Spier...pijn... Au.. Maar zo blij met wat we vandaag weer hebben kunnen doen.
Morgen ook weer een drukke dag. Vriend komt de stalen spanten lassen, hulp komt draagmuurtje opmetselen, Gerard gaat met zijn pa de andere muur eruit meppen en ik ga puin kruien.. Wat kan het dan ineens snel gaan
Knapt lekker op zo. Slopen gaat altijd snel, opbouwen gaat meer tijd in zitten Al ben ik met 1 muur wel een maand bezig geweest om daar 2 deuren in te zetten Was een gat van 7 meter hoog en aflopend van 2,5 naar 1,5 meter breed (en de muur is 60 cm dik).
Aan het puin te zien was het maar een dun muurtje.
Mariska_28
Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-16 00:47
ClaudiaHS schreef:
Dat ziet er mooi uit. Was het steens of halfsteens muur?
Halfsteens.. De muur bij de woonkamer die we morgen onder handen willen nemen ook. Gelukkig maar, was al zwaar genoeg vond ik
Pffffffff was weer een drukke dag, qua werk en qua mensen.. Onze hulp heeft in de woonkamer de muren opgemetseld tot de nieuwe stalen balk, en boven het raam een latei gezet en ook verder opgemetseld
Wij zijn eerst gaan puinruimen, en daarna samen met de vriend een stalen spant in de nieuwe keuken gezet op de plaats van de muur..
tijdens het in elkaar zetten
En klaar!
En als afleiding nog even tuinieren op zijn boers.. Hoe haal je coniferen weg? Met een shovel
Kijken of we morgen de muur uit de woonkamer kunnen halen.. Vandaag te druk geweest met de stalen balken dat we daar niet aan toe zijn gekomen..
Wauw goed bezig hoor! Heerlijk om iedere keer te kunnen lezen hoe jullie.vooruit gaan
SensaHorses
Geplaatst: 06-02-16 22:23
Jullie hebben de vaart er goed in! Ziet er goed uit! Hebben jullie bij het plaatsen van de stalen balk op de eerste 2 foto's ook nagedacht over de drukverdeling? De balk ligt nu op een paar stenen die al het gewicht dragen. Daar kun je scheurvorming krijgen. Om dit te voorkomen kun je een stalen plaat onder het einde van de stalen balk leggen, die verder doorloopt over meerdere stenen. Met daaronder moet nog dpc-folie zodat het niet gelijk op het metselwerk ligt. Veel succes verder! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Het moet eerst minder worden voor het beter wordt. Maar jullie gaan goed! Die coniferen weg geeft ook weer een boel ruimte, en uitzicht. Wij hadden voor een paar jaar terug: lees 1995 Ook de mogelijkheid een boerderijtje te kopen met land. maar die boerderij was in zodanige staat dat we het helemaal hebben gesloopt en nieuw opgezet. Zelf gedaan met hulp van vrienden en familie. Voordeel was je hoeft niet met bestaande constructie rekening te houden. Nadeel was je hebt niet de sfeer die je anders zou hebben gehad. Als ik jullie plan zo zie dan geloof ik dat jullie een goede keuze van indeling maken.