker! Dat zijn de betere investeringen

Hoeveel geld hebben jullie ongeveer geïnvesteerd in totaal?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:26

Je moet hier echt alleen instappen als je het geld “kunt missen” als de boel instort, dat kan uiteraard altijd... We hopen er allemaal rijk van te worden, maar als je hier in investeert met je allerlaatste spaargeld, dan moet je echt even nadenken... Ga vooral niet FOMO reageren dan... Je kan het een een klap kwijt zijn... Maar ach, spelend op zeker...... beetje risico is wel leuk :D
Ik vind t erg leuk om een beetje ermee te “spelen”...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:56

Serendipity1 schreef:
Shiloh schreef:

lekker! Dat zijn de betere investeringen

Hoeveel geld hebben jullie ongeveer geïnvesteerd in totaal?

Hij is wel weer gezakt hoor. Zit nu weer rond de 15. Maar nog steeds lekker. Heb niet verkocht. Ik verwacht dat die zeker nog verder omhoog gaat de komende dagen.

Eigenlijk zit ik nu in maar 2 coins. Hush en OMG. Totaal iets van 400 of zo? Ik heb wel vertrouwen in deze twee coins. Ik ga wel als het verder gestegen is, mijn inleg eruit halen. Als ik dan alles zou verliezen dan heb ik niks echt verloren.

Ik kijk vooral uit naar dat de Exchanges weer open gaan voor nieuwe registratie. Dan verwacht ik een flinke influx.