Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:55

Amaris schreef:
Nou, ik heb iets gevonden, mét een vestiging in mijn woonplaats, en ik ben ernstig aan het overwegen om die paar honderd extra euro's er maar tegenaan te gooien:
http://www.mijnautocoach.nl/15_aankoopkeuring

Kun je doen, maar heel veel extra biedt het niet.

Ik heb dit najaar een leuke auto gekocht, aan de tand gevoeld, goed bekeken en niks noemenswaardigs gevonden. Alle gemelde punten hebben ze netjes aangepakt dus ik dacht een leuke, goede auto te hebben gekocht. Garage had (en heeft) een goede naam dus vooruit maar.

Ik heb precies een hele week met die auto gereden en toen stond ie weer bij de garage. Het was zodanig serieus dat ik 'm vier weken kwijt was...........

Ik had gelukkig volledige garantie op de auto en het heeft me geen cent gekost, maar deze had ik dus echt niet aan zien komen.

Amaris

Re: Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:57

Was dat op een punt dat niet gecontroleerd wordt, of hebben ze echt iets gemist?

De vorige auto die ik kocht, een punto van 10 jaar oud, ben ik alleen heen gereden met mijn oude micra, heb een rondje door de wijk gereden en heb het ding gewoon gekocht.
Paar weken terug op 18 jarige leeftijd opgegeven.

Ik denk dat het keuren in elk geval een beter optie is dan hoe ik de Punto gekocht heb....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:01

En keuren is ook moment opname.. dus het kan vandaag goed zijn en morgen gaat er wat stuk. Ik heb altijd auto's met mn pa samen gekocht en bijna altijd particulier. Nooit maar dan ook nooit gedoe gehad en heb al heel wat auto's gehad.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:09

MarjanB schreef:
En keuren is ook moment opname.. dus het kan vandaag goed zijn en morgen gaat er wat stuk. Ik heb altijd auto's met mn pa samen gekocht en bijna altijd particulier. Nooit maar dan ook nooit gedoe gehad en heb al heel wat auto's gehad.

Maar die kapotte drijfstanglagers had je dan niet gevonden! Na een week hoorde ik een tikkend geluid in het blok, boven 2500 toeren. Dat was de enige aanleiding en omdat het niet gelijk weg ging, ben ik ermee terug gegaan. Heeft de garage uiteindelijk een andere motor gekost!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:35

MarjanB schreef:

Dit dus. Ik heb pas 3 weken geleden een auto overgenomen van een zeer goede kennis. Auto was 15 jaar oud en ze hebben hier nooit problemen mee gehad (we zien hun bijna dagelijks + dezelfde garagist die ook nog eens mijn moeders beste vriend is, dus als er wat aan had gescheeld wisten we het). Nu op die tijd dat ik heb hel batterij kapot, bougies kapot, radio kapot en er scheelt wat een het tankklepje... Is gewoon pech

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 15:58

Het lijkt haast wel toeval, ik ontving net per SMS (?) de mededeling dat mijn auto klaar is! :D Dat betekend dat ik hem na mijn werk even op ga halen, het zal mij benieuwen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:05

Je kunt toch in principe elke garage om een aankoopkeuring vragen...
Even beetje rondkijken welke betrouwbaar is.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 18:02

Ik heb zojuist mijn auto opgehaald! Ik heb staan stralen toen ik er in weg reed, wat een fijn gevoel om mijn auto weer terug te hebben! :D

Ik weet helaas nog niet precies wat ze er allemaal mee gedaan hebben qua reparatie. Ik heb al wel betaald, maar de betalingsspecificatie komt per post (ze moesten nog uitrekenen wie wat betaald, deel schijnt betaald te worden door hun rechtsbijstand vertelde hij?). Hij zei wel dat er héél veel nieuwe onderdelen in zitten, waaronder de waterpomp. Ik wacht nieuwsgierig af op de specificatie.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 16:35

Ik ga even een beetje nieuw leven in dit topic blazen.

Inmiddels sinds een week of 3/4 mijn auto terug en nu kom ik er net achter dat mijn kofferbak aan de binnenkant zeiknat is! Iemand met technische kennis die mij kan vertellen wat dit zou kunnen zijn? Ik ben nu alleen thuis, maar ik laat er straks even iemand naar kijken (vader of zwager).

Ik heb overigens nog steeds geen specificatie ontvangen van de dealer over wat ze nou precies allemaal hebben gerepareerd, daar moet ik ook nog even achter aan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:36

Kan een lekkend rubber zijn van je kofferbak..

T blijft never ending story zo of niet..

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 16:38

MarjanB schreef:
Kan een lekkend rubber zijn van je kofferbak..

T blijft never ending story zo of niet..

Weet je toevallig ook of daar wat aan te doen is? Rubbertje vervangen?

Ja het lijkt echt wel een never ending story. Hopelijk valt het mee, want ik ben er zo klaar mee.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:38

Dat gebeurt wel vaker. Bijvoorbeeld bij de Corsa C is dat ook een kwaaltje: Dan loopt er water naar binnen bij de achterlichten en zijn er afwateringsgaatjes verstopt. Vervelend, maar prima op te lossen door die gaatjes weer door te prikken, het tapijt te drogen en de lichten af te kitten :) Lekkend rubber van je kofferbak kan ook, maar dit is allemaal ouderdom en prima op te lossen :)

Tip: Ga in je achterbak zitten, klep dicht en laat iemand met de tuinslang je auto nat spuiten zodat je ziet waar het vandaan komt. Kan je het makkelijk oplossen :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:40

Choiix schreef:
Dat gebeurt wel vaker. Bijvoorbeeld bij de Corsa C is dat ook een kwaaltje: Dan loopt er water naar binnen bij de achterlichten en zijn er afwateringsgaatjes verstopt. Vervelend, maar prima op te lossen door die gaatjes weer door te prikken, het tapijt te drogen en de lichten af te kitten :) Lekkend rubber van je kofferbak kan ook, maar dit is allemaal ouderdom en prima op te lossen :)

Tip: Ga in je achterbak zitten, klep dicht en laat iemand met de tuinslang je auto nat spuiten zodat je ziet waar het vandaan komt. Kan je het makkelijk oplossen :)

En vervolgens haal je een rubbertje voor 3 tientjes, zet het erin en klaar ben je.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 16:41

Choiix schreef:

Bedankt voor de tip, klinkt allemaal logisch! Lijkt dus wel mee te vallen als ik het zo mag geloven. Ik kreeg al weer allemaal doom scenario's in mijn hoofd dat ik weer terug zou moeten naar de dealer. :')

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:42

Nee hoor, dit is gelukkig geen drama!

En als je dan toch bezig bent, smeer dan je rubbers ook even in met zuurvrije vaseline (en nee vaseline van het merk vaseline is niet zuurvrij!), dan blijven je deuren ook in de vorstperiode gewoon open en dicht gaan :)

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:54

Is het lek al gerepareerd? En rijd de auto nog? :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:28

Dionnetjuuh schreef:

Hahaha ik hoop voor TS dat dat ding niet meer stuk gaat!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 10:27

MarjanB schreef:
Dionnetjuuh schreef:

Hahaha ik hoop voor TS dat dat ding niet meer stuk gaat!

De lek is nog niet gerepareerd. :o Wel hebben we geconstateerd dat het een rubbertje betreft, dus niks ernstigs.

En gelukkig rijdt de auto nog ja. :+

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 12:35

Nou moe.. mijn zus heeft van de week ook een (tweede) autootje gekocht (niet bij dezelfde dealer natuurlijk :+) van pakweg 1200 euro. Leuk klein autootje van een jaar of 12 oud. Hadden ze mee proef gereden en toen zag alles er prima uit (zeker voor het bedrag wat ze er voor vroegen). Vandaag mochten ze hem ophalen en nog geen 7 minuten na vertrek begint het motor lampje te branden van de auto en doet hij niks meer! Ik dacht dat ik pech had met auto's, maar het zit blijkbaar in de familie. :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:30

En deze wel laten keuren of weer zo dom geweest om hem zo mee te nemen?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:45

spatter schreef:

Tja ik weet ook niet of ik voor die prijs zou laten keuren.. Maar iemand mee nemen met verstand is zo belangrijk! Dan kun je al de helft vermijden!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 16:12

spatter schreef:

Nou dat mag ook wel wat aardiger.
Ze hebben hem tijdens de proefrit wel degelijk laten nakijken bij een onafhankelijke garage en die heeft er niets geks aan gevonden. Auto zag er netjes uit voor zijn leeftijd. Auto staat nu in de garage en wordt maandag voor ze nagekeken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:21

Je kan altijd pech hebben. Ik heb ooit een oude Opel gekocht voor 420 euro en die reed super en heeft t nog 3 jaar probleemloos gedaan. Ook een keer een Opel kadett opgehaald voor een euro :') haha die heeft het een jaar volgehouden. Toen viel de uitlaat er onder uit en was de benzine leiding lek.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:25

MarjanB schreef:
Je kan altijd pech hebben. Ik heb ooit een oude Opel gekocht voor 420 euro en die reed super en heeft t nog 3 jaar probleemloos gedaan. Ook een keer een Opel kadett opgehaald voor een euro :') haha die heeft het een jaar volgehouden. Toen viel de uitlaat er onder uit en was de benzine leiding lek.

Ik heb er ooit eentje gekocht met een lijstje op- en aanmerkingen maar met alles wat er sindsdien aan die auto gesleuteld is, dat lijst ligt nog onaangeroerd..........

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 20:40

Het is weer raak!!!!

Een uur geleden stond ik alwéér stil langs de weg. Het lampje van de temperatuurmeter brandde weer gloeiend rood. Ik hebdirect de auto aan de kant geparkeerd en onder de motorkap gekeken.. en ja hoor: koelvloeistof reservoir volledig leeg!! Ik heb de auto achter moeten laten 30 km verderop en gelukkig een lift van een kennis kunnen krijgen. Morgen weer de dealer bellen.. ik ben er klaar mee. :(