Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:25

Hier duurt het nog een aantal maanden haha. Hoop augustus er wel in te kunnen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:32

Bedankt! Zal ook wel even een foto posten zodra ze er in zitten. Weet alleen nog niet wat voor kleur het buitenschilderwerk gaat worden best een lastige keuze!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:56

Wij gaan voor RAL 5011 (staalblauw).

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:14

Afbeelding

Dit is onze grote schouw momenteel, zo'n 3 meter breed. Deze gaan we integreren in de keuken. We zijn er nog niet helemaal uit of het fornuis er ook onder komt of niet. Het zou wel weer een hoop ruimte schelen. Maar stiekem vind ik een echte openhaard, dus met open vuur, ook wel mooi.

Verder wel een tijd meegelezen maar niet gereageerd, druk druk hier :P

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:44

Mooi hoor zo'n enorme haard. Ik zou er denk ik een echte haard van maken en dan ergens anders een mooie AGA <3 Tof bloemetjes behang ook :+

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:51

@palousa_boy: ben je niet bang dat je dan heel hard moet gaan stoken om warmte van je vuur te krijgen?
Wij hebben een open haard gehad maar hebben hier uiteindelijk toch een kachel in/voor gezet omdat de warmte zo door de pijp naar boven ging ipv de woonkamer in

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:01

Er komt waarschijnlijk idd wel een aga of iets dat er op lijkt. De vraag is dan alleen of die onder de schouw komt of daar buiten ;)

Nina, er komt sowieso vloerverwarming in de keuken die voor de basiswarmte van ongeveer 16 graden zal zorgen. De openhaard is dan puur voor dat beetje extra warmte en voor de sfeer. Misschien gaan we hem ook wel gebruiken om te koken, maar dat zou dan sporadisch zijn (met zo'n grote ketel lekker stoofpotten maken of vlees grillen ofzo).

De vraag is dan ook weer of het vuur naast het fornuis komt (uiteraard wel met een muurtje er tussen) of niet.

Als ik heel gek wil doen maak ik ook nog een houtgestookte pizza/broodoven. In de keuken heb je dan alleen de opening in de muur en aan de andere kant van de muur komt dan de oven zelf.
Maar dit is best veel werk :D maar wel weer een leuk projectje.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:24

Hoezo ambitieus? :D Gister is de hele keuken eruit gehaald inclusief al het tegelwerk. De hele schouw is eruit en beneden zo goed als al het behang (achter de radiatoren nog war stukjes). Boven is 1 slaapkamer kaal en vandaag gaan mijn schoonvader en schoonzus verder met de 2 andere kamers en gang/trap behang vrij maken.
Hebben gister al de keuken en al het behang tot nu toe afgevoerd.

Hoop dat vandaag al het behang er af is dan kan er geschuurd gaan worden :j
Mijn man en ik gaan vanavond dan weer verder ook. Er zijn elke dag meerdere mensen bezig.

En vanavond komt vriend van ons kijken om de keuken en open haard te stuccen.

Maar vandaag eerst werken met spierpijn overal :')

Schouw nu

Afbeelding

keuken en kast voor

Afbeelding

na

Afbeelding

Afbeelding

die pizza/brood oven lijkt me heel leuk zeg!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:49

palousa_boy schreef:
Er komt waarschijnlijk idd wel een aga of iets dat er op lijkt. De vraag is dan alleen of die onder de schouw komt of daar buiten ;)

Nina, er komt sowieso vloerverwarming in de keuken die voor de basiswarmte van ongeveer 16 graden zal zorgen. De openhaard is dan puur voor dat beetje extra warmte en voor de sfeer. Misschien gaan we hem ook wel gebruiken om te koken, maar dat zou dan sporadisch zijn (met zo'n grote ketel lekker stoofpotten maken of vlees grillen ofzo).

De vraag is dan ook weer of het vuur naast het fornuis komt (uiteraard wel met een muurtje er tussen) of niet.

Als ik heel gek wil doen maak ik ook nog een houtgestookte pizza/broodoven. In de keuken heb je dan alleen de opening in de muur en aan de andere kant van de muur komt dan de oven zelf.
Maar dit is best veel werk :D maar wel weer een leuk projectje.

Wel een projectje waar we het nog niet over eens zijn :Y)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:59

Hoeven het ook niet meteen overal over eens te zijn ;)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:01

Oh jee worden er echtelijke ruzies uitgevochten in het topic :')

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 14:29

Wat een verschil Zamora!
Hard gewerkt hoor!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:31

er wordt ook gelijk netjes opgeruimd door je klussers, heel fijn! wij hebben afgelopen weekend ook weer 'wat' opgeruimd. je sjouwt zo in een half uurtje een kuub zooi je huis uit.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:53

Ja je weet dat je een klus huis hebt als de mannen van de gemeentewerf je gaan herkennen :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:21

Dat was bij ons al vrij snel :+

gaat lekker snel zo zamora.
Lekker lampje hebben jullie in de keuken, die hingen hier buiten aan de muur.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:25

Wij doen niet aan de gemeentewerf, daarvoor was het gewoon veel te veel. Wij hebben vrijwel non stop een x-kuubs container voor de deur staan. Als ik bel, zeggen ze gelijk het adres, vragen hoeveel kuub en of ze hem die middag nog moeten brengen :+ bitte sehr ! maar aangezien ze al een paar duizend euro aan ons verdiend hebben vinden wij die service geheel terecht :P
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 02-03-16 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:26

M_i_R schreef:
Wij doen niet aan de gemeentewerf, daarvoor was het gewoon veel te veel. Wij hebben vrijwel non stop een x-kuubs container voor de deur staan. Als ik bel, zeggen ze gelijk het adres, vragen hoeveel kuub en of ze hem die middag nog moeten brengen :+ bitte sehr ! maar aangezien ze al een paar duizend euro aan ons verdient hebben vinden wij die service geheel terecht :P

Dat komt op hetzelfde neer inderdaad....zodra ze je kennen verdienen ze aan je :Y)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:35

Hier gaat er veel in stapjes dus hebben niet zo veel aan een container, of we moeten hem een paar jaar neerzetten.
Zaken die we nog kunnen gebruiken gaan in de schuur, wat niet meer te gebruiken is maar wel van "natuurlijk" materiaal (dus steen, gips en dat soort spul) gaat in de wei in een oude greppel om die dicht te gooien. Wat we dan overhouden is niet zo veel ;) dus dat kan gewoon eens in de paar maanden met een aanhanger naar de gemeentewerf.

In de 2 weken dat we hier de meeste troep van de vorige bewoners opgeruimd hebben, zijn we wel veel geweest. Auto vol, aanhanger overvol en gaan. Denk dat we 15 keer geweest zijn.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:51

Wij hebben ook een zoveel kuubs-container laten komen de dag na de sleuteloverdracht. Ik vond dat het geld zooooo waard!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:04

wij hebben denk ik nu een stuk of 6 3 kuubs bakken gehad, 3 6 kuubs denk ik en dan nog 2 of 3 keer een 9 kuubs. KATSJINGGGGGGGGHHH

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:06

Dus de eerst volgende bak die jullie bestellen krijg je er een bos bloemen bij :+

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:07

:$ :$ :$ :$
Die zullen wel blij zijn met jullie als klant!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:46

We hebben een bak gratis gehad, nog Beter dan bloemen! Al had ik het idee dat dat vooral een foutje in de administratie was doordat we in korte tijd veel bakken hadden gehad...:+

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:25

Wij kunnen alles gratis kwijt. Mijn man werkt in de bouw voor een gemeente nu en mag alles zo daar heen brengen..als het niet te gek wordt :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:32

hier is het sowieso gratis bij de gemeente :+ althans...als je de kleine werf pakt... de grote werf in het gemeente dorp zelf das wel aftikken.
gelukkig is die kleine werf veul dichter bij