Dat verbaast mij dan weer. Je leeft immers samen in dat huis.
Zelfs mijn 3 jarige haalt doorgaans zelf een dwijltje als ze iets om gooit.
Vingertjes op het raam stoort me niet echt dus daar zet ik sowieso geen haast achter.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Die gaat gewoon staan stofzuigen en dweilen op zaterdagmorgen 9uur hoor. En dan heeft hij al op lopen ruimen. Nou hebben mijn ouders een groot huis dus stofzuigen van de gehele begane grond kost al bijna een half uur tot een uur. Ligt er aan hoe precies je doet met meubels verzetten etc.
(WC, badkamer, 2 slaapkamers, woonkamer, herenkamer, aparte keuken, hal en bijkeuken
) 
Cerastes schreef:Ze wast dr handen alleen als ze super vies zijn (op stal/tuin) of als ze plakkerig ofzo zijn... ná het plassen alleen als we gaan eten.
Sizzle schreef:Ik werk voltijd en heb daarnaast nog een bedrijfje.
Dat maakt natuurlijk ook uit.
zonnebloem18 schreef:Ik ken trouwens in mijn omgeving echt niemand die zo poetst als de meesten hier zeggen te doen. Stofzuigen doet iedereen wel bijna dagelijks, maar dweilen of afstoffen doet echt niemand elke dag.
De badkamer en keuken gemiddeld 1 keer in de 2 maanden grondig en ramen wassen hooguit 3 keer per jaar. En nee ik heb echt geen familie of vrienden die enorme smeerpoetsen zijn waar je niets aan durft te raken. We hebben 2 stellen vrienden die wat minder schoon zijn als ons, ieder zo zijn huis en zijn leven, naar de WC gaan sla ik dan wel een keertje over.
MarlindeRooz schreef:Mijn vader werkt ook enorm veel maar die is echt zo iemand met smetvrees.Die gaat gewoon staan stofzuigen en dweilen op zaterdagmorgen 9uur hoor. En dan heeft hij al op lopen ruimen. Nou hebben mijn ouders een groot huis dus stofzuigen van de gehele begane grond kost al bijna een half uur tot een uur. Ligt er aan hoe precies je doet met meubels verzetten etc.
(WC, badkamer, 2 slaapkamers, woonkamer, herenkamer, aparte keuken, hal en bijkeuken
)
snuffie123 schreef:@Sizzle, oeps ik snap de verwarring, maar het gaat om mijn vader en twee broertjes (van 16 en 14). Mijn vader werkt 60 a 70 uur per week en m'n broertjes vertikken wat te doen. Het lijkt me vader ook niet echt uit te maken. Dus als ik niks doe gebeurd er gewoon ook niks. Het interesseert ze niet en als ik er wat van zeg worden ze boos. Dus ik kan er verder niets aan doen helaas. Maar ik ben toch niet de enige waarbij de rest van het gezin niks doet?
snuffie123 schreef:Ik zit een beetje met verbazing dit topic te lezen.
Hebben de bokkers hier die zo weinig schoon hoeven te maken toevallig geen man/gezin?

snuffie123 schreef:Nee ik moet eigenlijk echt elke dag schoonmaken. Ik maak zeker wel een uur of 10 per week schoon en dat is eigenlijk nog te weinig naar mijn zin. Ik vind het zelf echt vervelend, het lukt me niet het huis lekker schoon te houden. Hoe doen jullie dat!!?? Ik wil het echt graag weten!
Wat ok is. Maar het móet niet echt!
bruintje123 schreef:snuffie123 schreef:@Sizzle, oeps ik snap de verwarring, maar het gaat om mijn vader en twee broertjes (van 16 en 14). Mijn vader werkt 60 a 70 uur per week en m'n broertjes vertikken wat te doen. Het lijkt me vader ook niet echt uit te maken. Dus als ik niks doe gebeurd er gewoon ook niks. Het interesseert ze niet en als ik er wat van zeg worden ze boos. Dus ik kan er verder niets aan doen helaas. Maar ik ben toch niet de enige waarbij de rest van het gezin niks doet?
Ik begrijp daarin dat je moeder niet bij jullie woont?
En wie doet de was, de boodschappen, koken?
Het zal toch niet zo zijn dat jij alles moet doen voor je vader en je broers?
)
Af en toe baal ik er alleen wel van, zeker als je ziet dat anderen toch zoveel minder hoeven te doen in het huishouden.
Dus in zekere zin moet ik we echt.
Sizzle schreef:Ik ben nu ook wel benieuwd hoe schoon bij iedereen de auto is.
Die van mij is wel regelmatig een beetje een modderige zandhoop