Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:53

vonneke schreef:
Wiifke wat zijn geaarde wanden?

Net als de aarde van een stopcontact zijn onze muren in de douchecabine voorzien van een soort van netten die aangesloten zijn op de aarde pen.

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:13

Leuk topic. Ik lees graag mee.

Wij hebben 2 jaar geleden een huis gekocht in Duitsland en hebben eerst op de beneden verdieping alles aangepakt. nieuw toilet, keuken, vloeren, wanden laten stucen. Het was erg oud en jaren niks aan gedaan. Gelukkig zitten er kunstof kozijnen in dus daar hadden we geen omkijken na.
We slapen op het moment nog steeds beneden. (daar hebben we ook 1 slaapkamer.)
Boven zijn we nu nog druk aan het isoleren.
We hebben 3 slaapkamers boven en nog een ruimte waar de badkamer moet komen in de toekomst.
Zoals vaak in Duitsland is ook ons huis volledig onderkelderd. Het gekke is alleen dat ook de badkamer zich daar bevind haha. We zijn er inmiddels aan gewent en omdat we toch op de begane grond slapen maakt het nu voor ons niet veel uit. Maar zodra boven alles af is gaan we lekker boven slapen en willen daar uiteraard ook een badkamer maken. Wel zo handig.

Zal binnenkort proberen foto's te plaatsen als jullie dat leuk vinden.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:41

Ik had even het begin het het nieuwe topic gemist :')
Wij hebben ook een commode als wastafel staan! Dubbele bak erop, nu alleen nog kranen! Overigens moet alles nog gedaan worden bij ons in huis, hopelijk van de zomer erin!

Dit is ons meubel trouwens, hij wordt blanc gelakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:28

@ldj: handig gedaan. Ik hoop dat ie gaat bevallen, want met 2 wasbakken zie ik dat je op de vloer deels een plint hebt zitten en meestal staat het niet fijn als je je tenen niet goed onder een kastje kwijt kunt.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:41

Dat is scherp Dubbeldun! We kunnen nog wel die plint weghalen als het nodig is!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:45

GamblersCup schreef:
Prachtige badkamers en tegels zie ik voorbij komen...!

Vraagje aan de mensen met een bank voor de cv: neemt dat niet veel warmte weg?

Kwa warmte merkte ik in mijn vorige huis echt geen verschil. Hooguit dat mijn leren bank het niet heel fijn vond hihi

pNg schreef:

Wij hebben 2 jaar geleden een huis gekocht in Duitsland en hebben eerst op de beneden verdieping alles aangepakt. nieuw toilet, keuken, vloeren, wanden laten stucen. Het was erg oud en jaren niks aan gedaan. Gelukkig zitten er kunstof kozijnen in dus daar hadden we geen omkijken na.
We hebben 3 slaapkamers boven en nog een ruimte waar de badkamer moet komen in de toekomst.
Zoals vaak in Duitsland is ook ons huis volledig onderkelderd. Het gekke is alleen dat ook de badkamer zich daar bevind haha. We zijn er inmiddels aan gewent en omdat we toch op de begane grond slapen maakt het nu voor ons niet veel uit. Maar zodra boven alles af is gaan we lekker boven slapen en willen daar uiteraard ook een badkamer maken. Wel zo handig.

Wat is onderkelderd :o
Klinkt als een flink project zeg! Doen jullie het meeste zelf? Ben benieuwd naar foto's, altijd leuk!

Zijn hier mensen die hun wasmachine en droger gestapeld hebben? Welke hebben jullie onderop staan en hebben jullie er nog iets tussen? Ik ga na de verhuizing stapelen, en wilde wasmachine bovenop doen, maar ouders zeiden dat beneden beter was. Dacht om er zo'n tussenplaat met waterbak tussen te doen, maar als hij beneden staat gaat hij daar natuurlijk onder, weet alleen niet o er dan nog iets tussen moet. Ik dacht van wel maar hoor overal van niet?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:50

Droger moet altijd boven, ivm het gewicht. Zo heb ik het in ieder geval altijd geleerd. Bij ons bevalt het prima.
Ik heb naast de wasmachine en droger een oud keukenblokken met aanrecht staan, dus daar zet ik alles gelijk op, maar anders had ik er zo'n tussenstuk met schuifplank tussen gewild.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:52

Wasmachine is veel zwaarder, die hoort onder te staan. De relatief lichte droger er bovenop.
Ook wel zo veilig bij een eventuele lekkage aan je wasmachine.

Er zijn tussenstukken te koop.

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:55

@knabbelgirl: onderkelderd? haha dat betekend dat we onder de hele oppervlakte van ons huis een kelder hebben. :D

wat dat stapelen betreft: ik weet ook niet beter dan dat de wasmachine onder moet en de droger erboven op. Zo had ik het ook in ons vorige huis en toen ik de droger kocht werd me dat ook geadviseerd. ik had ook zo'n plank ertussen. erg handig want zo kun je de was gelijk opvouwen als je het uit de droger haalt.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:57

Hier ook wasmachine onder en wasdroger boven :) .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:09

Ik moet er niet aan denken om de wasmachine er op te tillen :D (volgens mij zakt dan de droger door zijn stutten :D ) en wat te denken als er eens iets aan gerepareerd moet worden en hij moet er weer af....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:15

Wasmachine onder , droger er boven op idd
Kan gewoon zo gestapeld worden
Maar je hebt er ook tussenstukken voor met of zonder uitschuifbaar deel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:51

Ik zou sowieso gaan voor iets van een tussenstuk, want een wasmachine kán behoorlijk trillen en als de droger er los op staat kán hij eens over de rand gaan.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:03

knabbelgirl schreef:
GamblersCup schreef:
Prachtige badkamers en tegels zie ik voorbij komen...!

Vraagje aan de mensen met een bank voor de cv: neemt dat niet veel warmte weg?

Kwa warmte merkte ik in mijn vorige huis echt geen verschil. Hooguit dat mijn leren bank het niet heel fijn vond hihi

pNg schreef:

Wat is onderkelderd :o
Klinkt als een flink project zeg! Doen jullie het meeste zelf? Ben benieuwd naar foto's, altijd leuk!

Zijn hier mensen die hun wasmachine en droger gestapeld hebben? Welke hebben jullie onderop staan en hebben jullie er nog iets tussen? Ik ga na de verhuizing stapelen, en wilde wasmachine bovenop doen, maar ouders zeiden dat beneden beter was. Dacht om er zo'n tussenplaat met waterbak tussen te doen, maar als hij beneden staat gaat hij daar natuurlijk onder, weet alleen niet o er dan nog iets tussen moet. Ik dacht van wel maar hoor overal van niet?

Droger altijd boven op, mocht er iets gebeuren ben je verzekerd. Met de wasmachine bovenop niet. Daar kwamen mijn buren vorig jaar achter toen de wasmachine door een kapotte veer aan de wandel ging en naar beneden klapte, ze kregen niets terug van de verzekering.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:20

Dank jullie wel voor alle antwoorden! Droger bovenop dus hihi. Dacht makkelijk natte kleding naar beneden gooien ipv tillen maar maakte ook niet zoveel uit.
Had inderdaad een tussenstuk met uittrekdeel op het oog als de droger bovenop ging :)
Bedankt voor alle antwoorden

Ahh ik snap het PNG! Dat is wel ideaal zeg!

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:47

Ik sliep laatst in een hotel waar ze gebruiksvoorwerpen tot meubels hadden omgetoverd :) misschien vinden jullie het leuk ter inspiratie, het lijkt me niet al te ingewikkeld om zelf te maken.

Mandjes van fietsstuur+rek
Afbeelding

Spiegel van een tennisracket
Afbeelding

Nachtkastje van opgestapelde boeken met een riem eromheen
Afbeelding

Daarnaast hadden ze ook nog van parapluhandvatten een kapstok gemaakt, en van een omgekeerde hark aan de muur een wijnglashouder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:51

Best leuk, maar als je alles in één kamer hebt best druk voor mijn gevoel.
Voor het mooie had ik nog even de tiewraps van het stuur op lengte afgeknipt ;)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:28

Super leuk gedaan!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is ons huisje.

Let niet op de laatste troepjes.
Ik wil dus het dressoir heel graag een ander kleurtje geven maar weet niet zo goed welke kleur.
Iemand ideeën?
Dat houten kastje ernaast hoort eigenlijk in de gang maar onze lieftallige pup sloopt alles en die zit los in de gang als we er niet zijn. Die moet nog even een betere tijdelijke plek krijgen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:33

Ik zou het dressoir niet schilderen! Volgens mij is het fineer, dus minder makkelijk mooi te schilderen en ik vindt het juist een van je mooiste meubelstukken in combi met roze en groen. Anders word het miss wel wat saai.

De tafelstoelen zou ik groen verven, zelfde kleur of net tintje grijzer/donkerder als je muur. Dan komt het veel mooier over bij je tafel en muur foto.

Ziet er gezellig uit zo!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:35

Ik vind het roze heel gedurfd en je eettafel vind ik geweldig :)
Het dressoit zou ik ook zo laten; mooie warme houtkleur.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:48

Hij is heel erg beschadigd dus moet wel laagje verf overheen.
Stoelen zijn net met vrij veel moeite roze :')
Vind juist ook leuk :))
We zaten er aan te denken om misschien de kast een tint donkerder dan de muur te doen

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:49

DubbelDun schreef:
Ik vind het roze heel gedurfd en je eettafel vind ik geweldig :)
Het dressoit zou ik ook zo laten; mooie warme houtkleur.

Dank je!
Zelf gemaakt :D
Voordeel is wel dat ik samenwoon met een vrouw haha

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:05

Ziet er gezellig uit Anne, die roze stoelen <3 en heerlijk al die planten in huis!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:30