Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik spendeer liever meteen een keer goed wat aan een auto en veel modellen vind ik ook niet echt mooi. M'n vriend vind het vooral belangrijk dat ik een degelijke, veilige auto koop en is dan ook vrij kritisch. Zijn familie zit in de auto's dus die hebben er gelukkig veel verstand van maar voorlopig word het denk ik sparen voor een toffe Audi A1 1.2 (de 1.0 variant is 2x zo duur, haha). Ik zag ook de Opel Adam voorbij komen als een soort baby 'A1', die spreekt mij ook best wel aan moet ik zeggen!
Alleen qua prijs zit 'ie wel bijna op de prijs van een Audi A1 uit 2011. Dat is dan wel weer iets minder. Ik vind het zelf ook niet zo'n probleem als de Audi die ik uiteindelijk 'wil' aanschaffen wat meer km heeft, het zijn hele degelijke auto's dus daar wil ik best overheen kijken als eerste bakkie.Courses schreef:Heeft er hier iemand toevallig een A1? Hoe zitten die in maandlasten?
het is zeker een aanrader hoor, heerlijk bakkie! Anouk146 schreef:Courses schreef:Heeft er hier iemand toevallig een A1? Hoe zitten die in maandlasten?
Ja hier een tevreden A1 rijder maar wel lease.
Echter moeten wij van werkgever wel onze verzekering zelf betalen, dat is rond de 40 per maand voor mij (all-risk met 7 schadevrije jaren, 27 jaar oud en collectief), belasting geen idee maar dat is makkelijk op te zoeken. Verbruik valt volgens mij echt mee, daar let ik niet zo op uiteraardhet is zeker een aanrader hoor, heerlijk bakkie!
Droomauto's hier zijn Audi R8 en een Bugatti Veyron, beide niet heel bereikbaar.. Alfa 4C vind ik ook erg leuk.
Iets realistischer voor in de nabije toekomst is een Audi A3 limousine of een Alfa Giulia.
Wel fijn om te horen dat de auto bevalt, voordat ik 'm koop wil ik sowieso even na gaan of de A1 veel voorkomende kwaaltjes heeft of iets dergelijks, maar tot dusver is dat toch wel m'n nummer 1 optie. Ik had laatst globaal even wat opgezocht, de belasting was iets van €37 p.m (omgerekend van het kwartaal bedrag) als ik het me goed herriner, best een lichte auto met 1050kg leeg!
Courses schreef:Jaloers hoor! Elke keer als ik nu een A1 voorbij zie komen dan kijk ik toch even omWel fijn om te horen dat de auto bevalt, voordat ik 'm koop wil ik sowieso even na gaan of de A1 veel voorkomende kwaaltjes heeft of iets dergelijks, maar tot dusver is dat toch wel m'n nummer 1 optie. Ik had laatst globaal even wat opgezocht, de belasting was iets van €37 p.m (omgerekend van het kwartaal bedrag) als ik het me goed herriner, best een lichte auto met 1050kg leeg!

Welk merk is dit, herken het niet?
Dannon schreef:Een alfa-meisje!![]()
Goede smaak. Ik rij nu sinds twee maanden in een auto waar ik al jaren naar zat te staren... een Alfa Romeo Giulietta! (Mijn eerste auto ooit was ook een Alfa, geweldig gevoel weer!)
En sinds deze week ook met trekhaak. Zaterdag kijken wat mijn PRE er van denkt?
SaraViavia schreef:Oehh komen gave autos voorbij! Ik heb mn droomauto eigenlijk al wel. Misschien staat een Range Rover nog nét iets hoger, maar deze stond eigenlijk altijd al in mn Top 5 dus ik ben er hartstikke blij mee.
[ [url=m/UeE8vk.jpg]Afbeelding[/url] ]
ikke schreef:SaraViavia schreef:Oehh komen gave autos voorbij! Ik heb mn droomauto eigenlijk al wel. Misschien staat een Range Rover nog nét iets hoger, maar deze stond eigenlijk altijd al in mn Top 5 dus ik ben er hartstikke blij mee.
[ [url=m/UeE8vk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wanna-bee Range Rover........
SaraViavia schreef:ikke schreef:Wanna-bee Range Rover........
Haha sorry maar wat bedoel je?
ikke schreef:ikke schreef:Wanna-bee Range Rover........
Is uiteraard sarcastisch bedoelt.
BMW heeft indertijd Rover gekocht voor de naam Mini en de 4x4 kennis van Land Rover.
De L322 Range Rover (2003 - 2013) was eigenlijk bedoelt als BMW X7 maar is door Ford toen in de overname bedongen als exclusief voor Range Rover. BMW heeft wel de volledige uitontwikkeling van het model gedaan voor Ford.