[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:26

Wij trouwen in juni en in juli krijgen we de sleutel. Nu alles qua hypotheek rond is is dat echt een fijn gevoel. We gaan lenen op onze max, maar huren nu particulier in Amsterdam dus het was al duur :') En anders konden we ook niet in Amstelveen een mooi huis kopen. Gelukkig gaan we als het goed is in de komende jaren nog doorstijgen qua inkomen.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:33

Hier een mening over de hypotheker.Wij hebben 11 jaar geleden door hun onze hypotheek laten verzorgen en zijn er zeer tevreden over.
Vorig jaar een ander huis gekocht en alles weer goed geregeld door hun.
Eind november wilde we extra aflossen en dat kon niet met onze huidige hypotheek.
De hypotheker heeft alles netjes om laten zetten en gewoon perfect geregeld.
Wij zijn dus heel erg tevreden over de hypotheker.

Iemand hadden het hier over de hypotheek met een man als vrachtwagenchauffeur.
Mijn man is ook chauffeur en wij hebben alleen op het basis salaris een hypotheek genomen.
Konden wel zoveel % aan overuren mee laten tellen maar als je door omstandigheden ziek of arbeidsongeschikt wordt dan moet ook die hypotheek opgehoest worden.
Maar konden 11 jaar geleden veel hypotheek krijgen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:08

Wij komen net weer van de hypotheek adviseur vandaan. Alles word nu echt snel in gang gezet zodra wij alle documenten hebben verstuurd.

En hij ziet verder geen problemen. We kunnen makkelijk het bedrag lenen wat we willen lenen dus dat is ook wel fijn om te horen.

Wij gaan inderdaad ook een samenlevingscontract opstellen en tekenen samen met de overdracht.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:46

Helaas hebben de andere kopers ons overboden en moeten we weer verder kijken voor wat anders

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:07

Nicje87 schreef:
Helaas hebben de andere kopers ons overboden en moeten we weer verder kijken voor wat anders

Dat is ook zuur :( mag een makelaar met meerdere tegelijk in onderhandeling zijn dan?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:09

JenniferU schreef:
Nicje87 schreef:

Dat is ook zuur :( mag een makelaar met meerdere tegelijk in onderhandeling zijn dan?

Jazeker, dat is voor hun de mooiste handel!
Dan wordt er tegen elkaar opgeboden.

Vanavond gaat mijn man met dochter bij een huis kijken in onze wijk die al een week op funda staat, maar er mocht nog niet bezichtigd worden. Vanavond is daar openhuis. Ze, dus de makelaar, willen maar al te graag dat daar heel veel gegadigden op af komen :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:51

Ah wat jammer zeg, Nicje!

Ga jij niet mee Bloem?
Waar zoeken jullie eigenlijk een woning? Weer in Leiden gewoon?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:52

Fee_ schreef:
Ah wat jammer zeg, Nicje!

Ga jij niet mee Bloem?
Waar zoeken jullie eigenlijk een woning? Weer in Leiden gewoon?

Nee, ik kan niet :), mocht het mijn man aanspreken gaan
we gewoon nog een keer zodat ik het ook kan zien.

Ja, ik zal je een pb sturen.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:38

Mag ik me ook melden?
Wij zijn bezig met een eensgezinswoning in Rhoon! :) Hypotheek is bijna rond! en dan moeten we nog 2 maanden wachten op de sleutel omdat de verkopende partij nog een nieuwe woning heeft... En dan kan het klussen gaan beginnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:30

Zo, ik heb vanmiddag 2 huizen bekeken.. 1e die qua ligging heel fijn was, was ook wel een leuk huis, maar boven alles enkelglas en hele dak asbest.. Makelaar was een chagrijn en aan het eind vertelt ze nog dat er al een bod ligt.. Hadden ze me ook wel even over kunnen informeren. De straat vond ik ook wel erg krap en lopen hele dag studenten langs (doorgang van station mbo school) en 's avonds heb je auto's van de sportschool in de straat.. Dus dat wordt m niet.

2e huis was echt netjes, zijn geld echt waard en veel ruimer qua zicht en straat. Naar deze ga ik nog een keer toe met mijn vader. :j

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:55

Jammer dat de eerste een domper was. En wel leuk dat de tweede wel wat lijkt :D

Dit is het huis waar we naast gegrepen hebben. http://www.funda.nl/koop/hoofddorp/huis ... straat-44/

Best lastig weer verder zoeken. Het lijkt het toch allemaal net niet.
Onze eisen zijn:
Zonnige tuin, grote tuin, minimaal 100 vierkante meter woonoppervlakte in Hoofddorp Max: 245.00 incl. Kk ivm nhg.
Voldoende parkeergelegenheid. Rustige straat etc.

Hebben jullie ook zo'n eisen lijstje?
Laatst bijgewerkt door Nicje87 op 14-04-16 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:56

Nicje87 schreef:
Jammer dat de eerste een domper was. En wel leuk dat de tweede wel wat lijkt :D

Dit is het huis waar we naast gegrepen hebben. http://www.funda.nl/koop/hoofddorp/huis ... straat-44/

Best lastig weer verder zoeken. Het lijkt het toch allemaal net niet.
Onze eisen zijn:
Zonnige tuin, grote tuin, minimaal 100 vierkante meter woonoppervlakte in Hoofddorp Max: 245.00 incl. Kk ivm nhg.

Ons huis voldoet wel, alleen das niet in Hoofddorp hihi :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:05

Ah leuk dat je de tweede nog keer gaat bezoeken.

Onze 'eisen' zijn mogelijkheden tot katvriendelijk maken van de tuin / voordeur. Liefst schuur aan de voorkant. Liefst geen bad. Wasmachine niet kn keuken/badkamer. Rustige buurt. Max 175.000. Is nog wel te doen hier in Ede :)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:06

Ja hier ook zo'n eisenlijst :j

Minimaal 140 m2 woonoppervlak
4 ruime slaapkamers
Grote tuin
Garage
En ook Max 245000 incl kk ivm nhg grens

Wij hebben de koopovereenkomst getekend en mochten daarna een leuke sticker plakken :D

Afbeelding

Wij lenen ook niet maximaal want we willen als het even kan onder nhg blijven.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:09

Nicje87 schreef:

Ja dat had (heb) ik en alles kunnen aanvinken

Ik zocht :

liefst hoekhuis grote ramen voor en achter en met zijraam
> 110 m2 inhoud
Vijf slaapkamers
L of Z vormige woonkamer
liefst een haard of houtkachel
garage, liefst inpandig te bereiken
tuin op zuiden of zuid-westen
geen kluswoning
veel parkeervakken en niet parkeren aan de straat
woonerf of doodlopende straat

En wat is het geworden;

Ik vond:

een 2 onder 1 kap
115 m2 inhoud
vijf slaapkamers
Grote ramen voor en zijraam en grote schuifpui achter
een l-vormige woonkamer
een open haard met deurtjes er voor
garage inpandig te bereiken via keuken
tuin op zuiden
parkeervakken, en we hebben naast de woning eigen oprit en garage.
aan het einde van woonerf en ook nog eens doodlopend door paaltje.
en het aller belangrijkst ... meubels optillen, er in zetten en wonen

Hoe geweldig is dat, als het zo precies aansluit met ons wensen lijstje.
Nu nog hopen dat we leuke buren treffen :P
Daar komen we over 2 maanden achter :)
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 14-04-16 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:18

Hee paul schreinemacher dat die nog makelaar is of is dat familie van? :D wel een stoere sticker,

Mijn wensenlijstje is op,zich simpel. Waar ergens in de benelux frankrijk of duitsland :+ . Rustige ligging. Bij voorkeur uitzicht. Alles begane grond met liefst een extra ruimte om te prutsen. Rolstoel geschikt of te maken. Plek voor scootmobiel. Parkeerruimte aan huis ivm aanhangwagen. Ruimte buiten voor mij en de honden. Moet wel direct bewoonbaar/veilig zijn. Kleur van keuken, douche, wanden isolatie ja of nee volstrekt onbelangrijk. Afhankelijk van welk land maximaal 150000 euro of 120000 euro of 80000 euro. _O-

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:31

Gefeliciteerd flore! Super leuk die sticker! Onder voorbehoud nog nooit gezien. Misschien ook nooit op gelet. Bridget had ik al gefeliciteerd volgens mij haha.

Leuk alle eisenlijstjes!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:38

Coole sticker zo, ik kom hier heel af en toe zoiets tegen, geeft wel duidelijkheid!
Wij gaan maandag de voorlopige koopovereenkomst tekenen, het was nog even lastig om een datum te vinden dat zowel de makelaar als wij allebei kunnen.
Daarna gelijk door naar de financieel adviseur, die belde dat de offerte voor de hypotheek binnen is dus dat past precies zo na elkaar.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:39

Nicje87 schreef:
Gefeliciteerd flore! Super leuk die sticker! Onder voorbehoud nog nooit gezien.

We hadden dat ook, maar onze makelaar reed een paar uur geleden voorbij en wisselde het bordje verkocht onder voorbehoud om naar verkocht en aan de andere kant staat gefeliciteerd. :):)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:03

Uiterlijk 25 mei krijgen we het bordje met 'verkocht' of eerder als de financiering van de kopers eerder rond is. Ik zie deze stickers ook steeds vaker, is wel fijn :j .

Karuna, ken je Paul? Ze bestaan al 40 jaar, volgens mij het oudste makelaarskantoor hier in de omgeving. Hele aardige vent!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:06

Ik heb met in ieder geval familie op school gezeten voor zover ik weet en idd in de regio daar zo ongeveer de meest bekende makelaar. Ben groot gegroeid in Bergen en heb oa in Venlo gewoond en daar hts gedaan. Ben vandaag 48 geworden dus reken maar uit. :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:10

Wij zijn op zoek naar een vrijstaand huis met voldoende grond zodat paard mee kan. Verder minstens 4 slaapkamers, niet aan een drukke weg en dichtbij een dorp, aangezien we twee erg jonge kindjes hebben en we wel willen dat zij straks op de fiets weg kunnen. We willen ook niet in ruimte achteruit gaan (>150 m2 en >440 m3)
Liefst een huis dat bewoonbaar is, maar waar nog wel enig werk aan is. Blijkt toch een aardig pittig wensenlijstje te zijn :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:22

Flore schreef:
Uiterlijk 25 mei krijgen we het bordje met 'verkocht' of eerder als de financiering van de kopers eerder rond is. Ik zie deze stickers ook steeds vaker, is wel fijn :j .

Karuna, ken je Paul? Ze bestaan al 40 jaar, volgens mij het oudste makelaarskantoor hier in de omgeving. Hele aardige vent!

Ik heb bedankt voor die sticker..... Ken mensen die hebben 3 keer de sticker eraf kunnen trekken :=

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:25

Gefeliciteerd Karuna met je verjaardag!

Paarden aan huis zou mijn droom zijn, maar in deze omgeving onbetaalbaar helaas.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:27

Wij zijn pas net begonnen met het samenstellen van zo'n lijstje. We hebben nu dit:
* 5 kamers (waarvan dus 4 slaapkamers, of de mogelijkheid daartoe)
* zonnige tuin
* kindvriendelijk (maar dat is dat hele dorp wel, vol met speelpleintjes en bijna geen grote doorgangswegen)
* weinig aan hoeven doen (liefst alleen de hoogstnodige cosmetische dingetjes om het een beetje eigen te maken, nieuwe keuken en badkamer kan op termijn, maar voor de eerste tijd moeten we er op zijn minst mee kunnen leven)
* hierdoor komen we eigenlijk uitsluitend uit op nieuwere bouw v.a +/- 1980
* velserbroek (of haarlem noord excl. Indische buurt en vogelenbuurt als daar iets binnen onze eisen en budget valt, wat we niet verwachten)
* precieze budget zal nog afhangen van salarisonderhandelingen, maar vermoedelijk 260/265 duizend
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 14-04-16 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt