Op zoek naar appartement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:14

Hannanas schreef:
Stufi naar de 800€ tillen moet toch terugbetaald worden?
Ik zou echt hemelsbreed zo ver mogelijk van leningen gaan zitten!!! :oo

Stufi buiten de gewone beurs om moet inderdaad terug betaald worden :) Dat is met elke lening zo. Overigens is de lening van de DUO wel de 'goedkoopste' in zijn soort.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:14

Courses schreef:
Hannanas schreef:
Stufi naar de 800€ tillen moet toch terugbetaald worden?
Ik zou echt hemelsbreed zo ver mogelijk van leningen gaan zitten!!! :oo

Stufi buiten de gewone beurs om moet inderdaad terug betaald worden :) Dat is met elke lening zo. Overigens is de lening van de DUO wel de 'goedkoopste' in zijn soort.

Ik weet hoe het werkt.
Ik zou er zo ver mogelijk weg van blijven.

smurfje

Re: Op zoek naar appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:35

Een tijdje geleden wat gepost hier. En tot die tijd mee gelezen. Maar er schoot me wat te binnen.

Kan je niet een grote caravan neer zetten bij de camping aan de heide? Dan hebben ze voor de zomer tijd om te sparen en verder te zoeken?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:49

Kwam via Marktplaats de volgende site tegen; kamerstunt.nl

Staat bv in Amersfoort wat op voor 431 pm
Zowel kamers als appartementen te huur. Ook in omgeving Hilversum.

Gratis inschrijven zag ik. Misschien ff spieken!

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:02

Nou, kijk maar uit dat dat dan ook weer zo'n oplichterswebsite is... al zal TS daar nu wel voor op haar hoede zijn.

Wat ik me afvroeg: hoe belangrijk is het dat je dochter echt in de buurt blijft wonen? Want elders in het land is het vaak echt betaalbaarder en makkelijker te vinden (noorden, etc). Ik ken jullie situatie niet, misschien is er reden om dochter dichtbij huis te houden.

(En natuurlijk, het krijgen van een baby is daar op zich al reden genoeg voor! Maar als zo'n huisje er domweg niet is, en dochter zich als jonge moeder al onmiddellijk in de schulden moet steken om uberhaupt te kunnen wonen, dan kan dat het begin zijn van een voortslepende schuldenellende voor de rest van haar leven. Dan moet er misschien toch ergens water bij de wijn...)

Maar ik heb makkelijk praten, hoor. Ik hoop echt dat er een oplossing komt! Als ik bij jullie in de buurt woonde, zou ik mn ogen en oren voor je openhouden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:12

Aangezien dochterlief flink afhankelijk is van moeder ivm oppassen etc zal verder weg gaan wonen een issue zijn

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:15

Ja, oppas is natuurlijk ook een ding...

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:16

Maar de toekomstige vader werkt niet, dus die kan toch oppassen?

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:20

Tja, wij kennen de situatie natuurlijk niet echt... misschien heeft de vader ook wel wat problemen waar wij niets van weten.

Echt rottig dat het zo ontzettend moeilijk is om wat te vinden, als je een minder grote portemonnee hebt.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:38

TS. Als de nood toch zo hoog is, kan je dochter voorlopig bij je andere dochtertje op de kamer slapen? Zet je toch gewoon een stapelbed neer. Duurt toch nog wel even voordat de baby komt en kun je van daaruit samen met dochterlief verder zoeken. Zou van de vriend niets verwachten verder. Niet ideaal, maar dan heeft ze in ieder geval een dak boven haar hoofd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:52

future_vet schreef:
Maar de toekomstige vader werkt niet, dus die kan toch oppassen?

:)* Goh, had ik nog niet zo bekeken.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:02

Ligt ook nog aan waarom hij is afgekeurd natuurlijk. De hele dag op een baby passen kan een flinke belasting zijn als je zelf niet gezond bent.
Ts wat balen dat het niets geworden is met dat appartement! Klonk zo ideaal, maarja iets tè ideaal dus...
Blijven zoeken en proberen dus maar weer.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 21:50

Te ver weg is ivm oppassen niet handig.
Kan natuurlijk wel,maar dan zou ze haar opleiding moeten opgeven en moeten gaan werken.
(en ook dan heeft ze trouwens oppas nodig)

Op camping klinkt leuk, maar wie koopt er dan een caravan, en op een camping kan je je niet inschrijven.
Ze staat al bij mij ingeschreven, maar met uitwoning krijgt ze bijna het dubbele aan stufi.
Haar vriend WIL ik niet bij mij ingeschreven hebben, ook niet alleen als postadres.
Hij woont nu bij een vriend in, en moet betalen om zich daar ingeschreven te hebben staan.

Ik weet het ook even niet meer.

Stapelbed in mijn jongste haar kamer. ..
Jullie zullen me wel weer een zeur vinden, maar mijn jongste is nog te jong voor boven te slapen, die moet snachts nog plassen enzo,en mijn zwangere dochter zie ik niet een trapje op klimmen om in bed te komen.
Die heeft inmiddels een dikke buik. }:0

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:53

Kan ze de opleiding niet ergens anders voortzetten? Of doet ze diergeneeskunde?

Welke rol kan hij wel spelen in de opvoeding? Want zoals ik begrijp kan hij niet opletten?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 21:57

Hij kan niks. :D

Nee grapje.
Maar ik zie hem niet een volle dag met de baby doorbrengen.
Ze kan waarschijnlijk ook ergens anders de opleiding doen.
Maar als ze te ver weg gaat wonen kan ik niet meer oppassen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:13

Ach.. Luchtbedje op de grond dan?
Iedere situatie zal niet ideaal zijn.
Maar vooral het geld gaat een probleem zijn. Als het met jullie als gezin gewoon goed zit, is wellicht minder geld-oliebol en dus bij jullie inwonen de beste keuze zijn. Hoef jij ook niet auto te rijden, geen reistijd en reiskosten. Plus je hebt ook jonge kinderen, niet dat je al 25 jaar uit de luiers bent.

Wat wil dochter graag?
En je man en kinderen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 23:14

Mijn dochter wil graag op zichzelf, met vriend en baby.
Mijn man wil dat ook,en ik ook.
(dat ze op zichzelf gaat bedoel ik,hoeft voor mij niet met vriend)

Ze slaapt het beste op de bank nu.
Ze heeft het geprobeerd bij mijn jongste in bed te slapen, en dan haar hoofd naast de voeten van de ander.
Is een 1 persoons bed.
In die slaapkamer past ook geen 2 persoons bed.
Er staat een bed en een kleding kast,en er is een klein hoekje voor het speelgoed van mijn 5 jarige.

Als ik de ruimte had gehad,had ze niet hoeven te zoeken naar woonruimte.
Dan had ze bij mij kunnen blijven.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:22

Hier iemand die al langere tijd mee leest, maar nog nooit heeft gereageerd. Toch wil ik wat kwijt. Ik kan je geen advies geven wat het vinden van een woning betreft.

Ik zou alleen iets zoeken voor je dochter (en baby uiteraard) en ook uitgaan van haar inkomen en subsidies en tegemoetkomingen die ze kan krijgen. De relatie met haar vriend is gedoemd te mislukken. Dadelijk heb je iets gevonden op basis van beide inkomsten etc en dan gaat de relatie uit en staat je dochter weer op straat. Kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Daarbij heeft haar vriend het hoofdinkomen en alles zal op zijn naam komen waardoor je dochter dus aan het kortste eind trekt.

Haar vriend heeft haar al een keer op straat gezet en ik kan je vertellen dat het krijgen van een kind de relatie alleen maar moeilijker maakt. Ik denk dat vriend het nog geen 6 maanden gaat volhouden.

Ik zou dochterlief ook een trap onder haar kont geven en haar een baan laten zoeken. Ze zal voor de baby moeten gaan zorgen en niet overal haar handje op moeten gaan houden. Als het niet lukt in combinatie met haar studie, dan zal ze moeten stoppen met haar studie en een fulltime baan moeten zoeken. Dit komt erg hard aan, maar zij heeft dit probleem zelf veroorzaakt en zal het dus ook zelf moeten oplossen (uiteraad met de hulp van haar ouders waar dit mogelijk is). De studie kan ze altijd over een paar jaar nog oppakken als ze een stabieler inkomen heeft en haar kind wat ouder is.

Ik zou ook een woning wat verder weg gaan zoeken, als deze wel aan de eisen voldoen en beter betaalbaar is. Als het te ver weg is voor jou om op te passen, zal ze een alternatief moeten zoeken, bijv. een kinderdagverblijf. Als alleenstaande moeder met een laag inkomen zal ze hier weinig voor hoeven te betalen. Waar een wil is, is een weg. Maar ik heb een beetje het gevoel dat je dochter niet de ernst van de situatie inziet en denkt: mijn moeder lost het allemaal wel voor mij op.

Zo werkt het niet. Zij heeft gekozen voor de baby en ze zal ervoor moeten gaan zorgen. Niet haar moeder!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:38

TS, hoe gaat het nu?? Al vorderingen gemaakt?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 14:58

Nog geen appartement.
Wel een tijdelijke oplossing.
Om de stress wat te verminderen (tijdsdruk) hebben we mijn jongste naar onze slaapkamer verhuisd.
(tussen ons in bed)
En de slaapkamer van de jongste is nu babykamer.
Mijn dochter slaapt dan daar en als de baby er is kan ze het ledikantje naast haar bed kwijt.

Het is tijdelijk..
Ze zijn nog steeds druk aan het reageren op woningen.
Ze hebben al 2 bezichtigingen gedaan ook.
Ze komen steeds een stapje dichterbij. :)

De eerste bezichtiging was drama.
Via de mail alles prima, maar daar aangekomen bleek dat de man die het verhuurde er ook blijft wonen.
Vies oud mannetje. .
En ze konden zich daar niet inschrijven want hij stond zelf al ingeschreven met 4 kinderen. (die de deur al uit waren)

Tweede bezichtiging hadden ze pech, anderen kregen de woning.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:55

Jammer dat het nog niet gelukt is, maar fijn dat er vooruitgang is!
De tijdelijke oplossing klinkt niet ideaal, maar het is immers ook maar voor tijdelijk :)
Maakt de papa-to-be al vorderingen met verantwoording nemen enzo?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 19:14

Ik heb geen contact met de papa-to-be,maar van mijn dochter hoor ik dat hij ook hard op zoek is naar woonruimte.
Verder wil hij het kindje erkennen en bij de bevalling zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:24

Is het plan om samen te gaan wonen van de baan dan?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 19:42

Nee.
Hij zoekt woonruimte voor hun beide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:52

Maar dan is het toch best logisch dat hij het kindje erkent en bij de bevalling is?