Algemeen bezuinigen in en om het huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:10

Yessy schreef:
WinBinChes het schijnt een broodje aap verhaal te zijn dat 's morgens opstoken meer kost dan op bijvoorbeeld 18 graden laten staan. Een warm huis lekt meer warmte dan een kouder huis, dus de eerste graden verlies je snel. Als je dan constant bij stookt, kost dat veel meer dan dat uurtje 's morgens om bijvoorbeeld van 16 naar 19 te gaan. Ergens eerder in dit topic staan een paar links naar onderzoeken :)

Mijn man zit in het vak en helemaal broodje aap is het niet hoor. Uiteraard zijn er wel een aantal randvoorwaarden. Een goed geeisoleerd huis lekt niet dusdanig dat het steeds moet bijstoken.

Anders gezegd, in ons huis is het goedkoper om de temperatuur constant te houden. Het kost ons meer moeite om teveel aan warmte kwijt te raken dan de warmte te behouden. Dus een goede isolering van het huis is ook op termijn een kosten besparing.

Yessy

Re: Algemeen bezuinigen in en om het huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:20

Maar dat geldt denk ik maar voor een heel selecte groep huizen of niet? Ik woon in een perfect geïsoleerde woning die 3 maanden geleden is opgeleverd, maar als het echt koud is buiten dan slaat de verwarming gerust iedere 10 minuten aan. Nu hebben we geen warmte terugwin systeem en het moet nog drooggestookt worden, maar ik ben bang dat we nooit op dat punt gaan komen dat we de temperatuur beter constant kunnen houden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:25

Mi is dat alleen interessant bij vloerverwarming :j
Ik ga overstappen van energieleverancier... Scheelt volgens de berekeningen bijna 300 euro per jaar. Verder zijn in december de ventilatiekanalen en de unit schoongemaakt, dus dat moet ook al iets schelen :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:30

Een hele grote regenton aanschaffen, buis doorzagen die in de grond gaat en in de ton stoppen. Hiermee maak ik iedere dag 2 grote emmers slobber (in de winter want in de zomer zitten er teveel bacterien in), was ik de ramen buiten mee, geef de tuin water in de zomer en je kunt er ook de wc mee doorspoelen, de auto wassen en ga zo maar door.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:17

Regenton is ook iets wat ik in de toekomst wil :j nu gewoonweg geen ruimte voor op mn balkonnetje haha

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:35

Door onze regenton heb ik in een jaar tijd ca 25 kuub water bespaard

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:39

ohjee, ik bespaar niet :+
ik gebruik de droger altijd (klein appartement, 5-8 (kleine) wasmachines per week, doe ik altijd op een dag, geen ruimte om het allemaal uit te hangen, én geen tijd. Daarnaast t-shirt uit droger = gelijk plooien = geen strijk, dus onrechtstreeks bespaar ik op mijn strijken :D )

lichten en pc-schermen worden wel uitgedaan, maar als er een van de twee thuis is is er altijd een pc (of beide) die constant aanliggen.
hebben een grote vriezer (zit wel stampvol en nofrost), ik douch max 10 min, vriendje staat er gerust een halfuur onder. hebben elektrische dekens in bed, maar hebben geen afwasmachine. hebben wél (dure) ledlampjes :D (maar ook een reeks met 6 grote TL-lampen, voor als ik iets écht moet zien :P

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:53

Mijn regenton heb ik bij een tuincentrum voor 5 euro gekocht, kan 200 liter in minimaal. Was een raar plastic geel ding met een grote deksel, maar werkt prima als ton én kan tegen vriezen. De andere knapte toen uit elkaar.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:49

Ik ga proberen te besparen op een harddiskrecorder voor de TV, we zitten nu bij Ziggo en daar heb ik toen zelf 4 jaar geleden een decoder met smartcard voor gekocht, dat was toen 100 euro.
Later ben ik gaan samenwonen en heb ik de decoder meegenomen waarbij ik een nieuw alles in 1 pakket zonder decoder heb afgesloten.
Inmiddels is het ding best oud en willen we dus een HD recorder en we gaan proberen te krijgen met de dikke korting die Ziggo nu geeft.
Heb aan het eind van het mailtje gemeld dat als we geen korting kunnen krijgen ik graag wil weten vanaf wanneer we ons abonnement kunnen beëindigen, hopelijk heeft dat effect.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:11

Leuk topic, ga meelezen

Bij kassa was toch ooit dat je zoveel % vd wasjes s s avonds moet draaien wil je besparen?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:57

Dat van die wasjes ligt er ook aan of je savonds goedkoper stroom hebt of niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:03

Ik heb een puf emmer van tupperware, voor handwas die werkt perfect.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:43

Oh en digitenne (met veel zenders) van KPN kost maar 9 euro per maand. Voor de tv.
En mobiel bellen met een sim only van T mobile kost max. 15 euro per maand.
Alleen internet kost me wel 23 euro p.m.

Iemand een goedkopere oplossing?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:14

Ik heb sim only van Hi voor maar 9,95 per maand :D
Bedoel je internet voor op de telefoon of thuis op de computer?

Helaas is het 'grote' voordeel van een hoog en laag tarief meter steeds minder dan dat het geweest is. Het loont zeker de moeite om eens uit te rekenen wat voor je zelf voordeliger is, dat of continu tarief!
Wij zijn met z'n tweeen en ik was inderdaad alleen in het weekend. De vaatwasser zetten we 's avonds na negenen aan en in het weekend. Maar wij hadden ons abonnement vast laten zetten en zitten er geloof ik nog 2 jaar aan vast.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:15

Ik bedoel internet thuis op de laptop, vind 23 euro p.m best veel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:18

Ik heb prepaid, en krijg 30 euro per jaar nog niet op.
Internet & telefoon is hier 30 euro + tikken.
TV heb ik niet, internet geeft me toegang tot alles wat ik aan nieuws, etc. wil zien via uitzendinggemist, etc.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:45

marleen_usar schreef:
Ik heb een puf emmer van tupperware, voor handwas die werkt perfect.

Was jij alles met de hand?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:00

Welke tv provider hebben jullie?
Wij hebben momenteel UPC, maar ben gemiddeld zo'n 85 euro per maand bij. Kan wel goedkopere vinden, maar wij hebben een HD tv en dus wil ik daar ook wel een abbo voor, maar die hebben niet veel providers.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:38

Wij hebben ook upc, een 3d hd tv maar geen hd zenders. Hd vind ik voornamelijk fijn voor dvd's :j daardoor besparen we flink op de abo kosten. Geloof dat wij op 5 tientjes zitten

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:10

mega interessant topic dit

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:47

Dvd is niet HD, dat is gewoon 704x576 oftewel SD beeld :)
Internet is goedkoop bij Telfort 17,50 per maand :)
En dreigen met opzeggen werkt prima bij Ziggo, dan krijg je m meestal voor 129 of 199 maar wel een jaar bijtekenen. Overigens kan je Ziggo extra pakketten ook prima delen, per abbo krijg je 5 kaarten, zo heb ik gratis Film1/Sport1/EDLive via vrienden :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:01

Ik noem t dvd zullen we maar zeggen :') ik kijk bijna geen nederlandse tv ik heb zo'n handige externe schijf waarop ik alles gooi en afspeel en dat zijn wel degelijk hd films en tv series :j maar dat soort dingen mag je niet op bokt zetten :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:03

De pech bij ons is tot voor kort we enkel bij Upc, terecht konden. Volgens mij kan kpn nu ook, maar ik bel gratis (alleen start tarief) met upc gebruikers dus is overstappen voor mij niet goedkoper

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:31

Wij delen het internet met twee buren en betalen maar €8,50 ipv €25,- per maand. Moet je natuurlijk wel in een flat wonen he.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:35

Ik woon in een appartementen complex maar zou mn internet niet willen delen haha.wij wonen splitlevel en hebben beneden nauwelijks bereik. Bij delen met de buren zou ik dus eerst een veel sterkere en dus ook duurdere router, moeten kopen om nog enige verbinding te kunnen maken :')
Vriend had het in zn vorige huis wel, maar dat waren studio's met dunne gipswandjes :j