Nog meer IKEA fans??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:58

Als ik naar de ikea Ga... erger ik me er wel nogal aan dat je die heeeeele winkel uit moet lopen voordat je eruit bent... maar ik kom wel altijd met een Heleboel ikeapotloodjes thuis :')

Mandyy

Re: Nog meer IKEA fans??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:00

Ken de verkorte routes wel uit m'n hoofd ondertussen! :)) Ren er zo doorheen. :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:08

Hier ook een fannn!!

En al dat geneuzel van iedereen altijd dat het je relatie kost om samen naar de IKEA te gaan en samen een meubel in elkaar te zetten :roll: ...tss... :roll:
Daar zijn twee hele simpele oplossingen voor:
a) ga alléén naar de IKEA
en
b) zet zo'n meubel in je eentje in elkaar en vraag alleen hulp als er even wat vastgehouden/overeind gehouden moet worden

:+

En bovendien:
die handleidingen/bouwinstructies die erbij zitten, zijn er niet voor de lol bij gestopt. En het zijn ook geen "simpele plaatjes".
Tip 1:
Leg, voordat je begint, alle soorten schroefjes, boutjes etc in groepjes bij elkaar en controleer of je genoeg hebt
Tip 2:
LET OP! Sommige schroefjes, boutjes etc. lijken hetzelfde maar de een is dan net even langer en/of dikker of wat dan ook.
Dus, Tip 3:
KIJK steeds goed of je het juiste plankje op de juiste manier op de juiste plaats en met de juiste schroefjes/boutjes etc. hebt geplaatst en echt...

...dan kan je zelfs mét je partner erbij een meubel in elkaar zetten zonder in een scheiding te belanden :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:10

Ik gaf gewoon iedereen een pakket, wie het eerste klaar was had gewonnen :7. Kast stond in no-rime :))
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:15

:') prachtig leger vrijwilligers

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:16

En degene die aan het einde riep: "Ik kom schroefjes te kort!" of "Ik heb over!" die is af :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:19

Dat is vooral altijd de eeuwige stress met Ikea meubilair vind ik :') dat je aan het einde van je bouwwerk ineens 3 schroefjes over hebt... Overkomt me dus echt elke keer

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:21

Maar als je dus van te voren alles uit legt en telt, dan zul je misschien constateren idd dat je wat te veel (of te weinig -O- :') ) hebt; hoef je aan het einde ook niet in paniek te raken :P

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:03

Ik zet ook alle ikea meubels zelf in elkaar. :') ik vind het ook nog eens leuk om te doen. :') ik had een tijdje geleden speelgoed kasten gekocht, 5 stuks. Stopwatch erbij en maar proberen om steeds het kastje sneller in elkaar te zetten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:05

Ik heb geduld tot het niet lukt , kan dan een serieuze woedeaanval krijgen ervan :')
Youtube materiaal dan kunnen jullie lachen , erg vervelend maar kan er achteraf ook om lachen als het staat. Vaak gaat de bende wat stuk her en der erdoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:19

Ikea <3

Na al mijn meubels al minstens 3x uit elkaar te hebben gehaald ivm verhuizingen lukt dat in elkaar zetten prima!

Vorige week ging ik even een lijst halen voor een poster. En plots had ik ook een nieuw dekbedovertrek, kaarsen en lantaarn (de Stabbig). Verder kon ik mij inhouden om geen nieuw nachtkastje en bureaustoel mee te nemen ri kassa. Iets met geen ruimte voor/niet nodig/geen geld voor.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 02:30

Wij hebben een ikea kinderstoel laten komen vanuit ikea istanbul voor op vakantie bij opa en oma turkije.
Wat ideaal toch dat we ook in turkije onze favo spulletjes kunnen kopen.

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:49

Ook wij hebben thuis een hele Ikea kast staan :) Snap niet dat er mensen zoveel problemen mee kunnen hebben. Moet ik wel zeggen dat mijn vriend en ik erg praktisch zijn ingesteld en allebei heel geordend kunnen werken. Enige niet leuke was toen, we kregen de temperatuur in ons appartement niet onder de 27 graden, dus wij hebben de kast in een erg zomerse outfit in elkaar gezet :))

Zal kijken of ik misschien binnenkort een foto online kan krijgen :)

Wat ik mij wel afvroeg, wij hebben kasten die je ook aan de wand/muur moet bevestigen. Wij hebben dit niet gedaan, maar vroeg me af en er mensen zijn die dat wel doen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:14

Nou mijn vriend en ik staan op het punt om een huis te kopen en aangezien we op het moment gemeubileerd huren mag ik binnenkort helemaal los bij Ikea :')

Vind alleen geen van de banken die ze op het moment hebben echt mooi... En banken bij andere winkels zijn zoveel duurder -O-

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:29

Kijk eens bij Pronto, ik vind dat ze daar best goedkope banken hebben.
Wij hebben daar onze bank ook weg, een hoekbank, het rechte gedeelte is 3 zits en dan nog het hoekeiland erbij, waardoor we veel zitruimte hebben en nog geen 1000 euro kwijt waren.
Natuurlijk is het altijd meer dan bij de Ikea, maar ik denk dat er ook wel kwaliteitsverschil is ;)

Edit: Ik zie nu pas dat je in Bristol woont. Ik weet niet of ze daar wel een Pronto hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:50

Lietje, ik heb een boekenkast op 2 kamers aan de wand vastgezet, omdat die anders leeg al naar voren viel. En op 2 andere kamers bleef hij gewoon stevig staan en stond hij gewoon los. Zou dus gewoon bekijken of het stevig staat ja of nee.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:55

Bonnelover schreef:
gaan we daarna gezellig samn bij Gina op de koffie :D

Dat is wel een goed plan :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:05

Dat wedstrijdje doen ken ik! Hebben we ook gedaan toen mijn broer verhuisde :P

De ijsboer bij mij geeft ijs in plastic bakjes. De bakjes bewaren we altijd om alle schroefjes van Ikea kasten in te doen bij het klussen :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:12

Wij hebben laatst boeken kasten ergens anders gekocht :o omdat ze nog goedkoper waren en zwaardere kwaliteit.
Nu moeten we alleen binnenkort even gaat kijken voor twee kastjes om een klerenhang gedeelte tussen te maken.

Veel ikea heb ik niet. Maar die balletjes jamjam

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:37

idinn schreef:
Lietje, ik heb een boekenkast op 2 kamers aan de wand vastgezet, omdat die anders leeg al naar voren viel. En op 2 andere kamers bleef hij gewoon stevig staan en stond hij gewoon los. Zou dus gewoon bekijken of het stevig staat ja of nee.

Dan zou ik het ook doen inderdaad.

Bij onze kasten was er geen beweging in te krijgen en een klein beetje naar achter afgesteld met de minipootjes die er standaard bij zitten zeg maar :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:41

Ik heb wel al mijn Ikea kasten vastgezet aan de muur omdat het huis hier schots en scheef is. En bij mijn ladekast kwam hij naar voren als ik een lade uitschoof, dus dat was ook niet handig ;)

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:46

Afbeelding

Dit is onze kasten opstelling, Besta kasten geloof ik.

Het lage gedeelte, hangt er ook nog 1 boven in (zonder laatjes uiteraard) tussen de kasten.

De onderste laatjes zijn op deze foto nog blauw, maar dat was de bescherm folie voor het hoogglans wit dat eronder zit :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:50

Hier alleen de kledingkast (Engan) vastgezet aan de muur, de expedits staan allemaal los. Ook de zwaar beladen 5x5 boekenkast. Gaat prima.

Lietje: leuke foto! Mijn vriend wil ook een tv meubel van Besta, ik eigenlijk niet omdat we een donkere vloer in het nieuwe appartement hebben. Maar op jouw foto past het wel heel mooi bij elkaar. Twijfel twijfel...

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:56

Ik zal vanavond even een foto maken met de witte laatjes, dat breekt juist lekker met de donkere vloer :)

Wij zijn heel blij met de keuze die we gemaakt hebben :)

De kast zelf hebben dan de kleur donkerbruin en de deurtjes zijn geloof ik bruingrijs zoals de Ikea dat noemt :) (dacht ik, is alweer een jaartje terug :P)

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:39

Ook IKEA fan! M'n hele studentenkamer staat er vol mee, haha. Hoop stiekem toch wel als ik 'n eigen stekkie ga kopen dat ik wat meer variatie heb. :+