Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seni

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:52

Ons huis staat op www.broekgraaf.nl en dan type De vijf Heeren.

Denk dat de trap dan inderdaad alleen in de grondverf staat. Ik zal deze week eens kijken wat het zou kosten als we het met pvc gaan doen.
Overmorgen onze eerste kijkdag!

Kwa vloer nemen wij beneden donkere tegels en boven laminaat denk ik. Geen stof, met een hond is dat verschrikkelijk, we hebben in ons huurhuis nu hoogpolig tapijt op de trap en overloop, met een langharige hond is dat verschrikkelijk.

Wauw die spikkels op de muur! Bijzonder!
Zelf willen we een beetje mediteraanse badkamer met van die kommen en misschien ook kranen die aan de muur vast zitten.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:58

Ook mooie huizen Seni, hier in de wijk hebben we sinds kort huurwoningen met dezelfde donkerrode/bruine bakstenen en erboven wit geschilderd met een donkergrijs dak, ziet er echt chique uit en iedereen vindt het mooi!

Tegels hebben wij ook aan zitten denken, maar dat lijkt me wat kil... Tapijt is met een hond zeker geen optie nee, haha!

Gaaf een mediterrane (?) badkamer, die van ons wordt waarschijnlijk heel basic zwart met wit. Al moeten we daar nog een afspraak voor maken...

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:58

Niet mijn smaak maar wel leuk! Heel bijzonder inderdaad.

Onze keuken staat vast eigenlijk de optie keuken dat is dan met een hoek, we hebben alleen een extra kastje ipv een koel vries combi. En daarnaast een grote koelkast met een grote vriezer.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 23:08

Vandaag ben ik weer eens naar de bouwplaats geweest voor een paar foto's.

Voorkant
Afbeelding

Achterkant
Afbeelding

Het is dus het huis met de donkere stenen naast het verhoogde dak. Aan de achterkant was de 1e etage nog niet afgemetseld.
Over 2 weken is er een kijkdag. Ik ben zo benieuwd :D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:49

Leuk!! Mooi hoor zo :)
en spannend over 2 weken, dat zijn de leukste dingen

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:46

Mooi hoor! Leuk lijkt om zo de vorderingen te zien :)

Wij gaan volgende week tekenen voor de hypotheek, dan alles in orde maken en dan kan het langs de notaris :)
En hopen dat ze snel de 70% halen, ze zitten er bijna aan!

Fijn dat de keuze voor de keuken nu ook gemaakt is collendoorn :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:35

Mooie huizen, Seni en Marsu:)

Net even langs het stuk grond gefietst... Ik geloof echt nooit dat er een rij huizen met tuinen van 11 meter lang komt.. Maar goed, ik vertrouw de mensen die ervoor hebben geleerd, haha. Ik heb het ruimtelijke inzicht van een dwerghamster :')

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:42

Hahaha ik ken dat gevoel mirjamsel. Ik geloof het ook nog niet helemaal

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:54

Gisteren te horen gekregen dat ons huis op woensdag 15 juli om 11.30 wordt opgeleverd *\o/* *\o/*
Alleen moet ik nu nog ff met mn vloerenman regelen dat ze op een later tijdstip de vloer komen leggen.
Ik had het egaliseren ingepland op maandag 13 juli en op woensdag 15 juli de vloer leggen.
Maar omdat het hoofdkantoor niet gereageerd heeft op die data die ik heb doorgegeven moet ik alles van de vloer gaan verzetten.
Nu maar hopen dat ze een andere dag kunnen egaliseren en leggen.
Had het zo gepland dat de vloer onder de keuken doorgelegd ging worden want de keuken wordt op vrijdag 17 juli gezet.
Keukenboer kan echt niet verzet worden ivm vakantie van de keukenboer.
Maandag maar ff met de uitvoerder van de bouw gaan praten of de vloerenman op maandagmiddag toch de vloer mag egaliseren zodat die dan woensdagmiddag toch gelegd kan worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:21

Moet je niet eerst een rondje door het huis doen voor gebreken?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 09:30

En als ze gaan egaliseren, dan moet dat eerst drogen. Dan kunnen de bouwers de laatste dingen niet meer doen, omdat ze niet over de vloer kunnen lopen.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:29

Ik kom elke dag op de bouw dus de gebreken die ik vind geef ik meteen door zodat ze deze meteen kunnen verhelpen.
Maar met de oplevering doen we nog een rondje door het huis.
De bouwers zijn hoofdwaarschijnlijk al op vrijdag de 10de klaar met alles.
Ga het maandag gewoon vragen of ze de vloer op maandag in de middag op de 13de mogen egaliseren.
Dan ben ik geholpen en ligt de vloer mooi onder de keuken door.
Mocht het niet mogen dan laat ik de vloer maar tegen de keuken aanleggen.
Het is niet anders.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:09

Zou inderdaad fijn zijn als die plannen gewoon door kunnen gaan :)

Hoe ver van tevoren weet je meestal de opleverdatum? Ik weet wel dat het bij mij november moet gaan worden, maar begin of eind?? Ik heb nog 1 week vakantie die ik op kan nemen, dus moet het goed plannen om te kunnen klussen. Al hebben we al een goed klusteam samengesteld denk ik :D Dan in december wel 2 weken, die vrije dagen stonden al vast. Kan natuurlijk als het nodig is in januari ook gelijk vakantie opnemen, dan is er toch weinig werk voor me :)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:37

Bij ons is het 2,5 week van tevoren geweest dat wij de opleverdatum te horen hebben gekregen.Maar heb wel gehoord dat er 4 of 8 weken van te voren bekend is wanneer ze gaan opleveren.
Maar ik ben nu aan het kijken of ik die verkoopbegeleidster aansprakelijk kan stellen omdat zij nooit heeft gereageerd op mn mails met de datums van egaliseren ed.
Heb het afgelopen vrijdag met de uitvoerder van de bouw besproken en die vindt het ook belachelijk dat ze nooit heeft gereageerd op die mails van mij.
Maar ben in ieder geval blij dat de oplevering in zicht is.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:14

Vandaag zijn ze begonnen met de aansluitingen van de nuts-voorzieningen.
En we hebben met zn allen geregeld dat de loonwerker meteen de inritten uitgraaft en gebroken puin en geel zand erin werkt.
De loonwerker heeft vanochtend al afgegraven en als alles is aangesloten kunnen ze met de puin en geel zand beginnen.
Het einde komt eindelijk in zicht *\o/* *\o/* *\o/*
Ik ben wel lid geworden van Vereniging Eigen Huis.
Ik durfde het niet aan om met een kennis door het huis te gaan met de oplevering.
Dus daarom komt er met de oplevering een inspecteur van VEH mee.
Kost 213 euro maar het bouwbedrijf betaalt daar de helft van mee.

Vorige week wel al door het huis gelopen en dingen alvast opgeschreven die niet goed zijn in mijn ogen.
Het schilderwerk is echt bar slecht gedaan.
Er staat in de koopovereenkomst dat alle zichtbare houtdelen dekkend geschilderd moesten worden.
Maar wat versta je onder dekkend?
Lopers worden er gewoon afgeschuurd en een likje verf erop.Maar dan zie je weer verschil met de rest van het schilderwerk.
Beschadigingen worden niet dicht geplamuurd maar gewoon overheen schilderen.
Aan de onderkant van de trap van de 2de verdieping zitten allemaal boorgaten in.Deze zijn niet dicht gemaakt wat ik niet netjes vind.
Ik ben benieuwd wat de VEH ervan zegt.

Verder alles al gepland.
15 juli oplevering.
15 juli ''s middags meteen de timmerman erin om een zolderkamer te maken en een doorgang van de hal naar de garage te maken.
16 juli komen ze de keuken brengen
17 juli komen ze de keuken plaatsen
20 juli komen ze de oprit maken en bestraten
21 juli komen ze de schuttingen achter zetten
22 juli komen ze de benedenvloer egaliseren
23 juli komen ze de benedenvloer leggen
3 augustus komen ze de achtertuin aanleggen (30m2 terras en 70m2 kunstgras)
3 augustus komt de stucadoor
We hopen in het weekend van 7 augustus te kunnen overhuizen
10 augustus komen de gordijnen

En tussendoor als mn vader en broertje tijd hebben komen ze op de 1ste en 2de verdieping laminaat leggen.

Lekker strak gepland zodat we er snel in kunnen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:50

Wauw mooi schema! Wil je dingen ook nog zelf doen of voornamelijk door andere bedrijven?
ben ook heel benieuwd wat de VEH man er allemaal van vind. Wij willen ook met zo'n man de eindinspectie doen.

Nog maar 3 maandjes dus het eind komt in zicht! Bij ons lag er op het kozijn een klodder cement die we er niet vanaf kregen. Dus deze houden wij ook in de gaten want met grof geweld zal het er wel afgaan maar ook de lak vrees ik!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:59

Super lovemyhorse1 !!! En knap schema ben benieuwd hoe alles loopt.

Wat betreft veh zo een mannetje mee dat horen wij ook van iedereen. Het kost wat maar schijnt wel super handig te zijn. Hun zien altijd meer.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:04

We doen wel dingen zelf zoals laminaat leggen,zolderkamer zelf afwerken met gipsplaten en verf,plinten,trap bekleden met flexxstairs,muurtje in badkamer maken van glazen bouwstenen.
De rest laten we doen want bedrijven kunnen het beter dan ons en ze geven garantie op wat ze maken.
En ze hebben meer ervaring dus ze weten hoe ze moeten werken dus ze zijn sneller.
We zullen het zien.

Werd net aangesproken door een medebewoner dat ze bezig waren met puin erin werken.
Dat hebben die man en ik geregeld en die man zei dat ze aan de andere kant waren begonnen ipv aan onze kant.Ik weer hup naar de bouw en ff gezegd dat ze eerst aan onze kant moesten beginnen.
Dus zijn ze net aan onze kant begonnen.

Sta ik daar alles te regelen komt de hovenier aan voor nog wat tips.
Dit weer meteen doorgespeeld naar de mannen die het loodgieterswerk aan de andere kant nog aan het maken waren.
Dus ook maar meteen ff afgesproken dat ze dat doen.

Nu lekker rustig op de bank liggen en morgen weer een dag.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:41

Wat een strakke planning! Wij willen zelf ook z.s.m. Verhuizen na oplevering, dus vind het ook leuk om te zien hoe anderen plannen.

Slim om iemand van VEH in te schakelen.. Ook nog even een dingetje om mee te nemen :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:36

Gisteren de inlogcode gekregen om de binnendeuren uit te zoeken.. Uiteindelijk gewoon voor de standaard (gratis) deuren gegaan, want ze vroegen behoorlijke prijzen voor deuren die we niet eens zo bijzonder vonden... Even vergeleken met wat bouwmarkten en we kunnen mooiere deuren voor zeker de helft van de prijs daarvan vinden.. Ik moet ook eerlijk zeggen dat deuren ook niet echt mijn prioriteit hebben nu.. Dat kan altijd nog dan :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:56

Let wel op dat de maten van de 'bouwmarkt' niet altijd overeen hoeven te komen met hun maten.

Dat doet het bij ons iig niet. Wij hebben zelfs een deur laten vervallen. En kopen die (ook) zelf.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:11

Hier ook standaard deuren erin.
Ik kijk wel eens een keer rustig op mn gemakje als ik in het huis zit.
Ik wil wel proberen of ik er van die soort profiel-latjes erop jan zetten zodat het net een oude deur lijkt.
Maar dat komt nog wel.
Eerste prioriteit is volgende week de oplevering.

We hebben gisteren wel al een overkapping van aluminium en poly-carbonaat gekocht.
Die komen ze 1 en 2 september zetten.
Normaal zetten ze een overkapping in 1 dag maar omdat wij een overkapping hebben gekocht van 10,06 breed en 3 meter diep halen ze het niet in 1 dag.
Was wel prijzig maar dan heb je er de komende jaren ook geen omkijken naar.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 12:15

Hier was er geen keuze qua deuren.
Vanmiddag viering hoogste punt en kijkdag. Ik heb er zo'n zin in. Dit is de eerste keer dat we naar binnen mogen :)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 20:53

Het was super gaaf! Voor de eerste keer binnen geweest en de trappen en wanden waren klaar, dus ik kon ook naar boven. Uiteraard van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat maten op te nemen.

Heeft er iemand tips voor het spuiten van de zolder. Daar zitten van die groene isolatieplaten.
Verder schijn je zonwering te hebben voor draai kiepramen. Iemand daar ervaring mee?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 00:14

Groene!!! Ben je mooi klaar mee...

En voor die kiepramwn heb je idd zonwering met haakjes waar het achter blijft hangen. Geen idee hoe het heet