Welke activity tracker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:26

Ik krijg helaas een allergische reactie door de siliconen. Nu doe ik steeds tape rond het bandje en dat lukt prima. Verder bevalt ie goed! Mij motiveert het heel erg om dagelijks de 100% te halen haha :P

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:30

Even een vraagje voor jullie experts!
Maken jullie veel gebruik van de activity trackers ? En ik ben zelf op zoek naar 1, zie alleen door de bomen het bos niet meer.

Ik wil graag een met de volgende opties;
-waterdicht
-gps die ook vertaald naar een route, ( weet niet of dat standaard is met gps? Dat je een route kunt zien op je telefoon)
- hartslag meter.

Overige opties zijn welkom
Had zelf al een beetje mijn interesse in de Garmin vivosmart hr+ maar vindt het ook weer zoveel geld voor iets waarvan ik niet zeker weet dat ik het heel veel zal gebruiken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:56

deflin schreef:
Even een vraagje voor jullie experts!
Maken jullie veel gebruik van de activity trackers ? En ik ben zelf op zoek naar 1, zie alleen door de bomen het bos niet meer.

Ik wil graag een met de volgende opties;
-waterdicht
-gps die ook vertaald naar een route, ( weet niet of dat standaard is met gps? Dat je een route kunt zien op je telefoon)
- hartslag meter.

Overige opties zijn welkom
Had zelf al een beetje mijn interesse in de Garmin vivosmart hr+ maar vindt het ook weer zoveel geld voor iets waarvan ik niet zeker weet dat ik het heel veel zal gebruiken.

Je hebt het horloge continu om, dus je gebruikt het in principe 24/7. :)

Ik heb er zelf echt heel veel aan. Door de Q-koorts een aantal jaar geleden heb ik een aandoening aan de sinusknoop van mijn hart overgehouden. Dat gaat heel goed zonder medicijnen, maar door de hartslagmeter zie ik precies wanneer het niet goed gaat, mijn hartslag in rust gaat dan behoorlijk omhoog. :j

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:02

Oh dat os voor jou dus echt een uitkomst ! Welke heb jij dan?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:40

deflin schreef:
Oh dat os voor jou dus echt een uitkomst ! Welke heb jij dan?

Fitbit Charge 2.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:52

Ik ben nog steeds heel blij met mn polar a 360. Geen gps en ik heb nog steeds oude telefoon, dus niet gekoppeld, maar daar heb ik geen last van verder.
Ik doe hem wel vaker af dan mn oude horloge. Ben toch bang dat hij stuk gaat op stal met stoten. Nu met jas aan, zal dat niet snel gebeuren, maar toen ik met korte mouwen liep, liet ik hem op stal snel af.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 09:57

Ik heb via de sportschool een week de polar A360 mogen testen.
zelf heb ik daarna de fitbit charge 2 gekocht.

De polar vond ik erg fijn omdat je verschillende sporten, o.a. paardrijden kon kiezen maar ik vond dat deze in de weg zat met sporten. vond hem erg uitsteken vanaf mijn pols en zat niet fijn met strakkere kleding.

Fitbit charge 2 vind ik fijner zitten met het sporten, enige minpuntje is dat je geen paardrijden kan selecteren

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:11

Echt? Ik had een andere gekregen, maar die was te groot. Ik heb hele dunne polsjes, dus gekeken en gemeten en de polar zit juist erg fijn. Ik wilde ook per se waterdicht.
Op die van mij kun je geen paardrijden kiezen. Maar misschien kan dat als je hem koppelt ofzo?

Vriendin van mij heeft die fitbit2 en kiest fietsen als ze gaat paardrijden.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:49

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:02

Ik heb nu een jaar de Polar m200 en ga verder kijken.
Opzich een fijn horloge. 1 keer terug gestuurd voor reparatie en na 2 wkn een nieuwe gekregen.
Het nadeel vind ik dat het soms wel 10 min duurt voor hij de gps pakt. Ook de hartslag is niet altijd even nauwkeurig en tijdens de kou registreert hij hele maffe dingen of niets ...... en dat ligt niet aan mij ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:35

merel_gomez schreef:
Delfin: welke is het geworden?

Ik ben mij al 3 dagen aan het inlezen Tomtom 3, polar 340 zijn tot nu over gebleven wat de voorkeur heeft . Zag nu ook de garmin ....zoveel keus..
heb wel dunne smalle pols dus wil ook niet te grof...

Dan zou ik echt mn polsen opmeten en daar al een selectie in maken welke passen. Ik had eerst een tomtom en die was super, maar paste me echt niet. Heb nu al ruim een jaar de a360 en die past precies, maar mag geen mm groter. Bandje kan nog wel veel strakker, maar gaat echt om het klokje zeg maar.
De fitbit had nog iets beter gepast, maar ik wilde waterdicht en die zou dat niet zijn.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:35

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:53

Vriend en ik hebben deze week ook een activity tracker gekocht.
Wou eerst een polar (370 of 430 meen ik) maar die heeft geen verwisselbare bandjes en dat is met mij en mijn werk wel nodig...
Toen TomTom Spark 3 Cardio + Music of de TomTom Avenger. Maar blijkt dat de GPS van TomTom niet nauwkeurig is en in bosgebieden vaker geen signaal vind. Daarbij doet TomTom ook erg weinig aan updates om dingen te verbeteren.
Ook houd TomTom alleen bij hoe lang je geslapen hebt en niet hoe/in welke fases.

De Garmin Vivoactive 3 is de opvolger van de Vivomove HR met een stuk meer opties. Echter kan je hier weer niet zelf apps op instaleren en ben je afhankelijk van software updates.

Zo kwamen wij uit bij de Fitbit Ionic. Heeft een extra meetpunt voor de hartslagmeting ten opzichte van andere Fitbit modellen. Deze heeft ook wifi waardoor je apps op je horloge kan zetten en blijft je horloge altijd in ontwikkeling mits je dit wil.
Het kostenplaatje tussen de Garmin of deze was niet zo verschillend waardoor we voor het horloge met de meeste opties op termijn zijn gegaan.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:58

Ik heb de gearfit 2, die kun je koppelen aan je Android telefoon en bv ook paardrijden kiezen.
GPS, waterdicht, leuke extra functies. Ik doe nu een wedstrijdje met m'n man wie de meeste stappen heeft..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:55

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:47

Ik heb de S, maar nog heel veel gaatjes over. Het gaat echt om het klok gedeelte zeg maar. De tom tom bleef uitsteken. Bandje kon strak genoeg en nog strakker.

Bandje van de polar is trouwens heel fijn. Heb altijd leren bandjes gehad en fossil horloges. Daarna een adidas sporthorloge, maar continu last van het plastic materiaal. Nu geen last.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:04

Ik heb speciaal de Garmin Vivosmart 3 omdat die fijn is, maar wel alles heeft behalve gps. Plus, had er flink wat korting op.
Ik ga elke week zwemmen en moest dus wel een volledig waterdichte hebben.
Ben erg blij dat ik een activity tracker heb, leer er veel uit, ook in combi met de mfp app en ben er ook echt actiever door.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:54

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:17

Ik heb de gearfit 2 van Samsung, maar heb er toch wel wat dingetjes mee. Zo telt hij de trappen en kcal niet nauwkeurig. Batterij laadt maar op tot 89% overigens gaat hij dan net zo lang mee als toen hij nog 100% aangaf. Resetten heeft niet geholpen helaas. Ik heb hem via MP nieuw in doos gekocht. Helaas geen bon dus kan hem niet ter reparatie aanbieden. Maargoed voor de rest is het een prima ding en heb ik er toch wel plezier van.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:30

merel_gomez schreef:

Ik ben mij al 3 dagen aan het inlezen Tomtom 3, polar 340 zijn tot nu over gebleven wat de voorkeur heeft . Zag nu ook de garmin ....zoveel keus..

Het is de Garmin vivosmart hr+ Geworden ! En ben er echt super super blij mee !!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:51

deflin schreef:
merel_gomez schreef:

Het is de Garmin vivosmart hr+ Geworden ! En ben er echt super super blij mee !!

Fijn is die hè! Ik heb hem ook en ben er ook zo blij mee.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:26

Ik kwam er gisteren achter dat de fitbit en Garmin blijkbaar niet compitabel zijn met het telefoon merk Huawei. Misschien een goede tip voor hier, want die van mij kan ik nu terug brengen helaas.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:15

__Leonie schreef:
Ik kwam er gisteren achter dat de fitbit en Garmin blijkbaar niet compitabel zijn met het telefoon merk Huawei. Misschien een goede tip voor hier, want die van mij kan ik nu terug brengen helaas.

Sorry dat ik dit topic ophaal, maar ik was benieuwd naar of je weet welke merken er wel met Huawei compatibel zijn?

Ik ben op zoek naar een activitytracker die ook in het zwembad veilig te gebruiken is (ik werk in het zwembad) en dus compatibal is met Huawei.